به‌روزرسانی: این خبر دروغ اول آوریل «یک پزشک» بود: یک تحول انقلابی: نسل جدید آی‌فون امکان دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را خواهد داشت – آیا افشای توافق جدید اپل و استارلینک از ثمرات غیرمنتظره جنگ اوکراین است؟

3

توجه: بخش مربوط به اتصال مستقیم نسل بعدی آی‌فون به اینترنت ماهواره استارلینک، دروغ اول آوریل یک پزشک بود.

دیروز اعلام شد که ایلان ماسک اعلام کرده که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک  به‌روزرسانی می‌شود تا برای مردم اوکراین مفیدتر و در دسترس‌تر شود.

این شرکت به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر خواهد کرد تا گیرنده‌های آن به انرژی کمتری نیاز داشته باشند و بتوانند با برق فندک خودرو تغذیه شوند.

همچنین به‌روزرسانی جدید اجازه می‌دهد، آنتن‌ها در حالی که در خودروهای در حال حرکت هم هستند، بتوانند سیگنال دریافت کنند و ارتباط اینترنتی را حفظ کنند.

این به روز‌رسانی‌ها توسط آقای ماسک در توییتر و در پاسخ به میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر اوکراین اعلام شد.  اسپیس ایکس قصد دارد از سیستم‌های Starlink خود برای آنلاین نگه داشتن اینترنت اوکراینی استفاده کند.

ماسک در توییتر نوشته بود: «پنل‌های خورشیدی و باتری بهتر از ژنراتور برای تامین انرژی آنتن‌های اینترنت ماهواره‌ای عمل می‌کنند، زیرا هیچ رد گرمایی یا دود ندارند و سوختشان زود تمام نمی‌شود.»

به صورت متنقاضی فناوری‌های نظامی و جنگ‌ها در طول تاریخ، فناوری بشر را متحول کرده‌اند و به جلو برده‌اند. کلا به نظر می‌رسد که ذات بشر این دوگانگی را دارد و همزمان با تعارض‌ها و درگیری‌ها و خشونت‌ها، هنر و دانش و فناوری هم زاده می‌شود.

سال 2021 ما اخبار پراکنده‌ای نوشته بودیم که اشاره می‌کردند شاید آی‌فون 13 بتواند در مناطق بدون پوشش شبکه‌های مخابراتی، راسا سیگنال‌های ماهواره‌ای را دریافت کند و در مواقع اضطراری بتواند پیام متنی ارسال کند.

بلومبرگ گزارش داده بود که آی‌فون 13 خواهد توانست از این سیگنال‌ها برای ارسال پیامک به خدمات اضطراری، مخاطبین در فهرست اضطراری یک شخص یا گزارش بحران استفاده کند.

اما حالا هم گزارش‌های جدید بلومبرگ و هم یک درزدهنده معتبر اخبار اپل در توییتر، حاکی از توسعه تراشه باند پایه Qualcomm X65 و علاقه‌مندی اپل به آن و سفارش انبوه آن است. به لطف این تراشه نه تنها اینترنت  4G و 5G، بلکه سیگنال‌های اینترنتی ماهواره‌های ارتفاع پایین هم قابل استفاده خواهد بود.

این خبر در کنار شنیده‌هایی حاکی از برقراری ارتباط بین بخش‌های فناوری اپل و اسپیس ایکس به دنبال تشویق‌های پشت پرده وزارت امور خارجه آمریکا، نشان می‌دهند جنگ و بحران اوکراین و نیاز ناگهانی شدید به برقراری اینترنت، باعث شده دو شرکت آمریکایی، در فاز جدیدی از تحول، گام عملی بلندی برای ممکن کردن دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای آن هم توسط گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را بردارند.

اواخر تابستان امسال، ما احتمالا رونمایی بزرگی در بخش آی‌فون را شاهد خواهیم بود. در حالی که در بخش ظاهری و طراحی بدنه، شاهد پیشرفت‌های مینیمال خواهیم بود، در بخش عملکردی  دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای، ابعاد جدید از ارتباط را به همه خواهد شناساند.

فعلا هیچ گزارشی در مورد چگونگی شارژ و درخواست اینترنت ماهواره‌ای با آی‌فون گزارش نشده. این احتمال وجود دارد که کاربران انتهایی پس از نصب اپلیکیشن استارلینک، بتوانند به سادگی یک خرید درون برنامه‌ای، بسته‌های مورد نظر را البته در مناطق جغرافیایی منتخب، خریداری کنند.

و البته ما هنوز نمی‌دانیم که اپل که به محافظه‌کاری مشهور است و حتی امکانات سخت‌افزاری برخی گجت‌های خود مانند نوار قلب و سنسور میزان اشباع اکسیژن خون را در اپل واچ، در برخی مناطق جغرافیایی محدود کرده، ایا امکان استفاده از این تراشه را در همه مناطق خواهد داد یا خیر.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…
آگهی متنی در همه صفحات
3 نظرات
  1. خودم می گوید

    13

  2. soooot می گوید

    دروغ سیزده.

  3. خاکی می گوید

    اگه بشه انقلابی تو فناوری ارتباطات پیش میاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.