خابی لیم، پرطرفدارترین کاربر تیک تاک در جهان: 142.4 میلیون دنبال‌کننده!

0

خابی لیم سنگالی روز پنجشنبه ۲۳ ژوئن با تعداد فالوورهای بیش از ۱۴۲.۴ میلیون نفر در شبکه اجتماعی معروف تیک تاک، بعنوان پر دنبال‌کننده‌ترین تیک تاکر جهان شناخته شد. بدین ترتیب او چارلی داملیو آمریکایی با ۱۴۲.۲میلیون فالوئر را پشت سر گذاشت.

این جوان ۲۲ ساله که اصالتا سنگالی است در ایتالیا زندگی می‌کند و به‌لطف ویدیوهای طنزآمیز خود در تیک تاک و اینستاگرام به شهرت زیادی دست پیدا کرده است.

اما داستان زندگی و به شهرت رسیدن خابی بیشتر شبیه یک افسانه است. او که از سن یک سالگی به ایتالیا مهاجرت کرده در ابتدا در یک کارخانه‌ای در تورین ایتالیا مشغول به کار شد اما در مارس ۲۰۲۰ درست در اوج همه‌گیری کووید یکی از افرادی بود که به خاطر کرونا و رکود اقتصادی بیکار شد ولی نوآوری و خلاقیت او در تولید ویدیوهای کوتاه زندگی او را دگرگون کرد.

او در ویدئوهای کوتاه کمدی خود با حالت چهرهٔ خاصی که دارد، به افرادی اشاره می‌کند که بی‌دلیل کارهای ساده را به شکل پیچیده انجام می‌دهند. خابی ابتدا تفریحی ویدئو می‌ساخت اما کاربران فضای مجازی بـه قدری از ویدئوهای او خوششان آمد کـه او یک شبه بـه محبوبیت عظیمی دست یافت.

در ویدئوهای قدیمی او، سبک کار بسیار ساده بود. او تکه‌ای از کاری که غیرمنطقی پیچیده انجام می‌شد یا غیرمنطقی بود را نشان می‌داد و بعد روش ساده انجام کار را با ژست خاص دست نشان می‌داد.

اما به دنبال محبوبیت زیاد، کیفیت و کارگردانی و حتی نویسندگی ویدئوهای او ارتقا پیدا کرده است. او الان آنقدر محبوبیت دارد که برندهای مشهور او با قرارداد می‌بندند.

اما از سوی دیگر محبوبیت اینقلوئنسرهای اینستاگرامی و تیک تاکی و میزان لایک‌ها و وایرال شدن ویدئوهای آنها ما را به این فکر می‌اندازد که منتهای این فرایند چیست؟

آیا این سیر ساده شدن یا سطحی شدن محتواها همچنان ادامه خواهد یافت؟

تازه خابی لیم یکی از معدود اینفلوئنسرهای جهانی است که محتوایش را می‌توان دوست داشت. محبوب شدن ستاره‌هایی که فقط نمایش بدن می‌دهند و هر گاه که دهان باز می‌کنند، چیزهایی نامتناسب و موضع‌گیری‌هایی عجیب می‌کنند و فقط به فکر فروش و تبلیغات هستند را کجا دلمان بگذاریم؟

مهم‌تر از همه نسل نویسنده‌های حرفه‌ای که ظاهر جذاب ندارند و عادت دارند که همه چیز را در جملات طولانی تحلیل کنند، وقعا باید منقرض شود؟

آیا رسانه‌های اصلی باید سبک خود را عوض کنند و برای دیده شدن مطالبشان دست به دامان اینفلوئنسرها شوند؟

به نظر می‌رسد که وب کنونی، دیگر به سختی وبی است که پایه‌گذاران اینترنت قصد احداثش را داشتند. آنها به متن‌های به هم لینک داده شده در صفحات و هزارتوی ده‌های میلیارد صفحه و نیز مدتی بعد در جریان انقلاب وب 2.0 به خرد جمعی ابراز شده از طریق ابزار اینترنت فکر می‌کردند، اما الان خیلی وقت‌ها فضا برای بالا آمدن مطالب و ویدئوهای سطحی بسیار مساعدتر از یک نوشته محققانه است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.