خابی لیم، پرطرفدارترین کاربر تیک تاک در جهان: 142.4 میلیون دنبال‌کننده!

0

خابی لیم سنگالی روز پنجشنبه ۲۳ ژوئن با تعداد فالوورهای بیش از ۱۴۲.۴ میلیون نفر در شبکه اجتماعی معروف تیک تاک، بعنوان پر دنبال‌کننده‌ترین تیک تاکر جهان شناخته شد. بدین ترتیب او چارلی داملیو آمریکایی با ۱۴۲.۲میلیون فالوئر را پشت سر گذاشت.

این جوان ۲۲ ساله که اصالتا سنگالی است در ایتالیا زندگی می‌کند و به‌لطف ویدیوهای طنزآمیز خود در تیک تاک و اینستاگرام به شهرت زیادی دست پیدا کرده است.

اما داستان زندگی و به شهرت رسیدن خابی بیشتر شبیه یک افسانه است. او که از سن یک سالگی به ایتالیا مهاجرت کرده در ابتدا در یک کارخانه‌ای در تورین ایتالیا مشغول به کار شد اما در مارس ۲۰۲۰ درست در اوج همه‌گیری کووید یکی از افرادی بود که به خاطر کرونا و رکود اقتصادی بیکار شد ولی نوآوری و خلاقیت او در تولید ویدیوهای کوتاه زندگی او را دگرگون کرد.

او در ویدئوهای کوتاه کمدی خود با حالت چهرهٔ خاصی که دارد، به افرادی اشاره می‌کند که بی‌دلیل کارهای ساده را به شکل پیچیده انجام می‌دهند. خابی ابتدا تفریحی ویدئو می‌ساخت اما کاربران فضای مجازی بـه قدری از ویدئوهای او خوششان آمد کـه او یک شبه بـه محبوبیت عظیمی دست یافت.

در ویدئوهای قدیمی او، سبک کار بسیار ساده بود. او تکه‌ای از کاری که غیرمنطقی پیچیده انجام می‌شد یا غیرمنطقی بود را نشان می‌داد و بعد روش ساده انجام کار را با ژست خاص دست نشان می‌داد.

اما به دنبال محبوبیت زیاد، کیفیت و کارگردانی و حتی نویسندگی ویدئوهای او ارتقا پیدا کرده است. او الان آنقدر محبوبیت دارد که برندهای مشهور او با قرارداد می‌بندند.

اما از سوی دیگر محبوبیت اینقلوئنسرهای اینستاگرامی و تیک تاکی و میزان لایک‌ها و وایرال شدن ویدئوهای آنها ما را به این فکر می‌اندازد که منتهای این فرایند چیست؟

آیا این سیر ساده شدن یا سطحی شدن محتواها همچنان ادامه خواهد یافت؟

تازه خابی لیم یکی از معدود اینفلوئنسرهای جهانی است که محتوایش را می‌توان دوست داشت. محبوب شدن ستاره‌هایی که فقط نمایش بدن می‌دهند و هر گاه که دهان باز می‌کنند، چیزهایی نامتناسب و موضع‌گیری‌هایی عجیب می‌کنند و فقط به فکر فروش و تبلیغات هستند را کجا دلمان بگذاریم؟

مهم‌تر از همه نسل نویسنده‌های حرفه‌ای که ظاهر جذاب ندارند و عادت دارند که همه چیز را در جملات طولانی تحلیل کنند، وقعا باید منقرض شود؟

آیا رسانه‌های اصلی باید سبک خود را عوض کنند و برای دیده شدن مطالبشان دست به دامان اینفلوئنسرها شوند؟

به نظر می‌رسد که وب کنونی، دیگر به سختی وبی است که پایه‌گذاران اینترنت قصد احداثش را داشتند. آنها به متن‌های به هم لینک داده شده در صفحات و هزارتوی ده‌های میلیارد صفحه و نیز مدتی بعد در جریان انقلاب وب 2.0 به خرد جمعی ابراز شده از طریق ابزار اینترنت فکر می‌کردند، اما الان خیلی وقت‌ها فضا برای بالا آمدن مطالب و ویدئوهای سطحی بسیار مساعدتر از یک نوشته محققانه است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5