حالا تیک تاک هم به تهیه‌کننده‌های ویدئوهای پربازدید، پول می‌دهد! در دور اول: مجموعا 200 میلیون دلار!

0

شخصا خیلی دشوار با اینستاگرام کنار آمدم و حالا در شرایطی قرار داریم که باید دیر یا زود با تیک تاک هم کنار بیاییم.

اینستاگرام را دوست نداشتم، چون متن‌محور نبود. اما حالا که تیک تاک و معماری رندانه آن را می‌بینم با خودم می‌گویم که باز صد رحمت به اینستاگرام!

تیک تاک اصلا معماری ویژه‌ای دارد که به اندازه یک ارزان برای متن، حتی در حد کپشن اینستاگرام، ارزش قائل نیست و همه عوامل موفقیت آن در سرگرم کردن صرف کاربران به هر شکل که شده خلاصه می‌شود.

امروز اعلام شد که تیک تاک مبلغی کلان 200 میلیون دلار بین کاربران برنامه‌ساز محبوبش تقسیم کرده است.

باز تکرار می‌کنم: 200 میلیون دلار! مبلغی که می‌تواند برای اقتصاد برخی کشورها مهم باشد و بخشی از مشکلاتشان را بکاهد، فقط توسط یک اپلیکیشن سرگرمی بین برنامه‌سازان تقسیم شده!

شاخص‌ترین این برنامه‌سازان محبوب 19 نفر هستند. برخی از آنها به اصطلاح سرگرمی‌ساز تمام‌وقت هستند و برخی‌هاشان سابقه تهیه ویدئو در یوتیوب دارند.

باز همینجا درنگ می‌کنیم: سرگرمی‌ساز تمام وقت…

خب قبلا ما نویسنده مطبوعاتی تمام‌وقت و یا بلاگر تمام‌وقت داشتیم، اما حالا دیگر مدتی است دقیقا حرفه‌ای به نام سرگرمی‌سازی تمام وقت داریم.

آن هم همان طور که می‌دانید قوانین خاصی ندارد، یعنی دیگر هر کسی با خلاقیت خود و حتی با ضرب و لعاب لودگی و مسخرگی و تحمیق هم که شده، می‌تواند به چرگه این سرگرمی‌سازان بپیونند.

البته سرگرمی‌سازی به صورت کلی چیزی بدی نیست. مشکل اینجاست که در ازای گرفتن وقت مردم مفهوم خاصی به ذهنشان اضافه نکنیم و در واقع ذره‌ای کوچکی مخدر رسانه‌ای به آنها بدهیم.

حالا جالب است بدانید که یکی از برنامه‌سازان محبوب تیک تاک، یک پزشک اورژانس به نام دکتر فایز با نام کاربری @lifeofadoctor است که 500 هزار دنبال‌کننده دارد.

او از جرگه کاربرانی است که برخلاف مسیر دیگر برنامه‌سازان سعی می‌کند که در ویدئوهای خود سوء برداشت‌های پزشکی و مرتبط با حرفه پزشکی را بزداید و به مردم نشان بدهد که کار روزانه بخش درمان به چه صورتی است.

البته ما تا حالا اطلاعات کافی در مورد میزان پرداخت، فاصله بین پرداخت‌ها و میزان پرداخت فردی آن نداریم و نمی‌دانیم که دستمزد تهیه‌کنندگان چطور محاسبه می‌شود. تنها اطلاعات ما این است که کاربران باید 18 سال به بالا داشته باشند و دست‌کم 10 هزار دنبال‌کننده داشته باشد و دست‌کم ویدئوهایشان در 30 روز گذشته، 10 هزار بازدید داشته باشد.

در مقام مقایسه، در یوتیوب برای اینکه مشمول پرداخت دستمزد بشوید باید دست کم هزار دنبال‌کننده داشته باشید و در عرض 12 ماه گذشته، ویدئوهایتان بیش از 4 هزار ساعت دیده شده باشد.

تیک تاک در نظر دارد که در دور بعدی یک میلیارد دلار بین تهیه‌کنندگان ویدئو تقسیم کند. اما باید ببینیم که نتیجه جدال ترامپ با تیک تاک چه خواهد شد و آیا تیک تاک خواهد توانست آن طور که در ابتدا در نظر داشت به یک شرکت آمریکایی تبدیل شود یا همیشه جلوی این تلاش، سد خواهد شد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5