آشنایی با انوشه انصاری ، نخستین فضانورد ایرانی

انوشه انصاری ، نخستین فضانورد ایرانی آماده می‌شود که در بهار سال آینده به عنوان نخستین زن گردشگر فضایی جهان با فضاپیمای روسی “سایوز” به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کند.

انصاری اگرچه به عنوان یک گردشگر فضایی و با پرداخت مبلغی کلان جواز سفر به فضا را دریافت کرده است ولی مشکل می‌توان سفر این نخستین فضانورد ایرانی را سودای ماجراجویانه و پرهزینه یک زن ثروتمند برای کسب عنوان نخستین زن گردشگر فضایی دانست؛ خصوصا این که انصاری و خانواده‌اش نام‌هایی کاملا شناخته شده در عرصه تحقیقات فضایی هستند.

به گفته “انصاری” وی در سالهای کودکی خود مجموعه تلویزیونی “استار ترک” را از تلویزیون ایران با علاقه تماشا می‌کرده و همواره یکی از بزرگترین آرزوهایش سفر به خارج از جو زمین و تماشای کره زمین از فضا بوده‌ است. خانم انصاری می گوید : “کاوش فضا جزء آرزوهای کودکی من بود که حالا برایم قابل لمس شده است.”

انوشه انصاری

“انصاری” در اوایل سال میلادی جاری آزمایشهای پزشکی دشوار لازم برای سفر به خارج از جو را با موفقیت پشت سرگذارده و چند ماه در پایگاه فضایی “استار سیتی” در خارج از شهر مسکو تحت آموزشهای فضایی بوده‌است.

پایگاه فضایی “استار سیتی” همان مکانی است که “یوری گاگارین” به عنوان نخستین انسان فضانورد در سال ‪ ۱۹۶۱در آن برای سفر به فضا آموزش دیده بود و هم‌اکنون انصاری نیز به عنوان نخستین توریست فضایی زن در همین پایگاه خود را برای سفر به خارج از جو زمین آماده می‌کند.

تاکنون سه توریست فضایی با پرداخت ‪ ۲۰میلیون دلار به این شرکت و آژانس فضایی روسیه، به سلامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده و به زمین بازگشته‌اند و “انوشه انصاری” چهارمین و یا پنجمین توریست فضایی جهان و نخستین توریست زن فضانورد خواهد بود.

انصاری در آموزشهای فضایی گسترده خود با موارد متنوع نظیر روش تحمل فشار شدید ناشی از شتاب سفینه در هنگام پرتاب و حتی شلیک اسلحه جهت دفاع از خود در برابر حیوانات وحشی درصورت فرود اضطراری در جلگه‌های وسیع روسیه آشنا شده‌است.

“انوشه انصاری” علاوه بر علاقه‌مندی به سفر به فضا خود نیز هم‌اکنون در زمینه سرمایه‌گذاری برای تولید سفینه‌های فضایی ویژه حمل توریستهای فضایی با شرکت “اسپیس ادونچرز” و همچنین آژانس فضایی روسیه وارد مذاکره شده‌است.

انوشه انصاری که در سال 1967 (1347) در تهران به دنیا آمده، در سال 1984 (1364) به همراه خانواده‌اش به آمریکا رفت. پس از به پایان رساندن دبیرستان ، در دانشگاههای جورج میسون و جورج واشنگتون به آموختن پرداخت و با درجه بالا در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و برق آموزش خویش را به پایان برد.

پس از ازدواج با مشارکت همسرش، حمید انصاری، شرکت Telecom Technologies Inc را در سال ۱۹۹۳ در تگزاس بنیان‌ گذارد. این شرکت که در حوزه‌‌ وسایل مخابراتی متمرکز بود، به زودی موفقیت‌های بزرگی کسب کرد و درآمدش در سال ۱۹۹۹ به ۲۵.۵ میلیون دلار رسید. ثروت وى را بیش از ششصد میلیون دلار برآورد مى کنند. در سال ۲۰۰۰، پس از دریافت جایزه‌ برتری در کارآفرینی (Entrepreneurial Excellence Award)، عکس انوشه انصاری بر روی جلد Working Women ظاهر شد.

انوشه انصاری

علاوه بر این، Ernst and Young در سال ۱۹۹۹ او را به عنوان کارآفرین سال شناختند. در سال ۲۰۰۲، مجله‌ Fortune نام او را در میان «برترین ۴۰ نفر زیر سن ۴۰ سال» گذاشت که به معرفی جوانان موفق در آمریکا اختصاص دارد.

انوشه انصاری به دلیل علاقه به فضانوردی،جایزه ۱۰ میلیون دلاری انصاری-ایکس را به اولین فضاپیمای خصوصی (تجاری) که به ارتفاع ۱۰۰ کیلومتر برسد، و بتواند این کار را در عرض دو هفته دوباره تکرار کند، اهدا کرد. همان‌طور که تصور می‌شد، این جایزه شرکت‌های خصوصی زیادی را تشویق به سرمایه‌گذاری در توریسم فضایی کرد.

۲۴ تیم از ۷ کشور، در این رقابت شرکت کرده و پروازهای آزمایشی خود را در تابستان سال گذشته آغاز کردند، و اولین مجموعه از پروازها از اواخر شهریور 1384 آغاز شد. برنده جایزه انصاری-ایکس فضاپیمای SpaceShipOne بود، که با پروازهای موفقش 7 و 12 مهرماه 1384 در مسابقه برنده شد.

منابع : دانش فضایی ، آسمان شب ایران ، ویکی‌پدیا ، ستاره پارسی ، ایرنا


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
27 نظرات
  1. Amir می گوید

    باید تجربه خیلی منحصر بفردی باشه! و خیلی گرون البته.

  2. هما می گوید

    کلی جالب بود

  3. دایی البرز می گوید

    یه سوالی فنی داشتم دکتر جون.مگر ما مرد فضانور ایرانی تا حالا داشته ایم؟ اگر هست لطفاً مشخصات بدهید

  4. ميلاد اکبرنژاد می گوید

    آقا من گاهی بهنوشته‌های شما بدون اجازه لینک می‌دم مثل همین. بی‌ادبی‌م رو ببخشید. یا علی!

  5. مهدي می گوید

    عالی بود ممنون

  6. پدرام می گوید

    عالی بود
    موفق باشید

  7. علیرضا بوستانی می گوید

    موفقیت ایشان باعث افتخار ایرانیان است. ولی نکته جالب رشد اقتصادی شرکت ایشان است که از نظر ما کمی عجیب است ، آیا واقعا میدان باز اقتصادی و مهندسی تا این حد کسترش و توان و ظرفیت دارد؟

  8. SADAF می گوید

    in arezooye hamishegie man ham boode vali inghadr sarmaye nadaram ke bekham tajrobash konam

  9. Amir Hossein می گوید

    امان از پول زیاد که آدم ندونه ه جوری خرجش کنه

  10. سعید می گوید

    سلام

    خیلی متشکر از خبرهای جالبتون

  11. amir hossein می گوید

    امید وارم در تمام مراحا زندگی موفق باشی
    خسته نباشی

  12. سهیل می گوید

    سلام
    این را باید اضافه کنم که این خانم اصلا به ایرانی بودنش افتخار نمی کند و ایرانی بودنش را یک ننگ بزرگ می داند
    پس اگر می شود دیگر اسم این خانم را به عنوان یک ایرانی نیاورید

  13. محمد گمنام می گوید

    جالب بود
    امیدوارم از ایتگونه مطالب به e_mail بفرستید

  14. مهیار ش می گوید

    همان گونه که دوست عزیزی در بالا اشاره کرده بودند موفقیت ایشان باعث افتخار ایرانیان است. من هم به عنوان یک ایرانی از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم و باری ایشان آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی را دارم.

  15. padideh می گوید

    kari nadaram adame movafaghi hastan ya na, ama amaan az poole ziadi

  16. asal می گوید

    pool khodeshe doos dare atishesh bezane b kaseyam rabty nadare,va in khanoom hatman baese eftekhare hameye a iraneeha hastan.arezooye movafagheyt va toole omr barashon daram.

  17. مها می گوید

    بابا هر کی این همه پول داشته باشه آرزوهای گنده تر از این به کله اش می زنه، اگه میخواد این خانم محبوبیت بیشتری داشته باشه لاقل بیاد تو ایرون سرمایه گذاری کنه مثلا یک دانشگاه یا هر چیز دیگری ……

  18. Ali می گوید

    متن فوق العاده ای بود!! ولی یه سوال برای من مطرحه و اون اینه که آیا سفر به فضا میتونه آخرین و بزرگ ترین آرزوی یک انسان باشه؟
    من شخصا با وجودیکه این سرمایه رو دارم ولی هرگز حاضر نیستم برای “رکورد زدن” حتی یک پنی خرج کنم!
    آیا ایشان سرمایه ی باد آورده دارند؟

  19. amin می گوید

    خوب جای افتخار داره
    ولی از خودش بپرسن فکر نکنم بدونه که ایرانییه
    پس خواهشن بگیید یه آمریکایی هستش

  20. منوچهر می گوید

    ما واقعا به وجود چنین اشخاصی افتخار میکنیم .ای کاش بستری فراهم میشد تا میتواننستند به ایران عزیزمان نیز خدمت کنند .

  21. goli.n می گوید

    arezooye movafaghiyete kheili bishtari baraye in khanoom daram….vali nabayad be kasi bar bokhore ke chera irani boodanesho nang midoone…chon age 2 iran bood ta 100 sale dige ham be mah nemitoones bere che berese be faza o faza gardi…bazam khoobe poolesho 2 karaye khoobi kharj mikone…with best wishes 4 u

  22. mehrzad می گوید

    neveshte ye shoma ali bood movafagh bashi

  23. elena می گوید

    salam
    man taze be gooroheton molhagh shodam
    elena…………..22 sale az mehrshahr hastam

  24. محمد جواد اکبری از ساری می گوید

    به نظر من سفر با پول به فضا اصلا افتخار نیست ای کاش این خانم سفر تحقیقاتی به فضا داشت و با دانش فضانوردی به خارج از جو می رفت ،تا افتخاری برای ما باشه. ولی خب این هم جای تقدیر از این ایرانی (اگه خودشو ایرونی بدونه)داره.
    هم چنین ایشون که دارن روی فضاپیما و فضانوردی و نجوم سرمایه گذاری میکنن نباید جوونای مستعد داخلو فراموش کنن (مثل طلاییهای المپیاد نجوم)
    پیروز و سربلند باشید

  25. Mahmoud می گوید

    agar pol in safar ra komak be dokhtarane farari mikard behtar bod

  26. Addy می گوید

    in yeki az hezarehast,va mohem nist iraniha dar koja chikar kardan,MOHEM INEH KHOD IN MANBAE AZIM NOWAVARI,KHALAGHIYAT BEDOONE HICHGOONEH HEMAYATI DAREH DAR KHODESH AZ BEIN MIREH,OONARO DARYABIN

  27. shokouh می گوید

    خیلی جالبه آفرین

نظرات بسته شده است.

••4 5