سال 2007: زمانی که آی‌فون لاک و محدود به شرکت مخابراتی AT&T و برای استفاده در سایر جاها باید هک و آنلاک می‌شد!

1- نوجوانی که آی فون را هک کرد : نوجوانی باریک‌اندام با موهای فرفری که تنها تجهزیاتش یک دستگاه لحیم و مقدار زیادی نوشیدنی انرژی‌زا بود ، موفق شد راهی پیدا کند تا آی فون را در دسترس تعداد بیشتری از دوست‌دارانش قرار بدهد.

«جورج هاتز» George Hotz اهل گلن راک ایالت نیوجرسی در تعطیلات تابستان ، قبل از آغاز شدن زمان کالج ، همه وقتش را صرف گشودن قفل آی فون کرد تا این وسیله الکترونیکی برتر سال ، دیگر تنها به شرکت مخابراتی AT&T محدود نباشد و بتوان آن را در هر جایی استفاده کرد.

آی فون گوشی موبایل شرکت اپل با صفحه لمسی‌ و قابلیت‌های پخش چند رسانه‌ای‌اش علاقمندان زیادی در تمام دنیا پیدا کرده است ، اما به سبب اینکه به صورت پیش فرض تنها شرکت AT&T می‌تواند خدمات‌رسانی مخابراتی‌اش را انجام دهد در خارج از ایالات متحده غیرقابل استفاده بود. تلاش این نوجوان هفده ساله باعث شده این محدودیت برطرف شود.

این نوجوان روز جمعه برای اینکه خبر هک کردن گوشی آی فون را به اطلاع عموم برساند ، گوشی هک شده را به محل خبرگزاری آسوشیتدپرس آورد و بعد سیم کارت T-Mobile یکی از خبرنگاران را درآورد و در آی فون گذاشت و موفق شد با اتصال به شبکه T-Mobile یک تماس تلفنی برقرار کند.

البته هک گوشی برای همگان ساده نیست و مراحل ده گانه پیچیده‌ای دارد و هم مرحله دستکاری سخت‌افزاری و هم جنبه نرم‌افزاری دارد.

جورج هاتز ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است ،‌در این ویدئو وی نخستین آی فون هک شده را که می‌تواند از خدمات T-Mobile استفاده کند ، ‌نشان می‌دهد و با این گوشی تماسی با تلفن منزلش برقرار می‌کند.وی برای این کار 500 ساعت وقت صرف کرده بود. البته وی در این کار تنها نبود و 4 نفر دیگر هم به او کمک می‌کردند. دو نفر از این افراد روسی بودند و به صورت آنلاین با وی همکاری می‌کردند.

باز هم جالب است بدانید که هوتز گوشی هک شده را برای فروش در سایت eBay گذاشته است و تا حالا بیشترین مبلغی که برای خرید پیشنهاد شده است 12,600 دلار برای این گوشی 600 – 500 دلاری بوده است!

هک کردن گوشی موبایل در آمریکا یک کار غیرقانونی نیست. سال گدشته کنگره آمریکا از قفل در آوردن گوشی موبایل را از شمول قانون کپی‌رایت مستثنی کرده بود.

سخنگویان شرکت اپل و شرکت AT&T تا به حال در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند. اما به هر حال هاتز بسیار مشهور شده است و در برنامه‌های و شبکه‌هایی مانند Today Show, CNN, NBC, CBS, G4, CNBC به وی و کاری که انجام داده اشاره شده است و حتی مطلبی در مورد وی در فوربس نوشته شده است.

2- اما این نوجوان تنها کسی نبوده که آی فون را هک کرده است ، سایت engadget هم دیروز خبری داشته است مبنی بر اینکه یک گروه دیگر نرم‌افزار هک آی‌فون را منتشر کرده‌اند.

3- شرکت Uniquephones که دربلفاست قرار دارد هم ادعا کرده است که آی فون را هک کرده است. رئیس این شرکت John McLaughlin گفته است که روز شنبه در سایت www.iphoneunlocking.com نرم‌افزار لازم را منتشر خواهد کرد. مهندسان شرکت او از زمانی که گوشی به صورت رسمی وارد بازار شد برای شکستن 8 قفل این گوشی تلاش می‌کردند. البته شرکت او این کار را در راه رضای خود! و مشهور شدن انجام نمی‌دهد و 20 تا 50 دلار پول بابت نرم‌افزارش می‌گیرد. در ضمن وی گفته است که از اشخاصی که قبلا در سایتش ثبت‌نام کرده اند پول به مراتب کمتری خواهد گرفت. جالب است بدانید 450 هزار نفر، قبلا در این سایت ثبت‌نام کرده‌اند. خودتان حساب کنید پولی را که این شرکت از هک آی فون کاسبی خواهد کرد!

گوشی هک شده همه کارهای آی فون هک نشده را به جز میل صوتی تصویری Visual Voicemail خواهد داشت.

با این حساب من فکر می‌کنم ظرف 6 تا 12 ماه آینده سر و کله گوشی در ایران هم پیدا خواهد شد و البته قیمتی بیشتر از 1000 دلار پیدا خواهد کرد ، هم بابت هزینه ورود به ایران و هم بابت هزینه هک شدن و سازگار کردنش با سیستم مخابرات ایران.

البته شاید تا آن زمان سونی اریکسون و یا نوکیا گوشی‌هایی به بازار بفرستند که ضمن داشتن خصوصیات برجسته‌ آیٰ فون ، برتری‌هایی هم داشته باشند و بازار قاچاق و هک آی فون را در ایران به کلی کساد کنند!

در همین زمینه : بالاخره محدودیت iPhone به سیم کارتهای AT&T هک شد


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
20 نظرات
  1. اله سار می گوید

    دکتر جان، بعضی از مغازه های “پاساژ پایتخت”، هک نشده حدود 1 و هک شده حدود 2 میلیون می فروشن.

  2. منیری می گوید

    سونی اریکسون، w960‌ رو داره با 3.2 مگاپیکسل و 8 گیگ هارد، و سیستم عامل سیمبیان. خیلی سرتره از آیفون 🙂

  3. saeid می گوید

    i-phone nabayad in karo az aval mikard … va bayad goshieyeh khodeshow tori tarahie mikard ke ba hameyeh cim cartha kar koneh … harki kharbozeh bekhoreh paye larzesham misheneh …
    dar koll baraye i-phone motasefam

  4. Saeid می گوید

    آیفون خونه ما تصویری آی خونه شما چه طور؟

  5. SHahab می گوید

    hich chiz be Iphone nemirese

  6. سجاد می گوید

    گوشی جدید LG با دوربین 5 مگا پیکل و صفحه مولتی تاچ (مانند آیفون) به زودی عرضه میشود

  7. h می گوید

    “خصوصیات برجسته‌ آیٰ فون” هه هه … مثلا چی؟

  8. davood می گوید

    man iphone kharidam – 600 hezartoman taghriban – basystem mokhaberat iran ham kar mide – na hak shode va na hich taghier dige ee – vali mahdodyat haye zang dare va…

  9. پیروز می گوید

    نه دقیقترشو بگم طبقه دوم پایتخت هک شده اش رو داره می فر.شه 1.5

  10. afshin می گوید

    من یه گوشی 2600 دارم خیلی هم خوبه یعنی iphone از 2600 هم بهتره تازه آتاری هم دارم

  11. madwake می گوید

    با اومدن گوشی ها ی n97 و در آینده n99 دیگه نیازی به خرید گرونی مثل این نیست

  12. عارف صفی پور می گوید

    ما خونمون یه iphone داریم تصویریه دوربینش هم 5 مگا پیکسل cyber shot که هر کی از ته کوچه هم رد بشه دیده میشه تازه 2 تا هم میکروفون و 2 تا هم اسپیکر داره که یکیش ماله کوچه و یکیش هم برای داخل خونه.این مدل iphone دارای صفحه مانیتور 4*5 اینچی داره و 2 میلیون رنگ هم وضوحش هست .نا گفته نماند که وقتی گوشی رو بر میدارم خودش به صورت اتوماتیک تصویر رو نشون میده.

  13. بهروز می گوید

    سلام سونی اریکسون w1iرا طراحی کرده که دارای صفحه لمسی با وضوح بسیار بالا با 2 دور بین یکی در جلو با 3 مگا پیکسل ودوربین اصلی در پشت با 20 مگا پیکسل ( اشتباه نخوانید بیست مگا پیکسل است ) با لنز کارل زایس .120 گیگا بایت حافظه داخلی که میتواند از 8 باند مخابراتی پشتیبانی کند وبرای اولین بار در دنیا به عنوان یک گوشی مجهز به سیستم WI_FI است به علاوه بسیاری دیگر از تجهیزات پیشرفته که با i phone قابل قیاس نیست و قرار است ابتدا بصورت ازمایشی تولید و سپس به تولید انبوه برسد.

  14. بهروز می گوید

    برای دیدن سونی اریکسون w1i به ادرس زیر بروید.
    http://phones.webhostingoverview.com/2007/07/25/megaconcept-sony-ericsson-w1i-20-mp-camera-120-gb-memory/

  15. علي می گوید

    خوب ما هم خونمون آیفون داریم

    ولی تصویری نیست

    بالا شهر پایین شهر همینه دیگه

  16. رضا می گوید

    من الان یک متنی توی بالاترین دیدم که تو ایران هم این دستگاه بزا شده همرا ه با لینک فیلم اون
    http://syavash.com/portal/users/siavash/blogs/the-first-unlocked-iphone-in-iran

  17. کاوه می گوید

    با تشکر از مطالب جدید و جالب شما. گوشی آیفون نسخه خاورمیانه هم اکنون در ایران فروخته می شود. من در جستجویی در سایت http://www.istgah.com موفق شدم فروشنده این گوشی رو در ایران پیدا کنم تماس گرفتم قیمت 635000 تومان به من داد و کلی هم تعریف کرد که 2 تا سیم کارت می خوره باطری زاپاس داره با همراه اول و ایرانسل سازگاره و … البته قیمت خیلی بالایی داره و نمی دونم مرورگر سافاری این گوشی فارسی ساپورت می کنه یا نه. البته واقعاً یک گوشی محشره من کل فیلماشو از سایت اپل دانلود کردم و دیدم.

  18. h می گوید

    آقا یه خبر باحال : آی فون جایزه If را از دست داد می دونید کی جایزه رو برد ؟ سامسووووووونگ!!! حال کردم

  19. hadi farnoud می گوید

    یه آیفون هک شده دارم میدم 1100000

  20. elias می گوید

    آقا ما هم خریت کردیم آیفون خریدیم میگن بعد از 300 بار شارج شدنش گوشی میسوزه

نظرات بسته شده است.

••4 5