لینک دادن به دنیای واقعی!

13

پژوهشگران اروپایی که روی پروژه MOBVIS کار می‌کنند، سامانه جدیدی پدید آورده‌اند که به کاربران تلفن‌های همراه اجازه می‌دهد، به دنیای واقعی لینک بدهند!

کافی است، با تلفن همراه عکسی بگیرید و به سامانه MOBVIS تحویل دهید، این سامانه ساختمان‌ها و بناهای یابدبود و حتی اتوموبیل‌ها و لوگوها و بنرها را شناسایی می‌کند و سپس اطلاعات مرتبط را به صورت متنی روی تصاویر متناظر به نمایش می‌گذارد!

پروژه MOBVIS چیزی فرای ابزاهایی مثل «گوگل استریت» است. در گوگل استریت Google’s Street، نخست محل هر کاربر به کمک GPS یا از راه سیستم «مثلث‌بندی» مشخص می‌شود و بعد عکس‌هایی که در بانک اطلاعات سیستم قرار داده شده‌اند به شما نشان داده می‌شود.

اما  MOBVIS ، عملکردی متفاوت دارد و از طریق آن شما حقیقتا می‌توانید دنیا را از دریچه لنز دوربین موبایلتان ببینید. به این کار می‌توان «دید کامپیوتری» یا «دید موبایلی» گفت.

فکر می‌کنید، چنین فناوری‌ای، چه کاربردهایی می‌تواند پیدا کند؟

– تصور کنید که به عنوان یک جهانگرد در حال سفر باشید و کنجکاو باشید که اطلاعاتی در مورد یک عمارت پیدا کنید. پیش از این باید به اطلاعات راهنماها -اگر ساختمان راهنما داشت- بسنده می‌کردید یا باید در گوگل دنبال اطلاعاتی می‌گشتید. ولی این فناوری می‌تواند توریسم را متحول کند. کسی را در نظر بگیرید که از «کلوزیوم» عکس می‌گیرد و بعد بلافاصله روی همان عکس، اطلاعات متنی در مورد تاریخچه کلوزیوم بخواند، یا عکس‌های سایر افراد را در پیکاسا یا فیلکر ببیند.

– شیوه متفاوتی برای تعیین محل: این فناوری می‌تواند به شیوه‌ای متفاوت با GPS محل هر کاربر را مشخص کند. کافی است این فناوری با فناوری مثلت‌سازی ترکیب شود. به شیوه مشابهی می‌توان سرعت حرکت و جهت حرکت کاربر را هم مشخص کرد.

– این فناوری به به‌روزرسانی نقشه گوگل و سرویس گوگل استریت هم کمک می‌کند. چرا که دیگر نیازی نیست که گوگل خودروهای مخصوص تهیه عکس را به جاهای مختلف بفرستد. کاربران با این فناوری خواهند توانست، نقشه‌ها را برای گوگل به روز کنند.

در واقع MOBVIS ، یک موتور جستجوی تصویری به حساب می‌آید و دورنمایی از وب آینده، بعنی وبی که لقب معنایی با semantic را به آن می‌دهند، ارائه می‌دهد. با کمک MOBVIS همه ساختمان‌ها و اشیا، مانند صفحات وب لینک‌شدنی هستند. کاربران دیگر مجبور نخواهند بود برای کسب اطلاعات در مورد یک محل، نام آن را را جستجو کنند، موضوع وقتی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که این را هم در نظر بگیرید که یک فرد ناآشنا با یک محل ممکن است، نام یک محل را نداند و اصلا نداند چه چیز را باید جستجو کند.

ساختن سامانه MOBVIS ، اصلا چیز ساده‌ای نیست، چرا که الگوریتم‌های این سامانه باید بتوانند عکس‌های موجود در بانک اطلاعاتی MOBVIS را با عکس‌های موبایلی که با کیفیت‌ها و از زوایا متفاوت و در شرایط آب و هوایی مختلف گرفته می‌شوند، تطبیق دهند.

چنین کار دشواری را پژوهشگران دانشگاه Ljubljana اسلوونی انجام داده‌اند و توانسته‌اند الگوریتم قدرتمندی بنویسند که در 80 درصد موارد موفق به شناسایی محل می‌شود. آنها امیدوارند دقت الگوریتم خود را افزایش دهند.

منبع: Read/WriteWeb


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
13 نظرات
  1. حميد گيوی می گوید

    آخ که اگر این فناوری با سامانه اطلاعات پزشکی IBM ادغام شود و پیشرفت نماید چه ه ه ه ه شو و و و د
    در خیابان راه میروید ؛ فردی را میبینید که گوشه ای نشسته یا افتاده و حالش اصلا خوب نیست ؛ عکسی از او میگیرید ؛ تمام سابقه پزشکی اش برایتان رو میشود. حالا یک توییت برای “یک پزشک” کافی است تا جان بیمار رو به موتی را نجات دهید.

  2. فروشگاه آنلاين كهنه كتاب می گوید

    با سلام و احترام
    وبلاگ بسیار خوبی دارید
    اگر مایل به تبادل لینک با ما هستید سایت ما را با عنوان فروشگاه آنلاین کهنه کتاب لینک کنید و در صفحه ارتباط با ما آدرس وبلاگ خود را برای ما بفرستید تا به جمع دوستان ما اضافه شوید
    با آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز

    [گل]

  3. مريم می گوید

    اجازه هست این پست رو عینا و با ذکر منبع در سایتی بذارم؟

  4. Farshad Palideh می گوید

    wonderful technology

  5. sina می گوید

    chizaye ghadimio az digaran copy nakon va taghir bedeo benevis

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      نمونه‌ای از کامنت‌های بدون معنی خوانندگان! کامنت‌هایی که مشوق اصلی وبلاگ‌نویسان هستند.

  6. ronak می گوید

    سلام
    یه سئوال داشتم: من راجه به سایتها و امکاناتشون و البته استفاده از این امکانات اطلاعات خیلی کمی دارم.. میشه یه منبع یا یه کتاب بهم معرفی کنید.؟مرسی

  7. پزشک78 می گوید

    سلام
    ممنون از مطالب نوتان…شما را به یک بازی آماری فایرفاکسی دعوت کرده ام. خوشحال میشم اگر بپذیرید
    http://78med.wordpress.com/2009/04/12/firefox-letter/

  8. احسان می گوید

    سلام. جالبه ولی برای خوندن توضیحات بیشتر باید بعدتر برگردم.
    فقط یک سوال؟

    من مدت زیادیه که وبلاگ می نویسم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که wordpress می تونه بهترین سرویس برای پاسخگویی به نیاز های من از وبلاگ نویسی باشه.
    وبلاگ رو درست کردم، profile اولیه رو هم فکر می کنم هنگام ساختن وبلاگ به روز کردم ولی از اون روز به بعد همیشه موقع login با عبارت کذائی This page could not be … روبرو می شم.

    به نظر شما بعضی ISP ها WordPress رو قیلطر کردن؟ خواهش می کنم اگه می دونین، پاسخ بدین.
    با سپاس؛ احسان.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      متاسفانه بعضی از آی‌اس‌پی‌ها اجازه دسترسی به وردپرس را نمی‌دن.

  9. mtz می گوید

    ممنون ، مطالب خیلی جالبی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5