بن لادن چگونه ایمیل می‌زد؟!

10

بن لادن در اقامتگاه‌اش دسترسی به اینترنت نداشت، با این همه ارتباط ایمیل‌ای او با دوستان‌اش بسیار زیاد بود و در عین حال این ارتباط باعث ردگیری او نمی‌شد.

به تازگی خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مسئولان واحد ضد ترور آمریکا، نحوه کار بن لادن را توضیح داده‌اند:

بن لادن سال‌ها در شمال شرق پاکستان در ابیت آباد زندگی می‌کرد اما «عامدانه» نه تلفن داشت و نه به اینترنت متصل بود، اما در عین حال از طریق ایمیل با اعضای القاعده در سراسر دنیا ارتباط برقرار می‌کرد. اما او هیچ رد پایی از خود باقی نمی‌گذاشت.

پس از کشته شدن بن لادن، نظامیان آمریکایی در محل اقامت او شواهد رد و بدل شدن هزاران ایمیل و صدها آدرس امیل‌ای که او با آنها در ارتباط بود، پیدا کردند.

نحوه کار بن لادن متکی بر اعتماد و انضباط بود. او متن ایمیل‌ها را با کامپیوترش تایپ می‌کرد، آنها را در یک فلش درایو ذخیره می‌کرد و به فرد معتمد خود می‌داد. فرد معتمد سپس به یک کافی‌نت با فاصله بسیار زیاد از خانه بن لادن می‌رفت و ایمیل‌ها را ارسال می‌کرد و ایمیل‌های دریافتی را در فلش درایو ذخیره می‌کرد و برای بن لادن می‌آورد.

در خانه بن لادن 100 فلش داریو پیدا شده است که حاوی ایمیل‌های بسیار زیاد و آدرس‌های ایمیل بسیار زیاد هستند. گرچه این ایمیل‌ها حاوی نقشه‌های احتمالی ترور نیستند، اما نشان می‌دهند که بن لادن در سال‌های آخر عمرش، عملا درگیر مدیریت القاعده بود و چنان که برخی تصور می‌کردند مسئولیت‌ها را به ایمان الظواهری نداده بود.

حجم این ایمیل‌ها آنقدر زیاد است که مقامات اطلاعاتی و امنیتی امریکا، فهرستی از افراد عرب‌زبانی که می‌توانند در خواندن و ترجمه آنها کمک کنند، تهیه کرده‌اند.

گرچه به احتمال فراوان، تا حالا همه اعضایی که بن لادن با آنها در تماس بوده، آدرس ایمیل خود را تغییر داده‌اند و اقدامات امنیتی احتیاطی را انجام داده‌اند، اما این ایمیل‌ها ممکن است به پیدا کردن ترورویست‌ها، لااقل به صورت غیرمستقیم کمک کنند: این ایمیل‌ها نحوه کار معمول اعضا را افشا می‌کنند و بنابراین اعضای القاعده بایستی شیوه معمول کار خود را تغییر دهند، همین تغییر و تحولات آنها را مستعد اشتباه و در نتیجه کشف شدن می‌کند.

نکته جالب دیگر این است که مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند، یکی از چیزهایی که باعث لو رفتن مخفیگاه بن لادن شده است، همین نداشتن نبود اینترنت در خانه او بوده است:

فقدان هرگونه خدمات اینترنتی و ارتباطی در ویلای یک میلیون دلاری در منطقه‌ای اعیان‌نشین، باعث شد نیروهای امنیتی آمریکا، مشکوک شوند و بیش از پیش این ویلا را زیر نظر بگیرند. ویلای مذکور در منطقه اعیان‌نشین‌ای قرار دارد که محل سکونت افراد متمولی است که اغلب تویوتا سوار هستند و منازل و خودروهای آنها مجهز به انواع و اقسام مختلف تجهیزات و رایانه‌ها است. بنابراین طبیعی است در این شرایط فقدان این تجهیزات، یعنی اینکه خبری هست.


اما خبر کشته شدن بن لادن و انتشار تصاویری از ساختمان محل زندگی او باعث شده است که سازندگان گیم‌ها و همچنین ساکنان دنیای مجازی «سکند لایف» به فکر شبیه‌سازی محل اقامت او بیفتند.

شرکت Kuma Games به تازگی بازی Kuma War 2 خود را به روز کرده است. در مهم‌ترین قسمت این به‌روزرسانی، اقامتگاه او شبیه‌سازی شده است و گیمرها می‌توانند به مانند به مانند تیم ویژه SEAL آمریکا، به خانه بن لادن حمله کنند و او را به قتل برسانند.

بن لادن

به این ترتیب کاربرها می‌توانند سوار بر هلیکوپترهای بلک هاوک و شینوک شوند و در این بازی آنلاین چندکاربره، کشتن بن لادن را شخصا تجربه کنند.

در گوگل ارث هم شما می‌توانید مدل‌ها‌ی سه‌بعدی از خانه بن لادن را پیدا کنید.

اما اعضای یک تیم به نام Avatarian  با استفاده از اطلاعات گوگل ارث و تصاویر منتشر شده در اینترنت و تلویزیون، در مدت کوتاهی در دنیای مجازی «سکند لایف» خانه بن لادن را در ابیت آباد بازسازی کرده‌اند، خانه‌ای که گمان می‌رود به زودی توسط مقامات پاکستانی نابود شود.

منابع: msnbc techspot روزنامه شرق portlandmercury kumagames


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. امير حسام می گوید

    سلام ؛

    ممنون.استفاده کردم.

  2. shahin7580 می گوید

    مطلب جالبی بود

  3. محمد می گوید

    خوب بالاخره بن لادن چطور ای-میل میزد؟

    1. امیر می گوید

      واقعا می پرسی یا داری ادا در میاری؟!

  4. اردلان می گوید

    سلام جناب دکتر
    پست واقعا خوبی بود
    ممنون

  5. Masoud می گوید

    عالی بود

  6. سعید می گوید

    کجای این متن گفته که چطور ایمیل میزد؟

  7. نسرین قمصری می گوید

    سلام. آقای علیرضا مجیدی ،،، ممنون و سپاسگزار معرفی کتاب شما هستم .. چند تا شون رو خریدم و لذت برم ، مثل پانزده زندگی هری آگوست و ناپلئون به جنگ داعش می رود،،،،در واقع دیگه هر متنی که اسم شما رو داشته باشه می خونم. پاینده باشید.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      سپاس از لطف شما.

  8. علیرضا مجیدی می گوید

    تست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5