طراحی مفهومی که چیزی شبیه کاشی‌های زنده ویندوز فون یا ویجت‌های اندروید را به iOS می‌آورد!

4

من روانی و نظم iOS را شخصا خیلی دوست دارم، اما شاید کسانی هم پیدا شوند که با دیدن کاشی‌ها یا Tileهای ویندوز فون یا ویجت‌های اندروید گاهی هوس کنند که ای کاش iOS هم چیز مشابهی داشت.

در کاشی‌های مایکروسافت می‌شود اطلاعات مربوط به اپلیکیشن را در یک نگاه دید، این کاشی‌ها را می‌توان به سلیقه خود، تغییر اندازه و شکل هم داد. ویجت‌های اندروید هم مورد علاقه خیلی‌ها هستند.

حالا تصور کنید که اپل به این تکاپو بیفتد که چیز مشابهی را در iOS بگنجاند که چیزی که خوبی‌های ویجت‌های اندروید و کاشی‌های ویندوز را داشته باشد و در عین حال کاملا هم شبیه این دو نباشد.

مکس رادبرگ، که یک طراح رابط کاربری است، به تازگی یک ویدئوی مفهومی جالب درست کرده است و به روشنی در آن راه چاره نشان داده است.

مطابق این طراحی مفهومی، می‌توان آیکون هر اپلیکیشن را با سایز 1 در 1، 2 در 2 و 4 در 2 دید. با افزایش سایز آیکون، آنها عملکردی شبیه ویجت‌ها پیدا می‌کنند و به این ترتیب عملکردهای اصلی اپلیکیشن را می‌توان بدون باز کردن اپلیکیشن از طریق آنها انجام داد.

به این ترتیب مثلا شما اگر سایز اپلیکیشن Settings را زیاد کنید، می‌توانید خیلی سریع نور صفحه نمایش را کم و زیاد کنید یا اتصال وای فای خودتان را تعییر بدهید.

من که خیلی از این طراحی خوشم آمد، تا نظر جانی آیو و مسئول تازه iOS چه باشد!

این ویدئو را می‌توانید در یوتیوب ببیند یا از اینجا دانلود کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
4 نظرات
  1. کوروش می گوید

    تغییرات خوبی هستند
    ولی دوست دارم اپل ابداع کنند طرح های جدید باشد.

  2. کیان می گوید

    ظاهر دسکتاپ مانند iOS که همخوان با OS.X هست با همون آیکون ها شناخته میشه. به نظر من اپل خودش این رو میدونه که Home Screen سیستم عامل موبایلش جای مناسبی برای ویجت ها نیست، برای همین در نوتفیکیشن بار دو ویجت تعبیه کرده.

    طراحی اپل زیبا و پرزرث و برقه اما در گذشته مونده. طراحی رابط کاربری اپل متعلق به دهه پیش بود (تا 2010). حالا به قولی مد عوض شده.

    اپل تنها داره یک رابط کاربری قدیمی رو مرتب بهبود میده، اما آیا موافق تیستید که دوران Progress bar های براق و دکمه های حبابی به پایان رسیده؟

    دوران هر چیزی به پایان میرسه و به نظر من رابط کاربری اپل هم بعد از بیش ربع قرن دیگه باید جهتش رو عوض کنه.

    من در مورد iOS با اینکار اپل که ویجت ها رو در نوتیفکیشن گذاشته موافقم. به نظرم وصله و پینه کردن چیزایی که کاربرها انتظار دارن از جاهای دیگه به جای زیبایی iOS رو تبدیل به چیزی شبیه هیولای فرانکنشتاین تبدیل میکنه.

    – مترو یک رابط کاربری مینمالیست و مدرن هست.
    – اندروید هم اینقدر دست دولوپر و کاربر ها رو باز گذاشته که پاسخی به هرسلیقه ای میده.

    اپل در گیر رابط کاربری قدیمی شده که مثال پیر عروسیه که آرایش پاسخگو نخواهد بود. با این حال آشناست.

    مایکروسافت مدرن بودن رو به آشنا بودن ترجیح داد. اپل چه خواهد کرد؟

  3. adel می گوید

    I think Microsoft has a patent on this thing from their windows 8 UI. So there is no chance of seeing this in iPhone.

  4. aryan می گوید

    امیدوارم iOS زود تر این جوری بشه …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5