عینک گوگل، سیم کارت نخواهد خورد و از طریق وای فای یا تترینگ تبادل دیتا خواهد کرد

6

در «یک پزشک» بیشتر از گجت‌های به بازار نیامده دیگر، در مورد عینک گوگل می‌نویسم، چون بر این باورم که این گجت پوشیدنی، چیزی است که منجر به تغییری جدی در فناوری و کاربری ما خواهد شد.

بر اساس تازه‌ترین اخبار عینک گوگل در انتهای سال 2013 با قیمتی کمتر از 1500 دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. همان طور که در پست قبلی در مورد عینک گوگل نوشته بودم، گوگل به زودی به منتخبی از علاقه‌مندان این امکان را خواهد داد که نسخه آزمایشی عینک را بخرند و آزمایش کنند.

در مورد عینک گوگل، حرف و جدیث بسیار است. گوگل در حال کار بر روی ظاهر این عینک است تا آن را بیشتر با مُد روز هماهنگ کند تا کاربرانش وقتی آن را به چشم می‌زنند، شبیه آدم‌فضایی‌های عجیب نشوند!

دردسرهای قابل پشبینی در مورد حفظ حریم خصوصی هم حالا قابل پیشبینی هستند.

عینک گوگل

اما نگاهی ظاهری به عکس‌های منتشر شده و وزن سبکی که این عینک باید داشته باشد و میزان شارژ باتری آن، همیشه این سوال را برایم پیش می‌آورد که تبادل دیتای این وسیله به چه صورت خواهد بود. به عبارت دیگر می‌خواستم بدانم که گوگل چطور در عین حفظ سبکی و کارایی این وسیله را «سلولار» هم خواهد کرد.

بر اساس تازه‌ترین خبر، عینک گوگل سلولار نیست یعنی سیم کارت نمی‌خورد و برای تبادل دیتا از وای فای یا تترینگ دیتا از گوشی‌های اندرویدی یا آی‌فون استفاده خواهد کرد.

بنابراین گوگل مشکل گنجاندن تجهیزات رادیویی و مصرف شارژ باطری و مشکلات پیرامونش را به نوعی دور زده است.

در واقع راهبرد اصلی گوگل در مورد همه سرویس‌های اینترنتی و نرم‌افزارها و گجت‌هایش این است که به هر نحو ممکن میزان مصرف دیتا را توسط کاربارن افزایش بدهد. چرا که وب‌گردی بیشتر مساوی است با کلیک بر روی آگهی بیشتر. درست به همین خاطر است که گوگل ابایی از باز گذاشتن گجت انقلابی‌اش روی آی‌دیوایس‌ها هم ندارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    خوبه دیگه! با این تیر دوتا نشون میزنه، هم نکسوس میفروشه و هم گلس! احتمالاً برای فروش هر جفت دیوایس تخفیف هم میدن! 🙂

  2. علی احسان می گوید

    بعد از پنج روز دوری از نت و قطعی و … از وابستگی که شبکه اینترنت پیدا کردم متعجب شدم ! با دیدن ابزار های پوشیدنی مثل همین گوگل گلاس و در آینده … این وابستگی تا کجا پیش میره ؟!

    1. همایون می گوید

      وابستگی که شما ازش حرف می‌زنید وقتی مهمه که دسترسی بهش راحت نباشه!
      الآن تقریبا زندگی بدون موبایل و تلفن برای هیچ کسی قابل تصور نیست، ما بهش وابسته‌ایم ولی اصلا اون رو احساس نمی‌کنیم، چون همیشه و همه‌جا کار خودش رو انجام می‌ده.

      اینترنت هم همین وضعیت رو داره!
      جدای از اعتیاد و وابستگی به شبکه‌های اجتماعی و یا وب گردی، که بحثش جداست، چیزی مثل گوگل گلس درواقع یک ابزار ارتباطیه و خوب اگر اینترنت مناسب و همه گیر وجود داشته باشه به راحتی می‌شه ازش استفاده کرد!

      درواقع به جایی می‌رستیم که مثل وابستگی به اکسیژن، به اینترنت هم وابسطه می‌شیم، ولی هوا همه جا هست و ما هیچ‌وقت به این که اگه هوا نباشه چیکار کنیم، فکر نمی‌کنیم.

  3. shima می گوید

    بر اساس عکسی که گذاشتید…
    یعنی می شه، عدسی طبی هم به فریم این عینک وصل کرد :-؟

    خوب می شه این جوری!

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      همچین برنامه‌ای هم وجود داره.

  4. ahmadalli می گوید

    خوب با این وجود گوگل گلس تو ایران کاربرد چندانی نخواهد داشت. چون تترینگ دیتا و وای‌فای همه جا (و اکثر جاها) نداریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5