دیگر هر کسی با داشتن یک پرینتر سه‌بعدی می‌تواند تفنگ خود را چاپ کند!

12

اگر تصور می‌کنید که عکسی که در زیر می‌بینید، تنها یک تفنگ اسباب‌بازی است، سخت در اشتباهید، این یک تفنگ واقعی که گلوله‌های استاندارد واقعی هم شلیک می‌کند:

World's First Entirely 3D Printed Gun

این تفنگ با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی، ساخته شده است و در واقع نخستین تفنگی است که به صورت کامل به شیوه سه‌بعدی چاپ شده است. پیش از این هم تجربه‌هایی در این مورد انجام شده بود، اما در آن موارد فقط قسمت‌هایی از تفنگ چاپ شده بود.

این تفنگ Liberator نام دارد و به وسیله یک دانشجوی حقوق دانشگاه تگزاس به نام «کُدی ویلسون» چاپ شده است.

05-05-2013 10-36-47 PM

ویلسون فعلا این نمونه اولیه را ساخته است و قصد دارد فایل CAD این تفنگ را هفته بعد به صورت عمومی منتشر کند.

به این ترتیب هر کسی که به دستگاه چاپ سه‌بعدی دسترسی داشته باشد، می‌تواند بدون اینکه نیازی به رفتن به اسلحه‌فروشی باشد و سابقه‌اش چک شود، می‌تواند صاحب تفنگی شود که شماره سریالی هم ندارد!

05-05-2013 10-35-36 PM

این تفنگ از 16 قسمت تشکیل شده است و لوله آن قابل تعویض است.

همه این قسمت‌ها از پلاستیک ABS و با یک پرینتر سه بعدی Stratasys Dimension SST درست شده‌اند.

تفنگی که ویلسون درست کرده است، شش قسمت فلزی دارد و به این ترتیب تفنگ او توسط شناساگرهای فلز قابل تشخیص است، اما سایر افرادی که تفنگ پرینت می‌گیرند هیچ الزامی ندارند که قسمت‌های فلزی در تفنگ خود بگنجانند.

05-05-2013 10-37-19 PM

نه! دیگر تفنگ‌های پلاستیکی اسباب‌بازی نیستند.

تا به حال از پرینترهای سه‌بعدی برای چاپ زیورآلات، مجسمه‌های کوچک، اشکال فانتزی و حتی بعضی از بافت‌های بدن استفاده شده است، اما گویا حالا دیگر با یک مشکل امنیتی روبرو هستیم!

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
12 نظرات
  1. فرشاد می گوید

    نباید به این آسونی ها هم که عنوان شده باشه!
    اول اینکه متریال مورد نیاز برای چاپ این تفنگ قطعاً فقط ABS نیست! حتماً مواد دیگه ای رو هم باهاش ترکیب کرده.
    دوم اینکه کافیه یکی دو بار شلیک کنه تا در اثر حرارت ایجاد شده پلاستیک دفرمه بشه و با شلیک سوم خود فرد آسیب ببینه! احتمالاً اون چند قطعه فلزی هم به همین منظور در تفنگ نمایش داده شده استفاده شده، که باز هم این کار باعث ایمن شدنش نمیشه.
    البته در صورتی که فنر مناسبی بتونیم تهیه کنیم میتونیم تفنگ بادی باهاش پرینت کنیم، ولی اینو از من نشنیده بگیرید! 😉
    فقط تصور کنید راه ساختن حتی یک نمونه از این تفنگ دست تروریست ها بیفته!

  2. خسته می گوید

    با یه زحمت طاقت فرسایی بالاخره تونستم که صفحه وبلاگتونو باز کنم، البته حدود یه ساعتی هست که دارم جان میکنم تا ایمیلمو هم بتونم باز کنم اما هنوز خدا قسمت نکرده گویا!!! عذر میخوام که نظرم هیچ ربطی به مطلب نداره اما فقط خواستم بگم که به نظرم “بهشت باید جایی باشه که توش میشه راحت چک میل کرد”!!

  3. شهاب الدین می گوید

    خانم فرانک مجیدی، لطفاً از پرسپولیس بنویسید. از خداحافظی مهدوی کیا و تیر آخری که زده شد: خداحافظی علی کریمی.

    1. احسان می گوید

      فکر کنم بهتر خود پرسپولیس هم از دنیای فوتبال خداحافظی کنه؛ هم حاشیه ها کم تر میشه هم پول میلیاردی بیت المال تو جیب یک سری موجود بی ارزش نمیره هم تعداد مسولان فیفا از شر شکایت های طلبکاران پرسپولیس نجات پیدا می کنن هم کیفیت لیگ بالا تر میره هم یک سری از رسانه ها و دلال ها و لیدرها از صحنه ی روزگار محو میشن و هم خیلی چیز های دیگه
      (چون یک نظر بی ربط را منتشر کردید پاسخ یک نظر بی ربط را هم باید منتشر کنید جناب دکتر)

  4. هاشى می گوید

    تروریستى که پرینتر سه بعدى داشته باشه با اپراتورش مى ره مثل ادم از بازار سیاه اسلحه مى خره این بیشتر جنبه فان داره

  5. محسن می گوید

    فکرشو بکن در آینده ، خود تروریستها رو هم چاپ کنن!!!
    هر جا میری چند تا ملا عمر می بینی!!!

  6. علی حسینی می گوید

    برای تولید این اسلحه از یه پرینتر 8،000 دلاری استفاده شده، یعنی چیزی حدود 28 میلیون و 800 هزار تومن و اگه هزینه مواد ساخت رو نیز داده نادیده بگیریم و با علم به اینکه به اذعان خود این شخص اسلحه بعد از شلیک حدود 6-8 گلوله از همدیگه متلاشی میشه، آیا تولید اسلحه در آمریکا از این راه مقرون به صرفه است؟
    حتی در کشورهایی مثل ایران که قوانین مربوط به اسلحه گرم بسیار سخت گیرانه است، در شهرهای مرزی کلت های استفاده شده به مبلغ 170-180 هزار تومن و کلاشینکف به مبلغ 300-400 هزار تومن قابل تهیه کردن است.

    1. ARIA می گوید

      تکنولوژی چاپ 3 بعدی تازه دوران ابتدائی خودش رو میگذرونه ، مطمئنا در چند سال آینده این تکنولوژی به سمت ارزان شدن و در دسترس همگان قرار گرفتن میره و مطمئنا تا اون موقع از نظر کیفیت کار پیشرفت هم خواهد کرد و اون موقع هست که میشه در مورد بصرفه بودن چاپ یه اسلحه یا خرید یه کلت 170 -180 هزار تومانی یه کلت چینی کمی تامل و درنگ کرد

      1. علی حسینی می گوید

        ولی به نظر من پرینترهای سه بعدی هرگز نمی تونن راه حل مقرون به صرفه ای برای محصولاتی که در حال حاضر قادر به تولید انبوه در کارخانه ها هستند بشه.
        پرینترهای سه بعدی فقط و فقط در مورد قطعاتی که قالب گیری یکپارچه اونها در حال حاضر بسیار سخت و یا غیر ممکن است و محصولاتی فقط یک بار نیاز به تولید اونهاست و هزینه قالب گیری اونها اقتصادی نخواهد بود، بدرد خواهد خورد.
        برای یک چیزی مثل اسلحه که وجود بازار سیاه قیمت اون رو همیشه پایین نگه داشته اصولا هیچ جای رقابتی بوجود نمیاد که بخواد یه روزی در آینده این رقابت به سرانجام برسه یا نرسه.
        این موضوع غیر قابل تشخیص بودن هم صرفا یک موضوع عوام فریبانه است رسانه ها روش مانور میدن تا عوام رو به خوندن مطلب شون جذب کنند مگرنه نمونه های اسلحه پلاستیکی قبلا هم بوده و گلاک به عنوان یکی از موفق ترین اونها تولید انبوه میشه!

        1. امبر می گوید

          درست است آنقدر صحبت کردی ولی این صحبت ها اصلا فایده ای نداره واللا برو کارگر باشو امّیدوار* که از یس بیاید از مرگ و کار

  7. فرهاد معینی می گوید

    واقعا ادم باید بی عقل باشه که یه همچین چیزیرو باور کنه…تفنگ فقط ظاهر نیست داخل تفنگ صدها موارد ریزو ظریف به کار برده شده…یه پرینتر که فقط ظاهر رو پرینت میگیره داخل رو چطور میتونه بسازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. hawk3d می گوید

    برای آشنایی بیشتر با پرینت سه بعدی می توانید به سایت HAWK3D.ir مراجعه کنید و در صورت نیاز از نحوه قیمت خدمات نیز آگاه شوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.