متن سخنرانی که قرار بود در صورت کشته شدن نیل آرمسترانگ و باز آلدرین توسط نیکسون قرائت شود!

5

چند روز پیش مصادف با 45 امین سال سفر تاریخی انسان به کره ماه و گام نهادن نیل آرمسترانگ و باز آلدرین روی سطح آن.

اما حالا که فکرش را می‌کنیم می‌بینیم که با فناوری آن زمان، این مأموریت چقدر متهورانه بوده است. واقعا از فاصله 380 هزار کیلومتری، مسئولان امر در صورت بروز مشکلی در سفر، هیچ کمک خاصی نمی‌توانستند به فضانوردان بکنند.

فکر می‌کنید که خطرناک‌ترین مرحله این مأموریت چه بود؟

مرحله فرود روی سطح ماه؟

نه! جالب است بدانید که برخاستن ماه‌نشین از سطح ماه و پیوستنش به سفینه مادر در مدار ماه، خطرناک‌تر و دشوارتر ارزیابی شده بود.

آنقدر که پروتکلی در صورت شکست مأموریت در این مرحله تنظیم شده بود، به این صورت که در صورتی که تحت هر عنوان ماه‌نشین از سطح ماه بلند نمی‌شد، ارتباط با فضانوردان قطع می‌شد، فضانوردان بیچاره باید روی سطح ماه می‌ماندند تا جان بدهند.

قرار بود که رئیس‌جمهور آمریکا به بیوه‌های دو فضانورد تلفن بکند و حتی متن سخنرانی‌ای برای او آماده شده بود که بسیار شورانگیز بود:

سرنوشت مقدر کرد که مردانی که برای کاوش صلح به ماه عزیمت کرده بودند، روی ماه باقی بمانند تا در آرامش باقی بمانند.

این مردان شجاع -نیل آرمسترانگ و ادوین آلدرین- می‌دانند که امیدی برای نجات آنها نیست. ولی در عین حال می‌دانند که برای فداکاری نوع بشر امید باقی است.

این دو مرد جان خود را بر سر اصیل‌ترین هدف آدمی نهادند: جستجوی حقیقت و شناخت.

خانواده و دوستان آنها، ملت آمریکا، دنیا و مادر زمین که دو پسر خود را به جستجوی مقصد ناشناخته فرستاد، سوگوار آنها خواهد بود.

آنها با ماجراجویی خود، مردم دنیا را بر آن داشتند که احساس یگانگی کنند و با فداکاری‌شان، پیمان برادری انسان را مستحکم‌تر کردند.

در روزگاران باستان، انسان‌ها به ستاره‌ها نگاه می‌کردند و در صورت‌های فلکی، قهرمانان خود را مجسم می‌کردند. در روزگار نو، ما کار مشابهی خواهیم کرد، اما این بار حماسه‌سازهای ما از پوست و گوشت هستند.

دیگر کسانی که راه این دو را دنبال کنند، مطمئنا راه بازگشتشان را پیدا خواهند کرد. جستجوگری انسان مغفول نخواهد ماند. اما این مردان نخستین کسان در این راه بودند و در قلب‌هایمان پیشگام باقی خواهد ماند.

زین پس، هر انسانی که شباهنگام به ماه نگاه کند، خواهد دانست که در گوشه‌ای از دنیای دیگر، همیشه یادگاری از بشریت باقی خواهد بود.

7-23-2014 2-41-05 AM

منبع


این حاشیه تاریخی از سفر به ماه شاید به نظرتان چندان مهم نباشد، اما چند نکته جالب دارد:

– بعد از ناکامی‌های ملی و سرخوردگی‌های جمعی، مسئولان هر کشور باید نخستین کسانی باشند که قادر به جمع کردن قضیه، دلداری دادن و حفظ آرامش عمومی باشند.

– آمادگی برای سناریوهای بد، باید همیشه در ما وجود داشته باشد، از یک باخت در یک مسابقه ورزشی حساس گرفته تا یک فاجعه طبیعی.

شنیده‌هایی حاکی از این است که پیام‌های تبریک متعددی از سوی دولتمردان ما در صورت پیروزی تیم ملی والیبال در مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی، آماده شده بود. اما بعد از شکست، کمتر کسی بود که پیامی به ورزشکاران بنویسد و از دلاوری آنها تشکر کند.

– ادبیات پیراسته و شورانگیز، همواره می‌تواند به قلب‌ها نفوذ کند. سخنوری، توانایی تهییج و تأثیر بر افراد هنری است همه در سطوح مختلف به اندازه‌های متفاوت، از رده‌های مدیریتی کوچک تا بالا بتوانند از آن بهره بگیرند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
5 نظرات
  1. ع.م می گوید

    فکر کردید چطوری هیتلر داشت مردمش رو تهییج می کرد

    یه سخنرانی می کرد و آلمانیایی که به خونسردی مشهورند پای سخنرانی هاش از شوق اشک می ریختن

    بله اینجوریاس!!!

  2. sor می گوید

    ارتباط رو عمدا قطع میکردن یا قطع میشد؟

  3. اسماعيل می گوید

    با نکته والیبال و کلا همه ورزش ها ب جز فوتبال موافقم
    از ارژانتین گل هم ک خوریم سه ساعت زیر نویس شد ک باخت مقتدرانه رو تبریک میگیم
    اما والیبال و کشتی ، …..

  4. رامین می گوید

    دنیای موازی رو تصور کنید که توش نیل نمیتونست برگرده زمین فکرش بکنید میتونست چه تاثیراتی رو دنیای تکنولوژی داشته باشه و هوا فضا شاید هنوز بالونای هیدروژنی تو هوا بودن چقدر عجیب بود .

  5. حسن می گوید

    واقعا پست عالی‌ای بود
    من بیشتر تحت تاثیر لحن پیام قرار گرفتم اینکه در چنین موقعیت‌هایی چه باید نوشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5