گزارش‌ها و تصاویر اختصاصی «یک پزشک» از نخستین روز فروش آی‌فون 6

10

به لطف تعدادی از خوانندگان خوب «یک پزشک»، در این پست با هم توضیحات و عکس‌هایی از نخستین روز فروش آی‌فون 6 را مرور می‌کنیم:

آقای «حسن روشن» نوشته‌اند:

سلام علیرضا مجیدی عزیز
این عکس‌های آیفون شش 64 مشکی است که امروز از ای‌تی‌اند‌تی، تحت قرارداد گرفتم. صبح حدود ساعت ده به یکی از دفاتر ای‌تی‌اند‌تی در لابک تگزاس رفتیم و بعد از یک ساعت ایستادن در صف، وارد فروشگاه شدیم. قبل از ورود به دفتر اعلام کردند که تنها آیفون شش موجود است و الان آیفون شش پلاس برای فروش موجود نیست و تنها برای نمایش هست.

هر دو مدل رو از نزدیک دیدم، اما از قبل تصمیم گرفته بودم آیفون شش بگیرم. هر چند من از طراحی کلی این سری راضی نیستم، اما ترجیح دادم به دلایلی از جمله اندازه صفحه نمایش و به‌روزتر بودن مدل و حفظ طولانی‌تر دستگاه، مدل جدید رو بگیرم.

اما در مورد تجربه من از آیفون شش:
دوربین عقب همون‌طور که در عکس‌ها مشخص است، واقعاً اذیت‌کننده است و موقع گذاشتن و برداشتن گوشی از روی میز باید حواست باشه که به لبه جایی نگیره و آسیب نبیند. تنها راه حلی که به ذهن می‌رسه اینکه کاور برای گوشی تهیه کرد که البته به دلیل ظاهر نه‌چندان مقبول پشت گوشی (از نظر من)خیلی هم ناراحت‌کننده نیست. وقتی گوشی رو بدون کاور روی سطح میز می‌گذاری، اصلاً حس خوب مدل قبلی رو نداره و گوشی در وضعیت نامتعادل قرار داره. اگر بخواهی در همین وضعیت از گوشی استفاده کنی و مثلاً چیزی تایپ کنی، گوشی مثل الاکلنگ تکون می‌خوره و به‌عبارتی رو اعصابه!

دکمه‌های کنترل صدای گوشی هر چند به زیبایی مدل قبل نیستند، اما به‌خاطر جنس فلزی‌اش احساس خوبی منتقل می‌کنه. دکمه پاور هم با توجه به ابعاد گوشی به جای مناسبی منتقل شده. وزن گوشی با توجه به اندازه آن خیلی خوبه.

درباره کیفیت صفحه و نمایشگر. حاشیه‌های صفحه هر دو آیفون انحنای دلچسبی داره، خصوصاً در آیفون شش. کیفیت نمایشگر هم واقعاً خوبه، خصوصاً از کناره‌ها، همون‌طور که در تصاویر پیداست.

همان‌طور که در خبرها بود، پشت آیفون شش بعد از کمی کار کردن گرم می‌شه و در دست می‌توانی گرمایش رو احساس کنی.

9-20-2014 9-27-09 AM

9-20-2014 9-30-59 AM

9-20-2014 9-30-44 AM

9-20-2014 9-30-30 AM

9-20-2014 9-30-13 AM

9-20-2014 9-29-55 AM

9-20-2014 9-29-39 AM

9-20-2014 9-29-21 AM

9-20-2014 9-29-05 AM

9-20-2014 9-28-31 AM

9-20-2014 9-28-03 AM

9-20-2014 9-27-45 AM

9-20-2014 9-27-25 AM


«فرشاد» از لندن:

با درود به دوست خوبم آقا علی رضا
امروز آیفون 6 وارد فروشگاه های اپل شد و رفتم هم خودم یک نگاهی یبندازم و هم چند عکس اختصاصی بگیرم برای 1پزشک و اگه نظر من رو بخوای خوشم نیومد و دو بار نزدیک بود از دستم بیفته، چون خیلی لیز درست شده، حتما باید با کاور استفاده کرد:

9-20-2014 9-18-18 AM

9-20-2014 9-18-01 AM

9-20-2014 9-17-31 AM

9-20-2014 9-16-25 AM

9-20-2014 9-15-42 AM

9-20-2014 9-15-04 AM

9-20-2014 9-13-40 AM

9-20-2014 9-13-09 AM

9-20-2014 9-12-44 AM

9-20-2014 9-10-43 AM

9-20-2014 9-10-14 AM

الهام نیکو یک اسکرین شات از آی‌فون 6 برای ما فرستاده‌اند:

9-20-2014 9-19-50 AM


امیر:

سلام دوستان. امیر هستم. خب بالاخره آیفون ۶ هم از راه رسید و امروز تونستم از نزدیک نگاهی بهش داشته باشم. دوست داشتم نظرم رو با شما هم در برخورد اول درمیان بذارم.

در اینجا تصمیم ندارم راجع به مشخصات سخت افزاری صحبت کنم چون به نظرم ما در دوره پسا تکنولوژی هستیم و تقریبا تمامی گوشیهای بازار جوابگوی نیاز های کاربران هستند. برای من مهمترین فاکتور ها در انتخاب گوشی به ترتیب سیستم عامل، اندازه صفحه، طراحی و باطری است.

در مورد سیستم عامل که قاعدتا به انتخاب شخصی بر میگرده. شخصا به عنوان کسی که هر ٢ سیستم رو برای مدت طولانی تجربه کردم اپل رو انتخاب میکنم (گرچه در حال حاضر از نکسوس ۵ استفاده میکنم اما تصمیم به برگشت مجدد به اپل گرفتم و فکر نمیکنم به این زودی ها به اندروید برگردم).

از نظر طراحی گوشی چنگی به دل نمی‌زد. به نظرم برای داشتن حداقل ضخامت و حداکثر صفحه کاری غیر از این ممکن نبود. گوشی خیلی ساده به نظر می‌رسید که شاید این قضیه لذت کاربری رو بیشتر کنه. شخصا فکر می‌کنم بهترین طراحی اپل مدل آیفون 4 و اون ترکیب زیبای شیشه و فلز بود.

اما می‌خواهم در مورد اندازه صفحه نمایش که شخصا من رو ٢ سال از اپل دور نگاه داشت بیشتر صحبت کنم. در مورد آیفون ۶ پلاس شما با یک گوشی بسیار بزرگ طرف هستید. اندازه دستان من متوسط و تا حدی بزرگ است و در حالی که من تقریبا به راحتی با یک دست با گوشی نکسوس ۵ (صفحه نمایش 4.95) به راحتی کار می‌کنم، اما در تلاش برای کار کردن با ۶ پلاس با یک دست ناموفق بودم و فکر میکنم چنانچه دستانی بسیار بزرگ نداشته باشید، استفاده از گوشی با یک دست غیر ممکن و یا خیلی دشوار خواهد بود. این قضیه برای من که هنگام کار می خواهم نگاه سریع به گوشی داشته باشم و یا در حین رانندگی از گوشی استفاده کنم یک فاکتور خیلی منفی حساب می‌شه. در اصل میتونم با تنها کمی اغراق ۶ پلاس رو در رد فبلت ها قرار بدم. راه حل اپل برای حل این مشکل با ضربه زدن پشت هم روی هوم باتن و پایین کشیدن صفحه هم چندان کار آمد نبود و به صورت تقریبی در ۵٠ تا ۶٠ درصد مواقع عمل نمی‌کرد. با وجود اینکه فکر می‌کنم پرداخت ١٠٠ دلار بیشتر ارزش داشتن صفحه بزرگتر و باتری بزرگتر رو داره، اما با کمی کار کردن با ۶ پلاس به این نتیجه رسیدم که شاید بزرگ بودن بیش از اندازه گوشی لذت کاربری رو کم کنه و شاید گزینه آیفون 6 برای خیلی ها گزینه مناسب‌تری باشه. خوب این هم از یک بررسی سرپایی و سریع!

9-20-2014 9-25-47 AM

توضیح تصویر: سمت چپ آیفون 5s، سمت راست آیفون 6 ، وسط آیفون 6 پلاس


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
10 نظرات
  1. عباس می گوید

    نوار فلزی دور دوربینشو اصلاً نمیشه تحمل کرد و حالت گرد شده کنارهاش هم واقعاً وحشتناکه. استیو تو قبرش داره میلرزه! شک نکن

  2. ایلا می گوید

    آقای مجیدی چقدر خبه که از همه جای دنیا مخاطب دارین همش بخاطر موضوع های جالب و دلچسب و مخصوصا سبک نگارش حرفه ای هست تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشید و یک پزشک هم روز به روز مخاطباش بیشتر بشه من خودم شخصا بجای گشتن تو فیسبوک و پستای الکی خوندن هرروز به سایتتون سر میزنم و به هر کی میرسم توصیه میکنم.

  3. Yeki می گوید

    اینبار اپل از نظر زیبایی تو طراحی بد عمل کرده، تصاویر تبلیغاتی ایفون همچین بد نبود ولی چندتا بررسی ویدیویی که دیدم پشت گوشی واقعا زشت هست.

  4. سپیده می گوید

    عالی بووووووود مرسی بابت گزارش … از دوستانی که به فکر ما هم بودن و برامون گزارش گرفتن ممنونم من که خیلی حس خوبی گرفتم.

  5. شهاب الدین می گوید

    چرا اپل گوشی‌هاشو ضدّ آب نمی‌کنه؟! من موندم تو این نقصان جدّی اپل! بعد هرجا که بخواد کارایی گوشی‌هاشو نشون بده امکان نداره فیلم یا عکسی از یه کوهنورد یا ماجراجو تو طبیعت نگذاشته باشه که داره با آیفون یا آی‌پد و یه اپلیکیشن یه کارهایی می‌کنه! آخه واقعاً چرا؟اگر هم می‌خواد باریک کردن گوشی رو فدای این چیزها نکنه تا قشر وسیع عامّه مردم خوششون بیاد و بیشتر فروش داشته باشه،‌ خب حداقل مثل سامسونگ تو گلکسی اس ۴، این هم یه مدل مخصوص ضدّآب می‌زد واسه اونها که این قضیه براشون خیلی خیلی مهمه! هر سال ما صبر کردیم این مهم تحقّق نیافت که نیافت! حالا دارم می‌گم اکسپریا زد ۲ یا ۳ یا آیفون ۶! گلکسی ۵ که ضدّ آب وقتی از آب درش میاری عملاً تا خشکش نکنی نمی‌شه کاری باهاش کرد چون صفحه‌اش وقتی خیس قاطی می‌کنه. امّا سونی این اشکال هم نداره ولی کلاً نور صفحه نمایشش و رنگ‌هاش مثل آیفون نیست. اگر آیفونی بود ضدّآب (نه با این کاورهای غول آسای ضدّآب) من لحظه‌ای درنگ نمی‌کردم! دیگه هم نمی‌تونم صبر کنم تا مدل جدیدی معرّفی بشه! یا سونی یا اپل، یکی از این دو رو باید بخرم و قطعاً هرکدوم رو بگیرم دلم پیش ویژگیه داشته‌ی اون یکی خواهد بود!

  6. kamran می گوید

    با سلام ،
    من انتظارم از اپل بیشتر از اینا بود ، شاید من انتظارم زیاد در طراحی ،
    ولی قبل از اینکه نظر بدم باید تو دستم بگیرم تا بتونم بهتر نظرم بگم ،
    متاسفانه هنوز اینجا نیومده فکر کنم هفته آینده میاد !!

  7. rezaorg می گوید

    آقای مجیدی سر تا سر جهان خاطر خواه داری ها

  8. hadi می گوید

    ممنون از دکتر و همه بچه ها که تجربه هاشون رو با ما به اشتراک گذاشتن دکتر منتظر جعبه گشایی آیفون هستیم هرچند من از5sبیشتز خوشم میاد تا 6

  9. SOHEIL می گوید

    فرش هم در تمام بررسی های گجت ها نقش مهمی داره!

  10. Hamed می گوید

    به عنوان کسی که سالهاست هم با آندروید و هم آی او اس کار کردم باید بگم که با وجود تمام ایرادات گفته شده راه حلی به جز مهاجرت همیشگی به آیفون ندارم. تاپ ترین و قوی ترین گوشی های آندرویدی بازار بعد از مدتی کوتاه شروع به کند شدن و لگ میکنن. برنامه های نوشته شده برای آندروید کیفیت و جذابیت همان برنامه ها در ورژن آی او اس خودشون رو ندارن و برنامه نویسان برای آندروید زیاد مایه نمیزارن (در مقایسه با آی او اس)

    گوشی LG G3 در اولین استفاده ١/٣ گیگ از ٢ گیگ رمش پره! و سامسونگ گلکسی اس ۵ هم ٩٨٠ مگ، حتی بعد از ریبوت ، از رمش توسط تاچ ویز و برنامه های نصب شده توسط سامسونگ اشغال شده.
    و این یعنی شما به عنوان کاربر فضای محدودی برای اجرای برنامه های خودتون دارین.

    متاسفانه آندروید سیستم عاملی غیر بهینه و سنگین هست (نسبت به آی او اس)، به صورت تجربی هم برنامه نویسان dot Net و Java با همین مشکلات آندروید در پلتفرم های خودشون بعد از مدتی مواجه شدند و راهی به جز استفاده مجدد از محیط c/c++ برای برنامه نویسی حرفه نداشتند، مخصوصا در پلت فرمهایی که مصرف باطری و مقدار رم و قدرت پردازشگر مهم هستند بهترین راه حل استفاده از کمترین سربار ران تایمه. (البته جاوا بسیار از دات نت در ورژن embed بهینه تر بوده)

    به هر حال با وجود تمام ایرادات دوستان ، به نظر من به عنوان برنامه نویس حرفه ای و کسی که با ساختار سیستم عامل ها آشناست، در حال حاضر بهترین اسمارت فون موجود در بازار آیفون ۶ هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5