۱۵ تغییری که با نصب اندروید ۵.۱ ایجاد می‌شود

6

دیروز که اندروید ۵.۱ عرضه شد به‌طورکلی می‌دانستیم برخی مشکلات نسخهٔ ۵ برطرف شده و بهبودهایی نیز در کارایی سیستم‌عامل صورت گرفته است. علاوه بر این اندروید ۵.۱ به‌طور پیش‌فرض از دو سیم‌کارته بودن گوشی پشتیبانی می‌کند. تماس با کیفیت صدای HD و قابلیت امنیتی Device Protection برای غیرفعال کردن گوشی دزدیده‌شده از دیگر امکانات اندروید ۵.۱ هستند. اگر شما بر روی گوشی‌تان اندروید ۵ دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا ‍برخی ویژگی‌های این به‌روزرسانی را دقیق‌تر بررسی کنیم. در عکس‌های زیر، تصویر سمت راست مربوط به اندروید ۵ و تصویر سمت چپ مربوط به اندروید ۵.۱ می‌باشد.

برای دیدن فیلم تفاوت‌های اندروید ۵ و ۵.۱ اینجا کلیک کنید.

AndroidPIT-Nexus-5-android-5-1-lollipop-teaser

نوتیفیکیشن‌ها را به نوار بالای صفحه بفرستید

در اندروید ۵.۱ وقتی یک نوتیفیکیشن بالای صفحه ظاهر می‌شود می‌توانید آن را به سمت بالا بفرستید تا از روی صفحه محو شود. این نوتیفیکیشن فقط از روی صفحه محو می‌شود و در لیست نوتیفیکیشن‌ها باقی می‌ماند. برای دیدن آن کافی است نوار بالای صفحه را به پایین بکشید. ممکن است تغییر مهمی به نظر نرسد ولی برای افرادی که با گوشی بازی می‌کنند مهم است که نوتیفیکیشن‌هایی که مزاحم بازی می‌شوند را از روی صفحه بردارند.

Improved-heads-up-notifications

مشکل کمبود حافظه برطرف شده

بسیاری از کاربرانی که به اندروید ۵ به‌روزرسانی کرده‌اند با یک باگ در مدیریت حافظه روبرو شدند. این باگ به این صورت است که برنامه‌هایی که در پس‌زمینه قرار دارند مثل برنامهٔ پخش موسیقی خودبه‌خود ری‌استارت می‌شوند. چون حافظهٔ رم که پیش‌ازاین اشغال‌شده بود و اکنون باید برای برنامه‌های جدید آزاد شود، آزاد نمی‌شود و کمبود حافظه باعث ری‌استارت شدن برنامه‌ها می‌شود. پیش‌ازاین گوگل اعلام کرده بود که در نسخهٔ بعدی اندروید، این باگ برطرف می‌شود و به نظر می‌رسد اکنون برطرف شده است.

انیمیشن در صفحهٔ قفل

در اندروید ۵.۱ اگر انگشتتان را بر روی صفحهٔ قفل بزنید، گزینه‌های روی صفحه کمی حرکت می‌کنند و نشان می‌دهند که باید انگشتتان را روی صفحه بکشید. این انیمیشن در اندروید ۵ وجود نداشت.

AndroidPIT-Nexus-5-Android-5-0-and-5-1-comparison-lock-screen

انیمیشن‌های Play Store

در نسخهٔ جدید Play Store نیز باز کردن گروه‌ها و گزینه‌ها با انیمیشن انجام می‌شود. به‌گونه‌ای که هر کاری در Play Store انجام دهید زیباتر از قبل به نظر می‌رسد.

بخش تنظیمات سریع

در اندروید ۵ برای انتخاب شبکهٔ وای فای یا دستگاه بلوتوث موردنظر می‌بایست تنظیمات گوشی را باز می‌کردید. ولی در اندروید ۵.۱ در صفحهٔ تنظیمات سریع، گزینه‌های وای فای و بلوتوث خود دارای منوهای مخصوصی می‌باشند که با زدن علامت فلش کنار هرکدام باز می‌شود. اگر بلوتوث یا وای فای غیرفعال باشند نیز با باز کردن منوهایشان فعال خواهند شد.

AndroidPIT-Nexus-5-Android-5-0-and-5-1-comparison-quick-settings

AndroidPIT-Nexus-5-Android-5-1-lquick-settings-wifi-bluetooth

در اندروید ۵.۱ می‌توانید آیکون‌های بخش تنظیمات سریع را مخفی کنید. برای این کار بر روی آن آیکون انگشتتان را نگه‌داشته، سپس گزینهٔ Hide را انتخاب کنید. این گزینه‌ها پس‌ازاینکه دوباره از آن‌ها استفاده‌ای بکنید در بخش تنظیمات سریع ظاهر می‌شوند.

nexus2cee_android-51-hide-dynamic-tile

چراغ نوتیفیکیشن در حالت بی‌صدا نیز کار می‌کند

در اندروید ۵ وقتی گوشی را در حالت بی‌صدا (None) می‌گذارید چراغ LED مربوط به نوتیفیکیشن‌ها غیرفعال می‌شود. درصورتی‌که در نسخه‌های پیشین اندروید این‌گونه نبود. اکنون این قابلیت به اندروید ۵.۱ بازگردانده شده و در حالت بی‌صدا نیز چراغ نوتیفیکیشن کار خواهد کرد.

The-LED-notification-light-now-works-in-all-modes

آیکون‌های جدید در پنجرهٔ تنظیم صدا

پنجرهٔ تنظیم صدا در اندروید ۵ شامل سه گزینه به نام‌های Priority, All و None‌ می‌باشد. در اندروید ۵ تنها اسم این گزینه‌ها نوشته‌شده بود. لذا برای مفهوم‌تر شدن این گزینه‌ها در اندروید ۵.۱ آیکون‌هایی نیز به آن‌ها اضافه‌شده‌اند.

AndroidPIT-Nexus-5-Android-5-1-Lollipop-sound-widget-icons

حذف نوتیفیکیشن‌ها با انیمیشن

در اندروید ۵ وقتی گزینهٔ حذف نوتیفیکیشن‌ها را می‌زنید، نوتیفیکیشن‌ها ناگهان ناپدید می‌شوند. این کار در اندروید ۵.۱ با انیمیشن زیبایی انجام می‌شود.

حالت بی‌صدا «تا آلارم بعدی»

اگر می‌خواهید شب راحت بخوابید و آلارم را نیز برای بیدار شدن صبح تنظیم کرده‌اید، در اندروید ۵.۱ گزینه‌ای وجود دارد که گوشی را تا آلارم بعدی در حالت بی‌صدا نگه دارد. لذا دیگر به خاطر ماندن گوشی در حالت بی‌صدا، تماس‌ها و پیام‌های مهم اول صبحتان را از دست نخواهید داد.

AndroidPIT-Nexus-5-Android-5-1-clock-animation-until-next-alarm-priority-mode

انیمیشن‌های بخش تنظیمات سریع

در اندروید ۵.۱ هر کاری که در بخش تنظیمات سریع انجام دهید، شامل فعال و غیرفعال کردن گزینه‌ها و … با انیمیشن انجام می‌شود. این انیمیشن‌ها در نسخهٔ نمایشی Android L نیز وجود داشتند ولی در نسخهٔ رسمی اندروید ۵ خبری از آن‌ها نبود.

نوار Progress‌ به رنگ آیکون برنامه

در اندروید ۵.۱ اگر برنامه‌ای برای مثال دانلود داشته باشد و در نوتیفیکیشنش، نوار پیشرفت آن دانلود را نشان دهد، این نوار به رنگ آیکون آن برنامه در نوتیفیکیشن خواهد بود.

پشتیبانی از دو سیم‌کارت

اندروید ۵.۱ به‌طور پیش‌فرض از دوسیم‌کارته بودن گوشی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید رنگ خاصی به شماره‌گیر هر سیم‌کارت نیز اختصاص بدهید تا راحت‌تر تماس‌هایتان را مدیریت کنید.

Pin کردن برنامه‌ها

در اندروید ۵ می‌توانید برنامه‌ای را به صفحهٔ خانه Pin یا سنجاق بکنید. با این کار دیگر نمی‌توانید از آن برنامه خارج بشوید تا اینکه با نگه‌داشتن دو دکمهٔ مثلث و مربع، آن برنامه از حالت Pin خارج شود. نحوهٔ خارج شدن از Pin در اندروید ۵ با یک پیغام متنی به کاربر اعلام می‌شود ولی بسیاری از کاربران حوصلهٔ خواندن آن را ندارند و پس‌ازآن نیز نمی‌دانند با برنامهٔ Pin شده چه‌کار بکنند. به خاطر همین در اندروید ۵.۱ علاوه بر پیغام متنی به‌صورت تصویری نیز به کاربر نشان داده می‌شود که باید چه‌کار بکند.

AndroidPIT-Nexus-5-Android-5-0-and-5-1-comparison-screen-pinning

برنامه‌های بسته‌شده، بسته می‌مانند

در اندروید ۵ باگی وجود داشت که به‌موجب آن برنامه‌هایی که از لیست برنامه‌های اخیر بسته‌شده بودند، دوباره به آن لیست بازمی‌گشتند. در اندروید ۵.۱ این باگ برطرف شده است.

یک مرحله کمتر برای باز کردن صفحه خانه

در اندروید ۵ اگر برای گوشی قفل نگذاشته باشید، وقتی از صفحهٔ قفل وارد صفحهٔ تنظیمات سریع می‌شوید، با بازگشت از آن صفحه دوباره با صفحهٔ قفل مواجه خواهید شد. در اندروید ۵.۱ با بازگشت از صفحهٔ تنظیمات سریع مستقیماً به صفحهٔ خانه می‌روید.

Improved-lock-screen-behavior

منبع

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

ریز علی خواجوی فرنگی‌ها: چگونه کیت شلی یک قطار را نجات داد؟

در سال 1901، راه آهن شیکاگو و شمال غربی، پل جدیدی را بر روی رودخانه Des Moines در بون، آیووا، در آمریکا افتتاح کرد. این پل رسماً پل راه‌ بون نام گرفت، اما اما مردم محلی به سرعت به آن لقب پل‌های بالای کیت شلی را دادند، به یادبود بانوی قهرمان…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. mehdi می گوید

    خدا رو شکر!

  2. خودم می گوید

    البته در اندروید 5 هم میشد وقتی نوتیفیکیشن ظاهر میشه, اون رو با سوایپ به چپ یا راست، از روی صفحه حذف کرد.

  3. علیرضا می گوید

    عالیه.

  4. الهام می گوید

    راستش یه سری‌هاش الان هم که 5.0.1 دارم هستش! شاید چون در غالب متن آورده شده، متوجه اصل تغییر نیستم

  5. babak می گوید

    کسی نمیدونه گلکسی s4 به اندروید 5، (OTA) کی آبدیت میشه ؟

  6. smart می گوید

    من دیشب اپدیت کردم،اکثر این تفاوت هایی ک گفتین تو ورژن قبل هم بوده و تغییر زیادی نداشته.من تنها تغییر آزار دهنده ای ک حس میکنم،زودتموم شدنه باطریمه!تقریبا چندبرابر سریعتر داره میخوره شارژه باطریمو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.