نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

11

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های دنیا دانست.


 

رتبه 8 – 105 میلیون دلار – پرتره جوزف رولین

ونسان ون گوگ فعالیت هنری خود را به عنوان طراح و نقاش از سال ۱۸۸۰ و در سن ۲۷ سالگی شروع کرد. وی پس از مواجهه با آثار ژان فرانسوا میله عمیقاً تحت تاثیر نقاشی‌های او و پیام اجتماعی آن‌ها قرار گرفت و در همین زمان بود که طراحی را به‌صورت جدی و حرفه‌ای شروع کرد. او از آنجاکه در سن ۳۷ سالگی درگذشت، در واقع تمام آثارش را در ۱۰ سال آخر عمر خویش آفرید که شامل بیش از ۹۰۰ نقاشی، بیش از ۱۱۰۰ طراحی و ۱۰ چاپ می‌باشد. برخی از مشهورترین آن‌ها در ۲ سال پایانی عمرش کشیده شده‌اند.این نقاشی هم در سال 1889 به وسیله ی ونسان ون گوک کشیده شده است و از سری نقاشی هایی معروف به ” خانواده ی رولین ” می باشد.

Portrait-of-Joseph-Roulin_f_improf_496x631


رتبه 7 – 119 میلیون دلار – جیغ

جیغ، اثر ادوارد مونک، هنرمند نروژی را معمولاً پلی میان آثار هنرمندان جنبش پست‌امپرسیونیسم مانند وان‌گوگ و گوگن، و جنبش اکسپرسیونیسم آلمان در اوایل قرن بیستم می‌دانند. آثار مونک تأثیری چشمگیر بر توسعهٔ جنبش اکسپرسیونیسم داشته‌است. نقاشی‌های مونک، هرچند آشکارا به نمایش واقعیت می‌پردازد، از تخدیش و رنگ‌های اغراق‌آمیز برای تجلی دادن جهانی درونی‌تر استفاده می‌کند. مونک سبک چرخشی و رنگ‌های تند را از وان‌گوک وام گرفت تا به آثارش قدرت و شور ببخشد. حرکت‌های گردابی قلم‌موی او، پژواک‌های بصری در اطراف شخصیت‌های تابلوهایش ایجاد می‌کند. این شیوه به او کمک می‌کند تا آثاری مانند جیغ را آکنده از احساس وحشت کند و انرژی ویرانگری را به نمایش بگذارد که نمی‌توان مهارش کرد. جیغ بخشی از سه گروه آثار مونک با مضامین عشق، رنج و مرگ است که خود مونک آن‌ها را مجموعاً «کتیبهٔ زندگی» می‌نامید

The-Scream_f_improf_450x675


رتبه 6 – 126 میلیون دلار – پسری با پیپ

پسری با پیپ از آثار نقاش اسپانیایی پابلو پیکاسو است که پیکاسوی ۲۴ ساله، آن را در سال ۱۹۰۵ و اندکی پس از رسیدن به Montmartre در پاریس خلق کرد. این اثر در دومین دوره طبقه بندی سیر تکامل آثار هنری پیکاسو موسوم به دوره سرخ کشیده شده است، زمانی که پیکاسوی جوان از زمینه سرد و دلگیر آبی به زمینه‌ای گرم و دلگشا با ترکیبی از قرمز و نارنجی روی آورد. در این پرتره، پیکاسو پسری جوان به نام «لویی کوچک» را به تصویر کشیده است که معمولاً در اطراف استودیو وی در Montmartre وقت را به بطالت می گذارند. پسرک لباسی یکپارچه آبی بر تن دارد و پیپی را قلم گونه در دست گرفته است در حالی که تاجی از گل سرخ بر سر دارد.

با این که این اثر در زمره کارهای درجه ۲ و نه چندان مشهور پیکاسو قرار دارد، نمی‌توان از تلاش نقاش در تبدیل پسربچه پاریسی به قدیسی خدای‌گونه در نهایت آرامش و زیبایی گذشت. تلاشی که در طرح زیبای تاج گل سرخ بر سر پسربچه، پس زمینه‌ای کلاسیک از دوره سرخ و ترکیب آن با لباس تماماً آبی وی که گریزی است به دوره آبی، شکل گرفته است.

Garçon-à-la-pipe_f_improf_418x520


رتبه 5 – 138 میلیون دلار – رقص در مولن دلا گالت

رقص در مولن دلا گالت یکی از مشهورترین آثار نقاش فرانسوی پیر آگوست رنوار و یکی از بهترین آثار سومین نمایشگاه نقاشان امپرسیونیست در سال ۱۸۷۷ میلادی است.

رنوار این اثر را در سال ۱۸۷۶ میلادی در پاریس و با الهام از باغی بر فراز تپه‌های montmartre خلق کرد. وی در زیباترین شکل ممکن زندگی پاریسی اواخر سده نوزدهم را به تصویر کشیده است، جایی که دختران کارگر با مردها زیر سایه درختان اقاقیا در بعدازظهری از یکشنبه، زنده‌ترین و طبیعی‌ترین صحنه‌ها را خلق می‌کردند. حضور مداوم نقاش در مولن و خلق سه نگاره دیگر از این منظره خود گواهی بر این مدعاست.

بیشتر چهره‌ها در این اثر، مشتری‌های عادی مولن و مردم عادی نیستند و در واقع، دوستان خود نقاش در حالت‌هایی کاملاً اتفاقی و گاهی کاملاً حرفه‌ای به تصویر کشیده شده‌اند. این نگاره فراتر از نمایش رسمی مشتریان مولن، پرتره‌ای است گروهی در نهایت وسواس و دقت در ترکیب چهره‌ها و اندام طوری که مرزها را در هم می‌نوردد و فقیر و پولدار، پیر و جوان، زشت و زیبا را همگی کنار یکدیگر قرار می‌دهد. با وجود فضایی مرکب از تابش مستقیم آفتاب و سایه‌های کدر، ثبت چنین جمعیتی با تمام حس جنب و جوشی که در خود نهفته دارد فقط و فقط از عهده سال‌های ابتدایی امپرسیونیسم با ضربات جادویی قلم مویی مرتعش آغشته به رنگ‌هایی روشن بر می‌آید.

Bal-du-moulin-de-la-Galette_f_improf_513x366


رتبه 4 – 146 میلیون دلار – پرتره دکتر گاشه

در سال ۱۸۹۰ تئو برادر ون گوگ به دنبال خانه‌ای برای او که از بیمارستان روانیدر سنت رمی مرخص شده بود می‌گشت. با توصیه کامی پیسارو – بیمار سابق دکتر گاشه که به تئو دربارهٔ علاقه گاشه برای کار با هنرمند گفته بود-تئو برادرش را به دومین خانه دکتر در اواز فرستاد. اولین برداشت ون گوگ از گاشه خوب نبود. در نامه‌ای به برادرش خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم ابداً نباید روی دکتر گاشه حساب کنیم. فکر می‌کنم او از من بیمارتر است، زمانی که مرد نابینایی، نابینای دیگری را هدایت کند، هر دوی آنها در گودال نخواهند افتاد؟ اگر چه در نامه‌ای که تاریخ دو روز بعد را دارد به خواهرش ویلهلمینا، اطمینان داد: «دکتر گاشه یک دوست واقعی است، آنقدر از نظر بدنی و فکری به هم شبیه هستیم که او را مثل برادرم می‌دانم.»

در بیمارستان روانی ون گوگ بارها به نقاشی اوژن دولاکروا از تورکواتو تاسو فکر کرد. بعد از ملاقات با پل گوگن در مون‌پلیه با دیدن مجموعه آثار آلفرد برویاس در موزه فابر، ون گوگ نامه‌ای به برادرش تئو نوشت و تقاضا کرد نسخه‌ای از لیتوگراف بعد از چاپ را برایش پیدا کند. سه ماه ونیم قبل، در مورد نقاشی به عنوان نمونه‌ای از پرتره‌هایی که قصد کشیدنش را داشت اندیشیده بود و نقاشی دکتر گاشه حاصل همین بوده است.

Portrait-of-Dr.-Gachet_f_improf_400x492


رتبه 2 – 152 میلیون دلار – پرتره از ادل بویر

این نقاشی توسط گوستاو کلیمت در سال 1907 کشیده شد و برای کامل کردن آن 3 سال وقت گذاشت. محبوبیت و افزایش قیمت تابلوهای گوستاو کلیمت در حراجی‌ها از سده بیستم میلادی آغاز شد.

کلیمت طراحی زبردست بود. از او بیش از سه هزار طراحی باقی مانده، که از نگاه دقیق و دست پرقدرت او خبر می‌دهند. قلم جسور و چابک او در رسم پیکرها و حالت‌های انسانی، به گروهی از هنرمندان جوان‌تر مانند اگون شیله درس بسیار داد. تابلوهای کلیمت به راحتی با هر نگاهی انس می‌گیرند و به دیوار هر اتاق خواب، سالن نشیمن یا دفتر کاری می‌خورند. نباید فراموش کرد که این حسن و کمال با عمری تلاش و تقلا به دست آمده است. انقلاب در هنر تزئینی وین در آغاز قرن بیستم و دوره‌ای که به پایان قرن یا مرحله انحطاط شناخته شده‌است، از پایگاه‌های اصلی هنر مدرن بود

Portrait-of-Adele-Bloch-Bauer-I_f_improf_431x431


رتبه 2 – 159 میلیون دلار – شماره ی 5 در 1948

این نقاشی توسط نقاش آمریکایی جکسون پولاک در سال 1950 خلق شده است. جکسون پولاک با نام کامل «پال جکسون پولاک» در شهر کودی واقع در شمال غرب ایالت وایومینگ به دنیا آمد. با لی کرزنر ازدواج کرد و نوجوانی را در کالیفرنیا گذراند و همانجا درسهای مقدماتی هنر را فراگرفت. در سالهای۱۹۳۳ -۱۹۳۱ در اتحادیهٔ هنرآموزان نیویورک به تحصیل نقاشی و مجسمه‌سازی پرداخت. با نقاشان مکزیکی، ریورا و سیکیروس تماس برقرار کرد. از ۱۹۳۷ به طور متناوب به روانکاوی یونگ روی آورد و در اسپرینگز نیویورک در یک سانحهٔ رانندگی کشته شد.

No.-5-1948_f_improf_491x368


رتبه 1 – 254 میلیون دلار – کارت بازها

گرانترین نقاشی در این لیست اثری است از هنرمند فرانسوی پل سزان که بین سال های 1894 و 1895 کشیده شده است. در هر تاش قلم‌موی سزان ساختاری استوار را می‌توان دید. نوآوری‌های او چه در شیوهٔ اجرای نقاشی‌ها و چه در سبک، بعدنمایی، ترکیب‌بندی و رنگ‌آمیزی آن‌ها بر هنر سدهٔ بیستم تاثیر شگرفی گذاشت. پیکاسوترکیب‌بندی‌های سطوح او را به شیوهٔ کوبیسم گسترش داد و ماتیس به رنگ‌آمیزی‌هایش دلبسته بود. از هر دوی این نقاشان آمده‌است که «سزان پدر همهٔ ما است».

وی در همهٔ زندگی هنری‌اش بس آزرمگین و کم‌سخن بود و از این‌رو همواره در جمع هنرمندان بیگانه به شمار می‌آمد. شهرت هنری او دیرگاه فرا رسید و در دورهٔ کهن‌سالی‌اش بود که نقاشان جوان به اهمیت او پی بردند.

The-Card-Players_f_improf_512x430


به‌روزرسانی: رتبه یک جدید:

اثری از داوینچی به نام سالواتور موندی: ۴۵۰ میلیون دلار

نقشی از چهره عیسی مسیح به قدمت ۵۰۰ سال که تصور می شود آفریده لئوناردو داوینچی باشد درحال انتقال به موزه لوور ابوظبی است.

این موزه که به تازگی افتتاح شده این خبر را در توییتر اعلام کرد اما مشخص نکرد که آیا خود خریدار این اثر در حراجی ماه جاری بوده یا نه.

بعضی گزارش ها حاکیست که یک شاهزاده سعودی این اثر را خریده است.

این اثر به نام “سالواتور موندی” (منجی جهان) اخیرا در حراجی کریستی در نیویورک ۴۵۰ میلیون دلار فروش رفت که یک رکورد بود.

این بیشترین بهایی است که تاکنون برای یک اثر هنری در یک حراجی پرداخته شده است.

نقاشی حدود ۲۰ دقیقه پس از شروع حراجی به خریداری که تلفنی در آن شرکت کرده بود فروخته شد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که اسنادی را مرور کرده که نشان می دهد شاهزاده بدر بن عبدالله بن محمد بن فرهان آل سعود خریدار آن بود.

کمتر از ۲۰ اثر از لئوناردو داوینچی که در سال ۱۵۱۹ درگذشت باقی مانده است.

 

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
11 نظرات
  1. سینا اسمارت می گوید

    میشه لطفن یکی به من بگه از تابلو “شماره 5 در 1948” چه چیزی نتیجه می گردد!!؟ هنر به کار رفته در این خطی خطی ها و رنگ پاشیدن ها چیه ؟ درک من از این ابعاد هنر در حد صفر مطلق کلوینه.

    1. اکبرَم می گوید

      داداش تنها نیستی تو این زمینه. اینا واسه مکتب روشن‌فکراست، نَن جون من بهتر از این نقاشی می‌کشه!!! کافیه فرصت داده بشه بهش!

    2. حمید می گوید

      جریان همون لباس نامرئی پادشاهه، اگه گفتی اینا چیه میگن تو از هنر هیچی حالیت نیست! فقط نگاه کن و به به چه چه کن.

    3. اشکان می گوید

      البته این مدل نقاشی‌ها که بیشتر در سبک اکسپرسیونیسم انتزاعی‌اند شاید خودشون و به وجود آوردنشون خیلی خاص نباشن اما تأثیری که روی بیننده می‌ذارن مهمه. فکر کنم حدود یک سال پیش بود که موزه هنرهای معاصر تهران هم یک نمایشگاه از گنجینه‌ش در این سبک تشکیل داده بود که از جکسون پولاک هم یک یا دو تابلو بود هنرمندان دیگه‌ای هم بودن. با مواجهه‌ی مستقیم و رودررو میشه در مورد این تابلوها قضاوت کرد. ابعاد واقعی تابلو، کیفیت واقعی تابلو و در مواردی برجستگی رنگ روی بوم و کیفیت مات یا درخشندگی رنگ‌ها باعث شد من تازه درک کنم چرا این آثار تا این حد تأثیرگذارند. البته واقعاً سلیقه مهمه و آدم نمی‌تونه با بعضی از آثار انتزاعی هیچ جوره ارتباطی برقرار کنه.

  2. مصطفی می گوید

    سلام
    اگه اشتباه نکرده باشم تابلوی رتبه دو اثر جکسون پولاک متعلق به موزه هنرهای معاصر تهران هست.

    1. امیرحسین می گوید

      نه اشتباه می کنید اثر ارزنده ی دیگری از پولاک “نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی” در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شه.

      http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%DB%8C_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%D8%B1%D9%88%DB%8C_%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87_%D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2_%D9%87%D9%86%D8%AF%DB%8C

  3. آرمان می گوید

    فوق العاده بود. ممنون

  4. zhilevan می گوید

    افسوس که هنرمندها نابغه و گمنامی هم داریم که چندان اسمی از اون ها نمیاد.
    دکتر مجیدی پیشنهاد میکنم یه پست رو هم به هنرمندان گمنام کشورمون اختصاص بدید.

    http://salammohammadi.com/fa/details.php?id=142
    http://salammohammadi.com/images/gallery/user_gal3_large/88.jpg
    http://salammohammadi.com/images/gallery/user_gal3_large/132.jpg

    بد نیست سری به نمونه کارهای استاد بزنید و قدر نقاشی فتو رئال رو حس کنید.

  5. mehdi می گوید

    کارهای هنری برای کسایی اهمیت داره که از هنر درکی داشته باشند و با دیدن این آثار عجیب به وجد بیان.حتی اندک دانشی هم در این باره سبب بهتر دیده شدن و تفسیر زیبایی های پنهان این آثار میشه!!

  6. پویا می گوید

    این تابلو ۱۹۴۸ یعنی چی؟!! خط خطی های یک روانی که یک روانی پولدار دیگه تابلوی این روانی نقاش رو به این قیمت خریده. هیچ نشانه ای از هنر در این تابلو نمیبینم! این هنرجو های تعلیم رانندگی و مربیاشون کار هنری تری نسبت به این انجام میدن!
    وقتی یه جای این جهان به معلم رانندگی میگن تعلیم دهنده هنر و به یادگیرنده میگن هنرجو خب یه جای دیگه هم به همچین خط خطی ای میگن هنر و این قیمتو میزارن روش!
    چه ظلمی که به این هنر نمیکنن

  7. البرز می گوید

    به نظر میرسه برخی رقم ها واقعی نیست
    http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2015/05/150511_u04_picasso_record

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5