چگونه گوشی تلفن قدیمی خود را با بالاترین قیمت بفروشیم؟

0

هنگامی که یک گوشی تلفن همراه جدید می‌خریم؛ یک دردسر جدید هم سراغ‌مان می‌آید: با گوشی قدیمی چه‌کار کنیم؟

شاید تا چند سال پیش خرید و فروش گوشی‌های دست دوم این‌قدر رونق نداشت و با فروش گوشی قدیمی پول قابل ملاحظه‌ای دست ما را نمی‌گرفت. به همین دلیل سعی می‌کردیم گوشی قدیمی را برای بازی به بچه‌ها بدهیم، گوشه‌ای کمد بیندازیم شاید در آینده به درد بخورد یا برای برخی مصارف خاص نگه می‌داشتیم. حتی برخی اوقات آن را به راحتی درون سطل اشغال انداخته یا به دیگران می‌بخشیدیم.

اما این روزها داستان خیلی متفاوت است. بازار گوشی‌های قدیمی داغ‌تر از گوشی‌های جدید است و با فروش یک گوشی پول خوبی دوباره درون جیب شما برمی‌گردد. به‌ویژه اگر این گوشی در دو الی سه سال اخیر عرضه شده و هنوز مدل نوی آن در بازار باشد.

از سوی دیگر، قیمت اسمارت‌فون‌های جدید به قدری بالا است که غالب مردم روی پول فروش گوشی قدیمی حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. اینجا است که یک سوال جدی مطرح می‌شود: چگونه یک گوشی قدیمی را با بالاترین قیمت بفروشیم؟

احتمالا اگر نخواهید گوشی را به دوست و آشنا بفروشید؛ سراغ سایت‌هایی مانند دیوار، شیپور و نظایر این‌ها می‌روید تا گوشی را حراج کنید. در این مقاله می‌خواهیم ترفندهایی را مرور کنیم که به شما کمک خواهند کرد گوشی قدیمی را با قیمت بیشتری بفروشید.

کارهایی که باید پیش از فروش انجام دهید

از همان روز نخستی که جعبه یک گوشی جدید را باز می‌کنید؛ باید به فکر روزی باشید که می‌خواهید این گوشی را بفروشید. پس، باید مجموعه‌ای از کارها را انجام دهید که گوشی شما هرچه بیشتر سالم، زیبا و بدون خش و ترک و شکستگی باشد.

مثلا، همیشه گوشی را با کاور و کیس‌های مناسب استفاده کنید. سعی کنید کاورهایی برای گوشی بگیرید که از کناره‌ها، حاشیه‌ها و بدنه گوشی محافظت کنند. حتما محافظ صفحه‌نمایش بخرید و روی نمایشگر گوشی نصب کنید تا کمتر خش بگیرد.

مرتبا بدنه گوشی را تمیز کنید و گرد و غبارها را پاک و از بین ببرید. به تمیزی و نگهداری گوشی اهمیت دهید تا در هنگام فروش آن، لبه‌های آن ضربه ندیده باشند؛ رنگ گوشی هنوز برق بزند و صفحه‌نمایش کیفیت اولیه خود را داشته باشد.

شک نکنید یک گوشی قدیمی با بدنه سالم و رنگ براق می‌توان هوش از سر هر خریداری بپراند و حاضر شود قیمت پیشنهادی شما را بپردازد.

یک محافظ صفحه‌نمایش جدید بخرید

صفحه‌نمایش مهم‌ترین بخش هر گوشی تلفن همراه است. خریداران روی صفحه‌نمایش حساسیت بالایی دارند. بنابراین، بهتر است محافظ صفحه‌نمایش قدیمی گوشی را دور انداخته و با یک هزینه پایین و ناچیز، یک محافظ صفحه‌نمایش جدید خریداری و نصب کنید.

فراموش نکنید یک محافظ شیشه‌ای و جنس خوب خریداری کنید تا بیشتر به چشم بیاید و گوشی را دوباره زنده کند. همین کار را برای کاور هم انجام دهید. نصب یک محافظ صفحه‌نمایش و کاور جدید روی گوشی و بعد عکس گرفتن از آن و گذاشتن روی سایت‌های دیوار و شیپور، ترفندی است تا گوشی را با قیمت بالاتر نسبت به نمونه‌های مشابه بفروشید.

جعبه و تمام لوزام جانبی گوشی را نگه دارید

همه مردم دوست دارند همان شارژر و هدفون اصلی گوشی را استفاده کنند. بهتر است هنگامی که یک گوشی جدید می‌خرید؛ جعبه، دفترچه راهنما و تمام لوازم همراه آن را تمیز نگه داشته و در یک جای مطمئن نگه دارید تا زمان فروش آن فرا برسد.

برخی از کاربرانی که در خرید و فروش گوشی‌ مهارت دارند؛ وقتی یک گوشی جدید می‌خرند؛ دست به هدفون و شارژر آن نزده و از هدفون و شارژر قدیمی خود استفاده می‌کنند تا در هنگام فروش گوشی روی دست اول بودن این لوازم مانور دهد و پول بیشتری به جیب بزنند.

گوشی را پیش از فروش کاملا تمیز کنید

هرچه گوشی قدیمی شما تمیزتر باشد؛ پول بیشتری نصیب شما می‌شود. چه بخواهید گوشی را به یک آشنا بفروشید و چه بخواهید در سایت‌های خرید و فروش گوشی آگهی کنید؛ بهتر است حسابی آن را تمیزکاری کرده و برق بیندازید.

با صبر و حوصله تمام شیارها و درگاه‌ها، تمام بدنه و گوشه و کنار گوشی را تمیز کنید. اجازه ندهید یک لکه یا گرد و خاکی روی گوشی دیده شود. فراموش نکنید که گوشی را باید با یک دستمال مرطوب یا حوله نرم و با آرامش و آهستگی پاک کنید. هنگام تمیزکاری گوشی از این ۹ چیز پرهیز کنید.

تعمیر صفحه‌نمایش ترک خورده

گاهی اوقات تعمیر یک قطعه خراب شده گوشی می‌تواند ارزش آن را داشته باشد و بیشتر از پولی که هزینه می‌کنید؛ سود کنید. مثلا، سعی کنید گوشی را با صفحه‌نمایش شکسته و ترک خورده نفروشید.

همین‌طور اگر درگاه هدفون خراب شده یا بلندگوها خاک گرفته و صدای خوبی ندارند؛ با کمی هزینه و تعمیر آن‌ها می‌توانید دوباره گوشی را سرپا نگه داشته و به قیمت یک گوشی کاملا سالم بفروشید.

البته، برخی اوقات تعمیر یک گوشی هزینه سنگینی روی دست شما می‌گذارد و کار منطقی نیست.

چه کار دیگری باید انجام دهید؟

فراموش نکنید حتما از تمام اطلاعات روی گوشی قدیمی خود یک نسخه پشتیبان گرفته و بعد گوشی را ریست کارخانه کنید تا همه تنظیمات، رمزعبورها، لاگین‌ها و حساب‌های کاربری از بین بروند.

حتما پیش از قیمت‌گذاری گوشی، به چند سایت و فروشگاه سر بزنید و قیمت بگیرید و گوشی خود را ارزش‌گذاری کنید. همیشه از قیمت بالا شروع کنید و اگر موفق نشدید؛ کمی تخفیف دهید. برای فروش عجله نکنید چون همیشه صبر در معامله و فروش می‌تواند شما را به هدف‌تان برساند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5