ویدیو: چرا دو گیگابایت حافظه رم آی‌فون 6S بزرگ‌ترین خبر خوش برای کاربران است؟

8

همه می‌دانیم سافاری محبوب‌ترین برنامه روی سیستم‌عامل iOS و دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد است و روزانه بارها به سراغ‌اش می‌رویم و سایت‌های مختلف را در برگه‌های متعدد باز می‌کنیم و از وبگردی در این برگه‌ها لذت می‌بریم. اما به همان اندازه که سافاری دوست‌داشتنی است؛ همیشه با مشکل کمبود حافظه رم و منابع سخت‌افزاری دیگر روبرو بوده است و کندی سرعت آزاردهنده و ناامیدکننده ظاهر شده است.

اپل در سال گذشته با iPad Air 2 برای رفع این مشکل گامی رو به جلو برداشت و با افزایش حافظه رم روی این دستگاه طراوت و سرعت خاصی به سافاری و دیگر برنامه‌های تشنه حافظه رم بخشید. در نتیجه، شاهد استقبال زیاد از این تبلت در بازار هستیم و بسیاری از خریداران نیز دوست دارند کار با آن را ادامه دهند و قصد به‌روزرسانی یا خرید یک آی‌پد جدید ندارند.

اما اکنون اپل این سیاست را برای محبوب‌ترین دستگاه‌اش یا همان آی‌فون نیز در پیش گرفته است و آی‌فون 6S همراه با دو گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شود. اهمیت این موضوع زمانی آشکار می‌شود که بدانید اپل سال‌ها است و در واقع از آی‌فون 5 روی یک گیگابایت حافظه رم اصرار و تاکید داشت. این تغییر استراتژی آن‌قدر برای اپل مهم بود که در مراسم رونمایی آی‌فون 6S حدود یک ماه پیش هیچ اشاره‌ای به آن نکرد و دوست داشت میزان حافظه رم مخفی بماند تا خود کاربران در هنگام خرید گوشی جدید عملاً سرعت فوق‌العاده آن را احساس کنند.

واقعاً یک گیگابایت حافظه رم اضافی در آی‌فون چه تاثیری روی تجربه کاربری روزانه ما دارد؟ این تاثیر این‌قدر زیاد است که هر روز در هنگام استفاده از آی‌فون 6S متوجه‌اش می‌شوید و از این بابت از اپل تشکر خواهید کرد. هنوز چند روزی از عرضه رسمی آی‌فون 6S نگذشته است که سایت‌ها فیلم‌های مقایسه سرعت آی‌فون جدید را با آی‌فون 6 و حتا آی‌فون‌های قدیمی‌تر آپلود کردند. وقتی این فیلم‌ها را می‌بینیم؛ انگار آی‌فون 6 به قول فوتبالی‌ها سوراخ سوراخ شده است. برخی اوقات تاخیر آی‌فون 6 نسبت به مدل جدیدتر به دو الی سه ثانیه می‌رسد. این ویدیوها نشان می‌دهند چقدر اپلیکیشن‌ها روی آی‌فون جدید راحت‌تر و سریع‌تر اجرا می‌شوند و چقدر کار با سافاری و برگه‌های زیاد باز شده لذت‌بخش و راحت‌تر شده است. تصاویر و ویدیوها سریع‌تر لود و اجرا می‌شوند. حتا زمان خاموش/روشن و ریستارت دستگاه نیز سریع‌تر از مدل‌های قبلی است. در زیر می‌توانید ویدیوی مقایسه سرعت آی‌فون‌های 6 و 6S را ببینید و به طور عملی اتفاق خوبی که در آی‌فون‌های جدید رخ داده را متوجه شوید:

در آی‌فون 6 هنگامی که منابع دیگر نیاز به حافظه رم دارند؛ حافظه رم اشغال شده توسط برگه‌های سافاری آزاد می‌شود و این‌گونه بود که اگر دوباره به سراغ یک برگه باز شده می‌رفتیم؛ باید کمی منتظر لود آن می‌ماندیم و کمی تاخیر را حس می‌کردیم اما در آی‌فون 6S و همین‌طور آی‌فون 6S Plus این تاخیر آن‌قدر کم شده که دیگر احساس نمی‌شود و تصور می‌کنیم این برگه‌ها همیشه لود شده در حافظه رم هستند.

البته، ممکن است برای برخی از کاربران آی‌فون این تغییر سرعت خیلی اهمیت نداشته باشد و با آی‌فون‌های مجهز به یک گیگابایت حافظه رم هم کار و زندگی خود را ادامه دهند اما مطمئناً برای بسیاری از کاربران حافظه رم دو گیگابایتی یک تجربه جدید روی آی‌فون خواهد ساخت که منجر به لذت بردن بیشتر از این دستگاه می‌شود. سایت Mashable هم ویدیویی از مقایسه سرعت تمام آی‌فون‌های اپل منتشر کرده که دیدنش خالی از لطف نیست و تاخیر چند ثانیه‌ای آی‌فون‌های قدیمی نسبت به مدل جدید را به خوبی نشان می‌دهد:

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. رضا می گوید

    الان مفهوم بهینه سازی در آی او اس رو بهتر میشه متوجه شد.گوشی اکسپریا زد تو من سه گیگ رم داره ولی هیچ وقت بیشتر از دو سه تا صفحه رو تو رم نگه نمیداره. و این خیلی رو اعصابه.

  2. محمدي می گوید

    درمردم ایفون شش پلاس گوفته خودم شش چتو؟؟؟؟

  3. میثم می گوید

    و به نظر شما دلیل اپل واسه اینکه اینهمه مدت کاربرانش رو از داشتن رم بیشتر محروم کرده چی بوده ؟

    1. علیرضا می گوید

      پول آقا پول. وقتی میشه یک گیگ رم با یک قیمتی فروخت چرا با همون قیمت دوگیگ بفروشی… :-). اپل مسخره ترین شرکت معتبریه که تا حالا دیدم. پریروز سر یه ویندوز 10 ریختن روی آیمک دوستم انقدر بازی داد مارو که حرصمون دراومد. قشنگ مصداق بارز لقمه رو دور سر پیچوندن و تو دهن گذاشتن (تازه نصفه و نیمه)

  4. سهند می گوید

    این تغییر سرعت نشون میده که شرکت اپل یکسال قبل که حافظه های 2 و حتی 3 گیگابایتی کاملا متداول بود، با اینکه می توانست به راحتی با زیاد کردن حافظه آیفون تجربه کاربری مشتریانش رو به شکل فوق العاده ای بهبود بده، با اطمینان از اینکه هر محصولی را حتی با ده ها عیب و ایراد روانه بازار کند طرفدارانش خریداری می کنند ترجیح داده برای سود بیشتر و اینکه سال بعد بتواند با این تغییر کوچک طرفدارانش را ذوق زده و از خود بیخود کند یک چنین ارتقاء کوچکی را بیش از یکسال به تاخیر بیندازد. واقعا متاسفم که برند پرستی عده ای این اجازه رو به شرکتها میده که اینطور بی توجه به مشتریانشون درآمد زایی و سود آوری داشته باشند.

  5. سعید می گوید

    من 3 سال پیش یه موبایل خریدم با نصف قیمت اپل آیفون و یه پراسسور 4 هسته ای 1.5 گیگ و 2 گیگ رم. اسمشو نمیبرم. ما این کارا جز (جسارتا) تحمیق مصرف کننده اسم دیگه ای نداره.

  6. رضا می گوید

    بالاخره حقیقت همینه
    بیشتر مردم محصولات اپل رو به خاطر مشخصات فنی نمیخرن

  7. پژمان می گوید

    چقدر آهنگ ویدیو آخری قشنگ بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5