۶ اپلیکیشن واقعیت افزوده که می‌توانند دنیای اسمارت‌فون‌ها و اپلیکیشن‌های AR را دگرگون کنند

1

واقعیت افزوده (Augmented Reality) مفهوم و فناوری جدیدی نیست ولی به‌روزرسانی iOS 11 و آیفون X باعث شدند این فناوری به عنوان جریان اصلی آینده‌ساز اسمارت‌فون‌ها مطرح شود و حالا همه کاربران بخواهند آن را روی گوشی‌های تلفن همراه تجربه کنند.

شاید در سال‌های گذشته؛ واقعیت افزوده روی گوشی تلفن همراه رویایی دور بود اما امروزه به مدد معرفی گوشی‌های پرچم‌دار جدید و پیشرفت‌هایی که در حوزه این فناوری رخ داده است؛ می‌توانیم شاهد تجربه‌های تعاملی و نوآوری‌های جدیدی روی واقعیت افزوده باشیم و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده را روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نصب و اجرا کنیم.

در ادامه می‌خواهیم ۶ اپلیکیشن واقعیت افزوده جالب بازار را معرفی کنیم که به اعتقاد ما می‌توانند جریان‌ساز باشند:

Eyemaps

شاید همیشه به دنبال نرم‌افزاری بودید که حس «جمیز باند» را به شما منتقل کند. یعنی وقتی گوشی خود را روبروی یک مکان یا موقعیت می‌گیرید؛ درباره آن اطلاعاتی به شما بدهد. اپ Eyemaps می‌تواند یک سری اطلاعات جالب و شاید رمزآلود به شما درباره محیط اطراف‌تان بدهد. این اطلاعات می‌توانند شما را تحت تاثیر قرار بدهند. این برنامه با ترکیب واقعیت افزوده و دوربین گوشی تلفن همراه شما می‌تواند موقعیت شما را تشخیص داده و فهرستی از حقایق جغرافیایی موجود در محیط اطراف‌تان را نشان دهد.

این نرم‌افزار می‌تواند یک نسخه سه‌بعدی از هر مکانی بسازد و نام کوه‌ها، رودخانه‌ها، مکان‌های تاریخی و موارد دیگر را نشان بدهد. برخی از این نام‌ها دارای یک لینک ویکی‌پدیا برای کسب اطلاعات بیشتر هم هستند.

اپلیکیشن Eyemaps برای آیفون و آی‌پد روی آی‌تونز و برای اندروید روی گوگل‌پلی قرار دارد.

Gadget Flow

یکی از مشکلات بزرگ خریدهای آنلاین این است که نمی‌دانید دقیقا چه چیزی خریداری کردید تا اینکه به دست‌تان برسد. اپلیکیشن Gadget Flow حول این ایده شکل گرفته است و می‌تواند اجناس خریداری شده را به صورت واقعیت افزوده نشان بدهد و حتا یک قدم بیشتر؛ بتوانید به طور سه‌بعدی این کالا یا گجت را بررسی و نحوه کارش را ببینید و بعد خرید کنید.

هزاران کالا روی پتلفرم سایت‌های مورد پشتیبانی از Gadget Flow قرار دارند و روزانه نیز چندین محصول جدید بدان‌ها افزوده می‌شود.

این اپلیکیشن روی اپ‌استورهای آی‌تونز و گوگل‌پلی قرار دارد.

Crayola color alive

با این اپلیکیشن می‌توانید حسابی کودکان را سرگرم کنید. این اپ جدیدترین محصول واقعیت افزوده شرکت Crayola است. می‌توانید وارد سایت Crayola Color Alive شوید و یک نقاشی اولیه سیاه و سفید را انتخاب کنید. در گام بعدی؛ می‌توانید این نقاشی را به سلیقه خودتان رنگ‌آمیزی کنید. حالا اگر اپلیکیشن واقعیت افزوده Color Alive را روی گوشی یا تبلت خود داشته باشید؛ می‌توانید یک اسکن از نقاشی خود بگیرید و انیمیشن واقعیت افزوده آن را مشاهده و بررسی کنید در دنیای واقعیت چگونه است.

بسیاری از شخصیت‌های جنگ ستارگان، انیمیشن‌های معروف چند سال اخیر و کارکترهایی که کودکان علاقه‌مند هستند را می‌توان در نقاشی‌های سیاه و سفید اولیه این اپلیکیشن دانلود و رنگ‌آمزی کرد.

این اپلیکیشن برای اندروید، آی‌او‌اس و آمازون کیندل عرضه شده است.

Housecraft

اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده فقط برای سرگرمی و بازی نیستند و مصارف متنوعی دارند. به عنوان مثال، اپلیکیشن Housecraft می‌تواند در طراحی دکوراسیون خانه یا محل‌ کار به کمک شما بیاید.

با این اپلیکیشن و دوربین گوشی‌تان می‌توانید هر محل یا اتاقی را اسکن کرده و بعد با استفاده از پایگاه داده گسترده‌ای از لوازم خانه، مبلمان، گیاهان، اشیا و اجناسی که برای دکوراسیون و تزیین خانه‌ها استفاده می‌شود؛ آن‌جا را پر کنید و رنگ واقعیت به رویا و طراحی ذهنی خود بدهید. می‌توانید اندازه اشیا افزوده شده به اتاق را تنظیم کنید؛ پس بهتر است ابعاد واقعی از کار خود در ذهن داشته باشید.

اپلیکیشن Housecraft فقط برای آی‌او‌اس عرضه شده است.

Euclidian lands

این برنامه چیزی فراتر از یک بازی پازل ساده است. با استفاده از قابلیت‌های واقعیت افزوده می‌توانید در این برنامه قلعه‌های سه بعدی تعاملی بسازید که در درون خود چالش‌ها و پازل‌ها دارند و شما را به واکنش وادار می‌کنند.

این برنامه بیش از ۴۰ سطح برای کاربران مختلف دارد و امکان چرخش و تغییر زاویه دید وجود دارد. می‌توان از شش جهت قلعه‌ها را دید یا بر فراز آن‌ها و از بالا نمایی پرسپکتیو ازشان داشت. گرافیک این برنامه قابل ستایش است و مبارزه با شمشیرهای قرون وسطایی هیجان‌انگیز خواهد بود. جدیدترین نسخه آن برای iOS 11 بسیار بهتر و بهینه‌سازی شده است.

این برنامه فقط برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS روی آی‌تونز در دسترس است.

Measurekit

شاید یکی از بهترین اپلیکیشن‌های نوآورانه و احتمالا بسیار مفید واقعیت افزوده روی پلتفرم جدید iOS 11 است. MeasureKit با استفاده از دوربین گوشی شما می‌تواند اندازه دقیق یک فاصله، زاویه و ابعاد یک جسم را تعیین کند.

کاربردهای این برنامه می‌تواند بسیار متنوع و گسترده باشد. مثلا، می‌توانید اشیایی مجازی و قابل حرکت بسازید تا ببینید آیا در جایی که تعیین کردید قرار می‌گیرند یا برای نصب یک نقاشی و قاب عکس روی دیوار استفاده کنید. جنبه‌های بازی و ریاضی دارد و می‌تواند یک ابزار دم دستی برای مهندسان باشد.

اپلیکیشن MeasureKit برای دستگاه‌های آی‌او‌اس قابل دانلود است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. mamli می گوید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.