معرفی 43 سریال تلویزیونی محبوب و تازه سال 2017 بر اساس آرای IMDB

130

توجه:

در فهرست تلاش کرده‌ام، بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های تازه که پخش آنها در سال 2017 شروع شده است را گردآوری کنم. بنابراین در این فهرست سریال‌های قدیمی که پخش آنها متوقف شده؛ یا سریال‌هایی که از سال 2016 و پیش از آن پخش می‌شده‌اند و حالا سیزن جدید آنها در حال پخش است، جای ندارند.

شما می‌توانید به تکمیل این فهرست کمک کنید و نظر خود را در مورد کیفیت تک تک این سریال‌ها بیان کنید و یا سریال‌هایی را که ما از قلم انداخته‌ایم را به من و خوانندگان معرفی نمایید.

سپاس


سریال Big Little Lies/ دروغ‌های کوچک بزرگ/ نمره 8.6 در IMDB

ژانر: کمدی سیاه- کمدی درام- رمز‌آلود

بر اساس داستانی از لیان موریارتی

کارگردان دیوید ای کلی

بازیگران شاخص: نیکول کیدمن – ریز واتراسپون

مینی‌سریال پخش شده از شبکه HBO

زندگی سه زن و خانواده‌هایشان در مونتری، کالیفرنیا باطن آشفته‌تری از آنچه خانه‌های پاکیزه و سبک زندگی‌شان نشان می‌دهد، دارد. عجیب است که به خانه‌های چند میلیون دلاری و ماشین‌های لوکس کاراکترهای «دروغ های کوچک بزرگ» نگاهی بیاندازیم و از خودمان بپرسیم «اینها دیگر چه جور مشکلاتی دارند؟» اما زندگی آنها همه‌اش به خاطر دروغ‌های روزمره‌ای که به خودشان، دیگران و حتی بچه‌ها گفته می‌شود، دگرگون می‌شود.

قتل، چیزی که داستان را به پیش می‌برد و یک نوع سربرآوردن حقبقت است، چه کسی آن عمل شوم را مرتکب شد و چه کسی کشته شد؟

«دروغ های کوچک بزرگ» سریالی سرگرم کننده و در عین حال روشنگرانه است، داستانی معمایی است، اما معمایی که بر سفیدپوستان ثروتمند و لوکیشن های خیره کننده متمرکز است. یک مینی سریال با گروه بازیگران درجه یک و خرده‌پیرنگی متقاعدکننده که حول شهوت، خشونت و رضایت از بی‌شمار زاویه مختلف می‌گردد.

پخش این سریال هفت قسمتی به اتمام رسیده است.


سریال تابو / Taboo- امتیاز 8.6 در IMDB

در گرماگرم تلاش آمریکا برای استقلال از برتانیا، جیمز دیلینی بعد از مرگ پدر به انگلیس برمی‌گردد تا امپراتوری پدر را احیا کند و در این میان باید با رقبای قدرتمندی مثل دولت و شرکت هند شرقی رقابت کند.

بازیگر شاخص این سریال تام هاردی است. البته سریال بازیگر خوب کم ندارد. مایکل کلی (داگ استامبر سریال هاوز آو کاردز)، جاناتان پرایس (در نقش اسپارو در سریال گیم آو ترونز) و دیوید هیمن هم در این سریال درخشان بازی می‌کنند. اما خب، بیش از همه این تام هاردی است که عالی بازی می‌کند.

این سریال توسط شبکه یک BBC تهیه و پخش شده و برای فصل دوم، تمدید هم شده.


سریال سرگذشت ندیمه / The Handmaid’s Tale / امتیاز 8.6 در IMDB

کتاب سرگذشت ندیمه، نوشته مارگارت اتوود بسیار مشهور است و جزو فهرست کتاب‌های توصیه‌شده از جمله فهرست 1000 کتابی که باید قبل از مرگ باید بخوانید، است.

حالا این کتاب ارزشمند در ژانر درام و دستوپیا، توسط Hulu به یک سریال تلویزیونی بسیار جالب و قابل تأمل تبدیل شده است. 10 قسمت فصال اول این سریال پخش شده و سریال برای فصل دوم تمدید شده.

داستان در کشوری تحیلی در آینده روایت می‌شود که در آن بعد از دگرگونی‌های سیاسی و مصائب زیستی، هم آزادی‌های فردی و اجتماعی محدود شده و هم بیشتر زنان نازا شده‌اند. زنان زایا، در خدمت به ایدئولوژی حاکم باید خدمت فرماندهان یا اربابان رژیم حاکم را کنند و به نوعی کنیز آنها بشوند تا نسل این طبقه برجسته، ادامه یابد …


سریال Feud / امتیاز 8.6 در IMDB

سریال در فصل اول خود رقابت بین بت دیویس و جون کرافورد دو بازیگر قدیمی دنیای سینما را در حین تهیه فیلمی در سال 1962، دراماتیزه می‌کند.

فصل دوم این سریال قرار است رابطه بین پرنسس دایانا و همسرش چارلز جورج را روایت کند.

این سریال بازیگران خوب دارد: جسیکا لنگ، سوزان ساراندون، جودی دیویس، جیکی هافمن.

این سریال را شبکه تلوزیونی کابلی FX تهیه کرده است.


سریال Legion/ امتیاز 8.5 در IMDB

این سریال که بر اساس کامیک‌های مارول ساخته شده و بخشی از دنیای سینمایی مجموعه X-Men است، بر روی شخصیت “دیوید هالر” تمرکز دارد که به عنوان یک بیمار اسکیزوفرنی تشخیص داده شده است که تظاهر می‌کند بیماری روانی دارد، اما واضح است که او چیزی فراتر از انسان است و در حال گسترش و نیرومند کردن قدرت تخیل‌اش است…

این سریال را شبکه تلوزیونی کابلی FX تهیه کرده است.


سریال 13 دلیل برای / 13Reasons Why/ امتیاز 8.4 در IMDB

این سریال بر اساس رمانی نوشته «جی اشر» برای نت‌فلیکس ساخته شده است.

داستان این سریال در مورد کلی جنسن و هانا بیکر است. هانا خودکشی می‌کند و بعد از خودکشی‌اش نوارهای کاستی از او پیدا می‌شود که حاوی دلایل خودکشی او هستند.

فصل اول سریال موفق بوده و قرار است فصل دوم آن هم در سال 2018 پخش شود.


سریال The Good Fight- امتیاز 8.4 در IMDB

این مجموعه که اسپین‌آف سریال “The Good Wife” محسوب میشود روایتگر ماجرایی یک سال بعد از اتفاقات آخرین اپیزود Good Wife است، جایی که یک کلاهبرداری عظیم مالی شهرت وکیل جوان، مایا را نابود کرده و به طور همزمان باعث پاک شدن پس‌انداز مربی او دایان لاکهارت نیز شده است. بنابراین لی و لاکهارت مجبور می شوند تا به لوکا کوین در یکی از شرکت‌های حقوقی برجسته شیکاگو بپیوندند و…


سریال Alias Grace- نمره 8.3 در IMDB

سریال Alias Grace

آلیاس گریس ، نام سریالی بیوگرافی و جنایی است که توسط مری هارون ساخته شده است. این سریال داستان گریس یک مهاجر و خدمتکار ایرلندی را روایت می‌کند که در سال ۱۸۴۳ به همراه جیمز مک درموت متهم به قتل کارفرمای خود توماس کینیر و همچنین یکی دیگر از خدمتکاران خانه می‌شوند و…


سریال Gunpowder- نمره  7.8 در IMDB

سریال Gunpowder

در این سریال کیت هرینگتون -بازیگر مشهور سریال گیم آور ترونز- بازی می‌کند. این مینی‌سریال سه قسمتی را بی بی سی یک ساخته است و در مورد یک حادثه تاریخی واقعی به نام توطئه باروت است.

توطئه باروت، نام توطئه‌ای در ۱۶۰۵ بود که گروهی از کاتولیک مذهبان قصد ترور شاه جیمز یکم را در روز بازگشایی مجلس در پنجم نوامبر همان سال به وسیلهٔ منفجر کردن بشکه‌های باروت در سردابهٔ زیر ساختمان مجلس در کاخ وست‌مینستر داشتند.

گای فاکس، سرباز انگلیسی کاتولیک مذهب که به دلیل تعصبات مذهبی و مورد آزار قرار داشتن کاتولیک‌ها، انگلستان پروتستانی را ترک و به ارتش اسپانیا در هلند پیوسته بود در ۱۶۰۴ به دعوت رابرت کیتسبی، آمر اصلی توطئهٔ باروت، به او و گروهش در انگلستان پیوست و پس از اجارهٔ سردابی که تا زیر کاخ وست‌مینستر امتداد داشت آنجا را با ۳۶ بشکهٔ باروت (برخی منابع این تعداد را کمتر گفته‌اند) پر کرد تا آنها را در روز افتتاح پارلمان در ۵ نوامبر ۱۶۰۵ منفجر سازد …

[su_box title=”این نوشته‌های سینمایی را هم بخوانید:” style=”noise” box_color=”#37BFF2″ title_color=”#ffffff” radius=”7″][su_posts template=”templates/list-loop.php” posts_per_page=”5″ tax_term=”7650″ order=”desc” orderby=”rand”][/su_box]


سریال آقای مرسدس یا Mr. Mercedes- نمره 8.2 در IMDB

یک تریلر روانشناسی سریال‌شده، بر اساس رمانی از استفان کینگ.

خودروی مرسدسی به صف آدم‌های در جستجوی کار می‌زند. کارآگاه مامور تحقیق موفق نمی‌شود که قاتل را دستگیر کند. بعد از سال‌ها و زمانی که کارآگاه بازنشسته شده، قاتل برای آزار این پیرمرد و شاید کشاندنش به وادی افسردگی و جنون و حتی خودکشی با او تماس می‌گیرد و او را تحریک می‌کند. این قاتل برای خودش کمپلکس‌های روانی خاصی دارد. گرچه از منظر خارجی یک پسر جوان مضطرب و منزوی عادی و کاری به نظر می‌رسد …


سریال One Day at a Time – نمره 8.1 در IMDB

سریال One Day at a Time

داستان کمدی سریال در مورد سه نسل از یک خانواده کوبایی – آمریکایی که در یک خانه با هم زندگی می کنند که شامل یک مادر نظامی سابق که به تازگی طلاق گرفته، دو فرزند دختر و پسر نوجوان اش و مادر اش که در دوران قدیم زندگی می کند …


سریال Philip K. Dick’s Electric Dreams یا رؤیاهای الکتریکی فیلیپ کی دیک – نمره 7.4 در IMDB

سریال Philip K. Dick's Electric Dreams

یک سریال علمی- تخیلی خوب و قابل قبول است که پخش آن از نیمه سپتامبر سال 2017 شروع شده است. این سریال بر اساس داستان‌های علمی – تخیلی فیلیپ کی دیک تنظیم شده است.

فیلیپ کا دیک را که باید بشناسید. بگذارید آثار این نویسنده بزرگ علمی تخیلی نویس را با هم مرور کنیم که تا به یادش بیاورید:

-آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟ (مبنای فیلم تیغ‌رو، محصول ۱۹۸۲)
-عمده‌فروشی خاطرات درخواستی (مبنای فیلم یادآوری کامل با شرکت آرنولد شوارتزنگر، محصول ۱۹۹۰ و سریالی محصول ۱۹۹۹)
-A Scanner Darkly، مبنای فیلمی به همین نام محصول ۲۰۰۶
-گزارش اقلیت (مبنای فیلمی به همین نام با شرکت تام کروز)
-ساکن برج بلند ۱۹۶۲
-یک مجموعه‌داستان کوتاه از وی به نام ابدی‌ها به فارسی ترجمه شده است.
-فیلم گزارش اقلیت از روی داستانی از دیک به همین نام ساخته شده و این داستان نیز به فارسی ترجمه شده است.

داستان‌هایی که در هر یک از قسمت‌های این سریال مطرح شده‌اند، هر یک ایده‌های نابی دارند، مثلا در قسمت اول شما می‌بینید که یک حکومت خودکانه از تونایی‌های ذهن‌خوانی یا تله‌پاتیک یک اقلیت خاص استفاده می‌کند تا پی به اندیشه‌های شهروندان ببرد …

ای کاش مترجم‌ها به فکر زیرنویس باشند. اما حتی اگر زیرنویس این سریال هم ترجمه نشود،‌ توصیه می‌کنم حتما این سریال را ببینید.


سریال The Deuce یا شیطان – نمره 8.3 در IMDB

سریال The Deuce

با این سریال به نیویورک در ده 1970 و 1980 می‌روید، زمانی که فساد و به قولی صنعت پول‌ساز تن‌فروشی و ساخت ویدئوهای پ…ورن منهتن را فراگرفته بود.

این سریال باکیفیت را HBO ساخته است و فصل اول آن 8 قسمت دارد. این سریال با داستان دو برادر دوقلو به نام‌های وینسنت و فرانکی مارتینو شروع می‌شود که عضو مافیا هستند.

بازیگران این سریال جیمز فرانکو و مگی جیلنهال به همراه گری کار، مارگاریتا لویوا، دومینیک فیشبک، امیلی مید، انوان گلاور، لارنس جیلیارد جونیور، مایکل ریسپولی، کریس باوئر، دیوید کرومهولتز، رالف مکیو، زوئی کازان، گری پاستور و تعداد دیگری می باشند.


سریال Strike – نمره 8.0 در IMDB

استرایک ، نام یک سریال جنایی می‌باشد که بر اساس رمان‌های کارآگاهی ، نوشته‌ی جی کی رولینگ است. داستان سریال درباره‌ی کورمورن استرایک یک جانباز جنگی است که پس از جنگ کارآگاه خصوصی شده و همچنان که در دفتر کوچکی در خیابان دانمارک لندن مشغول به کار است ، هم از نظر جسمی و هم روحی آسیب دیده است. اما شم پلیسی منحصر به فرد و سابقه‌ی فعالیتش در بخش ویژه‌ی بازرسی در حل ۳ پرونده‌ی پیچیده که پلیس را گمراه کرده به کمک او می‌آیند و…

هنرپیشه ایفاگر نقش استرایک در این سریال تام بروک است. اما دستیار در ابتدا ناخواسته او در این سریال هالیدی گرینجر است که خیلی خوب و دلربا بازی کرده. مشهورترین نقشی که پیش از این او دیده بودیم، در سریال بورژاها بوده است.

فصل اول این سریال 5 قسمت دارد و توسط شبکه یک بی بی سی تهیه شده است.


سریال Twin Peaks – نمره 8.6 در IMDB

توئین پیکس (Twin Peaks) نام مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که اولین بار توسط دیوید لینچ و مارک فراست تهیه و ساخته شد. مجله تایم این مجموعه را در لیست ۱۰۰ مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داده است.

بعد از 25 سال دوری ، فصل سوم این سریال منتشر شده است.

ساکنان شهر شمال شرقی حیرت زده هستند که ملکه ی به خانه بازگشته ی آن ها، به قتل رسیده است… داستان با قتل دختری به نام “لاورا پالمر” که در شهر آرام “توین پیکس” زندگی می‌کند آغاز می شود . اهالی این شهر از این قتل شگفت زده می شوند و کلانتر شهر از “دال کوپر” کار آگاه FBI برای کشف راز قتل کمک می خواهد ، وقتی “کوپر” تحقیقات خود را برای پیدا کردن قاتل آن دختر آغاز می کند به مسائل مشکوکی بر خورد می کند و این طور بنظر می رسد همه اهالی رازی را از او مخفی می کنند که او می‌بایست این راز را کشف کند …

از همان لحظه‌ای که خبر احیای سریال توسط شبکه‌ شوتایم اعلام شد، می‌شد حدس زد که فصل سوم این سریال بدل به یک تویین پیکسِ تمام‌عیار خواهد شد. نه تنها اکنون دست و بال لینچ توسط شبکه‌‌ ABC بسته نیست، بلکه لینچ تمام بودجه و آزادی کافی برای ادامه‌ی هرچه بهتر داستانِ سریال اصلی را داشته.

مهم‌تر از همه این است لینچ برخلاف ۲۶ سال گذشته که هنوز جوان بود، حالا به اوج تجربه‌ و پختگی رسیده است.


سریال Mindhunter یا شکارچی ذهن- نمره 8.9 در IMDB

سریال Mindhunter

شکارچی ذهن ، نام سریالی جنایی و مهیج می‌باشد که توسط دیوید فینچر ساخته شده است. این سریال داستان دو مامور پلیس در سال ۱۹۷۹ را روایت می‌کند که با قاتلان زنجیره‌ای درگیر هستند. هولدن فورد و بیل تنچ با بررسی قتل‌های زنجیره‌ای و صحبت با خود قاتلان از حقیقت‌های هولناکی مطلع می‌شوند و…

سریال خیلی ژرف ساخته شده و نشان می‌دهد که چطور مإموران FBI می‌خواهند از روانشناسی و دانش جرم‌شناسی برای مقابله با قاتلان زنجیره‌ای استفاده کنند. این سریال را واقعا توصیه می‌کنم.

این سریال را نت‌فلیکس ساخته است.


سریال Ozark – نمره 8.5 در IMDB

مارتی برد (جیسون بیتمن)، یک برنامه‌ریز مالی است که ناگهان به‌همراه همسرش وندی برد، خانواده‌ی خود را مخفیانه از حومه‌ی شیکاگو، راهی ایالت میزوری و Ozark می‌کند، زیرا از قرار معلوم او قرض بزرگی به یک کارتل مواد مخدر بدهکار است …

این سریال را نت‌فلیکس ساخته و فصل اول آن 10 قسمت دارد.


سریال Anne with an E – نمره 8.6 در IMDB

سریال Anne with an E

سریال آنه ماجراهای دختر یتیم جوانی است که در اواخر قرن نوزدهم زندگی می کند. او در مسیر زندگی جدیدی در جزیره پرنس ادوارد قدم برمی دارد. در اولین قسمت این مجموعه ماریلا و متیو با تغییراتی در زندگی خود مواجه می شوند. آنها برای سرپرستی پسری یتیم اقدام کرده بودند ولی با آنه مواجه می شوند، دختری با موهای نارنجی.

این سریال اقتباسی جدید از کتاب آن شرلی از گرین گیبلز نوشته لوسی ماد مونتگمری است.


سریال Star Trek: Discovery – نمره 7.3 در IMDB

سریال Star Trek: Discovery

12 سالی بود که اتمام پخش سیزن قبلی سریال پیشتازان فضا می‌گذشتۀ سیزنی که Star Trek: Enterprise نام داشت.

شاید آن دسته از شما که در حال سپری کردن میانسالی هستید، پیشتازان فضای اصلی را که بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ پخش می‌شد و از تلویزیون ایران هم پخش می‌شد، به یاد بیاورید.

حالا سیزن جدید این سریال شروع شده است که البته حوادث آن 10 سال پیش‌تر از دوره کاپیتان کرک ، اسپاک و اینترپرایز است.

گروه استارفلیت در پی یافتن دنیاهای جدید و تازه هستند. در این بین یک افسر استارفلیت می‌بایست یاد بگیرد که برای درک چیزهای بیگانه ، ابتدا می‌بایست خودش را پیدا و درک کند و…


سریال Riverdale – نمره 7.8 در IMDB

سریال Riverdale

این سریال بر اساس کمیک های آرچی ساخته شده و دارای تمی راز آلود و تیره است. داستان در مورد ماجراهای یک پسر جوان به نام آرچی و دوستانش است که در شهر کوچکی به اسم “ریوردیل” زندگی می‌کنند. این شهر دارای ظاهری فانتزی و پر زرق و برق است، اما اسرار تاریکی در زیر این شهر نهفته است که عده ای به دنبال کشف آنها هستند…


سریال The Good Doctor پزشک خوب – نمره 8.4 در IMDB

در این سریال فردی هایمور بعد از آن نقش به یادماندنی‌اش در سریال هتل بیتس، در نقش یک جراح جوان نابغه و در عین حال مبتلا به اوتیسم بازی می‌کند که در یک بیمارستان معتبرۀ در بخش اطفال جراحی اطفال استخدام شده است.


سریال Gifted – نمره 8.2 در IMDB

سریال Gifted

داستان سریال هنگامی آغاز می‌شود که پدر و مادری متوجه می‌شوند فرزندان آنها داری توانایی‌های فوق‌العاده و ابرقهرمانی می‌باشند. در چنین شرایطی و در حالی که جامعه و سیستم حاکم به دلایل مختلف به این افراد به چشم سوء‌ظن و بی‌اعتمادی می‌نگرد ، افراد این خانواده در تلاش برای فرار از دست افرادی هستند که به دنبال آنها می‌باشند. در این بین آنها با گروهی مرموز مواجه می‌شوند که با توانایی‌های منحصر به فرد فرزندانشان مشکلی ندارند اما ، در عین حال پیوستن افراد خانواده به این گروه آنها را وارد چالش جدیدی برای تلاش جهت زنده ماندن می‌کند و…

شبکه فاکس این سریال را ساخته است.


سریال Orville – نمره 7.7 در IMDB

سریال Orville

اورویل ، نام سریالی ماجرایی و علمی تخیلی می‌باشد که توسط ست مک‌فارلن معروف ساخته شده است. داستان سریال در ۴۰۰ سال آینده و در سفینه‌ی اکتشافی اورویل رخ می‌دهد. خدمه‌ی این کشتی فضایی که هم انسان و هم موجودات بیگانه هستند ، همواره در حال مواجه شدن با شگفتی‌ها و خطرات فضا هستند. در این بین مشکلات زندگی روزمره‌ی آن‌ها نیز به تصویر کشیده می‌شود و…

شبکه فاکس این سریال را ساخته است.


سریال Ghosted – نمره 6.5 در IMDB

سریال Ghosted

ارواح ، نام سریالی کمدی و فانتزی می‌باشد که توسط تام گورمیکان و کوین اتن ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرحی چون آدام اسکات و کریگ رابینسون بازی می‌کنند. داستان سریال درباره‌ی یک پلیس شکاک و یک فرد نابغه هست که مجبور می‌شوند با تکیه بر اعتماد به نفس و روحیه‌ی قوی خود روی وقایع غیرعادی و ناشناخته در لس آنجلس تحقیق کنند. اما…


سریال شلدون جوان یا Young Sheldon- نمره 6.2 در IMDB

سریال شلدون جوان

این سریال کودکی شخصیت دوست‌داشتنی سریال بیگ بنگ تئوری یعنی شلدون کوپر را به تصویر می‌کشد!

در سریال اصلی اشاره‌هایی به کودکی‌های شلدون شده بود، اما اینکه ما عملا کودکی شلدون کوپر را ببینیمۀ برای خودش خیلی جالب است.


سریال Dynasty – نمره 6.1 در IMDB

سریال Dynasty

شبکه CW که در این چند وقت اخیر حسابی بازار پر رونقی به لطف سریال های ابر قهرمانی اش داشته، از سریال جدید که در ژانز خانوادگی است رونمایی کرد.

این سریال که Dynasty نام دارد داستان دو خانواده خیلی ثروتمند در دهکده ای را روایت می کند که چطور با پول می توان قدرت و همه چیز را به دست آورد. همچنین این سریال جنبه رمانتیک هم دارد.


این نوشته را هم بخوانید:

معرفی 43 سریال تلویزیونی محبوب و تازه سال 2017 بر اساس آرای IMDB

توجه: در فهرست تلاش کرده‌ام، بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های تازه که پخش آنها در سال 2017 شروع شده است را گردآوری کنم. بنابراین در این فهرست سریال‌های قدیمی که پخش آنها متوقف شده؛ یا سریال‌هایی که از سال 2016 و پیش از آن پخش می‌شده‌اند و…

سریال Me, Myself and I – نمره 7.1 در IMDB

کمدی که زندگی مردی را در طی دوره ای پنجاه ساله مورد برسی قرار میدهد. سریال به سه دوره مجزا در زندگی او میپردازد، ۱۴ سالگی در سال ۱۹۹۱ و ۴۰ سالگی در دوران حال حاضر و ۶۵ سالگی در سال ۲۰۴۲


سریال American Gods – نمره 8.2 در IMDB

سریال American Gods

سریال American Gods براساس رمانی به همین نام اثر نیل گیمن، در دست ساخت است. American Gods داستان جنگ بین خدایان قدیم و جدید را روایت می‌کند. برایان فولر، سازنده سریال هانیبال (Hannibal)، به همراه مایکل گرین، نویسنده فیلم Logan (لوگان)، به عنوان تهیه کننده اجرایی، نویسنده و سازنده در سریال American Gods حضور دارند.

شادو یک محکوم سابق است که به تازگی از زندان آزاد شده است. او با مردی مرموز به نام ونزدی آشنا می‌شود ، کسی که چیزهای زیادی درباره‌ی زندگی و گذشته‌ی شادو می‌داند. در حقیقت ونزدی یک انسان نمی‌باشد و درصدد است برای انجام ماموریت خود ارتشی بسازد و شکوه گذشته‌ی خود را دوباره زنده کند و…


سریال Dear White People – نمره 6.4 در IMDB

سریال Dear White People

داستان سریال در مورد گروهی از دانش آموزان از نژادهای مختلف می باشد که در کالج آیوی لیگ که عمدتا سفید پوست هستند، باید به تحصیل خود ادامه بدهند، جایی که تنش های نژادی اغلب در زیر پوست جریان دارد. سریال Dear White People (مردم سفید عزیز) دوره ی پسانژادی آمریکا را نشان می دهد، همچنین داستان بافت جهانی که در حال منحرف شدن از مسیر منحصر به فرد خود است.


سریال Midnight, Texas – نمره 7.5 در IMDB

سریال Midnight, Texas

میدنایت شهری دورافتاده در ایالت تگزاس است که معمولی بودن در آن بسیار عجیب بنظر می رسد. در این شهر که پناهگاهی امن برای افراد متفاوت است، هیچکس آنطور که بنظر می آید نیست. از خون‌آشام ها گرفته تا جادوگران، پیشگوها و قاتلان در میدنایت گرد هم آمده اند. مبارزه‌ی آنها با غریبه ها، نیروهای پلیس و گذشته‌ی خطرناکشان باعث شده تا یک ارتباط بعید و قوی خانوادگی میانشان شکل بگیرد …


سریال The Brave – نمره 7.2 در IMDB

سریال The Brave

سریالی اکشن و نظامی- ابرقهرمانی. در قسمت اول آن می‌بینیم که یک پخش متخصص چشم از پزشکان بدون مرز توسط اعضای گروه النصره در سوریه ربوده شده و حالا باید نجاتش بدهند.


سریال The Mick- نمره 7.8 در IMDB

سریال The Mick

مکنزی مورفی که یک زن جوان و بد دهن است برای دیدن و کمک خواستن از خواهر ثروتمندش به ویلای بزرگش در گرینویچ میرود. ولی خواهرش توسط اف بی ای دستگیر میشود و در ازای کمک از مکنزی درخواست میکند تا مراقب بچه‌های آقازاده‌اش باشد…


سریال Taken – نمره 6.6 در IMDB

اقتباس سریالی سه‌گانه Taken که در آن کلایو استندن، تلاش می‌کند که همان شکوه بازی لیام نیسن را داشته باشد.

در قسمت اول می‌بینیم که خواهر برایان میلز -مإمور سابق سیا- کشته شده و همین زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.


سریال Time After Time  – نمره 6.8 در IMDB

سریال Time After Time

ماجراهای اچ جی ولز و ماشین زمان‌اش.

اچ جی ولز غیرتخیلی را که حتما می‌شناسید؟!


سریال Powerless – نمره 6.4 در IMDB

داستان این سریال در مورد شخصی به نام امیلی می باشد. یک دختر جوان که در اداره بیمه کار می‌کند، و وظیفه‌اش تخمین زدن خسارات به بار آمده از سوی ابرقهرمانان و آدم‌های شرور است. کسانی که فکر می‌کنند این شهر، میدان جنگ آن‌هاست. امیلی و همکارانش شاید هیچ قدرتی نداشته باشند، اما آنجا هستند تا زندگی انسان‌ها را تغییر دهند و ثابت کنند که برای قدرتمند بودن، حتما نباید قابلیت‌های ابرقهرمانی داشته باشید.


سریال Conviction- نمره 7.3 در IMDB

سریال Conviction

یک وکیل جوان که پدرش سابقا رئیس جمهور آمریکا بوده است، مورد تهدید قرار میگیرد تا مدیریت سازمانی به نام CIU را عهده دار شود. او و تیمش در این سازمان وظیفه دارند تا پرونده هایی را مورد بررسی قرار دهند که در آن افراد به طور اشتباهی محکوم شده‌اند…


سریال Lore – نمره 7.1 در IMDB

سریال Lore

این سریال ساخته شده توسط تهیه کنندگان دو سریال بزرگ The Walking Dead و X-Files می باشد و اتفاقات ترسناکی که در دنیای واقعی افتاده است و از تاریکترین کابوس های ما ایجاد شده را به تصویر می کشد…


سریال Liar یا دروغگو – نمره 7.1 در IMDB

یک معلم مدرسه به نام لورا نیلسون با شخصی به نام اندرو ارلهام قرار می‌گذارد. اما بعدا او را متهم می‌کند که در این قرار به او تجاوز صورت گرفته است. اما چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ؟

فصل اول این سریال 6 قسمت دارد. انتظار داریم مینی‌سریال‌های انگلیسی خیلی خوب باشند.


سریال Tin Star – نمره 7.3 در IMDB

سریال Tin Star

تیم راث در این فیلم بازی می‌کند و به خاطر او هم که شده، آدم مایل می‌شود این سریال را ببیند.

ستاره نقره‌ای ، سریالی جنایی و مهیج محصول شبکه اسکای آتلانتیک می‌باشد که توسط روان جافه ساخته شده است.

داستان سریال درباره‌ی یک کارآگاه سابق است که خانواده‌اش را برای زندگی‌ای بهتر و آرام به شهری کوچک می‌آورد. اما هنگامی که یک پالایشگاه بزرگ نفتی در این شهر تاسیس می‌شود ، مشکلات به سراغ او می‌آیند و این موضوع با آمدن کارگرهای مهاجر شدت می‌گیرد.

او به سراغ این شرکت نفتی می‌رود اما به سرعت متوجه می‌شود که او و خانواده‌اش به یک هدف تبدیل شده‌اند که سبب می‌شود قسمت‌های تاریک دفن شده‌ی او بیدار و نمایان شوند و…


سریال Law & Order True Crime – نمره 7.2 در IMDB

سریال Law & Order True Crime

هنگامی که برادران “مِنِندز” در تلویزیون ملی به خاطر قتل وحشیانه پدر و مادر خود در بورلی هیلز محاکمه شدند، داستان قتلشان تبدیل به دغدغه ی تمام مردم آمریکا شد…

شبکه سازنده NBC- این فصل از این سریال، 8 قسمتی است.


سریال The Tick – نمره 7.4 در IMDB

سریال The Tick

در دنیایی که ابرقهرمان‌ها برای دهه‌ها وجود دارند و واقعی هستند ، یک حسابدار بدون قدرت‌های ویژه ، درمی‌یابد که شهرش توسط یک تبهکار در خطر است. او همانطور که سعی می‌کند توطئه‌ی این خلافکار را خنثی کند ، در این بین با ابرقهرمانی در لباس آبی رنگ که عنوان تیک را یدک می‌کشد ، آشنا شده و با وی در این مسیر دشوار همراه می‌شود و…


سریال A Series Of Unfortunate Events – نمره 7.9 در IMDB

سریال A Series Of Unfortunate Events

ماجراهای بچه‌های بدشانس نام سریالی است که بر اساس مجموعه کتاب‌هایی با همین نام ساخته شده است. در خلاصه داستان سریال آمده است ٬ ۳ فرزند یک خانواده‌ی ثروتمند از آتش‌سوزی بزرگی جان سالم به در می‌برند و بعد از کشته شدن والدینشان در آتش‌سوزی به خانه‌ی کُنت اُلاف به عنوان قَیم جدیدشان می‌روند. اما آنها در آنجا راحت نیستند و سخت مشغولِ کار کردن هستند و همچنین کُنت اُلاف برای بدست آوردن ثروتشان نقشه‌هایی کشیده است که…


سریال SS-GB – نمره 6.6 در IMDB

سریال SS-GB

با واقعیت دگرگون‌شده آشنا هستید. این برای خودش ژانری در ادبیات و فیلمسازی که ما پیش از این در «یک پزشک» در موردش برای شما توضیح داده بودیم.

تا حالا فکر نکرده‌اید، اگر یک رخداد تاریخی سرنوشت‌ساز به صورت اصلی رخ نمی‌داد، تاریخ چقدر دگرگون می‌شد. مثلا اگر در جریان پیشروی اسکندر مقدونی، در جریان یک نبرد مقدماتی، سنگی که از فراز کوه به سمت سپاه او پرتاب شده بود، به او برخورد می‌کرد، تاریخ کلا تغییر می‌کرد.

بر اساس همین تصورات رمان‌ها و سریال‌های نوشته و ساخته شده‌اند. سریال مردی از قلعه بالا The Man In The High Castle، سریالی از همین ژانر بود.

اما حالا یک مینی‌سریال بریتانیایی دیگر بر همین اساس ساخته شده است. در این سریال تصور شده که آلمان در جنگ جهانی دوم، انگلیس را تسخیر کرده و حالا یک کاراگاه انگلیسی باید پرونده جنایت را در این فضا دنبال کند.

بی بی سی یک این سریال را ساخته است.


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

بهترین سریال‌های تازه سال 2020 – ده سریال برتر ماه ژانویه

تازه یک ماه از سال 2020 سپری شده با این وجود، تعداد زیادی سریال تازه منتشر شده‌اند. شما ممکن است که ترجیح بدهید همچنین سریال‌های نادیده خوبی را که هنوز فرصت نکرده‌اید ببینید، تماشا کنید. ولی خیلی‌ها هم دنبال سریال‌های تازه سال 2020 هستند تا…

بهترین فیلم‌ های 2018 و 2019 که نباید از دست بدهید- فهرست 125 فیلم برتر و گلچین‌شده بر اساس نظر و…

و سرانجام می‌رسیم به قسمت سوم و آخر معرفی بهترین فیلم های 2018 و 2019 حتما فیلم‌هایی خوبی بوده‌اند که از قلم افتاده‌اند. شما می‌توانید در قسمت کامنت‌ها این فیلم‌ها را به من و خوانندگان دیگر معرفی کنید.81- فیلم The Great Battle…

عصرهای جمعه در دهه شصت برای دیدن این فیلم‌ها لحظه‌شماری می‌کردیم – قسمت سوم

در ادامه فهرست نوستالژیک‌ترین و خاطره‌انگیزترین فیلم‌های دهه شصت، به قسمت سوم و آخر این سری پست‌ها توجه کنید.در مورد شیوه انتخاب فیلم‌های قبلا در پست اول توضیح داده‌ام. برایتان نوشته بودم که شاخص انتخاب من عمدتا فیلم‌هایی بوده‌اند که در…

مروری بر بهترین فیلم‌های گریگوری پک

گریگوری پک در روز ۵ آوریل ۱۹۱۶ به دنیا آمد. نخستین تجربیات بازیگری را از سن ۱۷ سالگی روی صحنه تئاتر به دست آورد و در سال ۱۹۴۳ برای اولین بار جلوی دوربین فیلمبرداری ظاهر شد. او با درخشش در فیلم "روزهای افتخار" توانایی‌های هنرپیشگی خود را به…

بهترین فیلم های چینی تاریخ سینما – فهرست 30 فیلم برتر چین با توضیح

چرا تصمیم گرفتم پستی در مورد بهترین فیلم های چینی بنویسم؟! هالیوود این روزها سکته بزرگی کرده، دیگر در قاپیدن داستان‌های کهن و جدید بکر و تبدیلشان به فیلم مشکل دارد. دیگر می‌ترسد که دست به تجربه نو بزند و فیلم‌ها را بر اساس الگوریتم‌ها و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
130 نظرات
  1. Ali می گوید

    پوستر سریال the Gifted و A Series Of Unfortunate Events مربوط به فیلمهای سینمایی با همین نام می باشد.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون. اصلاح شد.

  2. نیما می گوید

    پست جالبی بود. به نظرم مینی سری Alias Grace که از CBC در حال پخش هست هم میتونه جز این لیست باشه. عرضه جهانیش توسط Netflix در همین نوامبر خواهد بود.

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      بله. ممنون. نمره IMDB بالایی هم دارد. اضافه شد.

      1. نیما می گوید

        راستی، سریال The Sinner هم هست که اونم جالبه به نظرم. این درامای رمزآلود، نمره 8 رو داره در IMDB.

        1. رامین می گوید

          عاالی بود این سریال

  3. مجید می گوید

    من از بین کارهایی که دیدم انتخاب اولم با اختلاف زیاد ، اوزارک هست. یه کار درجه یک. چه فنی چه داستانی. پر از پیچ و خم و غیر قابل حدس.
    البته نکته اینکه انتخاب اولم که توئین پیکس هست. اما چون ادامه محسوب میشه جزو سریال های جدید حسابش نمی کنم. فصل سوم توئیس پیکس اگر طرفدار لینچ و سری قبلی و قدیمی سریال باشید ، از مدیوم فراتر بود واقعا. اپیزود هشت این فصل تو تاریخ تی وی بی سابقه ست. لینچه دیگه به هر حال !

    مستر مرسدس هم خوب بود. افت و خیز بعضی جاها داشت ولی در نهایت خوش ساخت بود و حتما ارزش دیدن داره. از این بابت جذاب تر شد برای من چون بیشتر اپیزود هاش رو دنیس لهان نوشته که رمان نویس هم هست. شاتر آیلند اسکورسیزی از کتاب لهان اقتباس شده.

    بیگ لیتل لایز بیشتر بازی ها و دیالوگ هاش برام جذاب بود. شخصیت پردازی خیلی خوبی داشت. شورانز این سریال هم دیوید کلی هست که مستر مرسدس رو هم ایشون ترتیب داده برای اقتباس تلویزیونی.

    لژیون اصلا خوشم‌نیومد و ولش کردم. ادای لینچ در اوردن که کار هر کسی نیست. آمریکن گادز هم همینطور. اون هم ادای لینچ بود. حداقل با سلیقه من نخوند اصلا. خیلی خود بزرگ بین بودن این دو تا سریال.

    استرایک هم واقعا ناامید شدم. کتاب های رولینگ کجا. این اقتباس لوس و آبکی کجا.

    کارهای فینچر ، گان پاودر و وقایع ناگوار لمونی اسنیکت رو هنوز ندیدم.

    مرسی از لیست

    1. کتی می گوید

      سلام میشه اطف کنید یه سریال قشنگ مثه گیم او ترونز بهم معرفی کنید چند وقته سریال ندارم که ببینم ?

      1. HSN می گوید

        Breaking bad رو ببین

      2. Yasamin می گوید

        هانا رو ببین

  4. مهرداد می گوید

    Powerless کنسل شد..همون فصل اولش هم اصلا سریال جالبی نبود.
    این ها هم بررسی کنید لطفا
    Suburra
    Better Things
    El Chapo
    StartUp
    Chance
    Atypical
    The Ranch
    Goliath
    (Patriot (2017 این سریال که خودم به آب و آتیش زدم برای زیرنویسش .متاسفانه هنوز کسی انجامش نداده

    1. پژمان می گوید

      سلام فیلمهای درجه 3 نگاه میکنی که ارزش دیدن نداره….

  5. www می گوید

    کلا کار و زندگی ما شده همین!
    نکته ی دیگه اینکه در اینها حتی یک سریال غیرآمریکایی و انگلیسی وجود ندارد. شاید هم آنگونه که باید معرفی نمی شوند.

  6. Danial می گوید

    سریال mindhunter رو به شدت پیشنهاد میکنم، اگر دلتون برای فینچر تنگ شده از دست ندید، the orville هم طنز خاص سث مکفارلن رو داره، طرفدار های فمیلی گای حتما خوششون میاد، سریال thirty reasons why رو به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم، اول به نظر سریال قوی و خوش ساختی میاد ولی خیلی زود ناامیدتون میکنه

    1. مهرداد می گوید

      Mindhunter خیلی قوی هست.بازی ها و داستان و میشه گفت بهترین سریال این دو سه سال اخیر هست.فضاش در ابتدا خیلی شبیه سریال کارآگاهان حقیقی فصل اول هست.اما مباحث روانشناسی و حرفهای قاتلین واقعا مو به تن آدم سیخ میکنه..تاثیر این حرفها روی دو بازیگر اصلی بخصوص مامور هولدن در ادامه باید دید چی خواهد بود.
      سریال the orville شرط میبندم کنسل میشه..طنزش لوس و آبکی هست

      1. دانیال می گوید

        آره اتفاقا شباهتش با true detective اوایل سریال خیلی مشخص بود ولی کم کم سریال شخصیت خودش رو گرفت.
        سریال the orville هم کمی بی کیفیت هست ولی جدا طنز سث مکفارلن همیشه حرفی برای گفتن داره. برای مثال پیشنهاد میکنم قسمت 3 رو ببینید مخصوصا بخش دادگاهش رو.

  7. مهدی احمدزاده می گوید

    کاش وقت داشتم همه رو ببینم.زمان طلاست ……………………..

  8. Rezamzeus می گوید

    سریال American Vandal رو از قلم انداختید خیلی ازش تعریف میکنند خیلی خنده داره.

    1. مهرداد می گوید

      American Vandal درحقیقت یک هجو سریالهای برپایه مستند هست..بهترین نمونه اش Making a Murderer هست..توصیه میکنم حتما ابتدا سریال Making a Murderer ببنید( که خودش البته یک شاهکار بی نقص هست )..بعد برید سراغ این سریال کمدی تا بیشتر از هجو و فضای کمدی اون لذت ببرید.

    2. Soroush می گوید

      من تو این لیست به dynasty علتقه دارم یه درام رمانتیک خانوادگی جذاب و خنده دار با بتزی محشر الیزابت گیلیش

  9. هومن باوریان می گوید

    سریال Absentia و white famous هم فکر میکنم گزینه های بدی نباشند

  10. هومن باوریان می گوید

    Better place و بازی بی نظیر تد دنسون هم فراموش نکنید

    1. مهرداد می گوید

      اشتباه نوشتید دوست عزیز
      The Good Place
      هست
      درباره دختری که میمیره و به بهشت میره و اونجا متوجه میشه اشتباه شده و نباید میومده بهشت.حالا میخواد هرطور شده رازش کسی نفهمه و تو بهشت بمونه .البته کم کم معلوم میشه یکی دونفر دیگه هم مثل خودش اونجا هستن و ….

      1. مهسا می گوید

        موضوعش جالبه دوس دارم ببینمش ممنون که گفتین

  11. دامون می گوید

    واقعا اینقدر وقت میذارید که این همه رو (به علاوه ی سریال های عالی قدیمی تر مثل دنیای غرب) ببینید یا اینکه فقط معرفیشون کردید؟

  12. سعید می گوید

    سریال انیمه Castlevania فصل اولش 4 قسمته 20 دقیقه ایه که از netflix پخش شد
    فوق العاده زیباست حتما ببینید

  13. امیر می گوید

    من بشخصه اگر بخوام لیستی از سریال های مورد علاقه ام درست کنم قطعا شماره 1 “سرگذشت ندیمه” هست که نقطه قوت اون هم داستانش هست که اقتباسی از کتابی نوشته مارگارت اتوود (کسیکه حتی برنده ژاپنی امسال نوبل ادبیات، ایشون رو برای دریافت جایزه مستحق تر میدونست.)
    شماره2- Game Of Thrones
    شماره3- Black Mirror که فوق العاده هست با شعار The Future Is Bright;( ؛ سریالی که به درستی آینده بشر مسخ شده توسط صنعت و تکنولوژی را نشون می ده.
    شماره4- West World داستان فوق العاده با ترکیب تم آینده و وسترن
    شماره5- Rick and Morty سریال انیمیشنی که کلا برای گروه سنی بزرگسال ساخته شده… تا حالا 3تا سیزن ازش اومده و در نوع خودش خیلی خوش ساخت و سرگرم کننده هست در حد سیمپسون ها…
    الان هم حقیقت lucifer رو میبینم که براساس کمیک استریپ بهمین نام ساخته شده و داستانش درباره پسر شیطان هست که برا تعطیلات میره ال ای :)) شخصیت اصلی مرد فیلم بازیش استثناییه و تم پلیسی-ماورایی-کمدی-ماجراجویی 🙂 داره…
    american gods هم دیدم داستانش جالب بود ولی برای تصمیم گیری بنظرم باید صبر کرد برای فصل دومش تا بشه دربارش نظر داد…
    mind hunter هم دانلود کردم ولی ندیدمش هنوز..
    از این لیست هم Philip K. Dick’s Electric Dreams رو نشنیده بودم ولی با توضیحات شما دیدم میتونه سریال جالبی باشه و تو برنامه قرارش میدم…

  14. حامد می گوید

    سریال mindhunter فوق العاده هست. بازیهای خیلی خوب و سناریوی عالی
    در ضمن برای یاد گرفتن روش تحقیق کیفی ( اقدام پژوهی) هم این فیلم بهترین اموزش رو داره.

  15. مهدی می گوید

    سلام دکتر انتخاب های خبی داشتین ولی خو پستو با یه پی نوشت تکمیل کنینو یه وب سایت واسه دسترسی به این سریالا معرفی کنین !!!! من سمته هر وب سایتی که میرم فرداش تخته میشه

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تورنت

      1. مهدی می گوید

        مثلا کدوم ؟

  16. سارا می گوید

    سریال Dynasty باز ساخته شده یه سریاله به همین نام مال دهه هشتاد.

  17. سارا می گوید

    سلام و خسته نباشید
    ممنون از پست خوبتون
    میخواستم ببینم از کجا میتونم این سریالها رو تهیه کنم.
    امکانش هست لینک دسترسی بهشون رو هم اینجا قرار بدید.

  18. مهسا می گوید

    خدایی اگه ماهواره سریالی رونده کسی دنبال پیدا کردن سریال خوب خارج از ماهواره نمی ره خوبه لا اقل لابلاش ترکی نیست خوبیه آمریکایی ها اینه که سریال خوبم دارن ولی خودتون محدود نکنید به ماهواره و استعمار سریالا ی آمریکایی کشورهای زیادی هستن که سریالا و فیلمهای خیلی خوبی دارن ولی مجال کم تری به خاطر همین استعمار سینمای تجاری امریکابرای مطرح شدن دارن مثل فرانسه و انگستان و کره…و انیمه های ژاپن، مثلا شرلوک هرمز انگلیسی هیج جوره قابل مقایسه با آمریکاییش نیست خیلی بهتره و اخلاق و احساسو عاشقانه هایی که کره یا دارن هیچ جای دنیا نداره کافی سریال مون لاورزو ببینید

    1. Dddddd می گوید

      استعمار
      واقعا که سریال دیدن مردم که به تو ربطی نداره هد کب یه ژانر و ساخت یه کشور رو دوس داره

  19. مهناز می گوید

    سلام
    Leftovers
    The fall
    Ray donovon
    جزو سریالهای خوبی بودن که این چند وقت دیدم

  20. Vendetta می گوید

    Sons of anarchy رو حتما ببینید

  21. میلاد می گوید

    عالی
    ممنون بابت وقتی که می گذارید

  22. سروش می گوید

    سریال Better Call Saul هم درام قوی است
    اسپین آف Breaking Bad

  23. علی می گوید

    سلام دوستان با تجربه

    میشه یه سایت خوب برای افرادی که طرفدار سریال هستن و اونجا بحث و تبادل نظر میکنن به من معرفی کنین؟ ممنون.

  24. Ramin می گوید

    از نظر من که خودم بیشتر به سریال های ماجرایی و درام علاقه دارم سریال هایی که خیلی خوشم اومد
    Game of thrones داستان بسیار قشنگی داره اگه اینو دیدید و دنبال سریالی شبیه این هستید viking رو پیشنهاد میکنم
    Walking dead فصل اولش یکم ترسناکه
    Davinci demons عالیه و خیلی داستانش قشنگه
    Originals یکم طولانیه ولی واقعا ارزش دیدنو خیلی داره
    The flash فصل ۱ و ۲ داستانش فوق العاده بود
    Super girl متوسط ولی خیلی قشنگه طرفدار خاص خودشو داره
    The 100 جز بهترین سریال هایی بود که دیدم . بسیار عالی
    Arrow فقط تا فصل ۲ خوبه
    Black mirror سریالیه که یکم حوصله میخواد ولی خوبه
    How i met mother طنز خیلی باحالی داره `
    اگه کسی پیشنهادی شبیه این سبک ها داره لطفا بگه
    ممنون

    1. امید یگانه می گوید

      خیلی جالبه که اسم اینهمه سریال گفته شد ولی اصلا حرفی از سریال peaky blinders با اون همه بازیگر و هیجان گفته نش!!!!

      1. ناصر می گوید

        یکی از بهترین سریال های ساخته شدست،پیکی بلایندرز محشره،اما power و بریکینگ بد رو هم از دست ندید

      2. حدیث می گوید

        موافقم

    2. محمد می گوید

      به نظر من arrow رو دنبال کنی خیلی هیجانی میشه اتفاقا فصل های ۲ بعد خیلی جذاب تره …

    3. tina می گوید

      riverdaleعالیه تو لیستم بود حتما ببین من اکثرا سریالایی ک گفته بودینو دیده بودم

      1. محمد می گوید

        سریال قشنگی هست منم دارم میبینم فصل سوم داره پخش میشه…

      2. yasi می گوید

        منم موافقم riverdale عالی بود ولی خب ی جاهایی از سریال خیلی خیلی کم افت داشت و متاسفانه فصل ۴ هنوز نیومده
        و اگه دنبال سریالای دبیرستانی و ژانر اجتماعی هم هستین حتما سریال skam رو هم ببینید ورژن نروژی البته

    4. TIDLI می گوید

      طنز با اختلاف زیادی FRIENDS

    5. Farhad می گوید

      Banshi

    6. amir می گوید

      bearaking bad حتما ببین شماره 1 دنیاس

      1. بیژن می گوید

        احسنت واقعا شاهکاره

    7. علی می گوید

      سریال Breaking Bad رو توصیه میکنم ببینید

  25. آرش می گوید

    اخیرا سریال The Handmaid’s Tale را دیدم. سریالی که دیدنش پیشنهاد می شود. البته داستان به قدری سیاه است که دیدنش یکم درد آوره و از واژه های قشنگ نمیشه برای تعریفش استفاده کرد، جامعه ای که به تصویر کشیده واقعا ترسناکه و مو به تن آدم راست میکنه.
    من ۱ روزه یک فصل را دیدم و چند روزی تحت تاثیر داستان فیلم بودم. ترغیب شدم کتاب را هم بخوانم

  26. پوریا می گوید

    واقعا لیست عالی بود ولی جا برای کامل تر شدن داره…لطفا به مرور زمان آپدیت کنین

  27. Sadegh می گوید

    برام جالب کسی به سریال 13 reasons why اشاره نکرده بود با اینکه تو لیست شما هم قرار داشت، از معدود سریالایی هست که اتفاقات تو دنیایی کاملا واقعی و بدون هیچ اغراقی اتفاق میفته و جالبه شما بعد از دیدن این سریال جقدر خودتون رو نزدیک به شخصیتای داستان میبینید،
    پیشنهاد من تو این بازار گرم سریال هایی با تم تخیل و جلوه های ویژه خاص یک سریال ساده ولی وحشتناک درگیر کننده هست به اسم ۱۳ دلیل برای اینکه

    1. tina می گوید

      من این سریالم تا وسطای فصل اولش دیدم سریالی نیست ک مورد پسند همه باشه خیلی خشکه خیلی مبهمه همش ی پسریه ک نمیدونه کجای زندگیشه کمه گیجه اصلا جالب نیست اینجور فیلما مخاطبوگیج میکنه

      1. Saniya می گوید

        نه عزیز 13 reasons why مخاطبی رو درگیر میکنه که مشکلات اجتماعی رو بفهمه. من هم تو نوجوانی عاشق داستان یا سریال های تخیلی و الکی رومانتیک مثل خون اشاما یا ربات ها بودم ولی از 20 سالگی به بعد کاملا برام بچه گانه و غیر قابل درک شدن. توی دنیای واقعی کلی مسائل و مشکلات هست که جا داره سریال ها بهش بپردازن. مثل مشکلات روانی و افسردگی، زورگویی بین نوجونها، خریدو فروش زنان، تبعیض های نژادی و…..

        1. حدیث می گوید

          موافق نیستم ادم فیلمو میبینه که حالش خوب بشه یعنی من که اینطور میبینم اگه قراره از قبل گیج تر بشه بنظرم همه کس نمپسنده

  28. mohsen می گوید

    با این حال فقط سریال dexter

  29. یوسف می گوید

    سریال daredevilفوق العادس واسه کسایی که فیلمای ابر قهرمانی دوس دارن درضمن تخیلی هم نیس نزدیک به واقعیت ساختن

  30. elham می گوید

    من واقعا موندم این سریال Big Little Lies چطوری امتیازش اینقدر بالاست، مطمئنم بره فصل دو و سه خیلی میاد پایین

  31. n1ne می گوید

    عجب پستی
    دنبال سریال میگشتم ( به جز اون معروفا) تا این پست شما رو دیدم
    خسته نباشی داداش عالی بود

  32. کیوان می گوید

    با درود فراوان…
    جای سریالهای عالی فارگو…لاست…کارگتهتن واقعی…روم…و..و..
    جدا خالیه…

    1. bahram می گوید

      خداییش حالم بهم خورد

  33. farhad می گوید

    Taboo فراموش نشه

  34. Zahraaaaaaaaa می گوید

    سلام من فیلم گیم اف….رو دیدم خیلی خوشم اومد به نظرتون سریال بعدی که می خوام شروع کنم چی باشه?

    1. tina می گوید

      the 100

    2. atefe می گوید

      سلام سریال breaking bad بعد dexter بعد vikings

    3. AMIR می گوید

      HOMELAND

    4. بهادر می گوید

      فرار از زندان و مردگان متحرک رو پیشنهاد میکنم

    5. romina می گوید

      the 100

    6. وحید می گوید

      اگه مثل گیم اف ترون میخوای سریال وایکینگها راببین خیلی عالیه

  35. Mahdi79 می گوید

    با سلام
    بنظرم سریال The Marvelous Mrs. Maisel هم میتونه تو این لیست باشه

  36. فیلمشکن می گوید

    سلام لطفا سایت رو آپدیت کنین سریال های game of thronesوvikingوthe100وknightfallوthe last kingdomوfear the walking deadعالی هستند

  37. bahram می گوید

    سریال banshee انگار فراموش کردین
    پشیمونی نداره دیدنش

    1. احمد می گوید

      واقعا این سریال بی نظیره توصیه میکنم سریال بانشی رو حتما حتما حتما ببینید

  38. بهنام می گوید

    سلام دوستان دنبال اسم یک سریال قدیمی هستم که هفت قسمت بود دیدمش
    داستان یک کشیش هست که سفرمیکنه به استرالیا تا بتونه پاپ استرالیا بشه و عاشق دختری هم هست ولی عشقشو فدای پاپ شدنش میکنه
    کسی اسم این سریال یا فیلم و میدونه

    1. فیروزه می گوید

      اسم سریال پرنده خوارزار براساس یک رمان از کالین مک کالو

    2. پرن می گوید

      سلام سریال the thorn bird ، سریال بسیار زیبایی بود ??

    3. aaaaa می گوید

      borgias

  39. مطلق می گوید

    سلام
    بنظرم کساییکه مثل خودم عاشق لاست-فراراز زندان-تاج و تخت-خاطرات خوناشام هستن

    و دنبال فیلم رازآلود و بزن بهادر هستن…..سه تا سریال زیر رو هرگز و هرگز فراموش نکنند.

    سریال ری داناوان

    سریال بانشی

    سریال مظنون

    —————–
    در این سبک داشتید اضافه کنید.مممنون

    1. yasi می گوید

      منم این سریالارو خیلی دوست دارم و ب نظرم وایکینگ ها هم خیلی خدبه

  40. علی می گوید

    به نظرم سریال مستر روبات هم باید توش باشه . خیلی چیزا توش نبود . ولی کلا خوب بود

  41. sana می گوید

    دقیقا چرا گیم عاف ترونز و استرنجر سینگز و ومپایر دایرز ک بهترینان تو لیست نیستن :/

  42. هادی می گوید

    سریال بدلندز بهترین سریالیه که پیشنهاد میکنم حتما ببینید اول این لیست باید باشه که نیست.

  43. ناهید می گوید

    سلام سریالی که در مورد دختری است که برای حل معمای قتل چند کودک به زادگاهش بر میگرده:::::اسمش و میدونید

    1. نسیم می گوید

      sharp object

  44. حمید می گوید

    چرا وست ورلد و گیم اف ترونز و واکینگ دد تو لیست نیس؟؟!!! یعنی هرچی سریال آشغال معرفی کردین ولی اینارو معرفی نکردین پس نشون میده شما اصن سریال نمی بینین

    1. شاهین می گوید

      اینا از ۲۰۱۷ به بعده ، ضمن اینکه همه این سریالا که اسم برده از نگاه منتقدین و مخاطبین بالاترین امتیاز هارو دارن

    2. زهره می گوید

      اگر متن اول رو بخونی میبینی نوشته سریال هایی اکرانشون از سال 2017 شروع شده رو تو لیست اوردن .

  45. mohammad می گوید

    سریال the 100 بهترینشه که اگه اشتباه نکنم امتیاز 9/5 از 10 رو داره به نظر من هم این سریال فوق العادس حتی شاید جذاب تر از گیم اف ترونز

  46. Aref می گوید

    سریال هایی که بی نظیر بودن به نظرم به ترتیب
    1.True detective
    2.peaky blindres
    3.taboo
    4.west world
    5.viking
    حتما ببینین که لذت سینما و فیلم تو این سریال هاست..

    1. علی می گوید

      بیشتر سریال ببین پس….اینا خوبن ولی جزو ده تای اخره منن ازبیستا سریال برتری ک میتونم اسم ببرم

  47. mohsen می گوید

    سریال Humans عالیه حیفه که تا فصل سومش فقط اومده باید منتظر فصل چهارش بمونیم

  48. Mahdi می گوید

    سلام میتونید به سریال خوب بهم معرفی کنید لطفا بیشتر از ۴ فصل هم نباشه بعد یه سریالی باشه کمیک بوکی نباشه سریال 13 reasons whyخیلی قشنگ بود یه چیزی تو نایه های همین تخیلی نمیخوام خیلی درام و سنگین که دیگه موضوع فیلم رو نفهمی هم نباشه بعد در رابطه با لیستتون سریالYellowstone هم میتونه تو لیستتون باشه من ازش خوشم نیمد ولی اون کسی که ژانر وستر دوس دارن شاید قشنگ باشه

  49. شایان می گوید

    سلام سریالی می خوام بازیگرانش دلبرو باشند و بچا دبیرستانی باشند مثل ریوردیل و 13 دلیل برای اینکه

  50. حسین می گوید

    mindhunter خیلی عالیه منکه حسابی لذت بردم
    کسی از این دست سریال میشناسه حتما معرفی کنه لدفا
    سریال طنز اگه میخوایید freiends رو حتما پیشنهاد میکنم
    برکینگ بد هم عالیه اگه دنبال داستان فوق العاده هستین

  51. سعید می گوید

    سلام
    بنظرم بهترین سریال 2017 با اختلاف خیلی زیاد سریال dark هست که فعلا فصل اولش پخش شده و متاسفانه تو لیست شما نیست.پیشنهاد میکنم دوستانی که اهل سریال هستن حتما دان کنن.

  52. ساسان می گوید

    سلام من زیاد اهل سریال نیستم و چندتا فقط دیدم ولی سریال 2017 فقط punisher با اینکه خشونتش خیلی زیاده ولی امتیازش 9/5 شده،به شخصه قسمت 12 فصل یکشو خیلی دوست داشتم،توی نظرات پست دردویل اسم این فیلمو دیدم و اینو بیشتر از دردویل قبول دارم

  53. علی می گوید

    به نظرم جای سریال واقعا قشنگ گریم خالیه امیدوارم دیده باشینش

  54. سعیده می گوید

    سلام من یه سریال دیدم به اسم banshee خیلی قشنگ بود به نظرم سریال باید جذاب و هیجانی باشه بی صبرانه منتظر فصل آخر گیم آف ترونزم

  55. نصیر می گوید

    سلام اکثر سریالهایی که دوستان پیشنهاد دادن خوبه ولی یکی از بهتریناش viking هستش

  56. hassan می گوید

    سریال بلک لیست رو پیشنهاد یکی از دوستان دیدم توی ژانر خودش واقعا عالی بود بازی فوق العاده درخشان james spader

  57. saeedZzz می گوید

    taboo و mindhunter خیلی خوبن پیشنهاد میکنم ببینین
    تام هاردی در taboo خیلی خوب بازی کرده نقششو

    1. Nicki می گوید

      بله تام هاردی عشقه 🙂 بی صبرانه منتظر فصل جدیدش هستم :)))

  58. ح می گوید

    دوستان بدید (نارکوها)رو ببینید عالیه عالی
    فصل اول با دوبله فارسی ش گرفتم عالی بود
    فصل دوم ش هم اومده
    فصل سوم شم هست
    خدایش عالی عالی فیلم کاملا واقعی در مورد مواد مخدر قدرت در کلمبیا ست
    این سریال معرکه ست

  59. فرخ می گوید

    سلام دوستان اکثر سریالهایی که نام برده شده رو دیدم ولی ب نظرم واسه رنج سنی 25 تا 40 سال سریال وایکینگ ها سریال مردگان متحرک ،سریال 100، بازیهای تاج و تخت ، گمشدگان ، و همچنین برای کسایی که به بحث فلسفی و اعتقادی علاقه دارند در صورت برداشت درست سریال سوپرنشنال عالیه

  60. Setareh می گوید

    اگر من بخوام سریال هایی که دیدم رو رتبه بندی کنم این طور امتیاز میدم
    ۱)گیم اف ترور
    ۲)وایکینگ ها
    ۳)بریکینگ بد
    ۴)اصیل ها
    ۵)هوم لند
    ۶)خاطرات خون آشام
    ۷)سرگذشت ندیمه
    ۸)مارکوپولو
    ۹)بادبانهای سیاه
    و…..

  61. محمدرضا می گوید

    سلام کسی سریال آکادمی آمبرلا رو دیده؟?؟نمیدونم چرا تو لیستتون نیس خیلی جالب و قشنگه سریال ده قسمتیه بعد از اون سریال تایتان هارو پیشنهاد میکنم و سریال فلش

  62. Amir می گوید

    تعجب میکنم کسی حرف از سریال Skam نمیزنه! واقعا برای سنین +17 سال محشره. مشکلی داره این که ساخت آمریکا نیست و در نروژ ساخته شده
    پیشنهاد میکنم حتما

  63. shahab می گوید

    بین کله سریالایی که تا الان دیدم به این ترتیب بهتون پیشنهاد میکنم
    1.the originalsحرف نداره اسپین افه سریال ومپایر دایریزه و خیلی عالیه یکی از اون سریالایی هست که نشون میده سریال اسپین افم میتونه حتی از سریال اصلی بهترم باشه
    2.vampire diaries
    3.game of throns البته اینم جزو اولی هاست
    4.breaking bad
    5.luciferمهشره?
    6.riverdale عالیه
    7.vikings
    8.arrow
    9.davinci demons
    10.the 100
    11.teen wolf هم خوب بود بد نبود
    12.peaky blinders هم خیلی خوبه
    بقیه رو دیگه یادم نمیاد ولی به این ترتیب بهتون پیشنهاد میکنم سه تا سریالو حتما ببینین 1.vampire diaries
    2.originals
    3.legasi
    این به ترتیب دنبالا همن و با هن ربط دارن ومپایر و تا فصل چهار پنج ببینین بعد میتونین اورجینالز رو شروع کنین

  64. مانیا می گوید

    aroow محشر داستان کسی به اسم الیور کویین که خیلی خوش گذرون بوده و کشتیش غرق میشه و همه میمیرن اما با چدرش نجات چیدا میکنه و با قایق نجات فرار میکنن و اب و غذا به اندازه یک نفر بوده و باباش خوشو بخاطر الیور میکشه و الیور به یه جزیره میرسه و کاملا عوض میشه و… ۷ فصل فصل اخرشم که یعنی هشتم هست داره میاد
    super natural عالیی داستان دو برادر به اسم سم وینچستر و دین وینچستر که مادرش به وسیله یه شیطان کشته میشه و برادر بزرگ تصمیم میگیره توی شکار روح باشه و نامزد برادر کوچیکش توسط همون شیطان کشته میشه و اونم مثل برادرش میشه و…
    flash داستان مردی به اسم بری الن که مادرش توسط یه چیز غیر ممکن کشته میشه و روزی خودش هم تبدیل به اون چیز غیر ممکن میشه که میتونه خیلی سریع بدوه و..
    super girl داستلن دختری که از سیاره کریچتون میاد و بزرگ که میشه مثل چسر عموش سوچر من تصمیم میگیره که دنیا رو نجات بده و..
    به فارسی میشه روزی روزگاری خیلی باحاه بزنین تو اینترنت داستانشو ببینین

    flash فصل ۳ و ۵ خیلی قشنگ بود
    super girl طرفدارای خاص خود

  65. میثم می گوید

    فیلم کره ای سرزمین ارتدال عالیه، تعجب کردم تولیست نیست واقعا چیزی از گیم آف ترونز کم نداره، فیلم نامه و بازی ها عالین

  66. ماهان فلای می گوید

    سریال دارک رو حتما ببیند
    بسیار خوبه

  67. ^^Vampire girl^^ می گوید

    فقط و فقط خاطرات خوناشام و اصیل ها و میراث این سه از همه اینا خفن تره*-*?

    1. yasi می گوید

      خاطرات خون اشام و میراث ک عالی هستن ولی نمیدونم چرا با اینکه خیلی طرفدار اصیل ها توی خاطرات خون اشام بودم ولی از خود سریال اصیل ها اونقدر لذت نبردم چون ب نظرم خیلی از خاطرات خون اشام تقلید میکرد و همون موضوع رو تقریبا داشت و چون خاطرات خون اشام یک سریال نسبتا طولانیه و شاید ژانرش لذت بخش باشه اما وقتی اصیل ها هم دقیقا اون مدلی پیش میره سریال خسته کننده و تکراری رو به وجود میاره

  68. rachel می گوید

    خیلی ممنونم برای معرفی هااتون

  69. زینب می گوید

    Anne with an e
    13 reasons why
    عااالییییییییییییییی

  70. مهدی شهبازی می گوید

    بنده سریال بین حرفه ای هستم خوب خیلی از سریال ها مثه گیم اف ترونز و لاست و د 100 رو همه می دونن ولی سریال های خبی که شناخته شده نیست می تونم بانشی رو پیشنهاد کنم بی نظیره از دست ندیت
    1- Banshee

    بقیه اش بعدا میگم بهتون

  71. مهدی شهبازی می گوید

    سریال هایی که دیدم خوب یا بهتر بگم عالی بوده و ارزش وقت گذاشتن رو بشدت داره
    ۲.lOST
    ۳.game of throns
    ۴.breaking bad
    ۵.lucifer
    ۶.riverdale عالیه
    ۷.vikings شبیه گیم اف ترونز
    ۸.arrow
    ۹.Mony Hiest سرقت پول فوق العاده اکشن و هیجانی
    ۱۰.the 100 خیلی خوبه تو مایه های سریال لاست هست ولی ژانر متفاوت
    ۱۱.شرلوک
    ۱۲.peaky blinders هم خیلی خوبه

    سریال کوتاه هم که
    1 – Borother Band جوخه برادران
    2 – چرنوبیل chernobyle
    3 – ….

    1. مهسا می گوید

      واای خدا خیرت بده سه ساعته دنبال فیلم ارو هستم ولی اسمش یادم نبود اینجا تو لیست تو دیدم?

  72. پارسا می گوید

    واقعا از سریال های خبتون ممنونم میتونید یک سریال شبیه به سریال stranger things بهم پیشنهاد کنید-ممنون

  73. سعید کشاورز می گوید

    فوق العاده ترین سریال هایی که دیدم از نظر خودم رطبه بندی میکنم
    1-Black list
    2-Breaking Bad
    3-Prison break
    4-Fringe
    5-The 100

    این 5 سریالی که نام بردم برای من واقعا اعتیارآور بود ، شده بود هفته ها و ماه ها تحت تاثیر فیلم قرار میگرفتم و تاثیر مثبتی برا من داشتی

  74. سین می گوید

    لطفا چند سریال مثل سریال ریور دیل و الیت و ۱۳ دلیل برای اینکه معرفی کنید

  75. علی می گوید

    هرچی میگم بگسن چشم و نگاه کنین…ترتیب خاصی نداره سلیقه ایه
    ۱..لاست
    ۲..گیم اوف ترنز
    ۳..وایکینگ
    ۴..خانه کاغذی
    ۵..بانشی
    ۶..مظنون
    ۷..بریکینگ بد
    ۸..فرینچ
    ۹..روانکاو
    ۱۰..لفت اورز
    ۱۱..مردگان متحرک
    ۱۲..دارک ..عااالی
    ۱۳..دیدن
    ۱۴..پیکی بلاندرز
    ۱۵..شکارچی ذهنم ..ای بدک نیست شخصا از تم سریالهای دهه هفتاد هشتاد نود میلادی متنفرم حتی اگه عالی باشه یا سریال باید تکنولوژی باشه یا گذشته کهن میونش به درد نمیخوره ….
    تا جایی که یادم اومد نوشتم

    حالا اشغالهایی که برای زیر دوازده ساله و الکی معروف شدن..
    سیزده دلیل ب ای اینکه.. بشدت اشغال
    دکستر ..تا فصل چهار بیشتر نتونستم ببینم
    د صد …بچگانه و تنیجر اگه سن سالت کمه ببین

  76. NAHAL می گوید

    سلام ببخشید من دنیال یه فیلمی هستم که دقیق نمسدونم ولی مال سه یا دو سال پیشه و داستانشم اینجوریه که یه پسر جووون خوانندس و چشم آبی و بوره و یه دختر میاد با دوچرخه رد بشه میخوره به بنر این پسر خواننده و از اونجا باهم آشنا میشن و بعدشم عاشق هم من تیزرشو دیدم خیلیم دنبالشم خواهش میکنم اگه کسی میدونه اسم فیلم چیه به من کمک کنه
    لطفا

  77. NAHAL می گوید

    سلام ببخشید من دنیال یه فیلمی هستم که دقیق نمیدونم ولی مال سه یا دو سال پیشه و داستانشم اینجوریه که یه پسر جووون خوانندس و چشم آبی و بوره و یه دختر میاد با دوچرخه رد بشه میخوره به بنر این پسر خواننده و از اونجا باهم آشنا میشن و بعدشم عاشق هم من تیزرشو دیدم خیلیم دنبالشم خواهش میکنم اگه کسی میدونه اسم فیلم چیه به من کمک کنه
    لطفا

  78. ناشناس می گوید

    سلام لیست جالبی بود
    ولی سریال بی وقفه که مال سال پیشه و بیشتر از چهار میلیارد ببیننده دارد و نمره 9.8را داره و همچنین سریال افسانه فی رو به لیست اضافه کنید این دو سریال به شدت توصیه میشه سریالghosted هم درامش و دوس دارم و سریال سوپر نچرال ک با این درام ارتباط دارد توصیه میشود
    با تشکر از سایت خوبتون

  79. porya می گوید

    سلام سریالی بود اسمش یادم نیست ولی موضوعش ماجراجویی بود پسری بود که پدرش ناپدید شده بود اما بعد فهمید تو موضوع پیدا کردن گنج کشته شده بود بعد در اخر کسی که اونو کشته بود و گنج پیدا کرد اون پسر رو که 19 20سال داشت به سرپرستگی گرفت سریال تو منطقع بود دریا واینا بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5