جشن سال نو در روسیه

0

رپورتاژ

کریسمس و سال نوی میلادی در راه است و روسیه یکی از بهترین کشورها برای گذراندن این مراسم و برگزاری جشن و شادی است. در این مقاله از نکست هالیدی می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد آداب و رسوم، سنت‌ها و جشن‌هایی که در این موقع از سال در روسیه برگزار می‌شود، در اختیار شما قرار دهیم.

در روسیه اهمیت تعطیلات سال نو حتی از کریسمس هم بیشتر است و جشن‌های بزرگ در سراسر کشوردر استقبال از تعطیلات برگزار می‌شود؛ اما در روسیه یک سال نوی دیگر هم شناخته شده است که آن را «سال نوی قدیمی» می‌نامند که در ژانویه برگزار می‌شود و نشان‌دهندهٔ سال جدید میلادی در تقویم ارتدوکس قدیمی است. شما می‌توانید با رزرو آنلاین تور روسیه از سایت نکست هالیدی، در این جشن‌های بزرگ و باشکوه شرکت کنید. برای مشاهدهٔ قیمت تور روسیه، به وب‌سایت نکست هالیدی به آدرس مراجعه کنید.https://nextholiday.ir/

روس‌ها سال نو را با گفتن جملهٔ «S Novim Godom» به یکدیگر تبریک می‌گویند، پس اگر برنامه دارید که در این موقع از سال به روسیه بروید (بین ۳۰ دسامبر و ۱۵ ژانویه)، آماده باشید تا این جمله را برای جشن گرفتن اتمام سال قبل و به صدا درآمدن زنگ رسیدن سال جدید در جشن‌ها و جشنواره‌هایی که شرکت می‌کنید، بگویید.

چه در مسکو باشید چه در سنت پترزبورگ، مطمئناً فعالیت‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تغییر سال و ورود به سال جدید را جشن بگیرید. اگر در مسکو باشید، می‌توانید به میدان سرخ (Red Square) بروید تا محبوب‌ترین جشن‌های سال نو را تجربه کنید. اما اگر از جمعیت گریزان هستید، می‌توانید در جشن‌های خصوصی شرکت کرده و غذاهای سنتی روسی نوش جان کنید. پس برای شرکت در این مراسم‌ها، تور مسکو را رزرو کرده تجربهٔ نابی از شب سال نوی میلادی داشته باشید. هتل‌های مسکو در این ایام پر از گردشگرانی است که برای شرکت در مراسمات محلی و سنتی روسیه در شب سال نو عازم این شهر شده‌اند.

کسی که در سال نوی میلادی در روسیه از مهمانان پذیریایی می‌کند، میزی می‌چیند که پر از میان‌وعده‌های کوچک و متنوع است: خاویار، انواع نان، ترشیجات مثل‌ترشی قارچ را هم حتماً روی میزها خواهید دید. سالاد بخش جداناپذیر خوراکی‌های روسی سر میز شام سال نو است؛ مثل سالاد الویه وسالاد چغندر و گوشت. دسر نیز شامل میوهٔ تازه، کیک و البته شکلات روسی می‌شود. پس اگر هیچ دوست روسی ندارید، سعی کنید یکی پیدا کرده و میهمان شوید و شب سال نو را به بهترین شکل در روسیه جشن بگیرید. شهرهای دیگر روسیه در سراسر این کشور آتش‌بازی‌های مخصوص خود یا کنسرت‌هایی برگزار می‌کنند تا تغییر سال گذشته به سال جدید را جشن بگیرند؛ پس حتماً تقویم رویدادها را چک کنید تا جشن‌های مختلف را در شهرهای مورد نظرتان پیدا کنید.

سال نوی «جدید» و «قدیمی» در روسیه

بزرگ‌ترین جشن‌های سال نو در روسیه مثل سایر نقاط جهان در ۳۱ دسامبر و روز اول ژانویه برگزار می‌شود، جایی که آتش‌بازی‌ها و کنسرت‌ها نشانی از این تعطیلات و جشن بزرگ است؛ در این روزها همچنین بابانوئل روسی که آن را Father Frost یا Ded Moroz می‌نامند، به همراه یار خود به نام gurochka به دیدار کودکان می‌روند تا به آن‌ها هدیه دهند.

آنچه که در غرب، » درخت کریسمس» نامیده می‌شود، در روسیه با نام «درخت سال نو» شناخته می‌شود و چون اولین سال نوی روسی قبل از کریسمس در روسیه برگزار می‌شود* این درخت به احترام هر دو مناسبت، نگهداشته می‌شود.

این سال نو، سال نوی «جدید» محسوب می‌شود چون اولین بار پس از آن که تقویم روسیه از تقویم جولیان (که هنوز هم کلیسای ارتدوکس از آن استفاده می‌کند) به تقویم مسیحی (که در جهان غرب از آن استفاده می‌کردند) تغییر کرد، شناخته شد.

در دوران حکومت شوروی، سال نو به جای کریسمس جشن گرفته می‌شد؛ بعدها جشن کریسمس به عنوان تعطیلات، اهمیت خود را دوباره به دست آورد.

روس‌ها فرصتی دیگر برای جشن سال نو دارند که بر اساس تقویم قدیمی ارتدوکس، در تاریخ ۱۴ ژانویه است. مردم سال نوی «قدیمی» را کنار خانوادهٔ خود سپری می‌کنند و بسیار ساکت‌تر و آرام‌تر از سال نویی که در ۱ ژانویه جشن گرفته می‌شود، برگزار می‌شود. سنت‌های مردمی مانند آواز خواندن و سخن گفتن از شانس و اقبال، در جشن سال نوی قدیمی روس‌ها برگزار می‌شود و خانواده‌ها شام مفصلی سرو می‌کنند.

در سال نو مردم روسیه چه کار می‌کنند؟

سال نو یک تعطیلات خانواگی برای بسیاری از روس‌ها است. مردم اغلب در ۳۱ دسامبر، شام را دیر سرو می‌کنند. غذاهای محلی و سنتی شامل سالاد روسی، شاه‌ماهی و نوشیدنی‌های مختلف می‌شود. در ساعت ۲۳: ۵۵ به وقت محلی، برنامه‌ای از پیش ضبط شده پخش می‌شود که در آن رئیس جمهوری این کشور در مورد دستاوردهایی که در سال گذشته کشورشان به دست آورده، می‌گوید. بسیاری از افراد به سخنرانی رئیس جمهور گوش می‌دهند.

سرود ملی روسیه در ساعت ۱۲ شب پخش می‌شود و مردم به هم سال نو را تبریک گفته و هدیه‌ها را رد و بدل می‌کنند. برخی افراد برای درست کردن آدم‌برفی یا روشن کردن فشفشه به حیاط خانهٔ خود می‌روند.

مردم ممکن است این روز را در خانهٔ دوست‌شان سپری کنند یا به آتش‌بازی‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود، ملحق شوند. جشن برای کودکان شامل یک درخت صنوبر تزئین شده باباسرما (Grandfather Frost)‌، معادل روسی بابانوئل در روسیه، می‌شود که به آن‌ها هدیه می‌دهد. در روز جشن، زمانی که این مراسم کمتر می‌شود، بسیاری از افراد به دید و بازدید از دوستان و فامیل خود می‌روند. سنت دیگری که مردم روسیه در جشن سال نو دارند، تبریک گفتن سال نو به رهگذران در اول ژانویه است.

سال نو یک روز تعطیل عمومی در روسیه است که در آن روز اکثر شرکت‌ها و ادارات دولتی بسته است. ۱ الی ۵ ژانویه روز غیرکاری در قانون کار روسیه اعلام شده است. مدارس و دانشگاه‌ها معمولاً در این زمان از سال به عنوان بخشی از تعطیلات زمستانی، تعطیل هستند و در ۱ ژانویه احتمال دارد حمل و نقل عمومی محدود باشد.

در دوران شوروی، کریسمس از تقویم این کشور حذف شد. اما سنت‌ها و مراسم‌های آن بسیار قوی‌تر از آن بودند که سرکوب شوند. آن‌ّ‌ها ریشه در سال نو داشتند.

در شب سال نو در روسیه مردم کنار یکدیگر غذاهای سنتی می‌خورند، خارج از خانه در جشنواره‌ها شرکت می‌کنند، برف‌بازی می‌کنند و به دیدار همسایه‌های خود می‌روند. صبح بچه‌ها به شوق پیدا کردن هدیهٔ خود زیر درخت کریسمس از خواب بیدار می‌شوند.

همانطور که می‌دانید، روسیه در سال ۲۰۱۸ میزبان جام جهانی فوتبال خواهد بود. پس حتماً برای شرکت در تور جام جهانی روسیه دست به کار شوید و گشتی در وب‌سایت نکست‌هالیدی بزنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

آیا ماری آنتوانت واقعاً گفته بود مردمی که در قطحی نان هستند، کیک بخورند؟! حقیقت درباره یکی از…

این یکی از بدنام‌کننده‌ترین داستان‌های تاریخ است: روایت این است که ملکه ماری آنتوانت وقتی شنید که دهقانان فرانسوی آنقدر فقیر شده‌اند که توانایی خرید نان ندارند، پاسخ داد: "بگذارید کیک بخورند." این افسانه برای قرن‌ها نقل شده است و به این…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.