مجرمان سایبری تصاویر سلفی کاربران را در وب تاریک معامله می‌کنند

0

تقریبا شما می‌توانید هر چیزی را در وب تاریک خریداری کنید. وب تاریک بازاری مخوف و مخفی است برای خرید و فروش مواد مخدر، سلاح، اطلاعات و حساب‌های کاربری میلیون‌ها کاربر؛ تصاویر خصوصی سلبریتی‌ها و هر چیزی دیگری که شاید تصور نکنید.

باید به موارد بالا، خرید و فروش تصاویر سلفی کاربران یا قربانیان را هم اضافه کنید.

در ابتدای سال جاری، شرکت تحقیقاتی Sixgill متوجه یک خرید و فروش و انتقال اطلاعات بزرگ روی یک فروم وب تاریک روسی شد. در این بانک اطلاعاتی که شامل هزاران رکورد است و دیگران هم بدان دسترسی دارند؛ در هر رکورد یک یا چند تصویر سلفی قرار دارد.

مدیران Sixgill می‌گویند یک آگهی تبلیغاتی به زبان روسی روی وب تاریک دیدند که ۱۰۰ هزار سند را به مبلغ ۵۰ هزار دلار می‌فروختند. این اسناد شامل شماره ملی یا گذرنامه، شماره تلفن و آدرس، اطلاعات شخصی دیگر کاربران و به طور غیرعادی تصاویر و ویدیوهای سلفی است.

خرید و فروش اطلاعات کاربران در وب تاریک اتفاق تازه‌ای نیست ولی مبادله و انتقال محتوای سلفی برای اولین بار گزارش شده است. اما تصاویر سلفی به چه درد مجرمان سایبری می‌خورد؟

رواج خرید و فروش عکس سلفی

تصاویر سلفی در کنار اطلاعات دیگر از قربانیان می‌تواند برای دور زدن بانک‌ها و سرویس‌های آنلاین مالی استفاده شود. همچنین، می‌توانند سیستم‌های احرازهویت را گول زده و به اعتبارات مالی دسترسی پیدا کنند.

برخی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، به مشتریان اجازه می‌دهند حساب کاربری با اسکن اسناد شناسایی و تصویر سلفی راه‌اندازی و از تشخیص چهره برای ورود به سیستم استفاده کنند. این بانک‌های غالبا آنلاین به جای شیوه‌های سنتی احرازهویت و اعتبارسنجی؛ از سیستم تشخیص چهره و رمزعبور یا اسناد شخصی کاربر استفاده می‌کنند.

موسسه تحقیقاتی Sixgill گزارش داده است که برخی سایت‌های وب تاریک هم به صورت تک رکورد؛ اطلاعات کاربران را به فروش می‌رسانند. هر رکورد از اطلاعات یک کاربر نیز ۷۰ دلار قیمت دارد. برخی بانک‌های اطلاعاتی؛ جمع‌وجورتر و تمیزتر هستند و یک سری کاربران خاص را شامل می‌شوند تا مجرمان سایبری بتوانند دقیق‌تر و هدف‌مندتر خرید کنند.

اسمارت‌فون‌هایی که به نرم‌افزارهای مخرب و بدافزار آلوده شده‌اند؛ در معرض خطر هستند و ممکن است عکس‌های سلفی ذخیره شده روی آن‌ها برای خراب‌کاران ارسال شود.

روش دیگر جمع‌آوری اطلاعات؛ راه‌اندازی یک سایت و نگه‌داری اطلاعات خصوصی کاربران و تکمیل رکوردهای آن به تدریج و با صبر و حوصله است. هک سایت‌ها و بانک‌های آنلاین و دسترسی به اطلاعات کاربران؛ روش دیگری برای دسترسی به حساب‌های کاربری و اسناد شناسایی است.

سلفی بگیریم؟

سرویس‌های بزرگ ذخیره‌سازی ابری مانند آمازون S3 مملو از حساب‌های کاربری، اسناد شناسایی و تصاویر سلفی کاربران است. تصور کنید وجود یک نشت یا آسیب‌پذیری روی این سرویس‌ها می‌تواند چه اطلاعاتی را فاش کند.

در اوایل سال جاری، اطلاعات گذرنامه و عکس‌های ۱۱۹ هزار مشتری اداره FedEx به طور عمومی روی سرویس S3 قابل دسترس بود.

حتا محققان شرکت Sixgill توصیه می‌کنند از عکس‌های مجازی به جای عکس‌های حقیقی برای دفترچه تلفن‌ها استفاده شود تا اگر اسمارت‌فون‌ها مشکلات امنیتی داشته باشند؛ این عکس‌ها به وب تاریک راه پیدا نکنند.

درباره اشتراک‌گذاری عکس‌های سلفی روی اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز توصیه می‌شوند نهایت دقت و امنیت رعایت شود. شرکت Sixgill توصیه می‌کند در صورت نیاز؛ عکس‌های شخصی و سلفی را ب اشتراک بگذاریم و از دسترسی عمومی به این تصاویر جلوگیری کنیم.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.