سیرالئون اولین انتخابات مبتنی بر بلاک چین در دنیا را برگزار کرد

1

شهروندان کشور سیرالئون روز ۷ مارس در یک رای‌گیری عمومی شرکت کر‌دند. این رای‌گیری برای اولین بار در دنیا مبتنی بر رمزنگاری بلاک چین برگزار شد.

دولت سیرالئون بیش از ۷۰ درصد این رای‌گیری را با استفاده از فناوری بلاک چین پیاده‌سازی کرده است. از بلاک چین برای ارزهای دیجیتالی و پول‌های رمزشده استفاده می‌شود و یکی از محکم‌ترین سیستم‌های رمزنگاری اشتراکی است.

این فناوری بلاک چین به نام Agora توسط فردی به نام لئوناردو گامار طراحی و پیاده‌سازی شده است. این سیستم رای‌ها را به طور ناشناس در یک کتابخانه غیرقابل تغییر یا دستکاری ذخیره می‌کند و نتیجه رای‌گیری سریعا اعلام می‌شود.

برگه‌های رای ناشناس در سیستم بلاک چین Agora ذخیره و رکورد می‌شوند. هیچ‌کس نمی‌تواند این سیستم را تغییر دهد ولی نتایج رای‌گیری هر بخش یا احرازهویت و بازشماری رای‌ها امکان‌پذیر است. هر حوزه رای‌ می‌تواند به راحتی برگه‌های رای مربوط به خودش را مدیریت و نتیجه را مشاهده کند.

رای‌گیری مورد تایید همه گروه‌ها

دولت سیرالئون با استفاده از این سیستم می‌تواند یک رای‌گیری و نظرسنجی عمومی قابل اعتماد و کاملا مطمئن را برگزار کند. رای‌دهنده‌ها اطمینان دارند هیچ‌کسی نمی‌تواند رای آن‌ها را خوانده یا رمزگشایی کنند و مقامات دولتی یا احزاب و قومیت‌های مختلف نیز به طور شفاف و عمومی به نتایج یا پروسه رای‌گیری نظارت دارند.

در کشور سیرالئون، احزاب و قومیت‌های زیادی وجود دارد و همیشه تایید و اعتبار رای‌گیری‌های عمومی مورد سوال قرار می‌گیرد. اما بلاک چین می‌تواند موجب کاهش تنش‌ها و اعتمادسازی میان تمام طرفین شود.

سیرالئون کشوری با جمعیت ۷.۴ میلیون نفر است. به همین خاطر، استفاده از فناوری بلاک چین در رای‌گیری امکان‌پذیر بوده و از سوی دیگر موجب کاهش هزینه‌های چاپ برگ رای کاغذی و شمارش آرا می‌شود.

البته، سیستم رای‌گیری Agora کامل نیست و هنوز به عنوان یک سیستم جامع رای‌گیری کاستی‌هایی دارد ولی می‌تواند اکثریت یک رای‌گیری را مشخص کند. کشورهای دیگر برای استفاده از این سیستم یا سیستم‌های مشابه مبتنی بر بلاک چین؛ هنوز باید روی توسعه آن کار کنند.

ارزش سیستم رای‌گیری Agora در این است که غیرمتمرکز پیاده‌سازی می‌شود و با سیستم‌های رای‌گیری الکترونیکی ناکارآمد فعلی متفاوت است. کشورهای زیادی از سیستم‌های رای‌گیری الکترونیکی استفاده می‌کنند ولی آسیب‌پذیری‌ها و نقاط ضعفی دارند که ممکن است مورد حمله سایبری یا دست‌کاری قرار بگیرند.

آقای گامار و همکاران‌اش می‌خواهند این سیستم رای‌گیری را به کشورهای آفریقایی دیگر هم صادر کنند و اعتقاد دارند یک سیستم رای‌گیری کاملا امن و کاربردی طراحی کردند که در دنیا نمونه ندارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سین می گوید

    امیدوارم در ایران هم از این روش در انتخابات استفاده بشه .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5