چرا ثروتمند نمی‌شویم؟ پاسخ به آنهایی که با وجود تلاش زیاد پولدار نمی‌شوند

0

اکثر مردم آرزوی رفاه و زندگی خوب دارند. اما تعداد کمی از آنهامی توانند به رویاهای خود جامه عمل بپوشانند و به واقعیت تبدیل کنند آنها با دل و جان کار میکنند و حتی یک پنی هم برای خود خرج نمی کنند. اما در نهایت آنها به سادگی در نقطه ای قرار می گیرند که از ابتدا بوده اند بیشتر اوقات اینها مربوط به مشکلات روانی پنهان در وجود انسانهاست که باعث این پیامدها می شود در ادامه این بخش از نمناک می خواهیم این مشکلات را بررسی کنیم و با توجه به نظرات کارشناسان بدانیم که چرا ثروتمند نمی شویم.

دلایلی متفاوت که چرا ثروتمند نمی شویم
می دانید که اگر شغل خوبی نداشته باشید و ولخرجی کنید نمی توانید فردی ثروتمند باشید اما اینها تنها دلایل آن نیستند و البته که علل دیگری در این مسیر وجود دارد ، عللی متفاوت که شامل:

1.فکر میکنند که مطالعه فقط برای جوانان است

فقط یک فرد هوشمند و باهوش است که می داند که هیچ نمی داندما هر روز به منظور یادگیری چیزی جدید زندگی می کنیم در کل دانش بیشتر مساوی است با فرصت های بیشتربه خصوص در این سیر سریع توسعه و فن آوری های جدید که در دنیا می باشد.

چرا پولدار نمی شویم

2.لازم است که سخت کار کنید و سخت کار کنیداما این را باور ندارید:

شما می توانید بدون تعطیلات و حتی ذره ای استراحت تا آخر هفته به مدت 20سالت در روز کار کنید. اما اگر تلاش های شما ثمری نداشت و مزد کار خود را به حق نگرفتید، زمان آن است که تکتیک خود را تغییر دهید.به نتایج و زندگی و کار خود بیشتر فکر کنید. شاید وقت آن رسیده باشد که باید نگاه انتقادی بیشتری به محل کار خود داشته باشید .حتی پیشنهادات رقبا را بپذیرید.دوره های آموزشی پیشرفته ای برای واجد شرایط شدن ببینید و برای آن پول خرج کنید.

3. فکر می کنید باید تمام وقت ((بله)) بگویید

مردم موفق در بیشتر مواقع (نه) می گویند. یاد بگیرید چیزی را که دوست ندارید، نپزیرید. اگر کسانی را دوست ندارید ، نترسید ، در راستای علایق خودتان عمل کنید. یک راهبر باشید ، نه یک فرمانده.

دلایل پولدار نشدن

4.ترس از اشتباه کردن در جان شماست

خطاها و اشتباهات مورد نیاز و ضروری هستند.آنها به ما می آجوزند که چه چیزی کار می کند و جواب می دهد و چه چیزی نمی دهد پس از آنها درس بگیرید.

5.در رژیم اقتصادی ثابت زندگی می کنید

این دقیقا نوعی نگرش است که فقر را ایجاد می کند اگر شما به پول خورد و کم فکر کنید نمی توانید در آن واحد به میلیون هم فکر کنید نمی توانید که از یک مقیاس به مقیاس دیگر ببرید.

اشتباهات که نمی گذارد پولدار شویم

6.درک و قبول اصطلاح ((همیشه حق با مشتری))

همیشه برای اینکه به مشتری بهترین خدمات ارائه شود تلاش کنید اما باور اینکه بخواهید وقت و سلامت خود را کامل صرف کنید را رها کنید که این به خود شما آسیب می زند.

دلایل ثروتمند نشدن شما در چیست

7.به طور مداوم دیگران را تحت تاثیر قرار دادن

اصلی ترین چیزی که اصلا مهم نیست ، همین موضوع می باشد. بسیاری از مردم علاقمند و پر مشغله به دلیل داشتن اعتماد به نفس نیازی به این موضوع ندارند به جای این، به دنبال عکس های آنلاین و سرگذشتها و عملکرد میلیونرها و میلیاردرها باشید اکثر مردم کم درآمد، سعی می کنند که خیلی ثروتمندتر از جیزی که هستند به نظر بیایند این یک عادت معمول فقراست که به جای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار خود ، دنبال زندگی پر زرق و برق هستند.

به چه علت هایی پولدار نمی شویم

8.امید برای رسیدن ارث مانع سخت کوشی شماست

آیا تا به حال بی خانمان شده اید؟ اگر چنین است. خبر خوبی برای شما خواهد بود. صدها نفر از این افراد، زندگی خود را تغییر داده اند حتی تبدیل به میلیونرها و میلیاردها شده اند.البته برخی افراد خوش شانس هستند که در یک خانواده ثروتمند متولد شده اند و زندگی خود را می سازند. اما اینکه بخواهی منتظر رسیدن ارث از اطرافیان باشی و بخوری و بخوابی یک راه بی پایان است.


چرا پولدار نمی شویم یا چرا ثروتمند نمی شویم از آن سوالاتی هستند که باید دایما از خود بپرسید. استیو سیبولد، میلیونر خودساخته، می‌گوید، بر خلاف باور عموم، “همه به یک اندازه فرصت کسب ثروت دارند.” اما آیا پولدار شدن یا ثرتمند شدن برای شما محتمل‌الوقوع است؟

برای این‌که بتوانید این موضوع را ارزیابی کنید، ۹ خط قرمز برای‌تان گردآوری کرده‌ایم که باید حواس‌تان به آنها باشد. هرچند هیچ کسی نمی‌تواند آینده را پیشگویی کند، اما گزینه‌های زیر به احتمال خیلی زیاد روند ثروتمند شدن‌تان را کند خواهند کرد. اینها پاسخ سوال چرا پولدار نمی شویم هستند.

۱. بیش از اندازه روی پس‌انداز کردن تمرکز دارید- و به اندازه‌ی کافی روی پول درآوردن تمرکز ندارید.

چرا پولدار نمی شویم ؟ چون پس انداز نمی کنیم. پس‌انداز کردن برای ساختن ثروت ضروری است، اما نباید به حدی روی پس‌انداز کردن تمرکز کنید که از کسب درآمد- آن‌چه که افراد ثروتمند رویش تمرکز دارند- غافل شوید.

سیبولد می‌نویسد، “آدم‌های زیادی هستند که به حدی صرف‌جویی می‌کنند و مقتصد هستند که فرصت‌های مهم را از دست می‌دهند.”

هیچ نیازی به ترک راهکارهای عملی پس‌انداز نیست. سیبولد توصیه می‌کند که، “اگر می‌خواهید مانند یک فرد ثروتمند بیندیشید، از نگرانی درباره‌ی تمام شدن پول‌تان دست بردارید و روی به‌دست آوردن پولِ بیش‌تر تمرکز کنید.”

برخی از کارشناسان می‌گویند، “موضوع این نیست که چه‌قدر پول درمی‌آورید، بلکه موضوع این است که چه‌قدر پول نگه می‌دارید، ” اما این گفته نباید بهانه‌ای باشد برای این‌که کسب درآمد را به طور کامل نادیده بگیرید. برای پس‌انداز پول، باید در وهله‌ی اول آن را به‌دست بیاورید. موضوع مشترک بین میلیونرها این است که آنها جریان‌های چندگانه‌ برای کسب درآمد ایجاد می‌کنند و عادات هوشمندانه‌ای برای پس‌انداز کردن دارند.

۲. سرمایه گذاری را شروع نکرده‌اید.

چرا پولدار نمی شویم ؟ چون سرمایه گذاری نمی کنیم. یکی از موثرترین شیوه‌ها برای کسب پول بیش‌تر در طول زمان، سرمایه‌گذاری است، و هر چه زودتر این کار را شروع کنید، بهتر است.

رامیت ستی در کتاب‌اش که پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شناخته شد به نام ” ثروتمند شدن را به شما خواهم آموخت، ” می‌نویسد: “به طور میانگین، میلیونرها سالانه ۲۰% از درآمد خانوارشان را سرمایه‌گذاری می‌کنند. ثروت آنها به وسیله‌ی میزان در‌آمدی که هر سال کسب می‌کنند سنجیده نمی‌شود بلکه به وسیله‌ی مبلغی که در طول زمان پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توان ثروت آنها را ارزیابی کرد.”

هر چه پول بیش‌تری کنار بگذارید بهتر است، اما حتی اندکی پول نیز می‌تواند به لطف بهره‌ی مرکب شما را به موفقیت برساند. یک راه آسان برای این‌که سرمایه‌گذاری را تجربه کنید این است که پس‌انداز کردن برای بازنشستگی را با استفاده از حساب‌های پس‌اندازی که در آنها پول‌تان سرمایه‌گذاری می‌شود، شروع کنید.

۳. شما با دستمزدی که به طور دائمی دریافت می‌کنید، راضی هستید.

آدم‌های معمولی ترجیح می‌دهند که طبق یک زمان‌بندی خاص – حقوق ثابت یا نرخ ساعتی- دستمزدشان را دریافت کنند، در حالی که آدم‌های پولدار ترجیح می‌دهند بر اساس حاصل کارشان کسب درآمد کنند و عموما به صورت خوداشتغالی کار می‌کنند.

سیبولد می‌نویسد، “موضوع این نیست که هیچ آدم موفقی در سطح جهانی وجود ندارد که هر روز صبح به موقع سر کار حاضر شود و آخر ماه دستمزدش را دریافت کند، اما برای اغلب آدم‌ها این کندترین مسیر و البته ایمن‌ترین روش به سمت شکوفایی است. آدم‌های بزرگ می‌دانند که خود-اشتغالی سریع‌ترین مسیر به سمت کسب ثروت است.”

در حالی که کلاس جهانی همچنان در حال به راه انداختن کسب‌وکار و ساختن فرصت‌ها است، سیبولد می‌گوید، “اغلب آدم‌ها با ماندن در شغلی که درآمدی متوسط دارد و رقم چک پرداختی‌اش به صورت سالانه افزایش می‌یابد، یک زندگی به لحاظ مالی متوسط را برای خودشان تقریبا تضمین می‌کنند.”

۴. چیزهایی می‌خرید که قدرت مالی لازم را برای خریدن‌شان ندارید.

اگر پای‌تان را به اندازه‌ی گلیم‌تان دراز نکنید، هرگز ثروتمند نخواهیدشد.

حتی اگر پول بیش‌تری درمی آورید یا افزایش حقوق درست و حسابی داشته‌اید، آن را به عنوان دلیلی برای ارتقاءِ سبک زندگی‌تان نبینید.

گرنت گاردون، میلیونر خودساخته، در وب‌گاه اینترپرینر (Entrepreneur) می‌نویسد، “من تا زمانی که کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری‌های‌ام چندین جریان مالی امن را در اختیار من نگذاشتند، ساعت یا ماشین لوکسی نخریدم. وقتی میلیونر شده بودم هنوز هم سوار تویوتا کمری می‌شدم. به خاطر اخلاق کاری‌تان زبانزد شوید نه به خاطر خرت و پرت‌هایی که می‌خرید.

۵. شما به دنبال رویاهای شخص دیگری می‌روید- نه به دنبال رویاهای خودتان!

اگر می‌خواهید موفق باشید، باید عاشق همه‌ی کارهایی باشید که انجام می‌دهید- یعنی عشق و علاقه‌تان را مشخص کنید و به دنبال همان بروید.

تامس کورلی، میلیونر خودساخته‌ای که ۵ سال را صرف پژوهش کرده‌است، می‌گوید، آدم‌های بسیار زیادی به اشتباه رویاهای شخص دیگری را دنبال می‌کنند- مثلا رویای والدین‌شان را.

او در کتاب “عادات خود را تغییر بدهید تا زندگی‌تان تغییر کند، ” می‌نویسد، ” وقتی شما رویاها یا اهداف شخص دیگری را دنبال می‌کنید، ممکن است ناگهان از حرفه‌ای که انتخاب کرده‌اید دلزده بشوید. عملکرد و جبران مافاتی که می‌کنید، این موضوع را منعکس خواهد کرد. گذران زندگی برای‌تان دشوار خواهدشد و مدام با مشکلات مالی دست و پنجه نرم خواهید کرد. خیلی ساده است، شما آن شور و شوقی را که برای موفقیت لازم است، ندارید.

۶. به ندرت از نقطه‌ی امن‌تان خارج می‌شوید.

اگر می‌خواهید ثروت بسازید، یا در زندگی پیشرفت کنید، باید به عدم اطمینان یا دردسر عادت کنید.

آدم‌های پولدار به طور خاص، راحتی را در عدم اطمینان می‌بینند.

سیبولد می‌نویسد، “راحتی فیزیکی، روانی و عاطفی، هدف اولیه‌ی طرز فکر قشر متوسط است. افرادی که در سطح جهانی فکر می‌کنند، خیلی زود یاد می‌گیرند که میلیونر شدن آسان نیست و نیاز به آرامش داشتن می‌تواند زیانبار باشد. آنها می‌آموزند که هنگام کار کردن در یک حالت عدم اطمینان دائمی، آرامش داشته باشند.

۷. برای پول‌تان برنامه‌ای ندارید.

چرا پولدار نمی شویم ؟ چون برنامه نداریم. پول به خودی خود پدیدار نخواهد شد؛ شما باید روی آن کار کنید. اگر دوست دارید به طور ناگهانی ثروت بسازید، باید یک هدف مشخص، روشن و پایدار داشته باشید قبل از این‌که یک برنامه‌ی مالی برای رسیدن به آن هدف ترتیب بدهید.

آدم‌های پولدار برای دستیابی به ثروت متعهد هستند. تی. هارو اِکِر، میلیونر خودساخته می‌گوید، رسیدن به ثروت مستلزم تمرکز، انگیزه، دانش و سعی و کوشش فراوان است – اما در صورتی امکان‌پذیر است که اهداف از پیش تعیین شده و چشم‌اندازی روشن داشته باشید. “دلیل شماره‌ی یکِ این‌که چرا اغلب آدم‌ها به آن‌چه می‌خواهند نمی‌رسند این است که نمی‌دانند چه می‌خواهند. آدم‌های پولدار به وضوح می‌دانند که ثروت می‌خواهند.”

۸. شما ابتدا خرج می‌کنید و بعد باقی پول‌تان را کنار می‌گذارید.

اگر می‌خواهید پولدار شوید، ابتدا به خودتان پول بدهید.

دیوید بچ در کتاب “میلیونر اتوماتیک” می‌نویسد، “آن‌چه اغلب آدم‌ها در زمان به‌دست آوردن حتی یک ریال انجام می‌دهند این است که ابتدا به دیگران پول می‌دهند. آنها به صاحب‌خانه، شرکت‌های کارت اعتباری، شرکت تلفن، دولت و غیره و غیره پول می‌دهند.”

به جای خرج کردن و کنار گذاشتن باقی‌مانده‌ی پول‌تان، ابتدا پس‌اندار کنید. بچ تاکید می‌کند که، حداقل ۱۰ درصد از درآمد خالص‌تان را کنار بگذارید و این فرآیند را اتوماتیک کنید. به این صورت، هرگز این مبلغ را نخواهید دید و یاد می‌گیرید که بدون آن زندگی کنید.

۹. معتقدید که پولدار شدن دور از دسترس شماست.

سیبولد می‌نویسد، آدم‌های معمولی اعتقاد دارند که پولدار بودن امتیازی است که تنها به آدم‌های خوش‌شانس ارزانی شده‌است. حقیقت این است که در یک کشور سرمایه‌داری شما باید هر حقی که برای پولدار شدن لازم است را داشته باشید اگر می‌‌خواهید ارزشی عظیم برای دیگران خلق کنید.”

سیبولد ادامه می‌دهد، با پرسیدن این سوال از خودتان شروع کنید، “چرا من نتوانم؟ و سپس بزرگ فکر کردن را آغاز کنید. آدم‌های پولدار انتظارات بزرگی دارند. چرا هدفم را روی یک میلیون دلار تنظیم نکنم؟


همه‌ی ما به دنبال دلیل این هستیم که بدانیم چرا ثروتمند نمی شویم. در این نوشتار ما را همراهی کنید تا ۸ دلیل را شرح دهیم که چرا ثروتمند نمی شویم.

افراد ثروتمند، ذاتا ثروتمند متولد نمی‌شوند؛ بلکه با پاگذاشتن روی برخی امیال و خواسته‌هایشان، و کار و تلاشی سخت، ثروتمند می‌شوند و رفاه امروز را فدای آسایش و رفاه در ایام سالمندی و بازنشستگی می‌کنند.به گزارش اقتصادنیوز، مردم ثروتمند، اغلب ثروتمند به‌دنیا نیامده‌اند بلکه بیشتر عمر خود را صرف تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن و با رفاه کرده‌‌اند. آنها در این راه کمتر خرج کرده و درعوض، هوشمندانه پس‌انداز کرده‌اند. شاید این یک تدبیر ساده به‌نظر برسد اما حقیقت این است که با مشاهده خیلی عظیمی از افرادی که پشت خط میلیاردر شدن هستند، درمی‌یابیم که “حرف زدن از عمل کردن آسان‌تر است”.

بهترین کار برای شروع پس‌انداز، بودجه بندی است. سعی کنید تمام هزینه‌های خود را برآورد کنید تا متوجه شوید پولتان کجا می‌رود.

در این گزارش، به دلایل اصلی پولدار نشدن اشاره می‌کنیم تا بدانیم چرا ثروتمند نمی شویم و یادآور می‌شویم که چرا برخی افراد ثروتمند می‌شوند درحالی‌که بسیاری فقط به آنها نگاه می‌کنند و حسرت می‌خورند ای‌کاش جای آنها بودند.

در ادامه ۸ دلیل آمده است که چرا ثروتمند نمی شویم ؟

۱. انتخاب شغل اشتباه
جمع‌آوری ثروت، از دریافت نخستین حقوق شروع می‌شود و برخی مشاغل می‌توانند سریع‌تر شما را به آرزوهای مالی برسانند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که بسیاری از افراد ثروتمند امروز، در مشاغلی چون فن‌آوری، بازرگانی و پزشکی کار می‌کنند. بنابراین اگر همچنان در مدرسه یا دانشگاه تحصیل می‌کنید، انتخاب شغل یک گام مهم در ساختن آینده شماست که می‌تواند به پولدار شدن شما کمک کند. اما فراموش نکنید که اگر علایق توجیه‌پذیری در انتخاب شغل خود داشته باشید، در هنگام کار سخت، عذاب نمی‌کشید. اگر هم روزهای آخر تحصیل در دانشگاه است، هنوز فرصت دارید تا برخی مهارت‌ها را بیاموزید تا علاوه بر افزایش کیفیت شغلی خود، درآمدتان را نیز افزایش دهید.

۲. نداشتن پس‌انداز کافی
اگر پولی پس‌انداز نکنید، هرگز ثروتمند نخواهید شد. پس سعی کنید هرچه زودتر پس‌انداز کنید؛ چراکه هرچه پول خود را زودتر به کار اندازید، کمتر نیاز به پس‌انداز دارید. مثلا اگر در سن ۳۵ سالگی شروع به پس‌انداز کنید، باید ماهانه چیزی معادل ۶۷۱ دلار پس‌انداز کنید تا بتوانید در سن ۶۵ سالگی یک میلیون دلار پس‌انداز داشته باشید. اما اگر این کار را تا ۴۵ سالگی به‌تاخیر اندازید، آن‌وقت باید ماهی ۱۶۹۸ دلار پس‌انداز کنید تا ظرف ۲۰ سال یک میلیون دلار صاحب شوید.

بهترین کار برای شروع پس‌انداز، بودجه بندی است. سعی کنید تمام هزینه‌های خود را برآورد کنید تا متوجه شوید پولتان کجا می‌رود. درنتیجه متوجه می‌شوید که در کجاها باید هزینه‌های خود را اصلاح کنید تا بتوانید پس‌انداز داشته باشید.

۳. خرج بیشتر از برج
خرج کردن بیشتر از دخل، شما را وارد دام خطرناکی می‌کند که «بدهی» نام دارد که البته شما در این دام تنها نیستید. بنابر اعلام بنیاد ملی مشاوره مالی از هر سه خانوار امریکایی، یک نفر با بدهی‌های سنگین کارت‌های اعتباری مواجه است. برای مقابله با این بحران، بازهم نیاز به بودجه‌بندی دارید تا مطمئن شوید پولی که وارد جیب‌تان می‌شود از پول خروجی بیشتر است.

۴. فرورفتن در بدهی
بازهم بدهی می‌تواند یک زنگ خطر برای رفاه مالی شما باشد. اگر عادت به قرض کردن و گرفتن وام‌ها و پول‌های با بهره بالا دارید، هیچ شانسی برای پس‌انداز کردن نخواهید داشت. اگرچه همه قرض‌ها الزاما اشتباه نیستند. مثلا گرفتن وام تحصیلی برای دانشگاه یا آموحتن یک مهارت برای شروع یک شغل، می‌تواند سبب ارتقای شغلی شود و ظرفیت کسب در آمد را در شما افزایش دهد. به‌هرحال اگر در دام بدهی گرفتار شده‌اید، سعی کنید برنامه مشخصی را برای تصفیه کردن این بدهی‌ها تدوین کنید. یکی از بهترین تدابیر در این‌باره، پرداخت وام‌ها و بدهی‌های با سود بالا در گام نخست خواهد بود. هرچه زودتر این بدهی‌ها را صاف کنید، بیشتر می‌توانید در پرداخت سود صرفه‌جویی کنید. همچنین خلاص شدن از شر بدهی‌های بزرگ‌تر به شما انگیزه و اعتمادبه‌نفس بیشتری می‌دهد.

۵. بی‌توجهی به سلامت
برای پول درآوردن باید کار کرد و لازمه کار کردن هم داشتن جسمی سالم است. خوشبختانه افراد ثروتمند، اهمیت داشتن جسمی سلام را می‌دانند. طبق نتایج مطالعات موسسه امریکایی «تراست» ۹۸ درصد از افراد میلیاردر، از «سلامت»، به‌عنوان بزرگ‌ترین موهبت و دارایی خود یاد می‌کنند.

بنابراین، با تحت کنترل داشتن شاخص‌های متداول سلامت نظیر: فشار خون، قندخون، وزن و… و همین‌طور شرکت در برنامه‌های ورزش و سلامتی که ازسوی ادارات ارائه می‌شوند می‌توانید سلامت جسمانی خود را تضمین کنید. همچنین، برخی عادات اشتباه نظیر سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی، هزینه‌های جبران‌ناپذیری را چه از نظر مالی و چه از نظر جسمی برای شما به‌دنبال خواهند داشت.

۶. نداشتن بودجه‌بندی
بدون بودجه‌بندی، به‌راحتی عنان هزینه‌ها از دست شما در خواهد رفت و شما ناخواسته بیش از دخلتان خرج خواهید کرد. اگر بودجه‌بندی مشخصی نداشته باشید، حتی پس‌انداز برای سفر یا خرید خانه نیز بسیار سخت و خسته‌کننده به‌نظر می‌رسد. پس شما هم همان کاری را بکنید که بیشتر میلیاردرها می‌کنند یعنی یک بودجه‌بندی مشخص را برای خود تعریف کنید.

مطلب مرتبط: ۷ راز پولدار شدن به شیوه بیل گیتس

۷. نداشتن هدف در زندگی
مسائل مهم‌تر از پول در زندگی وجود دارد و ثروتمندان به‌خوبی آن‌را می‌دانند. طبق تحقیقات موسسه تراست، ۹۴ درصد از میلیاردرهای امریکایی اعلام کردند که درک صحیحی از اهداف خود در زندگی دارند.

تمامی فلاسفه و ادیان به انسان کمک می‌کنند تا به اهداف خود در زندگی برسند. البته ما قصد نداریم برای ثروتمند شدن رقابت کنیم بلکه باید بدانیم که داشتن یک هدف مشخص می‌تواند به ما انگیزه دهد تا بیشتر پس‌انداز کنیم. ۷۴ درصد از ثروتمندان بر این باورند که پول کمک می‌کند تا اهداف زندگی خود را تغییر دهیم.

اگر برای این پرسش چرا ثروتمند نمی شویم پاسخ مناسب را یافته اید از همین الان دست به کار شوید و مسیر ثروتسازی را در پیش بگیرید.

۸. ترس از بازار سهام
پولی که در دست‌تان است یا حتی پولی که در بانک خوابانده‌اید، نخواهد توانست در برابر نرخ تورم مقاومت کند و اگر در گردش نباشد ارزش خود را از دست می‌دهد. بنابراین، برای افزایش درآمد خود باید پول‌تان را هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید. در بسیاری موارد، بهترین راه سرمایه‌گذاری در بازار سهام است.

گرچه شکی نیست که بازار سهام هم ممکن است روزی دچار نوسان شود و شما را نگران کند. بنابراین، این نگرانی شما منطقی است. اما صبر کردن و تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری در سهام مختلف، ارزشش را دارد. در بلند‌مدت، ارزش سهام افزایش یافته و این سرمایه‌گذاری ثروت‌آفرین خواهد شد.


واقعیت این است که، همه ما دوست داریم، امکانات و آزادی مالی داشته باشیم که به ما اجازه بدهد، به تفریحات مورد علاقه مان برسیم، به افراد نیازمند کمک کنیم یا هر کاری دیگری را که مایلیم انجام بدهیم. ولی چهار دلیل اصلی وجود دارد که ما انسانها ثروتمند نمی شویم:

دلیل اول: باورهای ماست.

باورهایی که به صورت خوداگاه یا ناخودآگاه جلوی ما را، برای قدم برداشتن به سمت ثروت و آزادی مالی می گیرد. باور هایی از این دست که، پول مایه ی فساد است، انسان های پولدار حتما، حقی را ناحق کرده اند، آدم‌های ثروتمند، زندگی شخصی و خانوادگی خیلی خوبی ندارند، برای به دست آوردن پول باید خیلی سخت کار کرد.

اگر خوب فکر کنیم، چنین باورها و تفکراتی چه آگاهانه و چه ناآگاهانه باعث میشود که ما در پس ذهنمان با پولدار شدن مشکل داشته باشیم. در یکی از مشاورهایی که داشتم ، فردی با همین مساله پول به من مراجعه کرد. وقتی بررسی کردم، متوجه شدم، ریشه آن، به باور و تفکرات پدرش برمی‌گردد. از این دست تفکرات که، پول علف خرس نیست ، برای به دست آوردن پول باید خیلی سخت تلاش کرد، به حلال و حرام بودن پول توجه کن، (در صورتی این حرف درست است که، حدود صحیح  مرز حلال و حرام بودن، مشخص باشد). و این مانع  قدم برداشتن، بزرگ فکر کردن و به سمت اهداف و آزادی مالی حرکت کردن آن فرد می شد.بنابراین باورها و تفکرات ما به طور شگفت انگیزی ما را هدایت می‌کنند. ما باید کاملا آگاه باشیم که این باورها کدام است و چه تأثیری در زندگی ما خواهد گذاشت.

در ادامه بحث باورها، باید به خودباوری اشاره کنیم، خیلی از افراد نه تنها در بحث پول، بلکه در همه‌ی حیطه های دیگر زندگیشان از خودباوری، اعتماد به نفس و عزت نفس کافی برخوردار نیستند. وقتی عمیق تر بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که بیشتر اوقات در همه‌ی حیطه ها به خودشان می‌گویند: نمی‌شود، نمی‌توانم، قبلاً هم نتوانستم، در آینده هم نخواهم توانست و شکست می خورم، موفق نخواهم شد، به اندازه کافی خوب نیستم. این باورهایی که ما راجع به خودمان و موضوعات بیرونی خودمان داریم، باعث می‌شود که به اهداف مدنظرمان برسیم یا نرسیم.

دلیل دوم: محیطی است که بر ما تاثیر گذار است.

جبران خلیل جبران می گوید: ما میانگین ۵ نفری هستیم که، بیشتر وقتمان را با آنها صرف می‌کنیم. بنابراین اگر ما در خانواده‌ای بزرگ شده ایم که، اطرافیانمان هیچکدام ثروت نبوده اند وهمه در سطح معمولی زندگی می‌کرده اند و در روابط اجتماعیمان با کسانی هم سطح خودمان ارتباط برقرار می‌کردیم، در کل محیط ما را به سمتی که آزادی مالی داشته باشیم، هدایت نمی‌کند. و حتی تشویق می شویم که، یک زندگی معمولی مثل اغلب افراد داشته باشیم. این  موضوع بسیار موثر است، تا ما نتوانیم به ثروتی که حقمان است و شایستگی، استحقاق آن را داریم، برسیم. بنابراین انتخاب اطرافیان، کنترل محیط پیرامونمان تا حد بسیار زیادی دست خودمان است و می‌تواند تاثیرگذار باشد.

حتما افراد زیادی را میشناسید که، در ایران و یا کشورهای دیگر با زمینه خانوادگی خیلی ضعیف از نظر مالی، توانسته اند به ثروت و موفقیتهای مالی بسیار زیادی برسند، این موضوع نشان دهنده آن است که، اگر ما بتوانیم اول باور و بعد محیط مان را کنترل کنیم و روی آن تاثیرگذار باشیم، می توانیم به اهدافمان برسیم.

دلیل سوم: عادت های روزمره است.

در واقع انسانها را، عادت ها می سازند. 90 درصد کارهایی که در طول روز انجام میدهیم برحسب عادت های ماست. اگر ما بتوانیم عادت های مان را کنترل کنیم، می‌توانیم نتایج فوق العاده ای خلق کنیم. یکی از مهمترین عادت‌ها، داشتن برنامه و هدف های روزانه،هفتگی، ماهانه، سالانه و همچنین اولویت بندی کارها است. از مباحث بسیار مهم، برنامه ریزی، مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری است. شما به راحتی می توانید با رعایت یکسری تکنیک‌هایی که آموزش داده می‌شود، بهره‌وری خودتان را تا دو یا سه برابر افزایش دهید، زمان آزاد خودتان را چند برابر کنید و زمان تلف شده را به مراتب کمتر کنید. زمان مهمترین سرمایه ای است که قابل جبران نیست و باید به آن توجه خاص داشته باشیم و روی آن سرمایه گذاری نماییم.

دلیل چهارم: اخرین دلیلی که برای رسیدن به ثروت مهم است، عادت های مالی و پولی ماست.

خیلی از افراد برای پول هایی که به دست می‌آورند هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری و پس انداز ندارند. هرآنچه که درآمد دارند، همان مقدار هم خرج می‌کنند.تبعا با این روش نمی‌توانند به ثروت برسند.

عادت هایی مثل، سرمایه‌گذاری بخشی از پول، پس انداز کردن قسمتی از درآمد در دراز مدت، و فکر کردن به بازه زمانی طولانی با اثر مرکبی که می‌تواند داشته باشد، نتایج فوق العاده ای از نظر مالی به همراه خواهد داشت. من در حیطه هایی که موفق بوده ام و درآمد بالایی داشته ام، بیشترین سود و پولی که به دست آورده ام از سرمایه‌گذاری‌های درستی بود، که به موقع اقدام میکردم، نه لزوما از فعالیت های حرفه ای که انجام میدادم. توصیه می‌کنم، به عادت های درست سرمایه‌گذاری فکر کنید.

آتش زندگی و کسب و کارتان را روشن کنید.


برای بسیاری از ما سوال است که چرا هرچه تلاش می‌کنیم، پولدار نمی‌شویم؟ کجای کار ما اشکال دارد که نمی‌توانیم مانند برخی افراد زندگی بدون دغدغه و عاری از بدهکاری داشته باشیم؟ شاید جواب این سوال در اشتباهات خود ما نهفته باشد.

به‌گزارش ایسنا، «اقتصادنیوز» به‌ نقل از پایگاه اینترنتی باجتینگ نوشت: اگر دنبال دلایل پولدارنشدن خود هستید و نمی‌دانید چرا با این‌همه کار و تلاش همچنان هشتتان گروی نهتان است، احتمالا یک یا همه اشتباهاتی را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، مرتکب شده‌اید. این اشتباهات قادرند هرکسی را با هر درآمدی، در مسیر ثروتمندشدن، از پای در‌آورند.

بدهکار هستید

بدهی، یکی از بزرگ‌ترین حفره‌های موفقیت مالی است. هر فردی به‌ راحتی بدهکار می‌شود و به محض گرفتارشدن در این دام، ده‌ها سال از عمرش را باید صرف صاف کردن این بدهی‌ها کند. فراموش نکنید که هیچ خریدی ارزش این را ندارد که تمام عمر خود را صرف تصفیه بدهی‌های آن کنید. بنابراین دوری‌گزیدن از بدهی، به معنای سود بسیار است. شاید بهتر باشد به جای آنکه خود را اسیر هزینه‌های کمرشکن یک جشن باشکوه عروسی کنید، یک جشن کم‌هزینه بگیرید و در عوض بقیه عمر خود را بدون استرس بدهی‌های کمرشکن، با لذت سپری کنید. قطعا یک سال دیگر سرکردن با خودروی قدیمی ارزش آن را دارد تا در فرصتی مناسب‌تر، خودروی دلخواهتان را خریداری کنید. زندگی بدون بدهی، ارزش صبرکردن را دارد.

بودجه‌بندی ندارید

بدون بودجه‌بندی، محال است بتوانید به موفقیت مالی دست یابید. همین امروز بنشینید و با خودتان کل هزینه‌های زندگی را حساب و کتاب کنید و سپس با نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر ببینید کدام‌یک از هزینه‌ها را می‌توانید حذف کنید. به محض اینکه یک بودجه‌بندی دقیق طرح‌ریزی کردید، تمام هزینه‌های خود را تحت‌نظر داشته باشید تا مطمئن شوید به این بودجه‌بندی وفادار مانده‌اید.

پس‌انداز نمی‌کنید

پس‌انداز برای آینده یک ضرورت است. شما باید دست‌کم به اندازه هزینه‌های 3 تا 6 ماه خود پس‌انداز داشته باشید تا در مواقع بحرانی به کمک شما بیاید. همچنین به طور مستمر باید پولی را برای اهداف بلندمدت خود پس از بازنشستگی، هزینه‌های تحصیل فرزندان یا خرید خانه، کنار بگذارید. اگر شما برای این موارد پس‌انداز نکرده‌اید ممکن است برای جبران این هزینه‌ها دیر یا زود دچار بدهی شوید.

شم خرید ندارید

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که دست به خریدهای هیجانی و احساسی می‌زنند؟ آیا بدون آنکه واقعا به چیزی نیاز داشته باشید تحت تاثیر تبلیغات اقدام به خرید آن می‌کنید؟ تمامی این رفتارها تلاش‌های شما را در راه افزایش ثروت، نقش بر آب خواهند کرد. بهتر است یاد بگیرید که تشخیص دهید آیا به یک وسیله نیاز دارید یا فقط می‌خواهید آن را خریداری کنید. همچنین سعی کنید در هنگام خرید یک جنس به یک فروشگاه بسنده نکنید و اجناس و قیمت‌های سایر فروشگاه‌ها را نیز با هم مقایسه کنید. در صورت امکان، خریدهای پرهزینه‌ را در یک لیست انتظار 30 روزه قرار دهید تا مطمئن شوید این خرید از روی نیاز است، نه از روی احساس. ضمن اینکه می‌توانید سر فرصت آن وسیله را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.

سبک زندگی پرخرجی دارید

اگر آدم ولخرجی باشید و عادت داشته باشید پول خود را به دم گاو بزنید، افزایش درآمد و حقوق هیچ کمکی به پولدار شدن شما نمی‌کند، مگر آنکه در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنید. به جای آنکه اضافه‌حقوق و پاداش را دلیل موجهی برای افزایش هزینه‌های خود قلمداد کنید، این پول را برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز استفاده کنید تا به اهداف پس‌اندازی خود نزدیک شوید.

بیمه نیستید

اگر از پوشش بیمه‌ای مناسبی برخوردار نیستید، در واقع با پول خود بازی خطرناکی می‌کنید. پرداخت مبلغ اندک ماهانه برای حق بیمه، در هنگام وقوع حوادث ناخواسته، ارزش بسیاری پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید از قرارگیری در زیر چتر حمایتی بیمه‌ای مناسب برای مواردی چون بیمه عمر، سلامت، خودرو، خانه و حوادث، مطمئن شوید. گرچه امیدواریم هیچ وقت نیاز به استفاده از آن نداشته باشید اما اگر روزی ناچار به استفاده از بیمه شدید، آن وقت خدا را شاکر خواهید بود که تحت پوشش بیمه هستید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

خاطره‌بازی‌ با هم‌خوابگاهی‌ها و هم‌خانه‌های کثیف زمان دانشجویی!

الان را نمی‌دانم، اما داشتیم هم‌خوابگاه‌هایی و هم‌اتاقی‌هایی که نظم و بهداشت برایشان اولویت نبود. شاید یک جور لج و لجبازی برای نامرتب بودن و نشان دادن بی‌حالی و غم فلسفی هم در کار بود.ظرف‌های نشسته که دست کم مواد غذایی داخلشان تخلیه…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.