کلاهبرداری کیک استارتری؟ وعده‌های ظاهرا خلاقانه و فریبنده برای گجت‌های نوین و بعد اعلام شکست! یک استارتاپ سازنده هدفون‌های سه‌بعدی با وجود دریافت ده‌ها هزار پیش‌سفارش تعطیل شد

0

استارتاپ Ossic اعلام کرد به خاطر عدم توانایی در تولید هدفون‌های سه بعدی؛ به کارش پایان خواهد داد.

این استارتاپ‌ها ده‌ها هزار پیش‌سفارش خرید هدفون داشته و سرمایه هنگفتی از طریق سایت‌های مختلف حمایت‌کننده پروژه‌های استارتاپی جمع‌آوری کرده است.

جالب‌تر اینکه استارتاپ Ossic به صراحت اعلام کرده توانایی بازگرداندن پول‌های دریافت شده به خریداران را ندارد و هیچ برنامه‌ای هم برای جبران ضرر خود یا تحویل محصول مشابه دیگر ندارد.

استارتاپ Ossic به تنهایی حدود ۲.۷ میلیون دلار از روی سایت Kickstarter و ۳.۲ میلیون دلار از روی سایت Indiegogo برای تولید هدفون‌های Ossic X سرمایه جمع‌آوری کرده است. این استارتاپ در ژانویه سال ۲۰۱۷ حدود ۲۲ هزار پیش‌خرید هدفون داشته است.

هدفون‌های Ossic X زیبا طراحی شده بودند و این قابلیت را داشتند که صدای سه‌بعدی پخش کنند. این هدفون‌ها برای استفاده در محیط‌ها واقعیت مجازی مناسب بوده و به همین‌خاطر از سوی کاربران با استقبال روبرو شدند.

در حالی که سایت شرکت Ossic اعلام کرده بود سرمایه قابل توجهی برای تولید هدفون‌های سه‌ بعدی دریافت کرده و مشکل مالی ندارد؛ این شرکت حرکت آهسته به سوی فناوری‌های واقعیت مجازی و عدم توانایی در جذب سرمایه اولیه هنگفت را دلیل اصلی تعطیلی عنوان کرده است.

شرکت Ossic در ژانویه سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۸۰ هدفون با قیمت ۹۹۹ دلار به اولین خریداران تحویل داد و پس از آن اعلام کرد در بهار ۲۰۱۸ تمام هدفون‌های پیش‌خرید شده را تحویل مشتریان می‌دهد.

به نظر می‌رسد این استارتاپ مراحل طراحی ایده و توسعه محصول را به خوبی طی کرده و اولین هدفون‌های سه بعدی نیز تولید شدند ولی در مرحله تولید انبوه به مشکل مالی برخورد کرده است و عدم مدیریت صحیح درآمدهای حاصل از پیش‌خرید کاربران باعث تعطیلی آن‌ها شده است.

استارتاپ Ossic در نهایت توانسته فقط ۲۵۰ هدفون خریداران سایت Kickstarter را تحویل بدهد و هزاران خریداران علی‌رغم پرداخت هزینه‌ای بالا و انتظار یک ساله، هدفونی دریافت نخواهند کرد.

کلاه‌برداری یا ناتوانی در مدیریت منابع مالی؟

در بیانیه شرکت Ossic تاکید شده که از این موضوع ناراحت هستند ولی تمام تلاش‌شان را به کار گرفتند تا در موعد مقرر هدفون‌های پیش‌خرید شده را تولید و تحویل مشتری دهند. آن‌ها می‌گویند این هدفون‌ها از نظر طراحی و کارایی فوق‌العاده بوده و رقیبی در بازار نداشتند ولی امکان تولید انبوه‌شان وجود ندارد.

تا کنون، شاهد شکست چندین کمپین سرمایه‌گذاری جمعی (Crowdfunding) سخت‌افزاری بودیم که موجب ضرر و زیان خریداران و سرمایه‌گذاران شده‌اند.

گاهی اوقات شائبه تقلبی و کلاه‌برداری از این کمپین‌ها به ذهن می‌رسد ولی در اکثر اوقات تیم فنی و توسعه‌دهنده این محصول‌ها؛ محاسبات و برآورد دقیقی از هزینه‌های تولید انبوه محصول‌شان ندارند یا نمی‌توانند سرمایه‌های دیگری در میانه راه جذب کنند.

درباره کمیپن هدفون‌های سه بعدی Ossic پیش‌بینی شده با سرمایه‌ای حدود ۶ میلیون دلاری نمی‌توان نزدیک به چند ده هزار هدفون تولید و به مشتری تحویل داد. استارتاپ Ossic بایستی در ادامه چندین سرمایه‌گذار بزرگ دیگر جذب کند که موفق نمی‌شود.

طبیعی است کاربرانی که برای هدفون‌های Ossic پیش‌پرداخت کردند، عصبانی و ناراحت باشند. گروهی ۱۲۰۰ نفره از این کاربران با راه‌اندازی کمپین‌هایی در صفحات مجازی دارند برای اقامه دعوی بر علیه استارتاپ Ossic آماده می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5