امکان ساخت تصاویر سه بعدی و ۳۶۰ درجه هولوگرامی از انسان‌ها فراهم شد

0

دانشمندان یک گام دیگر به تبدیل داستان‌های علمی تخیلی به واقعیت نزدیک شدند.

سیستم نمایش سه بعدی ساخته شده توسط دانشمندان کانادایی، قابلیت تبدیل یک تصویر تمام اندازه و ۳۶۰ درجه از انسان به هولوگرام بدون نیاز به هیچ‌گونه هدست یا آیینه‌های با حرکت سریع شدند.

این فناوری آینده‌ می‌تواند دروان جدیدی از عصر تله‌پرزنت واقع‌گرایانه را رقم بزند. دورانی که مردم می‌توانند با یک نسخه مجازی از خودشان در جلسات، کنفرانس‌ها و مراسم‌هایی آن سوی دنیا شرکت کنند.

در فناوری جدید دانشمندان کانادایی، تصویر سه بعدی واقعی از یک انسان روی صفحه‌نمایشی استوانه‌ای انداخته می‌شود که از زاویه‌های مختلفی توسط مردم قابل مشاهده است. هر فردی به نسبت زاویه‌ای که با این صفحه‌نمایش دارد و همین‌طور نزدیکی و دوری فاصله‌اش با تصویر، می‌تواند تصویر سه بعدی فرد را به یک شکل مشاهده کند.

این صفحه‌نمایش هنوز کامل نشده و تصاویر بسیار واضح و با کیفیت نیستند. انسان احساس می‌کند درون یک سیلندر شفاف ایستاده است.

این سیستم نمایش هولوگرامی به نام «TeleHuman 2» از سه دوربین برجسته‌بینی «Stereoscopy» استفاده می‌کند که اطلاعات مربوط به شکل فیزیکی انسان را پردازش و رکورد می‌کنند. یک دوربین بخش جلویی، یک دوربین بخش عقبی و دوربین دیگر کناره‌ها را نشان می‌دهند.

اطلاعات این دروبین‌ها یا همان شکل سه بعدی انسان از طریق اینترنت یا شبکه برای یک صفحه‌نمایش سیلندری ۶ فوتی عمودی (تقریبا ۱۸۰ سانتی‌متر) ارسال می‌شوند تا به نمایش درآیند. این صفحه‌نمایش که به نام telepod شناخته می‌شود؛ تصویری مجازی ولی سه بعدی و ۳۶۰ درجه از انسان واقعی را نشان می‌دهد.

جهش بزرگی در هولوگرام سه بعدی

محققان سال‌های طولانی است دارند روی تصاویر سه بعدی هولوگرامی انسان کار می‌کنند. چیزی شبیه به آن‌چه که در فیلم‌های علمی تخیلی مانند جنگ ستارگان شاهدش بودیم.

نمایش این تصاویر در ابعاد و شکل واقعی باورپذیر بسیار سخت است چون این تصویر باید روی سطحی نمایش داده شود و نمی‌تواند در هوا معلق باشد و فقط یک لایه نازک یک بعدی از انسان دیده شود.

برخی از دانشمندان با کنترل ذرات کوچک نوری در هوا سعی کردند تصاویر سه بعدی هولوگرامی بسازند که تا حدودی موفق بودند. رویکرد دیگر، استفاده از آیینه‌هایی با سرعت چرخش بالا برای آشکارسازی نور بوده است.

برخی سیستم‌های واقعیت مجازی هم می‌توانند تصاویر سه بعدی بسازند اما برای دیدنشان نیاز به هدست‌های واقعیت مجازی هست.

اما سیستم جدید «TeleHuman 2» یک فناوری کاملا پیشرفته و نوین در این زمینه است. این سیستم سعی می‌کند با استفاده از یک صفحه‌نمایش انعکاسی خاص و بیش از ۴۰ پروژکتور، یک تصویر سه بعدی از هر زاویه‌ای را خلق کند.

با توجه به نیاز سیستم «TeleHuman 2» به اتصالات اینترنت پرسرعت؛ احتمال می‌رود این فناوری ابتدا در تله‌کنفرانس‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. پهنای‌باندی که دو دستگاه سه بعدی «telehumans» نیاز دارند نزدیک به ۶ برابر پهنای‌باندی است که تماس‌های ویدیویی دو بعدی مصرف می‌کنند.

صفحه‌نمایش‌های استوانه‌ای و سیستم «TeleHuman 2» می‌توانند در اتاق جلسات، سالن‌های ویدیوکنفرانس، همایش‌ها و مکان‌های عمومی استفاده شوند تا افرادی از راه دور به صورت مجازی و سه‌بعدی حضور داشته باشند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.