کاهش شدید محبوبیت بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا در نزد نوجوانان؛ سیاه‌پوست‌ها و کم‌درآمدها بیشتر طرفدار فیسبوک هستند!

0

نوجوانان و جوانان کم سن ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند اسنپ‌چت و اینستاگرام به جای فیسبوک استفاده کنند.

براساس یک مطالعه انجام شده در مرکز مطالعاتی Pew، فقط ۵۱ درصد از کاربران امریکایی بین سنین ۱۳ و ۱۷ ساله گفتند از فیسبوک استفاده می‌کنند. همین مرکز در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود بیش از ۷۱ درصد کاربران نوجوان امریکایی عضو فیسبوک هستند و این پلتفرم شبکه اجتماعی محبوب‌ترین بود.

مرکز Pew گزارش داده در میان نوجوانان امریکایی، یوتیوب با ۸۵ درصد، اینستاگرام با ۷۲ درصد و اسنپ‌چت با ۶۹ درصد بالاتر از فیسبوک با ۵۱ درصد استفاده قرار دارند. این آمار به وضوح نشان‌دهنده کاهش محبوبیت این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر و پیشی گرفتن برخی از رقبا است.

در سال ۲۰۱۵، شاهد آمار محبوبیت بسیار متفاوتی از سوی این اپلیکیشن‌ها بودیم. در آن سال مرکز Pew گزارش داد اینستاگرام با ۵۲ درصد و اسنپ‌چت با ۴۱ درصد پس از فیسبوک با ۷۱ درصد قرار داشتند و یوتیوب اصلا در این نظرسنجی حضور نداشت.

یکی دیگر از آمارهای جالب گزارش اخیر، نسبت و مقایسه استفاده از فیسبوک در میان نوجوانان با سطح رفاهی بالا و پایین است. نزدیک به ۷۰ درصد نوجوانان عضو خانواده‌های کم درامد هنوز از فیسبوک استفاده می‌کنند ولی نوجوانان عضو خانواده‌های پردرآمد تنها ۳۶ درصد عضو فیسبوک هستند.

در این مطالعه، خانواده‌های با درآمد کمتر از ۳۰ هزار دلار در سال به عنوان کم درآمد و خانواده‌های با درآمد ۷۵ هزار و بالاتر به عنوان پر درآمد شناخته شدند.

سن، جنیست، نژاد

وقتی از این نوجوانان سوال می‌شود به نظرشان کدام پلتفرم آنلاین در میان نوجوانان محبوب‌تر است؛ فقط ۱۰ درصد جواب دادند فیسبوک. نزدیک به ۳۵ درصد از اسنپ‌چت، ۳۲ درصد از یوتیوب و ۱۵ درصد از اینستاگرام نام می‌برند.

جنسیت و نژاد هم در میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذار است. مثلا دختران بیشتر طرفدار اسنپ‌چت هستند و یک نسبت ۴۲ به ۲۹ درصد حاکم است. در عوض، پسران طرفدار یوتیوب هستند و نسبتی ۳۹ به ۲۵ درصدی را شاهد هستیم.

نوجوانان سیاه‌پوست بیشتر طرفدار فیسبوک هستند (نسبت ۲۶ در مقابل ۷ درصد) ولی نوجوانان سفیدپوست بیشتر به اسنپ‌چت تمایل دارند (۴۱ درصد).

در ماه‌های اخیر، چندین گزارش و مطالعه تحقیقاتی یا نظرسنجی انجام شده نشان دادند که فیسبوک دارد به پلتفرمی برای کاربران میان‌سال و مسن تبدیل می‌شود و کاربران جوان و نوجوان در حال کوچ به سوی پلتفرم‌های به‌روزتر و جذاب‌تر هستند.

موسسه eMarketer در ماه فوریه امسال برآورد کرد کاربران امریکایی ۱۲ تا ۱۷ سال فیسبوک، حدود ۹.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش پیدا کنند؛ یعنی سه برابر نسبت به سال گذشته!

این موسسه پیش‌بینی کرده است فیسبوک فقط ۲.۱ میلیون کاربر امریکایی زیر ۲۵ سال داشته باشد. با این حال، فیسبوک هنوز بزرگ‌ترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی با ۲.۲ میلیارد عضو در جهان است.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

خانه‌های با مبلمان‌هایی از غذاهای خوشمزه

هانسل و گرتل، نام داستانی شاه‌پریانی با منشأ آلمانی است که برادران گریم آن را ثبت کرده‌اند. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.