تحول بعدی در گوشی‌های موبایل، جاسازی دوربین‌های سلفی داخل پنل نمایشگر است

1

این روزها سازندگان گوشی بیش از هر زمان دیگری به دنبال حذف حاشیه‌ها و تولید اسمارت‌فون‌هایی بدون حاشیه هستند. آن‌ها گام بعدی تکامل و آینده طراحی اسمارت‌فون‌ها را در پنل‌های لبه به لبه می‌بینند.

از نتایج چنین دیدگاهی، تولید ده‌ها اسمارت‌فون با بریدگی notch در صفحه‌نمایش است. اتفاقی نامیمون که متاسفانه رخ داد و به یک موج جدید در میان برندهای گوشی از معروف‌ترین تا گمنان‌ترین آن‌ها تبدیل شد.

حالا، طراحان گوشی‌های هوشمند دارند روی چندین ایده و راه‌کار جدید برای آینده کار می‌کنند. یک راه‌حل، تعبیه دوربین در بخش پایینی صفحه‌نمایش است. برخی شایعات از ساخت چند گوشی در آینده با این روش خبر دادند.

رویکرد دیگر، طراحی دوربین به صورت یک پاپ‌آپ است که در ابتدا درون بدنه گوشی پنهان شده و در هنگام فعال کردن اپلیکیشن دوربین، سریعا بیرون پریده و آماده استفاده می‌شود. در حال حاضر، گوشی ویوو Nex S به این شکل طراحی شده و باز هم برخی شایعات از طراحی گوشی‌های هواوی و شیائومی به این سبک خبر می‌دهند.

اما در این میان، یک راه‌حل جالب دیگر هم مطرح شده است: «camera island»

دوربین داخل پنل نمایشگر

برخی شایعات می‌گویند هواوی دارد روی طراحی گوشی کار می‌کند که دوربین آن به صورت یک سوراخ در داخل صفحه‌نمایش است. یعنی دوربین داخل پنل نمایشگر قرار گرفته است.

احتمالا دوربین همچنان در بخش بالایی صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد ولی دیگر در اطراف لنز شاهد هیچ قابی نیستیم. دوربین همانند یک جزیره است که تمام اطراف آن توسط پنل احاطه شده است.

هنوز نمی‌دانیم این شایعات درباره گوشی هواوی با دوربینی جاسازشده در پنل چقدر صحت دارند ولی رویکردی که در پیش گرفته شده می‌تواند جذاب باشد. به نظر می‌رسد طراحی دوربین به صورت یک جزیره در پنل نمایشگر می‌تواند یک مرحله تکاملی جدید برای اسمارت‌فون‌های آینده باشد.

اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های پاپ‌آپ اگرچه بسیار تمیز و زیبا طراحی و پیاده‌سازی شدند ولی چون از قطعات مکانیکی زیادی استفاده کردند؛ به مرور زمان درصد خرابی‌های زیادی خواهند داشت. به همین دلیل، به نظر نمی‌رسد یک رویکرد و موج طراحی جدی در اسمارت‌فون‌های آینده باشد و بتوان تصور کرد سامسونگ و اپل اسمارت‌فون‌هایی با دوربین‌های پاپ‌اپ رونمایی کنند.

به نظر شما کدام‌یک از رویکردهای طراحی دوربین سلفی در آینده فراگیر خواهد شد و شاهد استفاده گسترده از آن در اسمارت‌فون‌های بعدی خواهیم بود؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. آبتین می گوید

    فکر کنم خیلی آزاردهنده باشه که یک سوراخ روی صفحه قرار گرفته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5