تیم کوک از بلومبرگ خواست داستان تراشه جاسوسی چینی‌ها را خاتمه دهد

0

سایت BuzzFeed گزارش داد، تیم کوک مدیرعامل اپل از نشریه بلومبرگ درخواست کرده داستان تراشه‌های جاسوسی در سرورهای شرکت‌های اپل و آمازون را خاتمه دهد و دیگر به ادامه آن دامن نزند.

این برای اولین بار است که شرکت اپل به طور عمومی خواهان پایان پذیرفتن یک ماجرا و گزارش در رسانه‌ها است. در حقیقت، اپل از بلومبرگ درخواست کرده ادعای خود را پس بگیرد و اعتراف کند در این گزارش دچار اشتباه شده است.

حدود دو هفته پیش، نشریه بلومبرگ گزارش جنجالی منتشر کرد و مدعی شده در سال ۲۰۱۵، دولت چین موفق شده تراشه جاسوسی بسیار کوچکی در مادربوردهای سرورهای مونتاژ شده توسط شرکت سوپرمیکرو قرار دهد.

در این گزارش تاکید شده بود که این مادربوردهای سرور در مراکز داده و زیرساخت شبکه شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون و بخش‌ها دولتی ایالات متحده استفاده شده‌اند.

حالا، تیم کوک مدیرعامل اپل به صراحت می‌گوید این گزارش و ماجرا حقیقت ندارد و درست نیست.

مطمئن هستیم حقیقت ندارد

تیم کوک در گفت‌وگو با سایت BuzzFeed تاکید کرده که از ابتدای شروع تحقیقات نشریه بلومبرگ، درگیر این ماجرا شده و نهایت همکاری را با خبرنگاران این نشریه داشتند و انواع مدارک، مستندات و چندین نوبت مصاحبه انجام دادند تا نشان دهند چنین داستانی حقیقت ندارد.

مدیرعامل اپل می‌گوید برای ما کاملا روشن بوده که چنین اتفاقی نیفتاده است و ما بارها به بلومبرگ و مدیران آن نشریه این موضوع را گفتیم. او می‌گوید، بارها این داستان را تکرار کردیم و همه‌چیز را مورد آزمایش و بررسی قرار دادیم ولی هر بار هیچ مدرک و سندی یافت نشد.

تیم کوک می‌گوید بارها و برای چندین بار تمام ایمیل‌ها، سوابق مالی و نامه‌نگاری‌ها، مراکزداده و سخت‌افزارهای مظنون، سوابق حمل و نقل و اسناد دیگر را بررسی کردیم و هر بار به یک نتیجه رسیدیم؛ هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است و این داستان حقیقت ندارد.

علاوه بر شرکت اپل، شرکت‌های فناوری دیگر درگیر در این ماجرا مانند آمازون به صراحت گفتند ادعای بلومبرگ در جاسوسی دولت چین از طریق نفوذ به سرورها و مراکزداده این شرکت صحت ندارد.

یک مقام وزارت امنیت داخلی امریکا و همین‌طور یک مقام ارشد آژانس امنیت ملی امریکا  نیز اظهار داشتند با بررسی گسترده منابعی که در اختیار دارند؛ نمی‌توانند صحت گزارش بلومبرگ را تایید کنند.

البته، در این میان نشریه بلومبرگ هم معتقد است گزارش چاپ شده صحت دارد و براساس اظهارنظر کارشناسی ۱۷ نفر تنظیم شده است. همچنین، بلومبرگ می‌گوید بیش از ۱۰۰ گفت‌وگو انجام دادند که ماحصل آن‌ها نشان می‌دهد چنین دستکاری در سخت‌افزار و سایر محصولات سوپرمیکرو مونتاژ شده در کارخانه‌های چینی رخ داده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5