نرم افزار های تخمین رتبه کنکور سراسری چقدر قابل اعتمادند؟

0

رپورتاژ

کنکور سراسری سال‌هاست که دغدغه‌ای آشنا برای خانواده‌های ایرانی است و کمتر خانواده‌ای را می‌توان سراغ داشت که حداقل یکی از اعضای آن در سال‌های گذشته در این ماراتن نفس‌گیر شرکت نکرده باشد. با وجود زیاد شدن دانشگاه‌های بدون کنکور اما از آنجایی که هنوز راه قبولی در دانشگاه‌ها و رشته‌های پرطرفدار از کنکور سراسری می‌گذرد سالانه حدود 1 میلیون نفر در این آزمون شرکت می‌کنند و به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

بیشتر این داوطلبان حدودا یک سال برای موفقیت در کنکور تلاش می کنند و در طی این مسیر یک ساله همواره درصدد تخمین شانس موفقیت خود هستند؛ اینجاست که نرم افزارهای تخمین رتبه به کار داوطلبان می‌آید و می‌تواند به آن‌ها کمک کند که چقدر در مسیر صحیح قرار گرفته‌اند. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چقدر نرم افزارهای تخمین رتبه قابل اعتمادند و تا چه میزان می‌توان به صحت نتایج این نرم افزارها اعتماد کرد.

ساز و کار نرم افزار های تخمین رتبه کنکور سراسری چیست؟

از آنجایی که هیچ‌گاه نمی‌توان پیش‌بینی صحیحی از  وضعیت سختی دروس در سال آینده داشت، بنابراین تمامی نرم افزارهای تخمین رتبه براساس نتایج کنکور سال گذشته طراحی شده‌اند . به این شکل که معیار صحت یک نرم افزار تخمین رتبه، تطابق رتبه واقعی یک داوطلب در کنکور سال گذشته با رتبه‌ای است که از وارد کردن درصدهای واقعی همان داوطلب در نرم افزار تخمین رتبه به دست می‌آوریم.

هرچقدر فاصله رتبه تخمین زده شده با رتبه واقعی داوطلب در کنکور سال گذشته کمتر باشد به این معنیست که آنالیز اطلاعات کنکور سال گذشته در آن نرم افزار تخمین رتبه به شکل بهتر و دقیق‌تری انجام شده است. از آنجایی‌که آنالیز صحیح اطلاعات کنکور سال گذشته علاوه بر دانش فنی بالا به دسترسی وسیع به کارنامه های داوطلبان بستگی دارد موسسات اندکی هستند که نرم افزار تخمین رتبه با دقت بالایی دارند که می‌توان به نرم افزار تخمین رتبه کانون و نرم افزار تخمن رتبه هیوا اشاره کرد.

نتایج نرم افزارهای تخمین رتبه چقدر قابل اعتماد است؟

پاسخ به سوال بالا تا حد زیادی به تشابه درجه سختی کنکور هر سال با کنکور سال گذشته دارد. همانطور که در تیتر بالا اشاره کردیم معیار صحت عملکرد یک نرم افزار تخمین رتبه، تخمین صحیح رتبه داوطلب کنکور سال گذشته با دانستن درصدهای اوست نه تخمین صحیح رتبه داوطلب در کنکوری که برگزار نشده و نمی توان درجه سختی آن را پیش بینی کرد. اما اگر درجه سختی کنکور هر سال با سال گذشته در یک حد باشد می‌توان انتظار بیشتری از دقت نرم افزار تخمین رتبه داشت.

همچنین یک پارامتر دیگر که معمولا در نرم افزارهای تخمین رتبه کنکور سراسری سنجیده نمی‌شود تاثیر معدل بر رتبه داوطلبان و قطعی یا مثبت بودن این تاثیر است؛ این موضوع مخصوصا مواقعی که در کنکور سال گذشته معدل تاثیر مثبت داشته و در کنکور آن سال قرار است معدل تاثیر قطعی داشته باشد تاثیر بیشتری می‌گذارد.

بهترین نرم افزارهای تخمین رتبه کنکور سراسری کدامند؟

اگر معیارهای بالا را در بین نرم افزارهای تخمین رتبه کنکور سراسری بسنجیم و آن را در کنار درصد رضایت داوطلبان از دقت این نرم افزارها در سال‌های گذشته قرار دهیم به دو نام آشنا یعنی کانون فرهنگی آموزش و مشاوره تحصیلی هیوا می‌رسیم. نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری هیوا و نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری کانون با آنالیز بهتر اطلاعات کنکوری‌های سال گذشته، تجربه بیشتر و همچنین جامعه آماری وسیع‌تر توانسته‌اند در سال‌های گذشته رضایت درصد بالاتری از داوطلبان را کسب کرده و همچنین هر سال با به روزرسانی‌های سریع‌تر و بهتر با قدرت مقصد اصلی داوطلبان برای تخمین رتبه صحیح تر کنکور سراسری باشند. در ادامه لینک دسترسی به این دو نرم افزار را برای استفاده داوطلبان کنکور سراسری قرار داده‌ایم.

 

www.heyvagroup.com/shownews/1079/نرم-افزار-تخمین-رتبه-کنکور-سراسری.html

 

www.kanoon.ir/Public/EstimateSarasari

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.