عکس‌هایی از پیک نیک‌های سرخوشانه میانه قرن بیستم – تاریخچه پیک نیک

0

جهان پیشرفت کرده و فناوری شیوه گذران اوقات فراغت خود را تغییر داده، به طوری که فراموشی لذت‌های ساده گذشته فراگیر شده است. یکی از این لذت‌ها پیک نیک است، فعالیتی که قبلا خیلی معمول‌تر از اینها بود. این روزها سفر بین شهری البته کم نشده، اما هم فضاهای دل‌انگیز و امن اطراف شهرها کم شده و هم دلبستگی آدم‌های خانواده و ساده‌گیری آنها با هم کم شده. لابد در پیک نیک همه باز به دنبال اتصال وای فای هستند و آنقدر بدنشان را نجنبانده‌اند که یک بازی دوستانی توپی در آغوش طبیعت دیگر چیزی کمتر معمول شده.

اما در قرن گذشته چنین نبود. من خودم سال‌های کودکی را به یاد می‌آورم که چه پیک نیک‌ها ساده‌ای می‌رفتیم. در اکثرشان حتی دوربین هم همراه نمی‌بردیم. دامنه کوه، کنار دریا، حتی کنار یک شالیزار …

در اوایل و اواسط قرن بیستم، پیک نیک روشی محبوب برای خانواده‌ها و دوستان بود تا دور هم جمع شوند، با هم غذا بخورند و از خاطراتشان بگویند.

خوشبختانه، عکس‌های قدیمی این پست می‌تواند شما را سر شوق آورد تا در آلبوم‌های خانوادگی بگردید و عکس‌های مشابه پیدا کنید.

تصور می‌شود که کلمه “پیک نیک” از کلمه فرانسوی “pique-nique” گرفته شده  که به یک وعده غذایی عمومی اشاره می‌کند که در آن هر مهمان یک غذا را برای تقسیم کردن می‌آورد.

با این حال، تاریخچه پیک نیک به عنوان یک فعالیت تفریحی قدمت بسیار بیشتری دارد. برای مثال، یونانیان و رومیان باستان از ضیافت‌هایی در فضای باز لذت می‌بردند که در آن زیبایی طبیعت و لذت غذا‌ها و نوشیدنی‌های خوب را گرامی می‌داشتند.

با این حال مفهوم مدرن پیک نیک در انگلستان در قرون وسطی سرچشمه می‌گیرد. اشراف اغلب برای ضیافت‌های مفصل در فضای باز در حومه شهر گرد هم می‌آمدند که آن‌ها را “ضیافت” یا “جشن شامپتر” می‌نامیدند.

این مجالس، پر از ولخرجی بود و شامل سرگرمی، موسیقی و بازی می‌شد و اغلب برای جشن گرفتن مناسبت‌های خاص مانند عروسی و تعمید برگزار می‌شد.

پیک نیک به عنوان یک فعالیت اوقات فراغت محبوب در قرن ۱۸ و ۱۹ گسترش بیشتری پیدا کرد، افزایش طبقه متوسط منجر به اوقات فراغت بیشتر و تمایل به فعالیت در فضای باز شد.

انقلاب صنعتی نیز در معمول‌تر شدن پیک نیک نفش مهمی داشت، زیرا ایجاد پارک‌ها و باغ‌های عمومی باعث می‌شد تا مردم راحت‌تر گرد هم آیند و در فضای باز معاشرت کنند.

ثروتمندان حتی خدمتکارانی را برای برپایی و سرویس دهی پیک نیک خود استخدام می‌کردند، در حالی که طبقه متوسط وسایل خود را می‌آورد و پیک نیک خود را ترتیب می‌داد.

پیک نیک در طول قرن بیستم به تکامل خود ادامه داد، زیرا تغییرات در فناوری و حمل و نقل باعث شد افراد بتوانند در گروه‌های بزرگ جمع شوند.

ظهور اتومبیل امکان سفر دورتر را فراهم کرد و افزایش سوپرمارکت‌ها و یخچال‌ها حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی را آسان‌تر کرد.

در ایالات متحده، پیک نیک روش محبوبی برای جشن گرفتن روز استقلال است، در حالی که در استرالیا، پیک نیک روشی رایج برای جشن گرفتن روز کریسمس است.

در ژاپن، پیک نیک‌ها به نام هانامی شناخته می‌شود و در طول بهار در زمان جشن شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود.

پیک نیک‌های معاصر برای بسیاری از مردم شامل غذا‌های ساده است. در کتاب The Oxford Companion to Food، آلن دیویدسون تخم مرغ آب پز، ساندویچ و تکه‌های مرغ سرد را به عنوان نمونه‌های خوبی ارائه می‌دهد.

در آمریکا، نویسنده غذا، والتر لوی، پیشنهاد می‌کند که «منوی پیک‌نیک ممکن است شامل مرغ سرخ‌شده سرد، تخم‌مرغ، ساندویچ، کیک و شیرینی، نوشابه‌های گازدار سرد و قهوه داغ باشد».

شما پیک نیک‌هایتان در کدام دوره زندگی برایتان به یادماندنی‌تر بوده است؟


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.