شرایط اخذ پذیرش از دانشگاهای کانادا جهت تحصیل دندانپزشکی

0

رپورتاژ

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تبدیل به یکی از محبوب ترین انتخاب ها بین طرفداران این رشته شده است؛ چرا که کانادا یکی از کشورهای برتر در این زمینه محسوب می‌شود و سیستم آموزشی بسیار با کیفیت این کشور در سطح جهان شناخته شده می‌باشد. کارشناسان ما در اپلای استار آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای جهت اخذ پذیرش از رشته های پرطرفدار دانشگاهای معتبر کانادا هستند.

علاوه بر این، دانشگاه‌های دندانپزشکی کانادا با وجود آزمایشگاه‌های مدرن و استفاده از آخرین فناوری و دیگر زیرساخت‌های بسیار عالی از اعتبار زیادی برخوردار هستند.

سیستم آموزشی

تحصیل دندان‌پزشکی در کانادا به سه دوره تحصیلی تقسیم می‌شود. در این دوره‌ها دانشجو در زمینه فیزیولوژی، جلوگیری از بروز بیماری، معاینه، تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با دهان، دندان، فک و بافت‌های مجاور دانش لازم را کسب می‌کند.

در آزمون پایان سال که برای تمامی رشته‌های پزشکی مشترک می‌باشد (PCEM1)، دانشجو بر اساس رتبه کسب شده در محدوده ظرفیت پذیرش، رشته دندان‌پزشکی را انتخاب می‌کند.

دوره‌های اول و دوم

دوره اول و دوم آموزش به دو سال زمان نیاز دارد و شامل دوره آموزشی چند رشته‌ای (فیزیک، زیست‌شناسی، شیمی و …) و گزینه‌های دیگر است. در این دوره علاوه بر دروس نظری، فضای مناسب جهت تمرین دوره‌های عملی نیز در دسترس دانشجویان قرار دارد.

دوره سوم

سومین دوره آموزشی برای افرادی که تمایل به دریافت تخصص در ارتودنسی دارند و موفق به اخذ مدرک رسمی در زمینه جراحی دندان شده‌اند، یک یا سه سال طول می‌کشد.

شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در رشته دندان‌پزشکی

شرایط مورد نیاز برای تحصیل رشته دندان‌پزشکی در کانادا، در هر دانشگاهی متفاوت است. به طور کلی این شرایط شامل 4 مورد زیر می‌باشند:

معیارهای صلاحیت دانشجو

در بیشتر ایالت‌های کانادا به حداقل دو سال تحصیلات دانشگاهی نیاز است. از طرف دیگر، پیش از آغاز برنامه آموزشی جهت کسب آمادگی برای تحصیل دندان‌پزشکی در کانادا، در بیشتر کالج‌ها دانشجو به تحصیل در برخی از دوره‌های علوم پایه نیاز دارد.

شرایط پذیرش در هر دانشگاهی متفاوت می‌باشد. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد بایستی به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه شود.

نتایج عملکرد تحصیلی

دانشگاه‌های پزشکی به دقت نتایج عملکرد تحصیلی دانشجو را جهت پذیرش در رشته مورد نظر مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

به منظور بررسی توانایی و قابلیت‌های ذهنی افراد برای تحصیل در علوم پزشکی و دندان‌پزشکی، شورای نظارت بر پذیرش دانشجو نتایج عملکرد تحصیلی دانشجو را به طور دقیق ارزیابی می‌کند.

بیوگرافی یا شرح حال

متقاضیان تحصیل دندان‌پزشکی در کانادا این فرصت را در اختیار دارند که یک بیوگرافی مختصر در ارتباط با خصوصیات فردی و دست‌آوردهای خود به کمیته گزینش دانشجو ارائه دهند.

در بیوگرافی یا شرح حال مختصر مواردی مانند سوابق شغلی، تحقیقات انجام شده، دوره‌های تحصیلی تکمیلی، سرگرمی‌ها و ورزش‌های مورد علاقه، جوایز و بورس‌های تحصیلی دریافت شده نیز بایستی لحاظ شوند.

توصیه‌نامه

دانشجو جهت تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های دندان‌پزشکی کانادا به ارائه توصیه‌نامه نیاز دارد. کمیته گزینش دانشجو در این ارتباط اطلاعات لازم را ارائه می‌کند.

همچنین ممکن است دانشجو به شرکت در آزمون‌های زبان مانند تافل، کیل یا دیگر آزمون‌های زبان نیاز داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط مورد نیاز جهت اخذ پذیرش رشته‌های پرطرفدار از دانشگاه‌های معتبر کانادا میتوانید با وکلا و مشاوران مجرب ما در اپلای استار تماس باشید.

آزمون ورودی برای تحصیل دندان‌پزشکی در کانادا

در ارتباط با آزمون ورودی برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در کانادا بایستی توجه شود که به منظور اخذ پذیرش در برخی از دانشگاه‌های دندان‌پزشکی در این کشور، دانشجو باید نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی (MCAT) و آزمون ورودی CASPer را کسب کند.

 

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی (MCAT)

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی (MCAT) یک آزمون استاندارد است که به منظور ارزیابی مفاهیم و اصول اساسی پیش از ثبت نام در دانشگاه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آزمون ورودی CASPer

برای ارزیابی ویژگی‌های فردی و شخصیتی دانشجوها از آزمون  CASPer استفاده می‌شود. این آزمون توسط رایانه انجام می‌شود و به منظور کمک به روند انتخاب متقاضیان پیش از آغاز تحصیل به کار برده می‌شود.

هزینه تحصیل دندان‌پزشکی در کانادا

برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در کانادا، به میزان 22000 تا 56000 دلار کانادا در سال به منظور تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور نیاز می‌باشد.

البته هزینه ذکر شده برای تحصیل در رشته دندان‌پزشکی فقط یک مقدار میانگین محسوب می‌شود. در واقع هزینه تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در کانادا با توجه به موسسه‌ای که دانشجو در آن ثبت نام کرده و همچنین با در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی، متفاوت می‌باشد.

اخذ بورسیه دندان‌پزشکی از دانشگاه‌های کانادا

دانشجویانی که به تحصیل در رشته دندان‌پزشکی در کانادا علاقه دارند می‌توانند از بورسیه دانشگاه لاوال استفاده کنند.

دانشگاه لاوال کانادا یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در کانادا به شمار می‌رود. همچنین این دانشگاه گروهی به منظور بررسی رفتارهای زیست‌محیطی با مسئولیت‌پذیری عمومی (GREB) و ارتباط آن با بهداشت دهان و دندان را نیز ایجاد کرده است. در این دانشگاه، پژوهشگران در ارتباط با  تحقیقات بالینی مربوط به سلامت دهان فعالیت می‌کنند.

به طور کلی GREB دارای سیاست حمایت مالی از دانشجویان جهت تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) می‌باشد.

اطلاعات مربوط به اخذ بورسیه دندان‌پزشکی از دانشگاه‌های کانادا تحت نظارت استاد مربوطه در گروه GREB شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دانشجویان کارشناسی ارشد: بورسیه تحصیلی کانادا هر سه ماه از 500 تا 800 دلار
  • دانشجویان دکترا یا فوق دکترا: بورسیه تحصیلی کانادا هر سه ماه بین 1000 تا 1200 دلار
  • حمایت مالی از دانشجویان جهت ارائه نتایج فعالیت‌های انجام شده در کنفرانس آموزشی ملی یا بین‌المللی
  • با در نظر گرفتن بورسیه تحصیلی دوره‌های آموزشی خارج از GREB، دانشجویان مقطع دکترا که تمایل به شرکت در دوره‌های اضافی دارند می‌توانند در دوره کارآموزی در آزمایشگاه همکار خود به همراه استاد شرکت کنند.
  • علاوه بر موارد فوق، مدیر تحقیقات می‌تواند درآمد متقاضی بورسیه را با در نظر گرفتن بورسیه تحقیقاتی متقاضی تکمیل کند.

حرفه دندان‌پزشکی در کانادا

دندان‌پزشکی یکی از حرفه‌های پردرآمد در کانادا محسوب می‌شود. امروزه وظایف دندان‌پزشک بسیار گسترده‌تر از گذشته می‌باشد. دندان‌پزشکان به منظور بهبود وضعیت بهداشت دهان و دندان بیماران از مهارت و تخصص در این زمینه برخوردار هستند.

به طور کلی وظایف دندان‌پزشک شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تشخیص مشکلات دهان و دندان
  • بهبود زیبایی دندان‌ها
  • رفع و اصلاح ناهنجاری‌های دندان
  • ترمیم و پر کردن دندان
  • جراحی
  • بازسازی دندان

حرفه دندان‌پزشکی در کانادا به تحصیلات و کسب تجربه زیادی نیازمند است. دندان‌پزشکی یک حرفه پردرآمد محسوب می‌شود و از ثبات شغلی زیادی برخوردار است.

با توجه به گذراندن 4 تا 5 سال در دانشگاه دندان‌پزشکی، کسب اطمینان از انتخاب دانشگاه مناسب جهت تحصیل اهمیت زیادی دارد. همچنین امکان دارد به حمایت مالی به منظور پرداخت شهریه در دانشگاه نیاز باشد. موسسه GSI می‌تواند در ساده‌تر شدن مسیر برای دانشجوی بسیار موثر باشد.

در ارتباط با اخذ ویزای همراه کانادا بایستی توجه شود که اتباع خارجی که ازدواج کرده و یا دارای فرزند می‌باشند و تمایل به تحصیل در کانادا دارند‌، می‌توانند در زمان تحصیل این اعضای خانواده را با خود به کانادا بیاورند. مامور امور مربوط به ویزای کانادا درخواست‌های اجازه تحصیل که شامل دیگر اعضای خانواده می‌شوند را در نظر می‌گیرد؛ ولی  لحاظ کردن اعضای خانواده در درخواست اجازه تحصیل می‌تواند بر تصمیم مامور امور مربوط به ویزا تاثیر بگذارد.

وجود گزینه‌های متعدد مربوط به مهاجرت و اخذ ویزا، می‌تواند سبب دشوار شدن روند مهاجرت شود. ولی با کمک مشاور رسمی مهاجرت کانادا (RCIC) شانس موفقیت در روند اخذ ویزای کانادا افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید از مشاوره تخصصی در ارتباط با انتخاب بهترین گزینه برای مهاجرت استفاده کنید. مشاورین ما در اپلای استار در زمینه مهاجرت دارای تجربه بسیار زیادی می‌باشند و با داشتن مجوز از جانب ICCRC در امور مربوط به ارزیابی صلاحیت، بررسی تمامی مدارک و فرم‌های درخواست و ارسالی آن به دولت کانادا به شما در روند مهاجرت کمک می‌کنند.  جهت انتخاب مقصد مورد نظر در کانادا برای خود و افراد خانواده، شما تنها بایستی جهت ارزیابی صلاحیت، فرم درخواست را تکمیل کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.