این پهپاد خودمختار سپری‌کننده می‌تواند رویای نقاش‌های دیوار در قرن ۲۱ باشد

0

گاهی اوقات نقاش‌های ساختمان و برچسب‌زن‌ها (tagger) کار سخت و خطرناکی دارند. باید بالای یک ساختمان و بیلبورد بروند و با اسپری چیزی طراحی کنند یا جملاتی را بنویسند. همیشه خطراتی در کمین آن‌ها است و سلامتی‌شان در معرض تهدید است.

اما شاید پهپاد سپری‌کننده و طراحی ساخته شده توسط شرکت‌های ETH Zurich و Disney Research بتواند برخی خطرهای پیرامون این افراد را کاهش دهد. چون به راحتی می‌تواند به طور خودکار و مستقل از انسان روی دیوار و جاهای بلند نقاشی کند و اشکالی ترسیم یا عبارت‌هایی را بنویسد. به این پهپادها اصطلاحا PaintCopter گفته می‌شود.

کاربردهای بسیار متنوع و مفیدی می‌توان برای این پهپاد در نظر گرفت. تصور کنید یک شرکت دیگر نیازی به بستن داربست و فرستادن نقاش‌ها به بالای آن برای رنگ کردن یک بخش از دیوار ساختمان ندارند.

همین‌طور، شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند بلندترین قسمت‌های ساختمان‌ها و برچ‌ها را انتخاب و در کمتر از چند دقیقه یک تبلیغ روی آن‌ها حک کنند.

برخلاف انتظار، در زمینه پهپادهای PaintCopter تحقیقات و مطالعات زیادی صورت نگرفته است و چالش‌های متعددی مطرح است که باید حل شوند. دامنه برنامه کاربردی این پهپادها بسیار وسیع و پیچیده است.

پهپاد ساخته شده به دنبال ایجاد یک اصول اولیه چنین سیستم‌هایی است ولی پتانسیل توسعه آن برای دیگران وجود دارد.

یک نمونه اولیه برای تحقق رویایی بزرگ

پهپاد مورد استفاده این محققان DJI Matrice 100 است که در یک طرف آن تفنگ اسپری‌کننده و در بخش دیگرش دستگاه و سیستم ارزیابی نصب شده است. سیستم اسپری‌کننده فقط یک نازل نیست بلکه می‌تواند چیزی را نقاشی و رنگ‌آمیزی کند.

سیستم اسپری‌کننده می‌تواند در جهت‌های مختلف حرکت کند یا بالا و پایین برود. تمام سیستم‌های الکترونیکی، کامپیوتر مرکزی و قطعات دیگر پهپاد طوری سفارشی‌سازی شده‌اند که برای حرکات فیزیکی و تعادلی پهپاد مشکلی ایجاد نکنند.

این پهپاد PaintCopter با یک کابل به مخزن رنگ‌ها متصل است و ازشان تغذیه می‌کند. از هر طرح و نقاشی باید یک مدل سه بعدی تهیه شود تا پهپاد بتواند آن را تجزیه و تحلیل و مکانیزم نقاشی را تولید کند.

طراحی نقاشی توسط پهپاد کمی طولانی است و تا به اتمام نرسد؛ شما مطمئن نخواهید بود که همان چیزی است که نیاز دارید.

پهپاد PaintCopter ساخته شده توسط ETH Zurich و Disney Research بیشتر مصارف تحقیقاتی دارد و برای ارایه به بازار نیست. این یک نمونه اولیه از پهپادهای PaintCopter است که می‌تواند نویدبخش ساخت چنین سیستم‌هایی در آینده نزدیک‌تر را با قدرت و مشخصات بهتر بدهد.

مطمئنا بسیاری از مشاغل آرزو می‌کنند هرچه زودتر یک چنین پهپادی داشته باشند تا بتوانند آزادانه تبلیغات و طرح‌های خود را روی در و دیوار حک کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

اگر در این لحظات تاریخی حساس، شخصیت‌های مهم عکس سلفی می‌گرفتند

عکس سلفی به مفهوم کنونی آن مدت یک دهه است که مرسوم شده و به مفهوم گرفتن عکس آینه‌ای یا تکنیک‌های گرفتن عکس با شاتر زمان‌دار قدمت آن به زمان عکاسی برمی‌گردد.اما تصور کنید که در این لحظات مهم تاریخی، شخصیت‌ها دست به دوربین می‌شدند و به…

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5