محققان از واقعیت مجازی برای آموزش پهپادهای خودمختار استفاده می‌کنند

0

محققان دانشگاه MIT در حال توسعه تکنیکی هستند که پهپادهای مستقل مجهز به هوش مصنوعی را سریع‌تر آموزش دهند.

این تکنیک بر پایه محیط‌های واقعیت مجازی بنا نهاده شده و تلاش می‌کند خرابی یا سقوط این ماشین‌های پرنده را کاهش دهد که در نتیجه آن نیاز به تعمیر یا جایگزینی کمتری داشته باشند.

این سیستم به نام «Flight Goggles» در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و خودکارسازی IEEE بریزین استرالیا تشریح شده است.

سیستم «Flight Goggles» پهپادها را قادر می‌سازد محیط‌های واقعیت مجازی را مشاهده و ازشان چیزهایی یاد بگیرند در حالی‌که واقعا دارند در فضاهای فیزیکی خالی حرکت می‌کنند.

این سیستم می‌تواند مسیر حرکتی پهپاد را تعقیب کند و تصاویری فوتورئالیسم با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه از موقعیت مجازی فعلی ساخته و سریعا برای پردازش تصویر پهپادها ارسال کند.

یکی از مدیران و محققان این سیستم بیشتر توضیح می‌دهد که پهپادها در یک اتاق خالی به پرواز درمی‌آیند در حالی‌که این فضا کاملا شبیه‌سازی شده است و تصور می‌کنند در یک دنیای واقعی پرواز کردند. بنابراین، پهپادها این فرصت را دارند که آموزش ببینند و مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند.

شبیه‌سازی موانع مسابقه

ساخت این سیستم توسط تیم تحقیقاتی MIT از میل‌شان به ساختن پهپادهای خودمختار و مستقل از کنترل توسط انسان برای مسابقات پروازی پهپادها نشات گرفته است.

در این مسابقات پهپادها باید انواع در و پنجره یا مسیرهای پر پیچ و خم را رد کنند. تیم MIT به فکر شبیه‌سازی مسیر پروازی این پهپادها می‌افتد و می‌خواهد پهپاد در محیط‌های آزمایشی هم بتواند با این موانع روبرو شود و سریع‌تر از انسان تصمیم بگیرد که چه مانور بهتری داشته باشد.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد استفاده از سیستم «Flight Goggles» برای آموزش پهپادها موفقیت‌آمیز بوده است. یک پهپاد با ۱۰ پرواز و سرعت ۵ مایل بر ساعت موفق شده است به طور واقعیت مجازی از ۳۶۱ پنجره عبور کرده و فقط سه بار سقوط کند که خسارات جدی هم برنداشت.

در آزمایش‌های واقعی هم این پهپاد موفق شد طی ۸ پرواز از ۱۱۹ پنجره و مانع با موفقیت عبور کند و تنها ۶ سقوط و برخورد داشته باشد. این پهپاد کمترین وابستگی به انسان هم در کنترل پرواز و هم در تعمیر و اورهال شدن دارد.

پرواز در مسیرهای واقعی با سرعت بالا در حالی‌که باید محاسبات زیادی هم انجام شود؛ کوچک‌ترین تغییر یا تعلل در تصمیم‌گیری منجر به تصادف و سقوط پهپاد می‌شود. در نتیجه، امکان یادگیری در مکان‌های فیزیکی واقعی وجود ندارد.

سیستم «Flight Goggles» فعلا برای آموزش پهپادهای خودمختار استفاده می‌شود ولی ظرفیت به‌کارگیری برای آموزش هر ماشین و پرنده پروازی را دارد.

با استفاده از فناوری‌های واقعیت مجازی و ضبط حرکت (Motion Capture) می‌توان هر وسیله و مانعی را سر راه پرواز ماشین‌ها یا انسان‌ها قرار داد تا از طریق هوش مصنوعی آموزش ببینند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.