محققان با هوش مصنوعی احتمال سکته قلبی منجر به فوت را پیش‌بینی می‌کنند

0

سکته قلبی (انفارکتوس) علت اصلی مرگ و میر در کشور ایالات متحده است.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ تقریبا نیمی از افراد بزرگ‌سال در این کشور در معرض خطر حملات قلبی حاد باشند و از این بیماری رنج ببرند.

سکته قلبی علایم شایعی مانند درد قفسه سینه و تنگی نفس دارد ولی محققان دانشگاه فلوریدا می‌خواهند با استفاده از هوش مصنوعی یک حمله قلبی را پیش‌بینی کنند.

آن‌ها می‌گویند حداقل می‌توانند در بیمارانی که مستعد سکته قلبی هستند؛ یک حمله قلبی را در بازه‌ای یک ساله پیش‌بینی کنند.

این محققان با استفاده از الگوهای یادگیری ماشینی می‌خواهند با داشتن اطلاعات خام و علایم بیمار به طور خودکار زمان مرگ ناشی از یک سکته قلبی را محاسبه و پیش‌بینی کنند.

در حال حاضر، این محاسبات به طور دستی انجام می‌شود ولی محاسبات مبتنی بر یادگیری ماشینی دقیق‌تر و قابل اعتمادتر است. پزشکان از نتایج این پیش‌بینی می‌توانند برای بهبود و درمان بیمار استفاده کنند.

در این تحقیق، مدل‌های مختلف استفاده از ماشین یادگیری برای پیش‌بینی مرگ ناشی از سکته قلبی یا دردهای پس از حمله قلبی مورد آزمایش و بررسی قرار گرفتند.

فریم‌ورک منبع‌باز TensorFlow گوگل برای این پروژه انتخاب شده و روی یک پی‌سی با پردازنده Core i7 اینتل و سرعت ۲.۲ گیگاهرتز نصب شد. تیم تحقیق بیش از ۱۲ الگوریتم طبقه‌بندی اطلاعات را طراحی و با استفاده زا یادگیری ماشینی آموزش دادند.

برای مقایسه نتایج کار در هر مدل یادگیری ماشینی هم از سیستم تجزیه و تحلیل WEKA استفاده شده است که یک کیت توسعه نرم‌افزاری مبتنی بر جاوا از دانشگاه Waikato نیوزلند است.

این محققان برای داده‌های آماری سراغ اطلاعات بیش از ۴۰ هزار بیمار در بخش‌های پذیرش بیمارستان‌ها برای بیماری‌های قلبی عروقی، سکته قلبی، بستری ICU و نشانه‌های مشابه رفتند. این اطلاعات توسط آزمایشگاه دانشگاه MIT از بخش‌های پذیرش بیمارتسان‌های مختلف جمع‌آوری و دسته‌بندی شده است.

پیش‌بینی دقیق‌تر با دسترسی به اطلاعات کامل‌تر

در نهایت، پس از حذف برخی بیمارانی که به این تحقیق ارتباطی ندارند؛ اطلاعات و پرونده پزشکی ۵۴۳۶ بیمار سکته قلبی به عنوان جامعه آماری انتخاب شد. این بیماران تماما یک سال پس از سکته قلبی یا مشاهده علایم و دردهای ناشی از حمله قلبی؛ از دینا رفتند.

در نهایت، دو مدل یادگیری ماشینی توانستند حدود ۳۰ درصد از بیماران (تعداد ۱۶۲۹ نفر) را با دقت ۸۵.۱۲ درصد تشخیص دهند که در مدت یک سال آینده به علت سکته قلبی فوت می‌کنند.

محققان می‌گویند وجود اطلاعات نادرست، ارزش‌های آزمایشگاهی پایین، نمودارهای مخدوش و نداشتن اطلاعات کامل درباره علت مرگ برخی بیماران باعث ایجاد محدودیت‌هایی در این تحقیق شده است.

اگر هوش مصنوعی به داده‌های دقیق‌تری دسترسی پیدا کند؛ می‌تواند با دقت و تحلیل بیشتری پیش‌بینی کند کدام‌یک از بیماران در طول یک سال آینده با سکته قلبی روبرو شده و احتمال مرگ‌شان وجود دارد.

عوامل زیادی در مرگ و میر ناشی از سکته قلبی تاثیرگذار است و شناخت کامل این عوامل کمک می‌کند دقت پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.