روستایی شبیه به قلعه‌های والت دیزنی در کوه‌های شمال غربی ترکیه ولی خالی از سکنه

0

از دور شبیه خانه‌های مینیاتوری و غیر واقعی هستند که در فیلم‌های والت دیزنی دیدیم. تصور می‌کنید یک شهرک سینمایی یا خانه‌هایی مصنوعی و نقاشی شده هستند که با پرینترهای سه بعدی ساخته شدند.

اما وقتی نزدیک‌تر بروید؛ متوجه می‌شوید همه این ساختمان‌های با معماری قدیمی گوتیک، واقعی هستند. همه خانه‌ها شبیه به هم هستند و از رنگ‌های آبی و خاکستری تشکیل شدند.

وقتی شگفت‌زده‌تر می‌شوید که می‌بینید این روستا خالی از سکنه است و کاملا به حال خودش رها شده است. شاید اگر این روستا در کشور دیگری بود؛ سرمایه‌گذاران برای خرید و ثروتمندان برای زندگی در این خانه‌ها به نزاع با یکدیگر می‌پرداختند.

پروژه ساخت روستای Burj Al Babas در کوه‌های شمال غربی ترکیه در سال ۲۰۱۴ کلید خورد. گروهی به نام Sarot رویای بزرگی در سر داشت: ساخت ساختمان‌هایی زیبا و لوکس در دامنه کوه برای ثروتمندان.

آن‌ها تصور می‌کردند هر ثروتمندی حاضر است برای خرید یکی از این خانه‌ها پول خرج کند. این پروژه نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. گروه Sarot در مرز ورشکستگی قرار دارند و از دولت درخواست کمک کردند. آن‌ها از دولت می‌خواهند از این روستا محافظت کند تا بتوانند خانه‌ها را به فروش برسانند.

روستای Burj Al Babas در نزدیکی شهر کوچک Mudurnu در شمال غربی ترکیه واقع شده است. هر خانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و قرار بود محفلی برای ثروتمندان بزرگ خاورمیانه باشد.

این روستای بسیار شیک و زیبا بیشتر از ۷۳۲ خانه دارد که حدود ۳۵۰ واحد آن‌ها به ثروتمندان عرب فروخته شد ولی خریداران حتی به طور فصلی هم سری به خانه‌های خود نمی‌زنند. برخی‌ها هم پول خود را پس گرفتند.

قلعه‌هایی بدون مشتری

سقوط اقتصاد ترکیه و همین‌طور کاهش قیمت نفت در خاورمیانه و بازارهای جهانی یکی از عوامل شکست پروژه روستای Burj Al Babas عنوان می‌شود.

در اکتبر سال ۲۰۱۸، نرخ تورم در ترکیه بالای ۲۵ درصد بود که بالاترین میزان آن در ۱۵ سال گذشته اعلام شد. این افزایش تورم روی ارزش پول ملی تاثیر گذاشت و پروژه‌های بسیاری مانند Burj Al Babas ضربه خوردند.

آشفتگی‌های سیاسی در این کشور هم باعث شده گردشگران و سرمایه‌گذاران رغبتی برای خرید این خانه‌ها نداشته باشند. شاید ظاهر آن‌ها بسیار شیک و در یکی از بهترین مناطق آب و هوایی ترکیه باشد ولی آن‌ها بیشتر آرامش و امنیت می‌خواهند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در پی این اتفاقات، پروژه‌ها را رها کرده و سرمایه خود را از ترکیه خارج کردند. ساخت و سازها در این کشور به شدت افت کرد و وارد دوره رکود شد.

با این حال، گروه Sarot امیدوار است بتواند تا اکتبر ۲۰۱۹ این روستا را رونق بخشد و زندگی در آن جریان پیدا کند.

البته، روستای Burj Al Babas تنها نمونه از روستاها و شهرهایی نیست که خالی از سکنه هستند. در سراسر جهان و در حومه شهرهای بسیار معروف و بزرگی مانند نیویورک، لاس‌وگاس، توکیو و بورگس در اسپانیا شاهد شهرهایی هستیم که خالی از سکنه هستند.

سال گذشته، گزارش یک عکاس از شهرهای مدرن و بزرگ چین را منتشر کردیم که همه چیز داشتند جز زندگی و مردم!

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

عکس‌های جالبی از ساخت و سازها و اقدامات معماری نافرجام

مجموعه زیر به ظاهر مفرح یا حتی خنده‌دار است اما هر یک گویای نبود نقشه، مغز طراح یا ذهنی است که به صورت ساده کار را در ذهن شبیه‌‌سازی کند.مشابه این جمله مشهور را که عیب برنامه، در حین انجام آن بیرون می‌آید را در عمرمان زیاد شنیده‌ایم و…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.