برداشت میخچه با لیزر: انواع روشها، مزایا و معایب

0
رپورتاژ

در بدن انسان پا دارای اهمیت ویژه ای است چرا که قلب دوم انسان را در پا می دانند که با ایجاد کوچکترین فشاری از خود حساسیت و واکنش نشان داده، واکنش ها به صورت: قرمزی، تورم،خارش و … نمایان می شوند.

 

یکی از همین واکنش ها به مرور زمان به میخچه تبدیل می شود، که البته عکس العمل طبیعی بدن در جهت هشدار و محافظت از خود می باشد. پیشنهاد پزشکان برای افرادی که دچار آن می شوند، برداشت میخچه با لیزر است. برداشت میخچه یکی از خدماتی است که در کلینیک‌های زیبایی، بیمارستان‌ها و حتی در مراکز غیرمجاز هم انجام می‌شود. با این حال توصیه‌ی اکید پزشکان این است که این عمل را تحت نظر پزشک متخصص و در مراکز مجاز درمانی انجام دهید.

در این مطلب مراحل برداشت میخچه با لیزر، نکات مراقبتی عمل، عوارض و مزایای آن را بررسی می‌کنیم. در آخر مرکزی معتبر و باسابقه را به شما معرفی می‌کنیم که این کار را توسط پزشک و با به‌روزترین امکانات برای زیباجویان انجام می‌دهد.

 

چه عواملی باعث می شود که فردی به میخچه دچار شود؟

  • پوشیدن کفش نامناسب(ساییده شدن قسمت هایی از پوست پا توسط کفش، طراحی غیر استاندارد کفش، بزرگتر یا کوچکتر بودن کفش)
  • راه رفتن یا ایستادن های طولانی مدت بر روی سطوح سخت
  • تغییر ظاهر کلی پا به علت اختلالات استخوانی(بزرگ شدن یا بد قرار گرفتن پا)
  • تغییرات بیومکانیکی پا به نحوی که باعث می شود بر روی برخی نقاط فشار بیشتری وارد شود.
  • حاملگی یا افزایش وزن
  • گاهی برای طولانی مدت پاها حرکت خاصی ندارند و همین امر سبب تورم آنها می شود که باعث می شود از جانب کفش به پاها فشار بیاید.

انواع میخچه

میخچه به دو گروه تقسیم می‌‌شود که عبارتند از میخچه سفت و میخچه نرم.

در میخچه سفت که شایع ‌ترین نوع میخچه است و در ناحیه انگشتان پا یک بافت سفت و برجسته به وجود می‌‌آید که قسمت مرکزی آن سفت می‌شود.

این میخچه معمولا در انگشت پنجم و یا در قسمت قاعده مفاصل انگشتان پا به وجود می‌آید.

میخچه نرم به علت جذب بیش از حد رطوبت ایجاد می‌شود و ظاهر آن گویای این حقیقت می‌باشد. میخچه نرم یک ضایعه بسیار دردناک است که می‌‌تواند بین هر یک از انگشتان به وجود بیاید اما بیشتر بین انگشتان چهارم و پنجم ایجاد می‌گردد.

چگونه می توان برای همیشه از درد غده های دردناک میخچه خلاص شویم؟

برای خلاص شدن از درد میخچه ، جدیداً یک روش درمانی تازه و ایمن به نام برداشتن میخچه پا با لیزر وجود دارد که جایگزین استفاده از چاقوی جراحی و نیز انواع داروهای شیمیایی شده است.

درمان میخچه با لیزر چگونه انجام می شود؟

قبل از هر گونه اقدامی برای از بین بردن میخچه باید علت به وجود آمدن آن مشخص شود که پزشک متوجه شود میخچه در اثر عفونت های قارچی به وجود آمده است یا در اثر یک بیماری زیرا در غیر اینصورت درمان میخچه با لیزر نمی تواند موثر باشد.

لیزر یکی از تضمینی ترین و بهترین راه برای حذف و از بین بردن میخچه می باشد و روشی بسیار آسان است که در زمان کوتاهی انجام می شود و نیاز به چاقوی جراحی ندارد. معمولا جراحی میخچه با لیزر را با استفاده از لیزر co2  انجام می دهند و با قدرت پرتوهای نور لایه های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد.

مکانیزم عملکرد لیزر به این صورت است که پوست ناحیه ای که درگیر میخچه است و تغییر کرده را تحت تاثیر قرار داده و با داغ کردن آن ناحیه و تبخیر در انجا موجب تغییر حالت پوست و از بین رفتن عفونت ها و باکتری های پوستی می گردد و در نتیجه میخچه های موجود بر روی پوست فرد را از بین می برد. در روش حذف میخچه ها با لیزر درمانی فقط ناحیه مورد نظر تحت پرتوها قرار می گیرد و بافت های سالم پوست هیچگونه تغییری نمی کنند و سالم هستند.

مزایا و معایب لیزر میخچه

  • اثربخشی بالای لیزر: لیزر میخچه را به طور کامل از بین می‌برد و از عود کردن مجدد آن جلوگیری می‌کند.
  • کمترین خطر عفونت: لیزر عفونت را از بین برده و محیط را ضدعفونی می‌کند.
  • این روش درمانی بدون خونریزی و درد صورت می‌گیرد: عمل جراحی با لیزر تحت بیهوشی موضعی انجام می‌شود و بنابراین بیمار دردی احساس نمی‌کند.
  • بهبودی سریع پس از جراحی: بیمار پس از عمل جراحی میخچه پا با لیزر می‌تواند سریع به روال عادی زندگی خود برگردد.
  • خلاص شدن از شر میخچه تنها به یک جلسه چند دقیقه‌ای نیاز دار

البته معایبی نیز برای این روش وجود دارد؛ به‌عنوان مثال اینکه افراد مبتلا به سرطان، عفونت حاد یا پوست‌های حساس و مستعد اسکار نمی‌توانند از لیزر درمانی برای برطرف کردن میخچه های خود استفاده کنند. این محدودیت برای افراد کمتر از ۱۵ سال نیز وجود دارد. بالا بودن هزینه لیزر میخچه را نیز می‌توان به معایب این روش اضافه کرد.

چه افرادی بیشتر به میخچه مبتلا می‌ شوند؟

میخچه در میان زنان شایع ‌تر از مردان است. زن ‌ها به دلیل پوشیدن کفش ‌های نوک ‌تیز و پاشنه‌ بلند و تحت فشار قرار گرفتن پاها و انگشتان بیشتر به این ضایعه مبتلا می ‌شوند.

این ضایعه معمولا با درد و تورم همراه است. پوشیدن کفش‌ های تنگ یا شل هم به دلیل سایش پا با کفش ممکن است باعث بروز میخچه شود.

افرادی که دچار ناهنجاری‌ های استخوانی هستند هم در معرض خطر ابتلا به میخچه قرار دارند.

افراد دیابتی در مقابل مشکلات پوستی بسیار آسیب ‌پذیرند و به سرعت از این ناحیه دچار دردسر می‌ شوند. پس توصیه می ‌شود این بیماران از کفش‌ های مناسب و اندازه پای خود استفاده کنند و همیشه مراقب بهداشت پای خود باشند.

هزینه لیزر میخچه

هزینه درمان میخچه با لیزر با توجه به فاکتورهای زیر تعیین می‌شود و نسبت به روش‌های دیگر گران‌تر است.

  • نوع روش
  • تعداد میخچه‌ها
  • داشتن یا نداشتن بیمه
  • پزشک متخصص
  • مرکزی که در آن درمان انجام می‌شود
  • هزینه‌های جانبی مانند بی‌حسی و ویزیت پزشک و…

متوسط هزینه در این روش‌ها در سال ۱۴۰1 بین 800 هزار تا 1 میلیون و400 هزار تومان است.

چه کنیم تا به میخچه مبتلا نشویم؟

میخچه از آن دست بیماری ‌هایی است که اگر مراقب باشید هیچ وقت به سراغ تان نمی‌ آید. میخچه در اثر قرار گرفتن در معرض فشار و سایش ایجاد می ‌شود پس در اولین قدم سعی کنید از پوشیدن کفش‌ های تنگ و نوک تیز و پاشنه بلند خودداری کنید.

همیشه جوراب مناسب به پا کنید و پاهای خود را با نرم‌ کننده‌ ها و مرطوب‌ کننده‌ ها نرم نگه دارید. شستن مرتب پاها و خشک کردن آن ها را فراموش نکنید. این راهکارها شاید در ظاهر بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسند، ولی نقش بسیار موثری هم در پیشگیری و هم در درمان میخچه دارد.

آیا برداشت میخچه با لیزر عوارض دارد؟

نگران عوارض جانبی برداشت میخچه با لیزر نباشید. لیزردرمانی یکی از سالم‌ترین و بی‌خطرترین روش‌های برداشتن میخچه است. ممکن است بعد از عمل خارش و التهاب کمی را در ناحیه لیزر حس کنید. برخی مراجعان هم درد خفیفی را در محل زخم گزارش داده‌اند. بااین‌حال جای نگرانی نیست. این عوارض ظرف چند روز برطرف می‌شوند و با مراقبت‌هایی که کمی بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم، به سرعت از بین می‌روند.

 

مرکز زیبایی شاهکار: ارائه دهنده خدمات برداشتن میخچه با لیزر

پیدا کردن مرکزی که درمان میخچه را با تجهیزات روز دنیا و توسط پزشک انجام دهد، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. فراموش نکنید که عمل برداشت میخچه در عین سادگی به تجربه و تخصص نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که همین عمل ساده هم اگر توسط فردی بی‌تجربه و غیرمتخصص انجام شود، می‌تواند عوارض بدی را به دنبال داشته باشد.

مرکز زیبایی شاهکار یکی از کلینیک‌های زیبایی به‌روز و معتبر در منطقه عباس آباد تهران است که با 18 سال سابقه در زمینه خدمات زیبایی، جوانسازی پوست و برداشت ضایعات پوستی را توسط پزشک، با امکانات جدید و در فضایی بهداشتی برای زیباجویان عزیز انجام می‌دهد. در این کلینیک برداشت میخچه را در مکانی مجهز و بهداشتی انجام می‌شود تا مطمئن باشید که همه‌چیز به خوبی و بدون مشکل پیش می‌رود.

زیباجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه برداشت میخچه با لیزر و دریافت مشاوره از متخصصان پوست، به وب سایت مرکز زیبایی شاهکار مراجعه کنید. سایت این کلینیک مرجعی معتبر برای مطالعه مطالب مرتبط با زیبایی و مراقبت‌های پوستی است که شما را برای داشتن پوستی زیبا و درخشان راهنمایی می‌کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.