بهترین فیلم های کری گرانت به سالگرد زادروز او

0

آرچیبالد الک لیچ  (زادهٔ ۱۸ ژانویهٔ ۱۹۰۴ – درگذشتهٔ ۲۹ نوامبر ۱۹۸۶) بازیگر مشهور هالییود بود. انستیتوی فیلم آمریکا در سال ۱۹۹۹ او را در در رده دوم برترین هنرپیشگان مرد تاریخ سینما قرار داد.

او در پی بازی در فیلم‌هایی چون داستان فیلادلفیا، شمال از شمال غربی، بدنام و گرفتن یک دزد دارای شهرت فراوانی بود. جایزه اسکار افتخاری چهل و دومین مراسم آکادمی جوایز به وی اهدا شد.

در اینجا تعدادی از مشهورترین فیلم‌های او را با هم مرور می‌کنیم:

1- فیلم شمال به شمال غربی – North By Northwest

سال تولید: ۱۹۵۹

کارگردان: آلفرد هیچکاک

هنرپیشگان: کری گرانت، اوا مری سینت، جیمز میسن، جسی رویس لندیس، لیو کارول، جوزفین هاچینسن، مارتین لندا و آدام ویلیامز.

“راجر تورنهیل” (گرانت) مدیر تبلیغاتی موفق اما خود خواه، روزی با مأموری مخفی به‌نام “جرج کاپلان” اشتباه گرفته می‌شود. اشتباهی که منجر به کشانده شدنش به دنیائی از مخاطرات و دسیسه‌ها می‌شود و او را وا می‌دارد برای حفظ جان خود ـ در حالی که به پلیس هم نمی‌تواند متوسل شود ـ کشور را زیر پا بگذارد. در طول این مسیر ره‌آورد او عشقی تازه به زنی به‌نام “ایوکندال” (سینت) است…

استاد مسلم سینما در آسوده‌ترین و بازیگوشانه‌ترین حالت خود، در اوج خلاقیت و توانائی نیز هست. تعلیق و دلهره در کنار شوخی و کنایه هرگز چنین ترکیب بی‌نقصی را به بار نیاورده است. فیلم دعوتی به تماشای گرانت خونسرد است که ناگهان از حیطه امن روزمرگی به ورطه‌ای بی‌منطق می‌لغزد که در آن هیچ‌کس حاضر یا قادر به کمک به او نیست: متلکەای مادرش را در بدترین شرایط تحمل می‌کند، میان جماعتی که او را به دیده یک قاتل می‌نگرند از سالن انتظار سازمان ملل می‌گریزد، در دل بیابان هدف حمله یک هواپیمای سم‌پاش قرار می‌گیرد و از تندیس‌های سنگی و غول‌آسای رئیس جمهورهای آمریکا در کوه راشمور آویزان می‌شود. این از بزرگ‌ترین نقش آفرینی‌های سینما از بزرگ‌ترین بازیگران است! به انضمام فیلم‌نامه مثال‌زدنی لیمن و موسیقی هرمان نابغه که با عظمت این اثر، پیوندی ناگسستنی دارد.


2- فیلم بدنام – Notorious

سال تولید: ۱۹۴۶
کارگردان: آلفرد هیچکاک.
هنرپیشگان: کری گرانت، اینگرید برگمن، کلود رینز، لوئیس کلهرن، راینهولت شونتسل و ایوان تریسالت.

“آلیشا هیوبرمن” (برگمن) دختر یک جاسوس نازی دستگیر و محکوم شده، که به بی‌بندوباری شهتر دارد به “گرانت”، مأمور مخفی آمریکائی دل می‌بازد. “دولین” که به دستور مافوق‌هایش باید پرده از تحرکات مشکوک نازی‌ها در ریودوژانیر و بردارد، “آلیشا” را به کمک می‌طلبد و او هم می‌پذیرد تا نقش عنصر نفوذی در تشکلات دشمن را بازی کند. در ریودوژانیرو، آنان با “الکساندر سباستین” (رینز) مأمور نازی رابطه برقرار می‌کنند و “آلیشا” به‌غم میل باطنی‌اش تن به ازدواج با او می‌دهد. “دولین” به کمک “آلیشا” به‌چند و چون توطئه نازی‌ها پی می‌برد و ضمناً در می‌یابد “آلیشا” به چند و چون توطئه نازی‌ها پی می‌برد و ضمناً در می‌یابد “آلیشا” به خاطر عشقش دست به چه فداکاری‌هایی زده است…

بهترین فیلم های کری گرانت


3- فیلم آرسنیک و تور کهنه – Arsenic And Old Lace

کارگردان: فرانک کاپرا

فیلمنامه‌نویس: جولیوس اپستاین و فیلیپ اپستاین، بر مبنای نمایش‌نامه‌ای نوشته جوزف کسلرینگ

هنرپیشگان: کری گرانت، ریموند ماسی، پتر لوره، جوزفین هال، جین ادیر، جان الکساندر و جک کارسن.

خواهران “بروستر” “ابی” (هال) و “مارتا” (ادیر) پیردخترهای ساکن بروکلین، مردهای مسن را با شراب خانگی مسموم و جسدهای‌شان را در زیر زمین خانه پنهان می‌کنند. سرانجام برادرزاده‌شان، “مورتیمر” (گرانت)، به راز این جنایت‌ها پی می‌برد…

اقتباس کاپرا از یک کمدی موفق برادوی با فیلم‌نامه ظریف و استادانه برادران اپستاین. آرسنیک وتور کهنه موقعیتی عجیب و تکان‌دهنده را ـ خانه‌ای که زیرزمینی سردابی مخوف است و پیرزن‌های مهربان و شیرینی که با خونسردی تمام آدم می‌کشن.


4- فیلم داستان فیلادلفیا – The Philadelphia Story

سال تولید: ۱۹۴۰

کارگردان: جرج کیوکر

هنرپیشگان: کری گرانت، کاترین هپبرن، جیمز استوارت، روت هاسی، جان هوارد، رولند یانگ و مری نش.

“تریسی” (هپبرن)، زنی از خودراضی از طبقه اعیان، در آستانه ازدواج دوم خود با مردی ابله اما ثروتمند است. با ورود “دکستر” (گرانت)، همسر اول او، و “مایک” (استوارت)، خبرنگاری پرهیاهو، ماجرا پیچیده می‌شود. “مایک” که به “تریسی” علاقه‌مند شده، همراه با زنی عکاس در مجلس عروسی شرکت می‌کند و با مکر و حیله، سرانجام مراسم را برهم می‌زند…

از بهترین کمدی‌های کلاسیک هالیوود درباره روابط زنان و مردان. شکل گرفته از همکاری، مثل همیشه، پرثمر کیوکر و هپبرن، برمبنای نمایش‌نامه‌ای موفق که اصلاً برای هپبرن نوشته می‌شود. آن‌چه فیلم را جذاب می‌کند درخشش سه بازیگر عالی نقش‌های اصلی است، طوری که با وجود پی‌رنگ مرکزی “تحول شخصیت زن”، تشخیص این که کدام بازیگر نقش اول را به عهده دارد دشوار است: استوارت روشن‌فکر و پر حرف، گرانت طعنه زن و خون سرد یا هپبرن متکبر و مغرور. در سال ۱۹۵۷ در نوع موزیکال، جامعه اعیان (چارلز والترز)، بازسازی می‌شود.


5- فیلم معما – Charade

سال تولید: ۱۹۶۳

کارگردان: استنلی دانن

هنرپیشگان: کری گرانت، آدری هپبرن، والتر ماتا، جیمز کابرن، ندگلس، ژاک مارن و جج کندی.

“رجی لامبرت” (هپبرن) هنگام بازگشت از سفری تفریحی با جنازه شوهرش روبه‌رو می‌شود. “هامیلتن بارتولومیو” (ماتا) یکی از مأموران سیا به “رجی” می‌گوید که همسرش جزو گروهی بوده که طول جنگ جهانی دوم، ۲۵۰، ۰۰۰ دلار را دزدیده‌اند. سه هم‌رزم سابق شوهر “رجی” در دوران جنگ، “تکس” (کابرن)،”هرمن” (کندی) و “لیوپولد” (گلس) مدعی‌اند که پول به آنان تعلق دارد و در پی یافتن آن هستند از طرفی “پیتر جاشوآ” (گرانت) کارمند سفارت آمریکا در پاریس نیز به “رجی” کمک می‌کند تا پول را که در اصل متعلق به دولت آمریکاست، پیدا کند….

از جذاب‌ترین آثار غیر موزیکال دانن با فیلم‌نامه بسیار دقیق استون. طنز شیرین، موسیقی فوق‌العاده منسینی و بازی‌های درخشان هپبرن و گرانت به برجستگی‌های فیمل می‌افزاید. در یک کلام، نمونه کاملی از سینمای سرگرم کننده و تفننی هالیوودی به‌شمار می‌آید.

بهترین فیلم های کری گرانت


6- فیلم پرورش بیبی – Bringing Up Baby

سال تولید: ۱۹۳۸

کارگردان: هوارد هاکس

فیلمنامه‌نویس: دادلی نیکولز و هاگار وایلد، برمبنای داستانی نوشته وایلد

هنرپیشگان: کاترین هپبرن، کری گرانت، چارلی راگلز، می رابسن، باری فیتس جرالد، والتر کاتلت و فریتس فلد.

“دوید هاکسلی” (گرانت) دایناسورشناس کم حافظه در آستانه ازدواج با دختری معقول است که سر و کله “سوزان ونس” (هپبرن) یک وارثه عجیب‌و غریب پیدا می‌شود و سگ او آخرین استخوانی را که برای تکمیل بازسازی پرزحمت “دیوید” از یک دایناسور لازم است می‌دزدد. “دیوید” به‌رغم میل خود همراه “سوزان” به مزرعه‌اش در کانتی‌کات می‌رود تا استخوان با ارزش را بیابد، ضمن اینکه باعث سوءظن پلیس می‌شود، ثروتمندی را که اهدا کننده یک میلیون دلار باری تٔأسیس موزه تاریخ طبیعی‌اش است دچار سوءتفاهم می‌کند، نامزدش را از دست می‌دهد و باید دردسرهای پلنگ گریزپائی به‌نام “بیبی” را هم تحمل کند که شیفته آواز “هیچ چیز جز عشق نمی‌توانم به تو بدهم” است…


7- فیلم دستیار همه کاره او – His Girl Friday

سال تولید: ۱۹۴۰

کارگردان: هوارد هاکس

هنرپیشگان: کری گرانت، رزالیند راسل، رالف بلامی و جان کوآلن.

“والتر برنز” (گرانت) در می‌یابد زن سابقش، “هیلدی جانسن” (راسل) که کار خبرنگاری در روزنامه او را رها کرده، قصد دارد با مأمور بیمه‌ای به‌نام “بروس بالدوین” (بلامی) ازدواج کند و زندگی آرامی را به دور از هیاهوی حرفه روزنامه‌نگاری بگذراند. وقتی متهم به قتلی به‌نام “ارل ویلیامز” (کوالن)، شب پیش از اعدام از سلولش می̎گریزد؛ “والتر”، “هیلدی” را ترغیب می‌کند که برای تهیه گزارشی جنجالی از ماجرا نزد او بماند، در حالی که انگیزه اصلی‌تر او این است که مانع ازدواج “معقول” و قریب‌الوقوع “هیلدی” و “بروس” شود. نقشه او موفقیت‌آمیز از کار درمی‌آید و در این میان گواهی تبرئه “ارل” از سوی فرماندار هم می‌رسد و ریاکاری مقامات شهر را عیان می‌کند.

یک شاهکار و از پرشتاب‌ترین کمدیەای تاریخ سینما. اقتباس مجددی از نمایش‌نامه صفحه اول هکت و مک‌آرتور که با تبدیل جنسیت نقش “جانسن” به یک زن، دست‌مایه ایده‌آلی برای هاکس شده تا رقابت توفانی و پر تب و تاب مرد و زن را در حیطه‌ای دیگر محک زند.


8- فیلم حقیقت وحشتناک – The Awful Truth

سال تولید: ۱۹۳۷

کارگردان: لیو مکری

فیلمنامه‌نویس: وینا دلمار، برمبنای نمایش‌نامه‌ای نوشته آرتور ریچمن

هنرپیشگان: آیرین دان، کری گرانت، رالف بلامی، الکساندر دارسی، سسیل کانینگهام و مالی لامونت.

“جری وارینر” (گرانت) به همسرش، “لوسی” (دان) می‌گوید قصد دارد برای تعطیلات به فلوریدا برود، در حالی که به دنبال فرصتی است تا با دوستانش پای میز پوکر بنشیند. پس از بازگشت به خانه، “جری” رابطه “لوسی” با معلم آوازش، “آرمان دووال” (دارسی) مشکوک می‌شود. و البته “لوسی” نیز مطمئن است که “جری” به او بی‌وفائی می‌کند. زن و شوهر تصمیم به جدائی موقت می‌گیرند و هر یک به دنبال زندگی خودشان می‌روند. با این همه، پس از ماجراهائی، سرانجام به سوی هم باز می‌گردند.


9- فیلم فقط فرشتگان بال دارند – Only Angels Have Wings

سال تولید: ۱۹۳۹

کارگردان: هوارد هاکس

هنرپیشگان: کری گرانت، جین آرتور، ریچارد بارتلمس، ریتا هیورث، توماس میچل، سیگ رومان و ویکتور کیلیان.

“جف کارتر” (گرانت)، رئیس یک کمپانی باربری هوائی، خلبان شجاع را برفراز رشته کوه‌های آند در پرو می‌فرستد، و “بانی لی” (آرتور) که دل‌باخته یکی از همین خلبان‌هاست، خیلی زود توجهش به “جف” بی‌اعتنا را دوست دارد. در این میان، خلبان تازه‌ای به‌نام “بت‌مک‌فرسن” (بارتلمس) سرمی‌رسد که چند سال پیش در اثر حادثه‌ای که منجر به کشته شدن خلبان همراهش شده، اعتبارش را از دست داده و باید این حرفه را کنار بگذارد، ولی “جف” را اغوا کند و در اینجا “جف” می‌فهمد که واقعاً “بانی” را دوست دارد. هرچند سایر خلبان‌ها “بت” را طرد کرده‌اند، او با داوطلب شدن برای خطرناک‌ترین مأموریت‌ها، شجاعتش را ثابت می‌کند. در بین خلبان‌های دیگر، “کید دب” (میچل)، برادر خلبانی که در حادثه سقوط “بت” کشته شده، دارد دید چشم‌هایش را از دست می‌دهد. “جف” سعی می‌کند برای محافظت از او، روی زمین نگهش دارد، ولی وقتی آماده رفتن برای مأموریتی خطرناک است، “کید” به جایش می‌رود.

بهترین فیلم های کری گرانت


10- فیلم شایعه در شهر – The Talk Of The Town

سال تولید: ۱۹۴۲

کارگردان: جرج استیونز

هنرپیشگان: کری گرانت، جین آرتور، رانلد کولمن، ادگار بوکانان، گلندا فارل و رکس اینگرام.

“مایکل لایت‌کپ” (کولمن)، پروفسور سرشناس حقوق که می‌خواهد. تابستانی آرام را بگذراند و به نوشتن مشغول باشد، منتظر مقامی در دادگاه عالی هم هست. او در خانه “نورا شلی” (آرتور)، معلم مدرسه، اتاقی کرایه می‌کند. اما “لیوپولد دیلگ” (گرانت) هم ـ که آتش‌سوزی مرگبار کارخانه‌ای را به گردن او انداخته‌اند و از زندان فرار کرده است ـ به این خانه پناه آورده و “نورا” به پروفسور می‌گوید که او باغبان است و تلاش می‌کند تا راز او را حفظ کند. ابتدا پروفسور راه خود را می‌رود، اما خیلی زود دلیل اقامت “لیوپولد” را می‌فهمد. در این‌جا معلوم می‌شود که یک مأمور فاسد دولت، برای “لیوپولد” پاپوش دوخته و سرکارگری که می‌گویند در آتش‌سوزی سوخته، زنده است. از طرف دیگر، پروفسور و “لیوپولد” هر دو به “نورا” علاقه‌مند می‌شوند…


11- فیلم دستگیر کردن دزد – To Catch A Thief

سال تولید: ۱۹۵۴

کارگردان: آلفرد هیچکاک

فیلمنامه‌نویس: جان مایکل هیز، برمبنای رمانی نوشته دیوید راج

هنرپیشگان: کری گرانت، گریس کلی، بریژیت اوبر، جسی رویس لندیس، جان ویلیامز، ژان مارتینلی و شارل وانل.

“جان رابی” (گرانت) دزد حرفه‌ای سابقه‌دار آمریکائی پس از خدمت قهرمانانه در نهضت مقاومت فرانسه، دوران بازنشستگی‌اش را در “کوت دازور” می‌گذراند و در فرانسه به “گربه” مشهور است. وقتی در این ناحیه چند سرقت تازه به روش خاص او انجام می‌شود، تنها مظنون منطقی به شمار می‌آید. او با ثروتمندترین فرد منطقه (لندیس) و دخترش “فرانسیس استیونز” (کلی) آشنا می‌شود، اما جواهرات آنان هم ربوده می‌شود. “فرانسیس” به “رابی” شک دارد، ولی او تلاش می‌کند تا در مجلس بالماسکه دزد را بیابد. در تعقیب و گریز نهائی روی بام‌ها، “گربه” جعلی ـ دوست فرانسوی “رابی”، دختری به‌نام “دانیل فوسار” (اوبر) ـ گرفتار می‌شود.

اقتباسی از رمان سرگرم‌کننده داج، که فرانسوا تروفو آن را چیزی در حد داستان‌های “آرسن‌لوپن” می‌دانست. فیلم ـ که بلافاصله بعد از شاهکاری چون پنجره عقبی (۱۹۵۴) ساخته شده ـ بیشتر به نوعی استراحت و زنگ تفریح می‌ماند و خود هیچکاک هم می‌گوید که “قرار نبود فیلم جدی قلمداد شود”.


12- فیلم بابا غاز – Father Goose

سال تولید: ۱۹۶۴

کارگردان: رالف نلسن

هنرپیشگان: کری گرانت، لسلی کارون، ترور هوارد، جک گود، استفانی برینگتن و جنیفر برینگتن.

جنگ جهانی دوم. با پیشروی نیروهای ژاپنی در سواحل گینه نو، نیروی دریائی استرالیا ناظرانی مخفی را در جزایر کوچک می‌گمارد تا از فعالیت‌های دشمن گزارش‌هائی را مخابره کنند. “والتر اکلند” (گرانت) یکی از این مأموران، علامت رمز رادیوئی‌اش “مادر غاز” است. او مجبور می‌شود از یک زن فرانسوی به‌نام “کاترین فره‌نو” (کارون) و هفت دختر کوچک مدرسه‌ای که نجات‌شان داده است، پذیرائی کند. “کاترین” مرتب بابت‌نوش‌خواری و بی‌نزاکتی و آشفتگی “اکلند” گلایه می‌کند. اما خود او هنگامی که برای تسکین مارگزیدگی‌اش دمی به خمره می‌زند، راز دل می‌گوید. در این‌جا “والتر” هم که در می‌یابد. احساس علاقه متقابلی به او دارد، تن به ازدواج می‌دهد. پس از برخوردی با ژاپنی‌ها نیز یک زیردریائی متفقین همه را نجات می‌دهد.


13- فیلم سوءظن – Suspicion

سال تولید: ۱۹۴۱

کارگردان: آلفرد هیچکاک

هنرپیشگان: کری گرانت، جون فونتین، سدریک هاردویک و نایجل بروس.

“لینا” (فونتین)، دختری محجوب از یک خانواده محترم انگلیسی، با “جانی” (گرانت) که شهرت چندان خوبی ندارد ازدواج می‌کند. پس از این‌که دوست و شریک “جانی” کشته می‌شود، “لینا” به شوهرش مشکوک می‌شود و به این فکر می‌افتد که “جانی” می‌خواهد او هم برای ارثیه‌اش بکشد…

فیلم با تغییرنسبتاً اساسی نسبت به اصل داستان ساخته شد. در حالی که قهرمان زن داستان اصلی، با علم به قاتل بودن شوهرش، به خاطر علاقه‌اش حاضر می‌شود به دست او بمیرد، قهرمان زن فیلم از رفتار شوهرش به شک می‌افتد ـ که البته تم سوءظن در فیلم آن‌قدر خوب پرداخت شده که تماشاگر را هم همراه با “لینا” به سوءظن می‌اندازد.


14- فیلم عملیات زیردامن – Operation Petticoat

سال تولید: ۱۹۵۹
کارگردان: بلیک ادواردز
هنرپیشگان: کری گرانت، تونی کورتیس، جون اوبراین، دانیا مریل، آرتور اوکانل، جین اوانز، دیک سارجنت و ویرجینیا گرگ.

در سال ۱۹۴۱ شاهد نحوه گذران زندگی روزمره خدمه زیردریائی “ببر دریا” هستیم که “دریاسالار مت شرمن” (گرانت) فرمانده منضبط آن است. “ستوان نیک هولدن” (کورتیس) که چندان پای‌بند مقررات نیست، تجهیزات لازم برای زیردریائی را با روش‌های غیرقانونی اما اجتناب‌ناپذیر تهیه می‌کند. تا این‌که در راه آنان مجبور می‌شوند پنج پرستار، یک خانواده فیلیپینی و یک بز را سوار کنند. زنان باعث برهم خوردن روال عادی کار در زیردریائی می‌شوند. در پایان جنگ، “شرمن” و “هولدن” با دو تن از پرستاران ازدواج می‌کنند…


15- فیلم همسر محبوب – My Favorite Wife

سال تولید: ۱۹۴۰

کارگردان: گارسن کانین

هنرپیشگان: آیرین دان، کری گرانت، راندولف اسکات، گیل پاتریک، آن شومیکر، اسکاتی بکت، مری لو هارینگتن و دانلد.

“الن آردن” (دان) پس از هفت سال غیبت به خانه برمی‌گردد. همه آنانی که تصور کرده‌اند او بر اثر سانحه کشتی شکستگی مرده است، غافلگیر می‌شوند. از جمله شوهرش، “نیک” (گرانت) که ماه ععسل خود را با همسر جدیدش، “بیانکا” (پاتریک) می‌گذراند. “الن” تمام سال‌ها را در جزیره‌ای همراه با “استیون” (اسکات) تنها بازمانده دیگر سانحه به سر برده است. دو فرزند “الن” او را بجا نمی‌آورند و وقتی “نیک” درمی‌یابد که همسرش مدت‌ها با مرد دیگری بوده، دچار حسادت می‌شود. در عوض “الن” مرد مسن‌تری را به‌عنوان همدم خود در جزیره به او معرفی می‌کند…


16- فیلم گونگادین – Gunga Din

سال تولید: ۱۹۳۹

کارگردان: جرج استیونز.

فیلمنامه‌نویس: فرد گیول، برمبنای داستانی نوشته بن‌هکت، چارلز مک‌آرتور و ویلیام فاکنر از شعری سروده رودیارد کیپلینگ.

هنرپیشگان: کری گرانت، ویکتور مک‌لاگلن، داگلاس فربنکس جونیر، سام جافی، جون فونتین و مانتاگیو.

قرن نوزدهم، دوره حکومت استعماری انگلیسی‌ها بر هند. نیروهای یاغث محلی به قرار گاه نظامی نیروهای انگلیسی، واقع در مناطق دورافتاده کوهستانی حمله می‌کنند. سه گروهبان کارکشته، تا خود را به قرارگاه برسانند و یاغیان را سرکوب کنند. در این مأموریت، چند هندی نیز آنان را همراهی می‌کنند؛ از جمله سقائی به‌نام “گونگادین” (جافی) که تنها آرزویش در زندگی، پوشیدن لباس سربازی است…

فیلمی ماجرائی (سه گروهبان در نقش سه تفنگدار) و شیرین (برخوردهای سه گروهبان اغلب رابطه لورل و هاردی را به یاد می‌آورد و نیز سابقه کمدی‌سازی استیونز را)، با دو میلیون دلار هزینه ساخت که با استقبال بسیاری روبه‌رو می‌شود. با این همه وجه نژادپرستانه اثر (دیدگاه نسبت به هندی‌ها) هنوز آزارنده است.


17- فیلم ونوس موطلائی – BLONDE VENUS

سال تولید: ۱۹۳۲

کارگردان: جوزف فون استرنبرگ

فیلمنامه‌نویس: جولز فورتمن و س.ک.لارن، بر مبنای داستانی نوشته فون استرنبرگ

هنرپیشگان: مارلین یتریش، کری گرانت و هربرت مارشال

“هلن فارادی” (دیتریش) برای به‌دست آوردن هزینه درمان شوهرش (مارشال) خواننده کلوبی شبانه می‌شود. اما با مرد ثروتمندی (گرانت) ملاقات می‌کند که زندگی او را بر هم می‌ریزد…

حاصل همکاری در نابغه، استرنبرگ و فورتمن، یکی از ماندگارترین تصویرهای زن در تاریخ سینما در هیئت دیتریش افسانه‌ای است. کمال‌گرائی بصری استرنبرگ با فیلمبرداری درخشان گلنن، در تمامی فیلم، خاصه در دیزالوهای پی‌درپی آغازین، دیدنی و تماشائی است. گرانت در یکی از نخستین نقش‌های مهم سینمائی‌اش، تصویری دیدنی از عاشقی شکست‌خورده اما با مناعت‌طبع را ارائه می‌دهد. با یک صحنه به یادماندنی و غریب از رقص دیتریش در لباس میمون.


18- فیلم میمون بازی – Monkey Business

سال تولید: ۱۹۵۲

کارگردان: هوارد هاکس

هنرپیشگان: کری گرانت، جینجر راجرز، چارلز کابرن، مریلین مونرو، هیو مارلو، رابرت کورنتوایت، لاری کیتینگ و داگلاس اسپنسر.

“بارنابی فولتن” فراموش کار (گرانت)، دانشمندی است که روی یک داروی احیای جوانی کار می‌کند. میمونی که در آزمایشگاه قرار است مورد آزمایش قرار گیرد، داور را در آبخوری می‌ریزد و باعث می‌شود “بارنابی” و همسرش “ادوینا” (راجرز) به دوران کودکی خود برگردند و رفتارهای عجیبی نشان دهند. “بارنابی” شروع به تفریح با منشی رئیسش، “لیورل” (مونرو) می‌کند و “ادوینا” برای جلب حسادت او به سراغ یک دوست قدیمی، که “بارنابی” از او خوشش نمی‌آید، می‌رود. سرانجام آنان به حالت عادی برمی‌گردند، در حالی که اکنون نوبت بقیه هم‌کاران “بارنابی” است که به تجربه دوباره سرخوشی‌های کودکانه دست بزنند…

این کمدی ابتدا معقول و آرام لجام گسیخته هاکس درباره زوجی است که مشکلات پنهان‌شان را بازگشت به اصل ـ کودکی ـ حل می‌کنند و موفق می‌شوند قوامی مجدد به پیوند زناشوئی‌شان ببخشند. این بازگشت فرصتی است برای رهائی از قیدوبند پرتکلف بزرگ‌سالی و به‌لطف ایده نبوغ‌آمیز فیلم‌نامه عالی بن‌هکت، چارلز لدرر و یال دایموند، می‌توانیم گرانت و راجرز را در حالی که شیطنت می‌کنند و لباس‌های بچگانه می‌پوشند تماشا کنیم و انعطاف و خودانگیختگی‌شان را بستاییم.


19- فیلم من فرشته نیستم – I’M NO ANGEL

سال تولید: ۱۹۳۳

کارگردان: وسلی راگلز

هنرپیشگان: می وست، کری گرانت، گریگوری راتاف، ادوارد آرنولد، رالف هارولد، کنت تیلر، گرترود مایکل و راسل هاپتن

“بیل” (آرنولد) و “تیرا” (می وست) نمایشگر و صاحب یک سیرک هستند. “تیرا” محلی نزدیک سیرک برای خود کنار گذاشته تا مردها را آنجا سرکیسه کند. یک بار “تیرا” برای پرداخت جریمه آزادی یکی از “دوستان” حاضر می‌شود در برنامه فوق‌العاده سیرک سرش را داخل دهان شیر کند. “لارنس” (تیلر)، مرد خوشگذران و پولدار، توجهش به‌سوی “تیرا” جلب می‌شود. او، “جک” (گرانت) را نیز همراه دارد. به زودی “لارنس” میدان را برای “جک” بازمی‌گذارد که مورد علاقه خود “تیرا” به‌دلیل عهدشکنی علیه “جک” اقامه دعوا می‌کند. “جک” برای اثبات بی‌گناهی خود در دادگاه با همه دوستداران تماس می‌گیرد، اما درمی‌یابد که “تیرا” در واقع دلیاخته او است. بنابراین می‌گذارد که دعوا را ببرد و حتی خود دفاع از او را به‌عهده می‌گیرد. فیلم با وصال عشاق به پایان می‌رسد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5