چه فناوری‌های تازه‌ای در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۹ بیشتر جلب توجه کردند؟

0

امسال رویداد MWC یکی از هیجان‌انگیزترین دوره‌های خود را پشت سر گذاشت.

موچ گوشی‌های تاشو و 5G کل صنعت موبایل را دگرگون خواهد کرد و شروع آن از کنفرانس موبایل ۲۰۱۹ بود.

امسال، کم گوشی عجیب و غریب رونمایی شده نداشتیم و آمارها نشان می‌دهند بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کردند و به مقصد شهر بارسلون بلیط خریدند.

پس، بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و سراغ معرفی بهترین گوشی‌های MWC 2019 می‌رویم:

بهترین صفحه‌نمایش ناچ‌دار

سامسونگ گلکسی اس ۱۰

قیمت: ۷۵۰ دلار

وقتی همه گوشی‌های پرچم‌دار و غیرپرچم‌دار در ٰMWC امسال معرفی شدند؛ همه تصدیق کردند گلکسی اس ۱۰ سامسونگ طراحی مدرن و متفاوتی از سوراخ ناچ صفحه‌نمایش در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته است.

گوشی‌های زیادی از طراحی ناچ برای رسیدن به طراحی لبه به لبه استفاده کردند ولی گوشی‌ گلکسی اس ۱۰ سامسونگ فقط یک سوراخ زیر صفحه‌نمایش و در گوشه سمت راست بالا قرار گرفته تا هیچ مزاحمتی برای کاربران نداشته باشد.

ناچ ال‌جی جی ۸ تینک‌پد و وی‌ ۵۰ تینک‌پد مانند هم است و گوشی‌های شیائومی، آنر، سونی و ویوو هم طراحی‌های سال ۲۰۱۸ را تکرار کردند.

بهترین صفحه‌نمایش تاشو

هواوی میت ایکس

قیمت: ۲۶۰۰ دلار

سال‌ها است درباره گوشی‌ها و صفحه‌نمایش‌های تاشو صحبت می‌شود تا نهایتا در MWC امسال برخی مدل‌ها رونمایی شد.

گوشی میت ایکس با صفحه‌نمایش عریض ۸ اینچی اولد که در بیرون گوشی است بهتر از گلکسی فولد سامسونگ ظاهر شده است. این گوشی در حالت بسته یک صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی در جلو و ۶.۴ اینچی در عقب می‌دهد و از طراحی بسیار زیبایی سود می‌برد.

ما در این مطلب به طور مفصل دو گوشی تاشوی هواوی و سامسونگ را مقایسه و درباره تفاوت‌هایشان صحبت کردیم.

تنها نکته منفی گوشی تاشوی هواوی، قیمت ۲۶۰۰ دلاری است.

بهترین صفحه‌نمایش به هم چسبیده

ال‌جی وی ۵۰

قیمت: ۱۰۰۰ دلار

ال‌جی برخلاف سامسونگ و هواوی، در سال ۲۰۱۹ گوشی تاشویی عرضه نخواهد کرد ولی برای عقب نماندن از بازار، گوشی وی ۵۰ خود را با یک نمایشگر دوم معرفی کرد.

خریداران این گوشی می‌توانند دو صفحه‌نمایش را به یکدیگر چسبانده و یک به صورت تبلت استفاده کنند. می‌توانید از هر دو صفحه هم به طور مستقل استفاده کنید؛ بین آن‌ها سوییچ کنید و یک بازی را شبیه کنسول نینتندو 3DS در دو صفحه بازی کنید.

این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم 5G عرضه می‌شود. جای یک گوشی تاشو را نمی‌گیرد ولی برای کاربرانی که دنبال هیجان هستند؛ نمونه دو صفحه‌نمایش خوبی است.

بهترین صفحه‌نمایش اولتراواید 4K

سونی اکسپریا ۱

قیمت: ۱۱۰۰ دلار

سونی نمی‌خواهد برند اکسپریا را از دست بدهد و به دنبال بهبود آن است. این شرکت امیدوار است با یک صفحه‌نمایش با کیفیت برای تماشای فیلم بازار موبایل را تحت تاثیر قرار دهد.

در Xperia 1 همان تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ نصب شده است که روی غالب پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۹ مشاهده می‌شود.

اما از یک صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی CinemaWide با نسبت ۲۱:۹ سود می‌برد که رزولوشن 4K کاملی به دست می‌دهد. به وضوح یک صفحه‌نمایش با کیفیت و تراکم پیکسلی بهتر از رقبا است.

بهترین فیلم‌های نتفلیکس را می‌توانید روی این صفحه‌نمایش بدون نوارهای سیاه و سفید بالا و پایین صفحه تماشا کنید. سونی می‌گوید ویژگی‌های دیگری مانند کار همزمان با دو اپ یا دوربین سه لنزه پشتی آن مزایای دیگر اکسپریا ۱ هستند.

ژست‌های هوایی

ال‌جی جی ۸ تینک‌پد

قیمت: ۱۲۰۰ دلار

در پرچم‌دار جدید ال‌جی دوربین Z در پنل جلویی و بخش ناچ نصب شده است که قابلیت‌های جذاب و جالبی به ارمغان آورده است.

این دوربین با استفاده از اسکنر اینفرارد می‌تواند رگ‌های دست را اسکن کرده و برای احرازهویت و باز کردن قفل گوشی استفاده کند. افزون بر این، قابلیت Air Motion می‌‌تواند ژست‌های حرکتی را بدون تماس دست و انگشت با گوشی شناسایی کند.

پذیرش یا رد تماس تلفنی، تنظیم صدا، باز کردن برنامه‌ها یا سوییچ میان برنامه‌ها و چندین عملیات دیگر با حرکات دست در G8 ThinQ انجام می‌شود.

دیگر ویژگی قابل توجه این گوشی، نداشتن بلندگوهای بزرگ سنتی و استفاده از بلندگوهای لرزشی زیر صفحه‌نمایش است.

دوربین‌های بیشتر

نوکیا ۹ پیورویو

قیمت: ۷۰۰ دلار

گوشی Nokia 9 PureView در پنل پشتی خود ۵ دوربین دارد؛ بیشترین دوربینی که تا کنون در یک گوشی هوشمند مشاهده کردیم.

این دوربین‌ها با همکاری یکدیگر، بیشترین اطلاعات ممکن پیرامون یک عکس و سوژه و محیط را جمع‌آوری و با هم ترکیب می‌کنند تا بهترین عکس از نظر کیفیت، زوم و نوردهی ساخته شود.

پردازنده این گوشی اسنپدراگون ۸۵۵ نیست و یک پردازنده ضعیف‌تر و قدیمی‌تر است ولی ادوبی لایت‌روم به طور پیش‌فرض روی آن نصب شده است.

به نظر می‌رسد نوکیا ۹ پیورویو یک اسمارت‌فون رویایی برای عکاسی باشد.

هدست واقعیت افزوده

مایکروسافت هولولنز ۲

قیمت: ۳۵۰۰ دلار

در چند سال گذشته، رویداد MWC شاهد رونمایی از جدیدترین هدست‌های AR و VR بوده است. امسال، مایکروسافت هدست واقعیت ترکیبی هولولنز ۲ را رونمایی کرد.

یک هدست پیشرفته و ۳۵۰۰ دلاری که به طور اختصاصی مشتریان تجاری را هدف قرار داده است و دنبال ایجاد یک اکوسیستم است.

پشتیبانی از ژست‌های حرکتی، زاویه دید بزرگ‌تر، پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۰ با مصرف کمتر باتری، واحد پردازش عصبی و به طور خلاصه یک کامپیوتر روی سر شما و جلوی چهره‌تان است.

یعنی چیزی بیشتر از یک عینک واقعیت افزوده که در بازار می‌بینیم.

گوشی‌های 5G

یکی از جریان‌های تازه در نمایشگاه MWC امسال، رونمایی و معرفی اولین گوشی‌های 5G بود.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال‌جی، زدتی‌ایی و دیگران اسمارت‌فون‌های مجهز به مودم‌های 5G خود را رونمایی کردند. گوشی‌هایی که حداکثر سرعت آن‌ها ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

اگرچه هنوز اعتقاد داریم برای خرید یک گوشی 5G زود است و ما در ابتدای راه قرار داریم ولی باز این امیدواری وجود دارد که پس از چندین سال، می‌توان به طور عملی یک شبکه 5G را مورد ارزیابی قرار داد و حتی در زندگی روزمره استفاده کرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقشه واقعی جهان: این نقشه‌های هوشمندانه، اندازه واقعی کشورهای روی کره زمین را نشان می‌دهند

وقتی به نقشه جهان نگاه می کنید، منطقی است که فرض کنید گرینلند و آفریقا از نظر اندازه مشابه هستند. اما در واقعیت، قاره آفریقا 14 برابر وسعت خشکی یخی شمال است.با احتساب تعدادی از جزایر فراساحلی، مساحت کل گرینلند 2.16 میلیون کیلومتر مربع…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

زندگینامه «هرژه» و مروری بر مجموعه کتاب‌های «ماجراهای تن تن»

امروز مصادف است با نخستین بخش از رشته ماجراهای تن‌تن و میلو نوشته هرژه . به همین خاطر این پست را به صورت مشروح اختصاص می‌دهیم به این نوستالژی دوران کودکی‌مان: «نیروهای ویلهلم دوم قیصر آلمان وارد بلژیک شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند.» این را زنانی…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

یادآوری داستان تصویر تولیدشده زنی که در اینترنت وحشت آفرید و تفسیر کنونی آن ماجرا در عصر انفجار…

او در جایی بیرون است و در جهان موازی احتمالا به کمین شما نشسته. تنها کاری که باید انجام دهید تا او را به وجود بیاورید این است که دستور درست را در یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی تایپ کنید!مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات شما مانند یک «ورد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.