این ۱۲ پل‌ در جهان عجیب‌ترین معماری و طراحی را دارند

1

پل‌ها از شگفت‌انگیزترین سازه‌های مهندسی هستند.

همه پل‌ها یک کار بیشتر نمی‌کنند و آن بردن شما از نقطه A به نقطه B است. اما ممکن است یک پل روی دره‌ای، کوه‌ای، دریاچه‌ای و مکان‌های صعب‌العبور شهری و طبیعی نصب شده باشد.

به‌طوری‌که بیشتر از مناظر اطراف، چگونگی ساختن چنین پلی شما را به تحیر وادار کند. برخی از پل‌ها با ابزارها و معماری‌های طراحی خاصی ساخته شده‌اند و بیشتر یک اثر هنری هستند.

در ادامه، عجیب‌ترین پل‌هایی که در دنیا می‌توانید مشاهده کنید یا از روی آن‌ها بگذرید را معرفی می‌کنیم:

۱- پل لاکی نو در چین

سال ۲۰۱۶ در منطقه چانگشای چین ساخته شده است. نزدیک به ۱۸۵ متر مسیر پیاده‌روی دارد و طراحی آن از گره‌ها و حلقه‌های تو در تو است که نماد هنر سنتی چینی است. هر حلقه و گره نماد شانس و رفاه هستند.

۲- پل اشیما اوهاشی در ژاپن

ترن هوایی یا پل؟ شاید تلفیقی از هر دو است. این پل شهرهای ماتسوئه در استان شیمانه و ساکای‌میناتو در استان توتوری را به یکدیگر متصل می‌کند و در امتداد دریاچه ناکائومی گسترده شده‌ است. طول این پل ۱.۷ کیلومرت و پهنای آن ۱۱.۴ متر است. از نظر ظاهری بیشتر شبیه به ترن هوایی در شهربازی‌ها است.

۳- پل لاگونا در اروگوئه

این پل در منطقه Garzón کشور اروگوئه قرار دارد و توسط معمار معروفی به نام رفیل وینویل (Rafel Viñoly) ساخته شده است. در وسط این پل دایره‌ای وجود دارد که رانندگان را مجبور به کاهش سرعت می‌کند تا عابران پیاده در خطر نیفتند.

۴- پل مورینسل در اتریش

این پل در شهر گراتس، پایتخت اتریش واقع شده است و ساختاری شناور مانند در هوا دارد. از جنس فولاد و شیشه ساخته شده است و دو سر رودخانه مور را به هم متصل می‌کند. این پل دارای زمین بازی، کافه، محل برگزاری نشست و کنسرت دارد.

۵- پل یونگ در چین

در طول رودخانه های در شهر تیانجین چین ساخته شده است. روی این پل چرخ فلکی بزرگ نصب شده است که از بالای آن می‌توان تمام شهر تیانجین را مشاهده کرد و به Eye of Tianjin معروف است. تنها چرخ فلکی است که روی یک پل در جهان ساخته شده است.

۶- پل لگو در آلمان

از بتن ساخته شده است ولی طرحی شبیه به قطعات اسباب‌بازی لگو دارد. راه‌آهن از روی این پل عبور می‌کند. پل Lego-Brücke در شهر نوردراین-وستفالن کشور آلمان است.

۷- پل لیوینگ روت در هند

تنها پل طبیعی در این فهرست است که در ایالت مگالایای کشور هند واقع شده است. این پل از ریشه‌های درختانی ساخته شده است که در حال رشد هستند. گفته می‌گشود فرآیند ساخت این پل بیش از یک دهه طول کشیده است. ۳۱ متر طول دارد و توسط مردم بومی منطقه ساخته شده است.

۸- پل گولدن در ویتنام

سال ۲۰۱۸ در تپه‌های جنگلی مرکز ویتنام افتتاح شد. دست‌های غول‌پیکری از میان درختان جنگلی بیرون می‌آیند تا پل را نگه دارند. طول این پل برای پیاده‌روی نزدیک به ۱۵۰ متر است.

۹- پل موزوس در هلند

ساختار این پل به قرن هفدهم برمی‌گردد. در منطقه هالسترن هلند ساخته شده است و شما باید از پله‌های آن پایین بروید و از وسط آب بگذرید. به معنای واقعی کلمه آب و رودخانه را دو تکه می‌کند تا مردم از میان آن عبور کنند.

۱۰- پل رولینگ در انگلیس

در منطقه پدینگتون لندن قرار دارد و از یک طراحی و ساختاری منحصربه‌فرد سود می‌برد. هر جمعه شکل هشت ضلعی آن باز می‌شود و به شکل پل درمی‌آید و در روزهای دیگر هفته بسته است. در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است و طراح آن، توماس هترویک، طراح مشعل المپیک و پرا المپیک سال ۲۰۰۸ لندن است.

۱۱- پل گلاس در چین

پل‌های شیشه‌ای زیادی در کشور چین ساخته شده است ولی این پل در مرکز شهر شیجیاژوانگ ساخته شده است و طراحی منحصربه‌فرد دارد. وقتی روی آن راه می‌روید؛ احساس می‌کنید پل در حال ترک خوردن و شکستن است. وحشت و ترشح آدرنالین جزوی از این پل است.

۱۲- پل هلیکس در سنگاپور

یکی از زیباترین پل‌های عابر برای گردشگری جهان است که مارینا سنتر را به مارینا ساوث در خلیج مارینا متصل می‌کند. از ساختار DNA انسان الهام گرفته است و ساختاری مارپیچی با چراغ‌های LED دارد. نمادی از حیات، رشد و زندگی است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. هادی می گوید

    پایتخت اتریش وین است نه گراتس. ضمنا پل لگو مانند در ایالت نورد راین وستفالن، شهر ووپرتال قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5