با این 10 اپلیکیشن اندروید، زندگی آفلاین هم ممکن می‌شود!

1

اگر شما دیتا و وای‌فای گوشی‌تان را خاموش کنید؛ چه قابلیت‌هایی را از دست می‌دهید؟ مسلما دیگر نمی‌تواند بسیاری از کارها را انجام داد یا اپ‌های ضروری را باز و استفاده کرد.

اپلیکیشن‌های آفلاین زیادی وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان اپ‌های ضروری و حیاتی برای هر کاربری را هم یافت. این اپ‌ها بدون نیاز به روشن بودن دیتای موبایل یا ارتباطات وای‌فای می‌توانند همان قابلیت‌ها را ارایه دهند و دستیار کاربران باشند.

در سال ۲۰۱۹ زندگی می‌کنیم و شبکه‌های 5G دارند فراگیر می‌شوند ولی هنوز مکان‌هایی است یا مواقعی هست که به اینترنت دسترسی نداریم یا به هر دلیلی نمی‌توانیم از اینترنت استفاده کنیم (گرانی اینترنت یا عدم پشتیبانی گوشی از دیتای و …). در این شرایط باید سراغ اپ‌های آفلاین برویم تا کارایی ما حفظ شود.

در ادامه ۱۰ اپ آفلاین معروف و کاربردی را معرفی می‌کنیم که نیازی به اتصالات دیتا و وای‌فای ندارند ولی نیازهای ضروری شما را رفع می‌کنند:

۱- سفر آفلاین: گوگل مپس

احتمالا هم‌اکنون اپلیکیشن گوگل مپس روی گوشی‌های شما نصب شده است ولی همیشه برای استفاده از آن آنلاین می‌شوید.

اما گوگل مپس این قابلیت را دارد که به طور آفلاین هم نقشه‌های یک موقعیت مکانی را لود کرده و بدون نیاز به اینترنت و دیتا بتوانید هتل‌ها و رستوران‌ها را روی نقشه پیدا کنید یا مسیرهای جایگزین را بیابید.

برای دانلود محلی یک نقشه و مکان، برنامه گوگل مپس نصب شده روی گوشی را اجرا کرده و مکان خود را جست‌وجو کنید. در بخش اطلاعات کارت می‌توانید گزینه Download را مشاهده کنید. روی کلید دانلود زده و منطقه مورد نظرتان را انتخاب کنید. باید دوباره روی کلید دانلود بزنید تا این نقشه روی گوشی ذخیره شود (لینک دانلود گوگل مپس)

۲- گوش دادن آفلاین موسیقی: اسپاتیفای

شما با اکثر اپلیکیشن‌های پخش موسیقی می‌توانید به طور آفلاین موزیک‌های دلخواه خود را گوش کنید ولی ما در اینجا به اپ اسپاتیفای اشاره می‌کنیم.

اگر عضو اسپاتیفای بوده و یک حق اشتراک خریداری کرده باشید؛ به شما اجازه داده می‌شود تا هزار ترک را دانلود و به صورت آفلاین گوش کنید. همین‌طور، گزینه‌هایی برای دانلود یک آلبوم و پلی‌لیست در اختیار خواهید داشت.

مهم نیست آهنگ‌های شما در این پلی‌لیست‌ها و آلبوم‌ها قرار دارد یا خیر. وقتی روی آیکون سه نقطه در پلی‌لیست ضربه بزنید؛ گزینه دانلود و گوش دادن آفلاین را مشاهده خواهید کرد.

روش ساده‌تر، ضربه زدن روی گزینه Download در بالای فهرست All Songs است. در اینجا می‌توانید برگه Your Library را پیدا کنید. افزون بر این، در بخش Settings هم می‌توانید گزینه Offline Mode را پیدا کنید که موسیقی‌های ذخیره نشده را برای شما حذف می‌کند (لینک دانلود اسپاتیفای).

گفتنی است چندین اپ ایرانی هم برای شنیدن آفلاین موسیقی ارایه شده‌اند.

۳- پادکست آفلاین: گوگل پادکست

اگر یک شنونده حرفه‌ای پادکست هستید؛ اپلیکیشن گوگل پادکست می‌تواند بدون دردسر امکان شنیدن و دانلود فایل‌های پادکست دلخواه‌تان را فراهم کند.

این نرم‌افزار برای افرادی مناسب است که دایما در سفر هستند یا از مترو و دیگر وسایل حمل و نقل زیرزمینی استفاده می‌کنند و برایشان مقدور نیست دایما به اینترنت متصل باشند.

در همان کانال یا اپیزودی که هستید؛ کلید Download پیدا خواهید کرد. این برنامه به طور خودکار پادکست‌هایی که گوش داده باشید را حذف می‌کند. برای دانلود پادکست‌هایی که هنوز منتشر نشده‌اند نیز وارد بخش تنظیمات شده و Auto-Downloading را فعال کنید. بعد با انتخاب کانال یا اپیزود مورد نظر، به طور خودکار پادکست انتشاری بعدی روی گوشی ذخیره می‌شود (لینک دانلود گوگل پادکست).

۴- خواندن آفلاین مقالات: پاکت

در غیاب اینترنت، چیز زیادی از دست نمی‌دهید. از جمله اینکه می‌توانید اخبار سایت‌ها و فیدهای دلخواه خود را مرور کنید. با ثبت‌نام در سرویس Pocket و نصب اپلیکیشن آن می‌توانید مطالب و مقالات فیدها را ذخیره کنید تا بعدا مطالعه شوند.

ابتدا، باید یک آدرس وب را به فهرست Pocket اضافه کرده تا خود برنامه به طور خودکار آن را روی گوشی ذخیره کند. برنامه Pocket مجموعه وسیعی از تنظیمات به شما می‌دهد تا به طور کامل بتوانید از داده‌های ذخیره شده استفاده کنید (لینک دانلود پاکت).

۵- مرور آفلاین فیدها: RSS Reader

برای افرادی که همه‌جوره اهل صرفه‌جویی هستند؛ اپلیکیشن RSS Reader را پیشنهاد می‌کنیم.

با یک ضربه می‌توانید تمام مطالب جدید فیدها را دانلود و روی گوشی ذخیره کنید تا در حالت آفلاین مطالعه شوند. می‌توانید تعیین کنید فقط مطالب خوانده نشده دانلود شوند تا حجم کمتری بگیرند.

برای شروع نیاز دارید وارد تنظیمات شده و گزینه offline را فعال کنید چون در غیر این صورت فقط با وای‌فای یا دیتای موبایل کار می‌کند. اپی ساده با رابط کاربری استاندارد، حالت‌های تاریک و روشن و گزینه‌های کاربردی دیگر است (لینک دانلود RSS Reader).

۶- تماشای آفلاین فیلم، ویدیو و سریال

غالب پلتفرم‌های استریم ویدیو از جمله یوتیوب، نتفلیکس و آمازون پریم ویدیو دارای گزینه دانلود محتوا هستند. البته؛ غالبا باید عضو این سرویس‌ها بوده و حق اشتراکی داده باشید تا بتوانید فیلم و سریال را دانلود کرده و بعد آفلاین تماشا کنید.

بنابراین؛ پیش از سفر بعدی می‌توانید فهرستی از فیلم و سریال‌های دلخواه را تهیه و آن‌ها را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود دانلود کنید. می‌توانید ویدیوها را با کیفیت‌های مختلفی ذخیره کنید تا حجم کمتری اشغال شود.

اگر اهل سرگرمی و بازی هستید؛ می‌توانید سراغ بازی‌های اندرویدی بروید که به صورت آفلاین اجرا می‌شوند.

۷- چک کردن آفلاین برنامه حرکت قطارها و اتوبوس‌ها: Transit

حتی امکان بررسی زمان حرکت قطارها و اتوبوس‌ها بدون اتصال به اینترنت وجود دارد. اپ Transit را نصب کنید تا به طور لحظه‌ای مسیر حرکت قطارها و اتوبوس‌ها یا زمان حرکت بعدی آن‌ها را دنبال کنید.

البته، اپ Transit تنها در چندین کشور از جمله امریکا، انگلیس و نیوزلند کار می‌کند. حتی این اپ مسیرهای مترو و سرویس‌های اشتراکی دوچرخه را هم پشتیبانی می‌کند و همیشه سعی در به‌روز بودن دارد تا همه مردم بتوانند از اطلاعات حمل و نقلی درستی سود ببرند (لینک دانلود Transit).

۸- کار آفلاین: گوگل سوئیت

اگر اهل دورکاری هستید و ممکن است در مکان‌هایی باشید که از اینترنت خبری نیست؛ مجموعه ابزارهای جی سوئیت گوگل می‌توانند بهره‌وری شما را افزایش دهند.

جی سوئیت مجموعه‌ای گسترده از ابزارهای اداری است که برای یادداشت‌برداری، تایپ و نوشتن، ساخت فایل‌های ارایه، مرور عکس و ویدیو، ویرایش صفحه گسترده‌ها و حتی مدیریت فایل‌ها در سرویس ابری شما کاربری دارد.

به علاوه، گوگل نرم‌افزار Trips را به شما پیشنهاد می‌دهد که برای گرفتن بلیط هواپیما، مشاهده جاذبه‌های محلی و توریستی، رستوران‌ها و برنامه‌های سفر مناسب است(لینک دانلود گوگل اپس).

۹- خواندن آفلاین کتاب: آمازون کیندل

سفر بهترین فرصت برای مطالعه و خواندن کتاب است. اما خواندن کتاب‌های الکترونیکی بدون اینترنت می‌شود؟ بسیاری از اپ‌های ای‌بوک ایرانی و خارجی به شما اجازه دانلود و مطالعه آفلاین کتاب‌ها را می‌دهند.

سرآمد این اپ‌ها آمازون کیندل است. افزون بر اینکه شما می‌توانید هر کتابی را خریداری و بعد دانلود کنید؛ یک ویژگی جالب دیگر به شما هدیه می‌دهد.

نشانه‌گذاری در کتاب‌ها، استفاده از فرهنگ لغت برای یادگیری کلمات جدید در چندین زبان و قالب‌بندی متن‌ها توسط آمازون کیندل امکان‌پذیر است. حتی می‌توانید مجلات و نشریات را هم آفلاین بخوانید (لینک دانلود آمازون کیندل).

۱۰- جست‌وجوی آفلاین در ویکی‌پدیا: Kiwiz

اپلیکیشن Kiwiz بسیار غنی و کاربردی است. چون تعداد زیادی از صفحات ویکی‌پدیا را دانلود شده و به صورت محلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید بدون اینترنت یا هر اتصال دیگری در صدها صفحه ویکی‌پدیای مرجع جست‌وجو کنید و اطلاعات جدیدی به دست بیاورید. چون Kiwiz این صفحات را از وب بارگذاری کرده است؛ ممکن است برخی تصاویر و صفحات رندر و کمی بی‌کیفیت باشند ولی مهم است که شما می‌توانید از فهرست موضوعی این اپ سراغ صفحات ویکی‌پدیای دلخواه خود بروید (لینک دانلود Kiwiz).

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. علی می گوید

    :((((((
    هیچکدوم فایده نداره جز این وبلاگ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5