گاهی اوقات کودکان مبتلا به سرطان نمی‌توانند احساسات خود را ابراز کنند ولی این اردک رباتیک این کار را برایشان انجام می‌دهد

0

شیمی درمانی برای کودکان به اندازه کافی سخت است ولی زمانی سخت‌تر می‌شود که کودکان نمی‌توانند احساسات خود پس از هر شیمی درمانی را بیان کنند یا نمی‌دانند چگونه نسبت به دردها واکنش نشان دهند.

کودکان می‌خواهند بپرسند چرا در بیمارستان هستند و چرا باید این داروها را مصرف کنند ولی قادر به گفتن این جملات و عبارت‌ها نیستند. والدین هم در برقراری ارتباط صمیمی و درست با کودکان دچار سردرگمی و مشکل می‌شوند.

پدر و مادر کودک دقیقا از حالات و احساسات کودک‌شان اطلاعی ندارند تا نسبت به آن واکنش نشان دهند یا پاسخی برای آن داشته باشند. حتی برای مراقبت از کودک نیاز به کمک دارند چون احساس می‌کنند کودکشان رفتاری مرموز دارد.

در این فضای بسیار سخت، شرکت AFLAC که سازنده اردک‌های خوش‌شانس است؛ با همکاری شرکت Sproutel یک اردک رباتیک به نام «My Special AFLAC Duck» طراحی کرده‌اند که از سنسورهای لمسی برای پاسخ‌گویی به افرادی که با او در تعامل هستند؛ استفاده می‌کند.

این اردک به پزشکان کمک می‌کند کارشان را انجام دهند و کودکان نیز در بروز احساسات قوی‌تر باشند. این اردک می‌تواند سر و گردن خود را تکان بدهد و بچرخاند؛ نوک خود را باز و بسته و صداهایی از خود منتشر کند.

این صداها قبلا توسط تیم طراحی و ساخت اردک از خود بچه‌های تحت شیمی درمانی ضبط شدند. اردک AFLAC پوستی نرم و بسیار دوست‌داشتنی دارد تا هر کودکی آرزوی در آغوش کشیدنش را داشته باشد.

آرامش‌بخش برای کودکان در هنگام شیمی درمانی

اما کار اصلی این اردک ربات بسیار مهم‌تر از این‌ها است. این اردک در هنگام تزریق دارو می‌تواند به کودکان آرامش دهد. طوری ساخته شده است که می‌تواند پالس‌هایی همانند ضربان قلب کودکان را تقلید کند.

کودکان با یک سرنگ اسباب‌بازی می‌توانند فرایند تزریق دارو را روی اردک انجام دهند و اردک با واکنش‌های خود آن‌ها را بخنداند یا سرگرم کند و از سوی دیگر الگویی برای رفتار کودک در هنگام دریافت داروهای شیمیایی باشد.

روان‌شناسان می‌گویند کودکان برای تحمل دردهای سرنگ و شیمی درمانی، نیاز به استراتژی‌های مقابله‌ای دارند تا بتوانند محیط نامطمئن و پر از استرس را کنترل کنند. اردک دقیقا همان چیزی است که این حس کنترل و آرامش را به آن‌ها تزریق می‌کند.

براساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است و البته با تخمین‌های قبلی مطابقت دارد؛ سالانه نزدیک به ۱۵ هزار کودک در بیمارستان‌های ایالات متحده تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند.

شرکت AFLAC که تقریبا دو دهه پیش کار خود را با ساخت اردک‌های سخنگو آغاز کرده بود؛ بیش از ۴ هزار اردک رباتیک را آماده ساخته و به ۲۰۰ بیمارستان اهدا کرده است تا فرایند شیمی درمانی کودکان ساده‌تر و تعامل آن‌ها با محیط بهتر شود.

کارکنان بیمارستان‌ها تایید کردند این اردک رباتیک کمک کرده کودکان در بروز احساسات خود موفق‌تر باشند و هنگامی که نمی‌توانند با زبان و کلمات احساسات خود را بیان کنند؛ با اردک ارتباط بگیرند.

یک سری استیکر پلاستیکی هم طراحی شده است که کودک می‌تواند روی بدن اردک بچسباند تا از این طریق هم احساسات درونی خود را بیان کند. مثلا شاده و خندان است، اخمو و بی‌حوصله است یا خشمگین و ناراحت است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.