به‌روزرسانی اخیر الگوریتم‌های جست‌وجوی گوگل باعث افت شدید ترافیک سایت‌های معتبری شده است

0

گوگل در ماه ژوئن برای چندمین بار الگوریتم‌های موتور جست‌وجوی خود را به‌روزرسانی کرد.

این به‌روزرسانی که با نام June Core Algorithm Update شناخته می‌شود؛ بیشتر روی شاخص‌هایی مانند خبرگی، اعتبار و اعتماد (E-A-T) وب‌سایت‌ها تمرکز دارد و براین‌اساس آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

همین موضوع باعث شده برخی از سایت‌های معروف و دارای ترافیک بالا در گوگل، سریعا با افت رتبه مواجه شده و ترافیک جست‌وجوی گوگل آن‌ها کاهش بسیار شدیدی داشته باشد.

برای مثال، سایت معروف دیلی میل (The Daily Mail) انگلیس با ۵۰ درصد افت ترافیک جست‌وجوهای گوگل پس از به‌روزرسانی June Core Algorithm Update روبرو شده است.

سایت جدید CCN.com با موضوع بیت‌کوین نیز گزارش داده پس از این به‌روزرسانی می‌خواهد به طور موقت با وب خداحافظی کند. ترافیک گوگل این وب‌سایت پس از به‌روزرسانی ۳ ژوئن ۲۰۱۹ هسته مرکزی موتور جست‌وجوی گوگل با ۷۱ درصد کاهش روبرو شده است.

سایت CCN.com به تازگی راه‌اندازی شده و توانسته بود سریعا برای خود رتبه و ترافیک بالایی به دست بیاورد. براساس گزارش سایت searchenginejournal، ترافیک این سایت بیت‌کوین در روز بیش از ۹۰ درصد افت کرده است.

مدیر سایت CCN.com اعلام کرده است این دامنه را موقتا پارک و سراغ رفع اشکالاتی می‌رود که گوگل به آن‌ها گزارش داده است.

البته، مدیران سایت CCN.com اعتقاد دارند الگوریتم‌های جدید گوگل دارای اشکالاتی هستند و در احرازهویت و رتبه‌بندی سایت‌ها خطا می‌کنند. مثلا، سایت معتبر CoinDesk که جزو بهترین سایت‌های خبری در حوزه زنجیره بلوکی (Blockchain) است هم ۳۴.۶ درصد افت ترافیک پیدا کرده است.

چرا ترافیک گوگل این سایت‌ها کاهش شدیدی داشته است؟

سوال مهمی که مطرح می‌شود؛ علت کاهش ترافیک ۵۰ و ۷۱ درصد سایت‌هایی مانند دیلی‌میل و سی‌سی‌ان است.

مضاف بر اینکه بدانیم این کاهش ترافیک جست‌وجو فقط برای سایت‌های انگلیسی زبان نبوده و برخی از سایت‌های ایرانی دارای رتبه‌های بالا هم با افت محسوس ترافیک ورودی از سوی گوگل روبرو شدند.

گوگل در مستندات به‌روزرسانی June Core Algorithm Update خود به مسئله E-A-T اشاره کرده است و البته تمام تغییرات الگوریتم‌های جدید متوجه این مسئله نیست.

E-A-T یا expertise-authoritativeness-trustworthiness به دنبال ارزیابی صحت و سقم اطلاعات و اخبار منتشر شده روی وب‌سایت‌ها، اعتبار آن‌ها از نظر اخبار فیک و جعلی و قابلیت اعتماد به آن‌ها است.

سایت MediaBiasFactCheck.com که برای بررسی و شناسایی اخبار جعلی استفاده می‌شود؛ وضعیت سایت دیلی‌میل را از نظر انتشار اخبار مورد موثق و قابل اعتماد مناسب گزارش نمی‌دهد.

این سایت دارای برخی لینک‌ها و منابع ورودی است که چندان معتبر و سالم نیستند و بیشتر گمراه‌کننده هستند.

در حقیقت، گوگل می‌خواهد سایت‌های اصلی منتشرکننده اخبار و سایت‌هایی که اخبار و محتوای سالم و غیر جعلی را منتشر می‌کنند؛ در رتبه‌های بالاتری قرار دهد و ترافیک جست‌وجوهای کاربران را به سوی آن‌ها روانه کند.

سایت‌هایی که بیشتر اخبار نامعتبر، کذب، گمراه‌کننده و کپی شده از سایت‌های دیگر را منتشر می‌کنند یا اینکه محتوای آن‌ها برای کاربران مفید ارزیابی نشده است؛ در سیستم جدید الگوریتم‌های گوگل با کاهش ترافیک و رتبه روبرو می‌شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.