برای دریافت ویزای امریکا باید اطلاعات شبکه‌های اجتماعی ۵ سال گذشته خود را ذکر کنید

0

اگر قصد سفر به کشور ایالات متحده را دارید یا می‌خواهید در این کشور اقامت کنید؛ شما باید فعالیت‌های اینترنتی خود را به اشتراک بگذارید.

همان‌طور که در مارس ۲۰۱۸ و قبل‌تر از آن در سال ۲۰۱۵ مطرح شد؛ اکنون دولت ایالات متحده به تمام حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی طی ۵ سال گذشته متقاضیان ویزا نیاز دارد.

این فرمان جدید دولت ترامپ شامل همه درخواست‌کنندگان ویزای امریکا نمی‌شود و برخی سرویس‌ها و افراد را در بر می‌گیرد. مثلا، ساکنین این کشور یا افرادی که می‌خواهند از امریکا بازدید کنند؛ می‌توانند به طور داوطلبانه اطلاعات و نام کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را در فرم‌های مربوطه بنویسند.

همین‌طور، متقاضیان باید شماره تلفن و آدرس ایمیل سابق خود را در بالای فرم‌هایی مانند دلایل سفر یا هر گونه ارتباط خانوادگی با تروریست درج کنند. برخی از مقامات و افراد دیپلمات از نوشتن این اطلاعات معاف هستند.

قبلا، ایالات متحده این اطلاعات را فقط از افرادی می‌خواست که در مناطق تروریست‌خیز یا مشکوک به تروریسم زندگی کردند و همه افراد متقاضی ویزا را شامل نمی‌شد ولی اکنون با برداشتن این محدودیت می‌خواهد هرگونه افراط‌گرایی یا ارتباط و تفکر تروریسم و خشونت‌گرایی را شناسایی و مانع ورودشان به خاک کشورش شود.

تشویق به هویت‌سازی جعلی

این قانون جدید هر ساله میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها باید اطلاعات هویتی خود در شبکه‌های مجازی و اینترنت را اعلام کنند در حالی که هنوز مشخص نیست آیا موثر خواهد بود یا خیر!

یک مقام وزارت خارجه امریکا به رسانه‌ها گفته است؛ متقاضیانی که در برگه‌های خود اطلاعات اشتباه و دروغی نوشته باشند؛ با پیامدهای جدی مهاجرتی روبرو می‌شوند.

این در شرایطی است که دولت امریکا بتواند حساب‌های کاربری متعلق به یک فرد را پیدا کند که چندان کار آسانی هم نیست. هنوز مشخص نیست دولت امریکا چگونه می‌خواهد اطلاعات درج شده کاربران در فرم‌های درخواست ویزا را راستی‌آزمایی کند و پی به حساب‌های کاربری پنهان دیگر آن‌ها ببرد.

به علاوه، پایش اطلاعات کاربران در شبکه‌های اجتماعی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد. کدام شرکت و نرم‌افزار با اداره مهاجرت این کشور برای پایش حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی افراد همکاری می‌کند؟

از سوی دیگر، این قانون به شدت با حریم خصوصی کاربران و فعالیت‌های آزادانه آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی تناقض دارد.

افشای هویت‌های آنلاین و به ویژه حساب‌های خصوصی برای کارمندان دولتی باعث ایجاد موج جدیدی از پنهان‌کاری و ساختن حساب‌های جعلی خواهد شد. کاربران از هویت‌های واقعی خود فاصله می‌گیرند و بیشتر دنبال هویت‌هایی مجازی هستند.

این موضوع با هدف شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر کاملا در تضاد است. این شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر همه تلاش خود را صرف این موضوع کردند که کاربران با هویت واقعی خود در فضای مجازی حضور داشته باشند و گرفتار دوگانگی شخصیتی نشوند.

احتمالا این تصمیم اداره مهاجرت امریکا با مخالفت‌ها و اعتراض‌هایی از سوی مقامات رسمی، مدیران فناوری و توده‌های مردم روبرو شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.