هر چیزی که از کنفرانس WWDC 2019 انتظار داریم: آی‌او‌اس ۱۳، مک‌او‌اس ۱۰.۱۵، واچ‌او‌اس ۶ و سخت‌افزارهای جدید

0

کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) از روز دوشنبه آغاز می‌شود و تا به امروز یکی از شلوغ‌ترین کنفرانس‌های اپل از نظر اخبار و معرفی محصولات و خدمات است.

اپل در این مراسم می‌خواهد از آی‌او‌اس ۱۳، مک‌او‌اس ۱۰.۱۵، تی‌وی‌او‌اس ۱۳، واچ‌او‌اس ۶ و چندین سخت‌افزار جدید رونمایی کند. این‌ها انتظارات ما از این مراسم است وگرنه شاید اخبار و غافل‌گیری‌های دیگری هم در کار باشد.

همان‌طور که می‌دانیم؛ اپل در این کنفرانس تمرکز بیشتری روی نرم‌افزار و قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل‌هایش دارد ولی حدس می‌زنیم چند سخت‌افزار هم معرفی شود.

پس، بی‌مقدمه سراغ مهم‌ترین اخبار و انتظارات WWDC 2019 می‌رویم:

iOS 13

انتظار می‌رود آی‌او‌اس ۱۳ شامل مجموعه گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید باشد. مهم‌ترین و محبوب‌ترین ویژگی جدید، پشتیبانی از حالت تاریک (Dark Mode) است. ویژگی‌ که سال‌ها است کاربران آیفون منتظر هستند.

ویژگی جدید بعدی، رونمایی از اپلیکیشن Find My خواهد بود که از ادغام و ترکیب دو اپلیکیشن Find My Friends و Find My iPhone در یک رابط کاربری یکتا ساخته شده است. این اپ شامل ویژگی به نام Find Network خواهد بود که می‌تواند دستگاه‌های دیگر را در صورت عدم اتصال به دیتا یا وای‌فای ردگیری کند.

اپل در iOS 13 به‌روزرسانی‌های بزرگی هم در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل موبایل خود می‌دهد. از جمله می‌توان به پشتیبانی از پنجره‌ها یا اپلیکیشن‌های چندگانه اشاره کرد. در این ویژگی، هر پنجره یا اپلیکیشن شامل برگه‌هایی است که به نمایشگر متصل هستند ولی می‌توانند جداگانه به حرکت درآیند.

عرضه detachable panel با رابط و پوسته تازه نیز یکی از این به‌روزرسانی‌ها است. پشتیبانی از ماوس به عنوان یک ورودی، بازنگری در صفحه اصلی و بخش‌های مهم دیگر هم پیش‌بینی می‌شود.

ویژگی جدید Sleep Mode، به‌روزرسانی مجموعه‌ای از اپ‌ها مانند Reminders و Health و Home و Books در کنار بهبود ویژگی Screen Time را هم انتظار داریم.

macOS 10.15

این نسخه از سیستم‌عامل مک به طور ویژه‌ای روی فناوری Marzipan تمرکز دارد. فناوری که به دنبال ساده‌سازی پورت کردن اپ‌های آیپد به مک است.

اپل، اولین نمایش از این فناوری در سال گذشته انجام داد. آن‌جا که اپ‌هایی مانند News و Home روی سیستم مک استفاده شدند. اکنون، توسعه‌دهندگان انتظار دارند با استفاده از این فناوری، همه اپ‌های آیپد را روی مک استفاده کنند.

مک‌او‌اس جدید شامل یک اپلیکیشن جدید به نام Music خواهد بود که باز هم مبتنی بر آی‌تونز است ولی از طراحی کاملا جدیدی سود برده و بیشتر روی Apple Music و پادکست‌ها تمرکز دارد.

همچنین، اپل روی ویژگی جدیدی کار کرده است که با صفحه‌نمایش‌های خارجی کار می‌کند. در این ویژگی، کاربران می‌توانند هر پنجره‌ای از هر اپی را روی یک نمایشگر اکسترنال نمایش دهند. به این ترتیب، کاربران به طور واقعی می‌توانند یک اپ را به روی نمایشگر دیگری یا آیپد ارسال کنند.

پیش‌بینی می‌شود مک‌او‌اس جدید شامل بهبود احرازهویت اپل واچ، میانبرهایی به اپ Screen Time و اپ جدید Find My باشد.

watchOS 6

برای کاربران اپل واچ، سیستم‌عامل واچ‌او‌اس چند بهبود و پیشرفته قابل توجه دارد. براساس گزارش‌های منتشر شده، از چندین پوسته ظاهری و چهره جدید جدید به نام‌های California و Gradient و X-Large سود می‌برد. برخی گزارش‌های از چهره‌های دیگری هم نام بردند.

گفته می‌شود عمر باتری اپل واچ با سیستم‌عامل جدید بهبود پیدا می‌کند و از سمعک‌ها، کتاب‌های صوتی، اندازه‌گیری نویز خارجی و اپراتورهای دیتای جدیدی پشتیبانی می‌کند.

اپل واچ از یک فروشگاه اختصاصی App Store متناظر با هر دستگاه سود خواهد بود که اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل برای نصب روی واچ‌او‌اس و اپل واچ‌ها در آن‌جا عرضه شده است. این اپ‌ها با iOS سازگاری دارند ولی به طور اختصاصی برای watchOS 6 و ساعت‌های هوشمند اپل توسعه داده می‌شوند.

این سیستم‌عامل میزبان چندین اپ جدید هم خواهد بود: اپلیکیشن Books برای کتاب‌های صوتی، اپ سلامتی Cycles برای ردگیری دوره قاعده‌گی زنان و برنامه Dose برای ردگیری مصرف داروها و یادآوری زمان آن‌ها. اپلیکیشن Voice Memos هم از روی آیفون به روی واچ‌او‌اس می‌آید.

tvOS 13

در حالی‌که کاملا درباره ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل‌های مک‌او‌اس، آی‌او‌اس و واچ‌او‌اس مطمئن هستیم ولی اطلاعات کمی درباره بهبودها و پیشرفت‌های tvOS 13 داریم.

یک احتمال این است که از چند حساب کاربری پشتیبانی کند. سرویس +Apple TV در ماه‌های انتهایی امسال عرضه می‌شود و سیستم‌عامل تی‌وی‌او‌اس بیشتر از گذشته با این سرویس‌ها سازگار و هماهنگ خواهد بود.

مک پرو

سایت بلومبرگ ماه گذشته گزارش داد اپل می‌خواهد در WWDC 2019 از یک Mac Pro جدید رونمایی کند. درباره این محصول هیچ اطلاعات معتبر و موثقی نداریم. شاید از طراحی ماژولار سود ببرد تا توسعه و ارتقای آن آسان‌تر شود.

اگر این اتفاق بیفتد؛ نخستین بار نیست که اپل در رویداد WWDC از یک Mac Pro جدید رونمایی می‌کند. در سال ۲۰۱۳، اپل نسخه پیش‌نمایشی از Mac Pro جدید خود عرضه و در انتهای همان سال روانه بازار کرد. امسال هم ممکن است اپل یک تیزر معرفی مختصر برود و همه‌چیز بماند برای اواخر سال و کنفرانس سخت‌افزاری این شرکت.

نمایشگر خارجی

در کنار Mac Pro جدید، گفته می‌شود اپل یک نمایشگر خارجی هم توسعه داده است. این نمایشگر ۳۱.۶ اینچی با رزولوشن 6K است. از فناوری miniLED سود می‌برد و با تکنیک‌ها و فناوری‌هایی مانند Night Shift و True Tone و HDR سازگار است.

اپل می‌خواهد این نمایشگر را در فصل تابستان یا پاییز امسال روانه بازار کند.

مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی

همین‌طور گزارش‌هایی داریم درباره معرفی یک مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی جدید که به طور کامل از طراحی تازه‌ای سود می‌برد و می‌خواهد شکل جدیدی از ماشین‌های مک‌بوک را به نمایش بگذارد.

اپل فروش مک‌بوک پرو ۱۷ اینچی را آغاز کرده است ولی محبوب‌ترین مک‌بوک پرو این سال‌های اخیر اپل، مدل ۱۵ اینچی است.

احتمالا اپل در رویداد WWDC فقط مشخصات و برخی ویژگی‌های جالب این مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را معرفی می‌کند و رونمایی کامل آن برای رویدادهای بعدی است. مثلا، اشاره‌ای به پردازنده، مزایای طراحی جدید و یک سری آمار بهبوددهنده می‌کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5