۸ چیزی که از رویداد Google I/O 2018 انتظار داریم

0

کنفرانس سالیانه گوگل I/O از ۸ می آغاز می‌شود. این کنفرانس هم مانند مایکروسافت بیلد به توسعه‌دهنده‌ها اختصاص دارد و گوگل درباره محصولات و طرح‌های آینده‌اش حرف می‌زند.

معمولا گوگل به این مراسم اهمیت می‌دهد و می‌خواهد هر توسعه‌دهنده‌ای احساس غرور کند. محصولات بزرگی معرفی می‌کند و خبرهای خوبی برای نزدیک به ۷ میلیارد کاربرش دارد. گوگل I/O فرصتی هم برای مقایسه محصولات و خدمات گوگل با دیگران در دنیای فناوری و اندازه‌گیری سرعت رشد و پیشرفته این شرکت است.

همه می‌دانیم که گوگل دارد روی اندروید پی کار می‌کند، روی هوش مصنوعی تمرکز بسیار زیادی دارد، خبرهایی درباره Wear OS و گوگل اسیستنت خواهیم شنید و شاید چند محصول جدید برای خانه‌های هوشمند.

گوگل می‌خواهد در این برهه ثابت کند نرم‌افزارهایش بهتر و دقیق‌تر از دیگر رقبا مانند آمازون، اپل، فیسبوک و مایکروسافت هستند. پس باید منتظر یک گوگل I/O هیجان‌انگیز باشیم.

در ادامه، ۸ پیش‌بینی درباره مهم‌ترین خبرهای گوگل I/O امسال را می‌توانید نگاهی بیندازید:

اندروید P

گوگل در اندروید اوریو تغییرات بزرگی به کاربران هدیه داد. روال به‌روزرسانی اسمارت‌فون‌ها را ساده‌تر کرد و اعلان‌ها را سروسامان داد. حالا نوبت به جلوه‌های بصری رسیده است. گوگل می‌خواهد در نسخه بعدی اندروید که فعلا «P» نامیده می‌شود؛ روی بهبود طراحی رابط کاربری کار کند.

اول مارس، یک پیش‌نمایش از اندروید P را مشاهده کردیم و می‌توان تا حدودی ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل را حدس زد. اندروید P روی موضوع صفحه‌نمایش‌های تمام صفحه notch تمرکز دارد و تنظیمات حریم شخصی بیشتری بدان اضافه می‌شود.

زبان طراحی این سیستم‌عامل هم ساده‌تر و زیباتر می‌شود؛ به‌طوری‌که استفاده از منوها، تنظیمات صفحه‌نمایش و داک‌ها بسیار راحت‌تر از گذشته است. شایعه است که اندروید P برخی ژست‌های طراحی آیفون X را هم دارد. تا دو روز دیگر؛ اطلاعات کاملی درباره نسخه بعدی اندروید می‌شنویم.

هوش مصنوعی

گوگل I/O رویدادی فراتز از اندروید P است. سال‌ها است گوگل می‌خواهد هوش مصنوعی را به یک اسلحه مخفی برای آینده شرکت‌اش تبدیل کند. مدیرعامل گوگل، ساندرای پیچای درباره هوش مصنوعی می‌گوید: نرم‌افزارهایی که می‌توانند جهان را ببینند و درک کنند، اشیا را شناسایی کنند و زبان طبیعی را تحلیل کنند.

هر ساله، گوگل قدرت هوش مصنوعی خود را بهبود می‌دهد و گوگل I/O بهترین فرصت برای مشاهده جدیدترین یافته‌ها و توانایی گوگل در این زمینه است. احتمالا در این رویداد درباره ویژگی‌های جدید گوگل اسیستنت خواهیم شنید.

همین‌طور، انتظار داریم درباره Google Lens که پلتفرم شناخت اشیا است؛ بیشتر صحبت شود. احتمالا درباره پلتفرم TensorFlow و تراشه‌های Tensor Processing Unit خبرهایی منتشر می‌شود. این تراشه‌ها از هسته‌هایی هوش مصنوعی آموزش دیده توسط گوگل سود می‌برند و به گوگل کمک می‌کنند استفاده از الگوهای یادگیری ماشینی در شبکه‌های عصبی را شتاب ببخشد.

به علاوه، حتما پیش‌بینی‌های بزرگی درباره آینده هوش مصنوعی از زبان مدیران گوگل می‌شنویم. فیسبوک و گوگل در این زمینه با یکدیگر رقابت دارند و وقتی هفته پیش در مراسم F8 فیسبوک، چیزهایی شنیدیم؛ باید منتظر باشیم جواب گوگل را هم بشنویم.

گوگل اسیستنت و گوگل هوم

این دو محصول برای خانه‌های هوشمند و راحت‌تر ساختن زندگی خانواده‌ها طراحی شدند و پیشانی گوگل در هوش مصنوعی و ابزارهای آینده‌نگرانه هستند.

گوگل در رقابتی سخت با الکسای آمازون، سیری اپل و کورتانای مایکروسافت است. پس، طبیعی است که در رویداد گوگل I/O درباره این دو گجت بیشتر صحبت شود و ویژگی‌های جدیدی معرفی گردد.

انتظار نداریم محصول جدیدی از این خانواده معرفی شود ولی لایه‌های هوش مصنوعی بیشتری به این گجت‌ها افزوده خواهد شد.

گوگل فوتوز، گوگل نیوز و گوگل پلی

گفتیم که رویداد گوگل I/O، بهشت نرم‌افزاری‌ها و توسعه‌دهنده‌ها است. پس، باید خبرهای مهم حول نرم‌افزارهای گوگل باشند.

حدص می‌زنیم گوگل خبرهای جالبی درباره ادغام و ترکیب بیشتر گوگل فوتوز با گوگل لنز برای تشخیص و شناسایی اشیا در تصاویر و نحوه ذخیره‌سازی‌شان داشته باشد. هر ساله، گوگل فوتوز هوشمندتر می‌شود و شاید امسال بشنویم که به طور خودکار تصاویر را مونتاز می‌کند، گیف می‌سازد و کارهای جذاب دیگری روی ویدیوهای کوتاه و سرگرم‌کننده انجام می‌دهد.

خبرهایی هم درباره بهبود سرویس گوگل نیوز برای دسکتاپ و موبایل داریم. احتمالا ویدیوهای بیشتری را از یوتیوب و با سرعت بیشتری در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

گوگل پلی هم چیزی نیست که این غول بزرگ دنیای وب و موبایل بخواهد به سادگی از کنارش رد شود. حداقل‌اش این است که آمارهای جدیدی از پلی استور و اپلیکیشن‌های اندرویدی خواهیم شنید.

گیمینگ

گوگل تلاش می‌کند دنیای بازی‌ها را متحول کند و از وضعیت فعلی و انحصار در دست چند کنسول‌ساز خارج کند. گوگل با اندروید و کروم‌کست به دنبال کشاندن بازی به اتاق‌های مختلف خانه است و همین‌طور می‌خواهد یک پلتفرم هیبریدی بازی مبتنی بر گوشی‌های موبایل و اندروید بسازد که تا کنون موفق نشده است.

خبرهایی در ماه فوریه شنیدیم که نشان می‌دهد گوگل می‌خواهد سرویس استریم بازی Yeti را برای کروم‌کست معرفی کند. Google Play Instant خبر بعدی گوگل است. Instant یک سرویس اپ‌محوری است که اجازه می‌دهد بازی‌های اندروید در مرورگرهای وب اجرا شوند؛ انگار دارید یک بازی تحت وب اجرا می‌کنید.

خبرهایی هم از استارتاپ بازی‌های اجتماعی گوگل به نام Arcade خواهیم شنید. یک جوان خوش فکر ۱۷ ساله که در استخدام فیسبوک بود، اکنون به گوگل و Arcade آمده است و احتمالا می‌خواهد روی HQ Trivia کار کند. باید منتظر بمانیم تا گوگل I/O شروع شود که بفهمیم کدام‌یک از این خبرها رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.

زبان طراحی جدید

بیش از چهار سال از آخرین باری که گوگل درباره زبان و مواد طراحی خود صحبت کرد، گذشته است. این شرکت گفته پیش، طراحی جدیدی برای جیمیل عرضه کرد. شنیده می‌شود یک طراحی جدید بزرگ برای نسخه بعدی کروم در نظر گرفته است.

همین‌طور، شایعاتی درباره طراحی جدید کرونیوم و کروم‌کست به گوش می‌رسد. همه این اخبار نشان می‌دهد گوگل به دنبال تغییر المان‌ها و مواد طراحی خود است و احتمالا در گوگل I/O بیشتر درباره این موضوع سخن می‌گوید.

WEAR OS

گوگل در این رویداد درباره پوشیدنی‌ها و سیستم‌عامل جدید Wear OS نیز صحبت خواهد کرد. در هنگام تماشای پیش‌نمایشی از اندروید P، برخی ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل را نیز مشاهده کردیم.

برخی بهبودها مانند افزایش طول عمر باتری به همراه حالت شب به این سیستم‌عامل افزوده شده است. طراحی رابط کاربری ساده‌تر شده تا کاربران راحت‌تر بتوانند ساعت را از روی آن بخوانند. انتظار داریم چند ویژگی جدید دیگر نیز در گوگل I/O سال ۲۰۱۸ معرفی شود. مثلا باید بدانیم Wear OS چگونه صدا را کنترل می‌کند و با دستیارهای صوتی گوگل ادغام می‌شود.

ممکن است عرضه اولین نسخه Wear OS به همراه پیش‌نمایش دوم آن در این مراسم باشد.

اندروید TV و اندروید Audio

این‌ها نرم‌افزارهای مربوط به هدست واقعیت مجازی گوگل هستند. به آرامی توسعه داده می‌شوند و کمتر ازشان می‌شنویم ولی دیگر زمان‌اش رسیده که گوگل با افتخار ازشان یاد کند و رونمایی جهانی داشته باشند.

شاید گوگل یک دانگل 4K Chromecast معرفی کند که برای ارتباط از راه دور با تلویزیون‌های اندرویدی باشد و از اندروید تی‌وی به عنوان یک رابط کامل نرم‌افزاری سود ببرد.

خبر داریم اخیرا پشتیبانی بی‌سیم از دستگاه‌های پیکسل و نکسوس به اندروید Audio اضافه شده است. همین‌طور، احتمال ترکیب دستیار صوتی گوگل با این نرم‌افزار برای کنترل و مدیریت هوشمند صدا وجود دارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

وقتی به رویدادهای تاریخی مهم و مکان‌های مشهور از زاویه دید متفاوتی بنگریم (گالری عکس)

همیشه زاویه دید خیلی مهم است. ما در مورد برخی از رخدادهای مهم تاریخ، همیشه یک یا چند عکس شاخص در ذهنمان است، در صورتی که همان عکس‌ها پشت صحنه‌های جالبی داشته‌اند که از آنها غافل شده‌ایم.به صورت مشابهی روتین‌ترین عکس‌های از بناهای مشهور،…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.