کتابچه ۴۰ ساله راهنمای کامپیوتر Apple-1 در حراجی ۱۰ هزار دلار قیمت خورد

0

سال گذشته شاهد به مزایده گذاشتن دو کامپیوتر Apple-1 بودیم که با قیمت بسیار بالایی هم به فروش رفتند. می‌توان گفت هر فردی یک کامپیوتر Apple-1 دارد؛ ثروت بزرگی نصیبش می‌شود.

حالا در حراجی RR Auction شاهد عرضه یک دفترچه راهنمای ۴۰ ساله برای این کامپیوترها هستیم. این کتابچه قدیمی و شاید نستالژیک در چند روز برگزاری حراجی با پیشنهادهای مختلفی روبرو شده که بالاترین آن‌ها ۹۴۲۲ دلار است.

این حراجی ۱۰ جولای به پایان رسیده و هنوز خریدار مشخص نشده است. این دفترچه راهنما در صفحات اولیه خود دارای لکه‌های دایره‌ای شکلی است که نه تنها توی ذوق نمی‌زنند بلکه باعث افزایش قیمت محصول شدند.

این دفترچه راهنما در سال ۱۹۷۶ توسط شرکت اپل فعلی یا Apple Computer Company نوشته و توزیع شده است. اندازه این دفترچه راهنما ۸.۵ در ۱۱ اینچ است و شامل ۱۲ صفحه می‌شود.

لوگوی اصلی شرکت اپل در آن زمان روی صفحه اول این دفترچه راهنما مشاهده می‌شود. این لوگو از ماجرای افتادن سیب روی سر نیوتن الهام گرفته شده و توسط سومین موسس این شرکت، Ron Wayne طراحی شده بود.

در این دفترچه اطلاعاتی درباره نحوه راه‌اندازی کامپیوتر Apple-1، نحوه کار کردن و مدارهای سخت‌افزارهای داخلی آن نوشته شده است. همین‌طور، می‌توان اطلاعاتی درباره نحوه مانیتور کردن یا توسعه امکانات آن یافت.

نوشتن دفترچه راهنمای به سبک یک متن‌باز

در آن زمان، خواندن این دفترچه راهنمای می‌توانست اطلاعات زیادی درباره عملکرد کامپیوتر اپل و تحوه توسعه آن به دست دهد.

در یکی از صفحات این راهنما شاهد برگه‌ای با تیتر 6502 Hex Monitor Listing هستیم که توسط استیو وزنیاک نوشته شده و برای بهبود و نوآوری در سیستم حافظه این کامپیوتر با استفاده از سیستمی به نام Woz Monitor است.

این دفترچه راهنمای قدیمی و ۴۰ ساله در بالای صفحه اول شامل یک بریدگی است و در چندین نقطه دیگر هم لکه‌هایی دارد.

کامپیوتر اپل وان در سال ۱۹۷۶ توسط استیو وزنیاک طراحی و دست‌ساز شده بود و استیو جابز ایده فروش آن را در سر می‌پروراند. نخستین محصول شرکت اپل است؛ به همین‌ دلیل برای بسیاری از طرفداران این شرکت ارزشمند و یک ثروت بی‌قیمتی محسوب می‌شود.

این رایانه دارای پردازشگری ۱ مگاهرتزی با ۴ کیلوبایت رم بود. در آن زمان ۶۶۶ دلار قیمت داشت و فروش آن تا سال ۱۹۷۷ ادامه یافت. البته، در برخی بازارهای محلی ۵۰۰ دلار هم فروش می‌رفت.

جالب است که استیو وزنیاک در این دفترچه راهنمای، نحوه عملکرد مدارهای منطقی و شماتیک طراحی بخش‌های مختلف کامپیوتر را هم تشریح کرده است. رویکردی که از یک عضو جامعه متن‌باز انتظار می‌رود ولی استیو جابز چندان خوشش نمی‌آمد و بعدها ثابت کرد این اطلاعات به نوعی اسرار یک شرکت هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.