چگونه قابلیت HDR را در ویندوز ۱۰ روشن کنیم؟

0

مایکروسافت در به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۰، پشتیبانی از تنظیمات HDR را به این سیستم‌عامل افزوده است. شما می‌توانید با فعال کردن این قابلیت روی سیستم و لپ‌تاپ خود، ویدیوها و بازی‌ها را با کیفیت بهتر تماشا کنید.

فعال کردن HDR به این معنی است که نرم‌افزارها قادر به پردازش تصاویر برای بهبود جزئیات و روشنایی هستند. روش دیگری برای بهره‌گیری از تصاویر و ویدیوهای 4K با بالاترین کیفیت ممکن و لذت بردن بیشتر از صفحه‌نمایش‌های مدرن امروزی!

پیش از شروع، بهتر است ویندوز ۱۰ و نرم‌افزارهای دیگر مربوط به پخش ویدیو یا بازی را به‌روزرسانی کرده باشید. طبیعی است که سیستم و نمایشگر شما باید از قابلیت HDR پشتیبانی کند تا بتوانید تنظیمات آن را انجام دهید:

گام ۱: اتصال صفحه‌نمایش

به طور طبیعی استفاده از قابلیت HDR زمانی مفید است که سیستم ویندوزی خود را به یک نمایشگر خارجی برای تماشای ویدیو یا بازی وصل کنید. پس، برای شروع باید مانیتور خارجی را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوزی متصل کنیم.

استفاده از بهترین اتصال می‌تواند بهترین کیفیت HDR را به دست دهد. استفاده از درگاه و کابل DisplayPort 1.4 یکی از بهترین روش‌های اتصال یک صفحه‌نمایش خارجی HDR به سیستم ویندوز ۱۰ است. اگر به درگاه DisplayPort 1.4 دسترسی ندارید؛ اتصال‌های HDMI 2.0 و USB-C پیشنهادی بعدی هستند.

اگر می‌خواهید از قابلیت HDR روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید؛ نیازی به اتصال صفحه‌نمایش و استفاده از یک کانکتور ندارید ولی باید اطمینان پیدا کنید صفحه‌نمایش داخلی لپ‌تاپ و کامپیوتر الزامات نمایش تصاویر و ویدیوهای HDR را دارند. حداقل نیازمندی‌های استفاده از قابلیت HDR شامل رزولوشن 1080p و حداقل روشنایی ۳۰۰ نیت و بیشتر است.

چه از صفحه‌نمایش خارجی یا داخلی استفاده کنید؛ سیستم شما باید دارای کارت گرافیکی باشد که از سخت‌افزار PlayReady 3.0 و ظرفیت‌های رمزگذاری و رمزگشایی ۱۰ بیت پشتیبانی کند.

برای کامپیوترهای ویندوزی، تقریبا از سال ۲۰۱۷ به بعد این الزامات و نیازمندی‌های HDR را دارند یا پشتیبانی می‌کنند و در غیر این صورت، احتمالا شما نمی‌توانید محتوای HDR را تماشا کنید.

نهایتا، اگر شما از یک لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید؛ مطمئن شوید که لپ‌تاپ به برق وصل است چون تنظیمات HDR در ویندوز ۱۰ فقط در حالت اتصال لپ‌تاپ به برق کار می‌کنند.

گام ۲: تنظیمات صفحه‌نمایش

در یندوز ۱۰ وارد بخش تنظیمات شوید. در بخش Settings روی آیکون System کلیک کرده و بعد وارد بخش Display شوید. پنجره تنظیمات صفحه‌نمایش باز می‌شود.

در این پنجره، اولین گزینه‌ای که مشاهده می‌شود به نام Select and rearrange displays برای یافتن و انتخاب صفحه‌نمایش سازگار با HDR است. این گزینه در هنگام اتصال به یک مانیتور خارجی نمایش داده می‌شود.

اگر شما از صفحه‌نمایش داخلی یا صفحه‌نمایشی سازگار با HDR استفاده می‌کنید؛ نیازی به یافتن و انتخاب صفحه‌نمایش ندارید. به هر حال، مطمئن شوید در بخش تنظیمات Display ویندوز صفحه‌نمایشی فعال باشد که از HDR پشتیبانی می‌کند.

گام ۳: فعال کردن و تنظیمات HDR

در همان بخش Select and rearrange displays می‌توانید تنظیمات HDR در ویندوز را با نام Windows HD color settings مشاهده کنید. این گزینه را انتخاب کنید تا وارد بخش Windows HD color window شوید.

اولین بخش از این منو، Choose display است. باز هم مطمئن شوید صفحه‌نمایش درست و سازگار با HDR انتخاب شده است.

در گزینه بعدی به نام Display capabilities باید قابلیت استریم ویدیوهای HDR و اجرای بازی‌های HDR فعال باشد. همین‌طور، باید اپلیکیشن‌های مرتبط با HDR اجازه اجرا روی سیستم داشته باشند. همانند تصویر زیر این گزینه‌ها را فعال کنید.

ممکن است شما از نسخه ویندوزی استفاده کنید که تنظیمات بخش HDR صفحه‌نمایش مقداری با تصویر بالا متفاوت باشد. آن‌چه اهمیت دارد؛ فعال بودن قابلیت استریم ویدیو و اجرای بازی و نرم‌افزارهای HDR روی ویندوز ۱۰ است.

گام ۴: اطمینان از فعال بودن HDR روی دستگاه‌های دیگر

حالا که در ویندوز ۱۰، قابلیت HDR را فعال کرده و مطمئن شدید یک صفحه‌نمایش خارجی یا داخلی سازگار با HDR انتخاب کردید؛ باید از فعال بودن HDR روی دستگاه‌های دیگر هم مطمئن شوید.

اگر از تلویزیون، کنسول بازی، دستگاه‌های گیمینگ و غیره استفاده می‌کنید؛ باید وارد بخش تنظیمات آن‌ها شده و قابلیت HDR را فعال کنید یا مطمئن شوید این قابلیت فعال شده است.

در برخی بازی‌ها، باید وارد بخش تنظیمات بازی شده و روی حالت HDR قرار دهید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

کودکی که از کتابخانه عمومی شهر می‌خواستند بیرون بیندازندش، اما فضانورد شد!

دو برادر به نام‌ها رونالد (چپ) و کارل مک نیر (راست) با 10 ماه اختلاف در جنوب جدا شده به دنیا آمدند. این دو در دوران کودکی تا بزرگسالی جدایی‌ناپذیر بودند.در سال 1959، رونالد مک نیر 9 ساله به یک کتابخانه عمومی در لیک سیتی در کارولینای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.