۸ ویژگی پنهانی گلکسی نوت ۱۰ که هر کاربری باید بداند

0

گلکسی نوت ۱۰ پلاس یک دستگاه فوق‌العاده است. از طراحی و صفحه‌نمایش شگفت‌انگیز گرفته تا عمر باتری طولانی و ترفندهای جدیدی که با قلم اس پن قابل انجام هستند. درباره آخرین پرچم‌دار سامسونگ گفتنی‌های زیادی هست و چیزهای زیادی که خریداران آن باید یاد بگیرند.

اگر این شانس را داشتید که این گوشی را به دست بگیرید و با آن کار کنید؛ باید خودتان را برای یادگیری ترفندهای جدیدی آماده کنید.

از نحوه گرفتن عکس از صفحه‌نمایش تا ترفندهای دوربین و ویژگی‌های پنهانی که معمولا کاربران حرفه‌ای سراغ‌شان می‌روند. رکورد نمایشگر با ضبط صدای شما، روشن کردن صفحه‌نمایش در هنگامی که نیاز دارید و ویژگی‌های پنهانی دیگری که ما در ادامه بدان‌ها اشاره می‌کنیم.

بلند کردن گوشی برای روشن شدن نمایشگر

با فشار دادن دکمه گلکسی نوت ۱۰ می‌توانید صفحه‌نمایش را روشن کنید. کار چندان سخت و غیرعادی نیست ولی برای پرچم‌دار جدید سامسونگ غیرضروری است. چون شما می‌توانید با یک تنظیم ساده، هنگام بلند گردن نوت ۱۰، نمایشگر به طور خودکار روشن و آماده به کار باشد.

برای انجام این تنظیم اپلیکیشن Settings را باز کنید و از مسیر Advanced features > Motions and gestures ویژگی Lift to wake را روشن کنید.

حالا، هر زمان که نوت ۱۰ را به دست گرفته و بلند کنید؛ نمایشگر دستگاه روشن می‌شود و می‌توانید اعلان‌های جدید را مشاهده کنید.

ویژگی Always-on نمایشگر برای همیشه

در نوت ۱۰ با زدن روی صفحه‌نمایش می‌توانید از ویژگی AOD استفاده کنید ولی چه کار بی‌فایده‌ای؟ بهتر است ویژگی AOD را برای همیشه روی این دستگاه فعال و با ویژگی قبلی گفته شده (Lift to wake) ترکیب کنید تا نمایشگر همیشه روشن و آماده به کار باشد.

برای دسترسی به تنظیم Always-on display و زمان‌بندی آن از طریق اپلیکیشن Settings وارد بخش Lock screen و بعد Always-on display شوید. حالا باید گزینه Show Always را انتخاب کنید تا ویژگی AOD نمایشگر همیشه روشن باشد.

روشی متفاوت برای دسترسی به میانبرهای صفحه‌نمایش قفل

بخش lock screen این گوشی دارای دو آیکون اپلیکیشن است که در واقع میانبرهایی برای باز کردن سریع‌تر برنامه‌ها هستند. به‌طور پیش‌فرض، این آیکون‌ها برای باز کردن دوربین و اپلیکیشن‌های گوشی هستند.

نه تنها شما می‌توانید این آیکون‌های اپ‌ها را تغییر دهید؛ بلکه می‌توان محل نمایش این آیکون‌ها را نیز جابه‌جا کنید.

از مسیر Settings > Lock screen > App shortcuts گزینه Floating button را انتخاب کنید. حالا، از بخش‌های Left shortcut و Right shortcut می‌توانید اپ‌های دیگری را به عنوان میانبر انتخاب کنید.

همین‌طور، به طور پیش‌فرض، محل این اپ‌ها در کنار محل سنسور اثر انگشت خواهد بود تا اینکه شما آن‌ها را جابه‌جا کنید. انگشت خود را در هنگام صفحه قفل روی محل سنسور اثر انگشت قرار و فشار دهید تا این آیکون‌ها ظاهر شوند. بعد با گرفتن و کشیدن، آیکون اپ‌ها را حرکت دهید.

ریست کردن گوشی با دستور صوتی

سامسونگ اجازه می‌دهد برای گلکسی نوت ۱۰ تعریف کنید که با فشردن کلید پاور یک اپلیکیشن و به طور خاص دستیار صوتی Bixby اجرا شود.

اگر این تنظیم را انجام دادید (در ترفند بعدی آموزش دادیم)؛ وقتش با دستورات صوتی و صدای خودتان نوت ۱۰ را خاموش یا ریستارت کنید. ابتدا، کلید پاور را فشار داده و بعد یکی از دستورات صوتی «Restart my phone» و «Turn off my phone» را برای ریستارت یا خاموش کردن گوشی استفاده و دستور خود را تایید کنید.

تنظیم کلید پاور برای باز کردن هر اپلیکیشنی

کلید پاور یا Side Kay در گوشی‌های سامسونگ محدود به بیدار/خاموش کردن صفحه‌نمایش، باز کردن دوربین و فعال‌سازی بیکسبی نشده است و شما می‌توانید هر برنامه دیگری را هم با یک فشار باز کنید.

اپلیکیشن Settings را باز کنید و بعد به مسیر تنظیمات Advanced features > Side key بروید. در اینجا می‌توانید عملکرد کلید پاور را بازتنظیم کنید.

دو بار روی گزینه Open app بزنید تا فعال شود و بعد یک اپلیکیشن دلخواه خود را انتخاب کنید.

استفاده از چند S Pen

شاید شما یک قلم اس پن اضافه داشته باشید و بدتان نیاید که از آن هم روی اصلی نوت ۱۰ استفاده کنید. نیازی نیست قلم اس پن پیش‌فرض را حذف و قلم خودتان را جایگزین کنید.

از مسیر Settings > Advanced features > S Pen گزینه Use multiple S Pens را فعال کنید. حالا، می‌توانید از یک قلم دیگر برای طراحی و ترسیم‌های خود استفاده کنید؛ در حالی‌که هنوز قلم پیش‌فرض نوت ۱۰ هم تعریف شده است.

توجه کنید دقیقا در زیر این ویژگی به شما هشدار داده است که استفاده از یک قلم نوری دیگر می‌تواند باتری گوشی را سریع‌تر خالی کند.

خودتان و صفحه‌نمایش را با هم رکورد کنید

ویژگی Screen recording به طور پیش‌فرض در نوت ۱۰ جای داده است و اتفاقا امکانات بسیار جالب و کاربردی دارد. شما می‌توانید نمایشگر نوت ۱۰ را رکورد کنید و روی آن صدا خودتان را قرار دهید تا مثلا یک ویژگی یا مشکل را توضیح دهید. افزون بر این، می‌توانید تصویر خودتان را در رکورد نمایشگر قرار دهید یا تصویر دیگری بگذارید.

برای مثال می‌توانید در هنگام بازی فورتینایت، تصویر خودتان و صفحه‌نمایش را با هم رکورد و به دیگران نشان دهید. تصور کنید دوستان شما چهره شما را در حالت‌های مختلف بازی تماشا کنند!

قبل از اینکه از این ویژگی برای اولین بار استفاده کنید؛ وارد مسیر Settings > Advanced features > Screenshots and screen recorder > Screen recorder settings شوید و مشخص کنید در هنگام رکورد نمایشگر می‌خواهید فقط صدای دستگاه ضبط شود یا صدای میکروفون و دستگاه یا صدای میکروفون به تنهایی و غیره!

همین‌طور، باید کیفیت ویدیوی ضبط شده را نیز مشخص کنید. اگر می‌خواهید در هنگام ضبط نمایشگر از دوربین سلفی جلوی دستگاه استفاده کنید؛ باید این دوربین را هم فعال کرده باشید. یعنی تنظیمات دوربین روی سلفی باشد.

پس از انجام همه این کارها، برای شروع انگشت خود را از بالای نمایشگر به پایین کشیده تا بخش تنظیمات سریع باز شود و گزینه Screen recorder را مشاهده کنید. برخی اوقات برای دیدن این تنظیم باید یک اسکرول صفحه به سمت راست کنید.

یک نوار ابزار در بالای صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. با استفاده از این نوار ابزار می‌توانید منطقه رکورد نمایشگر را مشخص یا ویژگی سلفی را روشن کنید و عملیات رکورد را متوقف سازید. هنگامی که می‌خواهید رکورد نمایشگر پایان یابد؛ روی کلید Stop بزنید.

گرفتن اسکرین‌شات‌های بهتر

با استفاده از ویژگی Smart Select قلم اس پن می‌توانید اسکرین‌شات‌های بهتری از صفحه‌نمایش بگیرید. هنگامی که شما قلم S Pen را از نوت ۱۰ جدا می‌کنید؛ یک سری گزینه‌ها روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شوند که در میان آن‌ها گزینه Smart Select دیده می‌شود.

با انتخاب Smart Select، یک نوار ابزار در پایین صفحه ظاهر خواهد شد. در این نوار ابزار می‌توانید ابزارهای بسیار جالبی مانند انتخاب و برش بخشی از صفحه، ساختن فایل گیف از صفحه، کشیدن اشکال روی صفحه و غیره پیدا کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند اسکرین‌شات‌های خلاقانه‌ای بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

سرانجام با زدن روی نماد مربعی بند انگشتی می‌توانید یک تصویر اسکرین‌شات از صفحه‌نمایش بگیرید و روی گوشی ذخیره کنید. این جعبه ابزار Smart Select کاربردهای زیادی دارد. مثلا، در هنگام پر کردن یک فرم الکترونیکی می‌توانید یک اسکرین‌شات گرفته و پین کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.