فواید فیزیوتراپی و توانبخشی

0

چقدر با فواید فیزیوتراپی و تاثیرات آن بر بدن آشنایی دارید؟

فواید فیزیوتراپی برروی مراجعانی قابل مشاهده است که خدمات فیزیوتراپی را توسط افراد متخصص این رشته دریافت کرده اند و با گذشت زمان شاهد افزایش دامنه حرکتی خود بوده اند.

فواید فیزیوتراپی و به طور کلی فواید توانبخشی را می توان زمانی مشاهده کرد که افراد با استفاده از آن ها توانسته اند توانایی های حرکتی خود را بهبود ببخشند، احساس درد کم تری در عضو دردناک خود داشته باشند و به طور کلی سطح سلامت آن ها ارتقا پیدا کرده باشد.

از فواید فیزیوتراپی می توان موارد زیر را مطرح ساخت:

  1. بهبود دردهای مزمن
  2. هم چنین کاهش زمان بهبودی و دوره نقاهت
  3. کاهش درد و یا از بین بردن آن در عضو دردناک
  4. از دیگر فواید فیزیوتراپی مطرح شده کاهش التهاب و تورم بافت ها می باشد.
  5. کاهش عوارض سرطان
  6. اصلاح الگوی تنفسی
  7. تقویت سیستم قلبی و عروقی
  8. تقویت سیستم عصبی
  9. تقویت سیستم اسکلتی_عضلانی

بهبود عملکرد مفاصل، افزایش دامنه حرکتی مفاصل، بهبود وضعیت حرکتی، جوش خوردن سریع ترین استخوان ها و هم چنین بهبود کیفیت خواب از دیگر فواید فیزیوتراپی می باشند که می توان به آن ها اشاره کرد.

از فواید فیزیوتراپی در منزل چه مواردی را می توان مطرح کرد؟

فواید توابخشی و فیزیوتراپی در منزل را مراجعانی درک می کنند که به دلیل عدم توانایی در حرکت امکان بیرون آمدن آن ها از منزل وجود ندارد. از این رو بسیاری از افراد فعال در این زمینه اقدام به ارایه خدمات در منزل کرده اند. که از جمله این خدمات می توان به کاردرمانی در منزل، فیزیوتراپی در منزل و بسیاری دیگر از خدمات فیزیوتراپی در منزل می توان اشاره کرد.

مرکز توانبخشی ایرانیان یکی از مراکز فعال در این زمینه می باشد که شما می توانید در هنگام نیاز از خدمات این مرکز توانبخشی بهره مند شوید.

هم چنین خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی در منزل ممکن است برای افراد دیگری که هیچ گونه مشکل حرکتی ندارند اما نیازمند سایر خدمات توانبخشی هستند مفید واقع شود. از این رو شما می توانید با مرکز توانبخشی ایرانیان در ارتباط باشید و از فواید توانبخشی در منزل نیز برخوردار شوید.

از جمله فواید فیزیوتراپی و توانبخشی در منزل چه مواردی را می توان مطرح کرد؟

  • فواید توانبخشی برای افراد در منزل زمانی مشخص می شود که مراجع در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیرون رفتن از خانه می تواند سلامتی وی را به خطر بیاندازد.
  • از دیگر فواید توانبخشی در منزل مربوط به افرادی است که دامنه حرکتی محدودی دارند و امکان جابه جایی آن ها برای پیگری جلسات درمان وجود ندارد.
  • از دیگر فواید توابخشی در منزل می توان به درمان خصوصی در منزل شخصی خود اشاره کرد.
  • هنگامی که به دلیل نداشتن زمان کافی نمی توانید در کلینیک حاضر شوید، از فواید فیزیوتراپی حتی در محل کار خود هم می توانید بهره مند شوید.
  • زمانی که امکان دسترسی به خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را ندارید به راحتی می توانید از فواید توانبخشی در منزل برخوردار شوید.
  • از دیگر فواید فیزیوتراپی که در منزل انجام می شود می توان به آرامش روانی و کاهش استرس فرد اشاره کرد.

جلوگیری از اتلاف وقت سایر اعضای خانواده برای انتقال مراجع به مراکز درمانی یکی دیگر از فواید توانبخشی در منزل می باشد.

با مطرح شدن تمام این موارد ممکن است بسیاری از افراد از خود بپرسند چرا باید از خدمات توانبخشی در منزل استفاده کنم؟

در جواب سوال این افراد باید گفت زمانی که پدر و مادر و یا وابستگان شما به دلیل بیماری هایی از قبیل آلزایمر ، سکته قلبی ، سکته مغزی و … قادر به بیرون آمدن از منزل نیستند شما می توانید از فواید توابخشی در منزل بهره مند شوید. چراکه به اعتقاد بسیاری فواید توابخشی در منزل یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارها برای بهرمندی افراد از خدمات ارایه شده در منزل است.

گذشته از افراد سالمند و افراد با مشکلات حرکتی، دسته ای دیگر از مراجعان که می توان به آن ها اشاره کرد افرادی با مشکلات ذهنی و جسمی می باشند که نیازمند مراقبت شبانه روزی در مراکز مناسب هستند اما به دلیل عدم تمایل این افراد برای ماندن در این مراکز و یا بالا بودن هزینه های آن ها، فواید توابخشی در منزل بیش از پیش برای این افراد آشکار خواهد شد.

متخصصینی که در مرکز توانبخشی ایرانیان فعالیت دارند در منزل بر بالین بیمار حاضر می شوند و خدمات بسیاری از خدمات توانبخشی در منزل از قبیل فیزیوتراپی در منزل، کاردرمانی در منزل و ورزش درمانی در منزل را برای بیمار ارائه می دهند.

حال که بسیاری از فواید فیزیوتراپی را مطرح کردیم بسیاری از افراد ممکن است در مورد ضرر آن بپرسند. در جواب باید گفت فیزیوتراپی درمان ایمنی است که در صورت انجام آن توسط متخصص فیزیوتراپی هیچ گونه عوارض جانبی نخواهد داشت و برخلاف دارو و جراحی، امواج و جریان های استفاده شده در فیزیوتراپی هیچ دخالتی در کار دیگر ارگان های بدن ایجاد نخواهد کرد. در واقع فواید توانبخشی و بسیاری از رشته های وابسته به آن باعث ارتقا شرایط و کیفیت زندگی فرد خواهند شد.

چه افرادی می توانند از فواید توانبخشی و فیزیوتراپی بهره مند شوند؟

حیطه خدمات توانبخشی بسیار گسترده بوده و تمامی افراد از گروه های سنی مختلف از نوزادان گرفته تا سالمندان را دربر خواهد گرفت که دارای اختلالات مختلفی می باشند. درواقع فواید توانبخشی شامل حال افرادی خواهد شد که خواهان دستیابی به استقلال در عملکرد های خود می باشند.

از فواید توابخشی و کاردرمانی می توان موارد زیر را مطرح کرد:

  • اختلالات جسمی
  1. اختلالات جسمی کودکان شامل تاخیر حرکتی، الگوهای حرکتی نادرست، دررفتگی مادرزادی لگن، گردن کجی، اصلاح انحرافات ستون فقرات و …
  2. اختلالات نورولوژیک بزرگسالان شامل پارکینسون، ام اس، سکته مغزی، گیلن باره و…
  3. اختلالات ارتوپدی شامل ضایعات تاندونی، سوختگی ها، بیماری های روماتیسمی و…
  • اختلالات ذهنی کودکان

نظیر اختلالات توجه و تمرکز، اختلالات یادگیری، بیش فعالی، مشکلات حافظه، مشکلات شناختی و…

  • اختلالات روانی

اختلالات کودکان مانند مشکلات رفتاری، هذیان و بی قراری، اسکیزوفرنی دوران کودکی، فوبیا و…

برای دریافت خدمات توابخشی چه کاری می توانم انجام بدهم؟

زمانی که شما با مرکز توانبخشی ایرانیان در ارتباط باشید می توانید از خدمات دیگر ویزیت بیمار در منزل از قبیل ارسال پزشک متخصص به منزل، ارسال پرستار به منزل، ارسال تیم فیزیوتراپی و کاردرمانی به منزل، گفتاردرمانی در منزل و خدمات ماساژ در منزل برخوردار شوید.

ارتباط با این مرکز از طریق به وب سایت مرکز توانبخشی ایرانیان به نشانی www.iranianrehab.com امکان پذیر بوده و یا می توانید با آن تماس بگیرید. این مرکز به صورت شبانه روزی به مراجعان خود ارایه خدمات خواهد کرد و شما می توانید از خدمات و فواید توانبخشی و پزشکی این مرکز بهره مند شوید.

اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد خواهان خدمات توانبخشی در منزل توسط پزشکان به مرکز توانبخشی ایرانیان ارجاع داده می شوند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.