مرموزترین هواپیمای تجاری ساخته شده دنیا به پرواز درآمد

2

هفته گذشته، شرکت هواپیمایی Otto Aviation موفق شد آخرین هواپیمای ساخته شده خود را به پرواز دربیاورد و اولین تست‌های عملی پروازی را پشت سر بگذارد.

این هواپیما که در برخی رسانه‌ها Celera 500L نامیده می‌شود ولی روی خود بدنه آن N818WM نوشته شده است (احتمالا کد رجیستری هواپیما است)؛ مرموز بوده و تا کنون هیچ اطلاع‌رسانی درباره‌اش نشده یا رسانه‌ها پیرامون‌اش خبری منتشر نکردند.

فقط سایت thedrive در ژوئن ۲۰۱۹ گزارشی منتشر کرده و یک سری اطلاعات براساس ثبت اختراع شرکت هواپیمایی Otto Aviation درباره این هواپیمای مدرن و پیشرفته منتشر ساخت. همین سایت اکنون گزارش داده تصاویر پرواز هواپیمای Celera 500L را دریافت کرده است.

ظاهرا، این هواپیما هفته گذشته در منطقه ویکتورویل کالیفرنیا اولین پروازهای عملی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. البته با قطعیت نمی‌توان گفت اولین پرواز آزمایشی این هواپیما است و ممکن است پروازهای دیگری هم داشته که رسانه‌ای نشدند.

گفته می‌شود Celera 500L انقلابی‌ترین هواپیمای تجاری و پرواز خصوصی ساخته شده تا کنون است. طبق اسناد ثبت اختراع این هواپیما، بسیاری از مفاهیم و فناوری‌های ساخت هواپیماهای کوچک تجاری و خصوصی زیر پا گذاشته شده و طرح‌های جدیدی استفاده شده است.

از نظر ظاهری شاهد یک موتور پره‌ای در آخرین قسمت بدنه در پشت است و از دو بال جدید سود می‌برد که نوک‌های این بال‌ها می‌توانند تغییر حالت بدهند و از افقی به وضعیت عمودی یا شیب‌دار دربیایند. هواکش‌ها به بالای بدنه هواپیما منتقل شدند تا مطمئن شویم که موتورها در عقب این پرنده هستند.

کارایی ۱۰ برابر بیشتر

هر کدام از موتورها دارای یک اگزوز و ورودی هواوی بزرگ است. احتمالا موتور این هواپیما A03 V12 است و آن‌طور که در ثبت اختراع آن می‌خوانیم؛ می‌تواند در ارتفاع ۶۵ هزار پایی مسافتی ۴۶۰ تا ۵۱۰ مایل را در یک ساعت طی می‌کند. میزان مصرف سوخت این پرنده ۳۰ تا ۴۲ مایل با هر گالن گزارش شده است.

برای مقایسه، هواپیمای جت محبوب تجاری Pilatus PC-12 حداکثر می‌تواند در ۳۰ هزار پایی پرواز کند و طی یک ساعت نزدیک به ۶۶ گالن سوخت مصرف در سرعت ۳۳۰ مالی طی یک ساعت دارد. تقریبا با سرعتی متوسط باید برای هر ۵ مایل یک گالن سوخت صمرف کند.

بنابراین؛ هواپیمای Celera 500L عملکرد و کارایی نزدیک به ۱۰ برابر بیشتر از بهترین هواپیماهای جت تجاری کنونی دارد.

ابهام‌های زیادی درباره طراحی این هواپیمای شرکت Otto Aviation وجود دارد. مثلا، هنوز مشخص نیست دقیقا یک موتوره یا دو موتوره است. گفته می‌شود موتورها دستکاری شده و توربوشارژ چند مرحله‌ای هستند تا کارایی بیشتری داشته باشند. همین‌طور، گفته می‌شود از سیستم خنک‌کننده جدیدی در این پرنده استفاده شده که مصرف انرژی پایینی داشته ولی راندمان کلی را افزایش می‌دهد.

شرکت Otto Aviation بیش از یک دهه است که دارد روی هواپیمای Celera 500L کار می‌کند. روی طراحی هر بخش این جت سال‌ها کار تحقیقاتی صورت گرفته و بهینه‌سازی‌هایی انجام شده است تا کارایی بیشتر شود.

این شرکت هنوز هیچ صحبتی درباره جدیدترین ساخته‌اش نداشته و در حالی‌که برخی رسانه‌ها می‌گویند بیش از حد «خجالتی» هستند و دوست ندارند درباره هواپیمای انقلابی جدید خود حرف بزنند؛ همچنان منتظریم تا اطلاعات بیشتری و معتبرتری منتشر شود.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. مجید می گوید

    یعنی مصرفش از تویوتا کرولا هیبرید هم کمتره؟ 😐

  2. پدرام می گوید

    اگر قیمتش هم مناسب باشه واقعا چیز عالی هست
    ما که نمیتونیم بخیرم ولی ازش خیلی خوشم اومد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5